Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 39265 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Wie zit op wie?
« Gepost op: 9-01-2016, 11:48:33 »
Ik vond dit altijd een goede methode om de mol te vinden, zodoende de methode weer even afgestoft. Maar vorig jaar ging het wel goed mis, want iedereen zat al vanaf het begin af aan op Margriet dus dat strookte niet met mijn lijstje. Dit zeiden de kandidaten dit keer:

Annemieke - spreidt over 4 - kruist Klaas aan
Klaas - Airen (noemt ook Annemieke)
Airen - heeft Klaas op haar lijst
Cecile - spreidt
Tim - wantrouwt Cecile
Remy - zit volledig op Tim
Elly - Rop
Rop - spreidt over 4: Airen, Klaas, Cecile en Taeke
Taeke - Marjolein
Marjolein - Rop

Dan is mijn mol Rop eigenlijk wat minder waarschijnlijk omdat hij door 2 mensen genoemd werd.

Ik zou hier uithalen dat Annemieke en Cecile wel een ronde verder komen want die geven duidelijk een spreidstrategie aan. Voor de rest moeten we zien of men blijft bij hun eerste verdachte want dat wil nog wel een sterk wisselen in het begin.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2016, 12:02:05 »
Dit stond ook al in het "Test en Executie" topic ;) (al is die titel misschien niet zo handig gekozen)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2016, 12:13:00 »
Ohh die heb ik dan gemist. Ging inderdaad al jaren onder deze naam.

Nou dan maak ik hier wel weer een meer persoonlijke lijst van, dan kan iedereen zijn input geven wat ie 'denkt' i.p.v.
'wat er staat'.

Zoals vorig jaar met het penningmeester kiezen in het museum... daar kon je veel uithalen... wie was er sterk tegen Margriet bijv., die stemde tegen haar. Dat waren wel reele verdenkingen, helemaal los van de executietest.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2016, 12:16:45 »
Niemand zit op Remy? Is hij de enige die door niemand is genoemd?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2016, 12:45:39 »
Dit stond ook al in het "Test en Executie" topic ;) (al is die titel misschien niet zo handig gekozen)

Dat topic heb ik geopend met als doel alles over test en executie daar te bespreken. Dus op zich is de titel wel goed, maar het onderwerp is te breed denk ik.

Dus @Lo Lijkt me een goed idee om dit topic in ere te houden. Al het andere omtrent test en executie kan dan in "Test en Executie" geplaatst worden.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2016, 13:00:50 »
Niemand zit op Remy? Is hij de enige die door niemand is genoemd?

Klopt, vond ik ook al enigszins opvallend

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2016, 13:09:03 »
Het gevaar van die theorie vind ik altijd dat je niet de volledige test ter beschikking hebt, maar slechts 5 of 6 vragen maximum.

Zo was er vorig jaar aflevering 2 waarin Margriet en Rik heel de aflevering in dezelfde groep zaten bij de opdracht ('Theater Regal' en 'Laden en lossen') waardoor iemand die inzette op Rik heel veel vragen goed had over de Mol (buiten geslacht, naam en kamer).

Het is dus een theorie die pas na 5 afleveringen (wanneer je genoeg gegevens hebt) eerste resultaten oplevert.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2016, 21:19:17 »
Remy zijn tunnelvisie op Tim is opeens volledig weg, zoals ik al had voorspeld ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2016, 14:47:46 »
Het lijkt er op dat Airen Remy verdacht. Ze wilde hem bewust uittesten bij de kloosteropdracht, liet hem daarom ook naar binnen. Ze had 'geen idee' wie het moest zijn, zal dus wel een (groot) deel van haar test op Remy hebben ingezet. Eén van de redenen waarom ik hem voorlopig afstreep.
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2016, 14:53:40 »
Het lijkt er op dat Airen Remy verdacht. Ze wilde hem bewust uittesten bij de kloosteropdracht, liet hem daarom ook naar binnen. Ze had 'geen idee' wie het moest zijn, zal dus wel een (groot) deel van haar test op Remy hebben ingezet. Eén van de redenen waarom ik hem voorlopig afstreep.

Mee eens.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2016, 17:48:18 »
Ik denk dat ook. En het feit dat dit in de regie wordt weggemoffeld kan wel eens betekenen dat Remy toch heel ver komt; de winnaar bijv.?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2016, 18:08:07 »
Ik denk dat ook. En het feit dat dit in de regie wordt weggemoffeld kan wel eens betekenen dat Remy toch heel ver komt; de winnaar bijv.?!
Terwijl anderen aangeven de test deels op Airen in te vullen, noemt Remy juist Airen als iemand die het absoluut niet kan zijn. Hij heeft gelijk, want ze valt af. Hij doet wat de oud-Mollen tijdens de kloosteropdracht als tip gaven: deductief te werk gaan en afstrepen wie de mol niet kan zijn.
Als kandidaat is het dus heel slim, maar ook als Mol is het slim om op die manier je verdenkingen uit te spreken, want dan riskeer je het niet dat je volgens je biecht iemand verdenkt die zomaar afvalt. Daarom dat in het verleden de mol altijd heel vaak op de persoon zat die hem of haar verdacht - net omdat je zeker weet dat die er in blijft en je de mol dus niet weggeeft door zijn verdenkingen die niet kloppen. Volgens die logica zijn mensen die elkaar verdenken dus heel verdacht - maar volgens de logica die ik net begon te gebruiken, weet de productie dat inmiddels ook en proberen ze daar weer iets anders mee te doen. Dat is wel de schoonheid van het spel natuurlijk, dat je niet weet wanneer je te ver doordenkt.
Dat hij ver komt, wil ik in ieder geval wel geloven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2016, 11:36:56 »
Tja voor mij vallen Remy en Klaas nu gewoon af als mol.

Ik denk verder dat Tim of Cécile nu gaan afvallen dus dat is nogmaals een sterke aanwijzing dat zij de mol niet zijn.

Ik heb nog even de penningmeesterverkiezing uitgeschreven, zie onder. Degene die zich kandidaat stelt wordt weggestemd... dat is keihard dus er is heel veel wantrouwen tegen Ellie. Ook wel gek dat Marjolein haar nu als topverdachte heeft terwijl zij als eerste aangaf actief naar een bondje te zoeken en Ellie haar slapie is, maar elk vertrouwen ontbreekt dus.

Klaas is het tegenovergestelde: die vroeg er niet eens om maar krijgt het in de schoot geworpen en wordt blijkbaar gezien als meest te vertrouwen persoon met als 2e Remy. Zo ging het namelijk:

Cécile: Remy
Rop: Ellie
Taeke: Tim
Marjolein: Klaas!
Remy/Tim: Klaas
Klaas is verrast maar lijkt het wel goed te vinden
Airen is dan aan de beurt maar na 4 Klazen stemt zij opeens tegen hem als penningmeester maar als Cécile draait van Remy naar Klaas dan is Klaas het toch.

Het is al eens door Heinz gezegd maar vooral de stemmen van Rop en Taeke zijn opvallend en lijken bedoeld vertrouwen te 'kopen'. Vanuit molperspectief had Rop nog wat goed te maken bij Ellie en kan Taeke niet anders dan op zijn slapie Tim stemmen. En zelfs een hele verhandeling houden dat hij die 100% vertrouwt, wat Marjolein daar aan tafel nog aanvalt.

Marjolein en Cécile lijken wel eensgezind tegen Ellie te gaan. Dus dat lijkt een logisch verbond te worden.

Marjolein, Tim, Remy en Cécile verdenken in niets Klaas; Airen juist wel en moet gaan. Dat is erg opvallend. Ik snap best dat 'de groep' neutraal wilde blijven in het gevecht tussen Ellie en Tim. Dus ging de gedachte uit naar Klaas. Maar een nieuwe scheidslijn werd toen door Airen getrokken. Tegen Klaas. En dan wel een rood scherm?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2016, 19:38:28 »
Wie zit op wie..klinkt als een leuk feestje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2016, 15:45:54 »
Maar Klaas valt dan wel af als mol, toch?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2016, 17:53:29 »
Maar Klaas valt dan wel af als mol, toch?

Wat mij betreft wel. Zit al sinds aflevering 1 in de antitunnel van Klaas 8)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2016, 20:33:01 »
Over op wie Airen zat. In dit artikel in de krant die hagriddler heeft gepost, staat dat ze misschien de test wel héél gespreid ingevuld heeft. "Een beetje op Marjolein, Klaas, Rop, en Annemieke. En ja, ook een beetje op Tim. Het was op hoop van zegen."

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2016, 21:53:41 »
Zo raar, omdat ze in de aflevering zei dat "ze zo op vraag 8 zat" op 1 persoon. Als je 8 vd 20 op 1 persoon invult vind ik dat niet bepaald spreiden. Maar goed, dat kan natuurlijk ook tekst van aflevering 1 zijn geweest... montage dus

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2016, 16:51:48 »
op Marjolein, Klaas, Rop, en Annemieke. En ja, ook een beetje op Tim
Dat zou (met nog 10 kandidaten in het spel!!!) al ruim genoeg moeten zijn. Plus nog een joker erbij. En volgens de poll gaat Cécile nu ook nog eens naar huis. Ook al iemand die a la Airen op Klaas zit. Dus Klaas kan dan de mol toch nooit wezen ??? :-\\ ::ohno::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2016, 17:41:32 »
Dat zou (met nog 10 kandidaten in het spel!!!) al ruim genoeg moeten zijn. Plus nog een joker erbij. En volgens de poll gaat Cécile nu ook nog eens naar huis. Ook al iemand die a la Airen op Klaas zit. Dus Klaas kan dan de mol toch nooit wezen ??? :-\\ ::ohno::

Sommige van die vragen zijn ook gewoon erg moeilijk te beantwoorden. 1 van de vragen op de test in aflevering 2 was: 'Wat is het lievelingskledingstuk van de Mol?' en dan 9 antwoordmogelijkheden waarvan er 3 het woord spijkerbroek bevatten.

Een kandidaat kan altijd onbewust een vraag fout invullen terwijl hij denkt dat ie juist zit.