Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 39263 keer)

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2016, 01:22:28 »
Ik wou ook hier eerst een video van maken, maar dan moest ik beginnen AfterEffectsen en daar had ik niet meteen zin in. Misschien dus nog een overzichtelijkere versie in de toekomst, maar voorlopig dus even een schema van de verdenkingen.





De rode verdenkingen van Remy zijn mensen die het "niet zijn". Ik HAD ook alle andere kandidaten buiten die drie kunnen aanduiden, maar dat vond ik niet helemaal juist aanvoelen. Zo, misschien is iemand er iets mee.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2016, 11:18:53 »
Ja, zeker een mooie. Remy met die rode lijn naar Klaas ;). Krijg je straks dat alle Klaasstemmers exit gaan (Airen en nu Cécile weer die dik 1e staat in onze Afvallerspoll) maar Remy die niks op Klaas invult almaar blijft tot de finale? ::ohno:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #22 Gepost op: 17-01-2016, 01:51:26 »
Krijg je straks dat alle Klaasstemmers exit gaan (Airen en nu Cécile weer die dik 1e staat in onze Afvallerspoll) maar Remy die niks op Klaas invult almaar blijft tot de finale? ::ohno::
Was dus helaas niet zo. Klaas dus toch de mol nu zijn slapie vertrekt, en Annemieke+Rop versterken elkaar met hun bondje dat Klaas de mol is dus zullen lang blijven.

Annemieke - spreidt over 4 - kruist Klaas aan
Is nog altijd het geval. Lijkt dus wel een blijvertje te worden... zal wel moeten ook... zeker omdat we bijv. weten dat Marjolein beslist niks op Klaas invult.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 09:24:31 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #23 Gepost op: 17-01-2016, 03:52:32 »
Je hoeft niet eens fout te zitten om er deze aflevering uit gevlogen te hebben. Als mooi spreidt over 3/4 mensen, en de Mol is daarbij maar door de wending worden 3, 4 of zelfs 5 vragen die je op de juiste Mol had ingevuld eruit genomen, dan lig je er nog uit. Je kan dus zomaar doorgegaan zijn met de slechtste test en afvallen met 1 van de betere tests. Jammer voor Rémy maar het is echt zo, 1/4e van de vragen wordt immers achteraf geschrapt.. Een erg nare wending. Ik hoop dat Remy ook gewoon de slechtste test had, anders is dit echt zuur toch?
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #24 Gepost op: 17-01-2016, 13:04:51 »
Aflevering 3

Ellie
Rop ("Ik blijf spreiden.")

12. Het team van de Mol kreeg bij aanvang van de Geld Matchen-opdracht: -> 250/500 euro.

Rop
Annemieke

16. Maakte de Mol samen met twee andere kandidaten een heel biljet? -> Ja.

Taeke
Ellie ("Spreiden, spreiden, spreiden.")

7. Werd de Mol afgeschoten tijdens de Laser-opdracht? -> Nee.

Marjolein
Ellie, Annemieke, Rop, Remy.

19. Ging de Mol als eerste bieden tijdens de Macht over de test? -> Ja.

Klaas
Tim

6. Als hoeveelste duo ging de Mol over het parcours tijdens de Laser-opdracht? -> De Mol was de verkenner.

Cécile
Ellie

20. Wie is de Mol? -> Ellie.

Tim

Annemieke

4. Welk bedrag was de Mol bij aanvang van de Laser-opdracht waard? -> 200 euro.

Annemieke
Tim, Klaas

1. De Mol is: -> Een man.

Remy
-

8. Pakte de Mol een verdubbelaar bij de Laser-opdracht? -> Nee.
------

Omdat het heel bijzonder is dat we iedereen (zogenaamd) een vraag zien beantwoorden ben ik gaan puzzelen met de corresponderende cijfers en via a=1, z=26 met de letters en een anagrammengenerator.

Spoiler: 1 (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: 2 (klik om te tonen/verbergen)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #25 Gepost op: 17-01-2016, 13:10:17 »

Spoiler: 2 (klik om te tonen/verbergen)

::rofl:: ::hug::
Tell me what your telescope says

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2016, 13:16:01 »


Spoiler: 2 (klik om te tonen/verbergen)

  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Je bent en blijft een opper molloot!
Meer L

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2016, 16:02:13 »
::rofl:: ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2016, 16:38:18 »
anagrammengenerator
Daar komt deze serie toch altijd "Klaas" uit ::rofl:: ::jaja:: ::regenboog:: ::bravo:: :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2016, 09:19:01 »
Ja dit is een slimme observatie. Kan ook de reden zijn dat Annemarie bijv. al bij afl. 1 bekend was als mol bij de meeste kandidaten.

Dit zijn van die voorkenniszaken. Kim versprak zich ook op de trap maar dat was niet weg te editen; het meeste zal nooit uitkomen. Heeft de productie geen belang bij, en het is zelfs ook voor de kandidaten wat beschamend om te zeggen.

Niet leuk als Hadewych bijv. moet zeggen dat zij AM verdacht omdat die dik deed met de productie. Niet leuk voor haarzelf, maar Hadewych weet ook dat het slecht is voor het programma dus zulk soort kennis houdt ze dan liever voor zich. Het is leuker om dan te zeggen dat je het wist op zwangerschapsintuitie  ::rofl:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2016, 10:22:03 »
Hoe komen jullie er eigenlijk bij dat veel mensen Klaas verdenken?

Als ik naar Heinz schema kijk, vullen alleen Ellie (kan ook naar Tim), Taeke (kan ook naar Ellie en Cecile) en Annemieke (kan naar alle mannen) een vraag in die juist is op Klaas. Enkel Annemieke noemt hem in haar biecht.

Als ik daar de vorige aflevering bijhaal, vullen Tim (kan op iedereen slaan behalve Marjolein en Cecile),Cecile (kan ook naar Taeke en Annemieke) en Taeke (kan op alle mannen slaan).

Nu geloof ik wel dat er in die biechten wat gemorreld en geknutseld wordt.
Maar ik haal het hier niet echt uit dat veel mensen op Klaas zitten.
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2016, 19:15:54 »
alleen Ellie (kan ook naar Tim), Taeke (kan ook naar Ellie en Cecile) en Annemieke
Maar wacht even. Cécile zit MEGA op Klaas. Daar zijn wel duizend bewijzen voor. Ook Rop zit 100% zeker op Klaas.

Blijven over: Marjolein en Tim als de dumbo's. Ik gok dan op Tim als exit kandidaat. Maar ik wil Taeke niet eens uitsluiten. Jij rekent hem al tot het Klaaskamp. Ik niet eens.



De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2016, 19:23:10 »
Maar wacht even. Cécile zit MEGA op Klaas. Daar zijn wel duizend bewijzen voor. Ook Rop zit 100% zeker op Klaas.

Blijven over: Marjolein en Tim als de dumbo's. Ik gok dan op Tim als exit kandidaat. Maar ik wil Taeke niet eens uitsluiten. Jij rekent hem al tot het Klaaskamp. Ik niet eens.





Ik heb in het geheel geen verdenkingen in kaart gebracht (ik word meestal pas wat fanatieker tegen de tijd dat er een wat overzichtelijker aantal (mol)kandiaten over zijn), maar waar blijkt dat dan uit?
Gewoon nieuwsgierig!  :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2016, 19:50:47 »
Maar wacht even. Cécile zit MEGA op Klaas. Daar zijn wel duizend bewijzen voor. Ook Rop zit 100% zeker op Klaas.

. Maar ik wil Taeke niet eens uitsluiten. Jij rekent hem al tot het Klaaskamp. Ik niet eens.


Ik reken Taeke nergens toe. Ik zei alleen dat de vraag dat die invulde op Klaas sloeg, maar ook op Ellie of Cecile.
Daarmee bedoel ik hij kan Klaas verdenken maar de vraag die we zien kan ook op Ellie of Cecile slaan.

En net zoals Whiskers vroeg: uit wat blijkt dat Rop en Cecile op Klaas zitten?
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2016, 20:12:54 »
Deze hele discussie blijkt altijd weer iets waar je uiteindelijk niks mee kan. De vragen die op meerdere mensen slaan... de biechten waarmee geklungeld wordt... Het spreiden wat ze doen...
daarnaast kan je echt niet met zekerheid zeggen wie op wie zit en hoeveel die persoon daar dan ook echt op invult.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2016, 14:39:55 »
Precies, daarom moet je gewoon echt kijken naar hoe de kandi's op elkaar reageren. Zoals mijn opsomming bij het penningmeester kiezen... dat is HET ideale moment om naar werkelijke verdenkingen te kijken. Daaruit haal ik dan dat Marjolein, Taeke of Tim exit gaan.

Cécile koos eerst Remy, maar ging later toch mee met Klaas... gaf de doorslag. Dus zij is een wat moeilijk geval. Zij heeft met stip Ellie op 1... de vraag is dus of zij genoeg spelinzicht heeft om wel goed te spreiden... als zij tunnelt op Ellie en Klaas (haar 2e verdachte) 'vergeet' mee te nemen in de test dan is zij toch het haasje.

Cécile/Marjolein en Taeke/Tim zijn ook nog eens bondjes, dus die kunnen elkaar versterken in het exit gaan. De dames zetten bijv. dan alles in op Ellie omdat ze elkaar het hoofd op hol brengen.

Blijvertjes sowieso zijn dan dus spreiders AM, Ellie en Rop.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2016, 21:57:19 »
Precies, daarom moet je gewooon echt kijken naar hoe de  kandi's op elkaar reageren. Zoals mijn opsomming bij het penningmeester kiezen... dat is HET ideale moment om naar werkelijke verdenkingen te kijken. 

Mooi moment vond ik ook dat ze kiezen wie met hoeveel naar de overkant gaan.
Annemieke stelt voor 500 euro op Ellie en rop is hier meteen enthousiast mee eens. Dan stelt marjolein taeke als 500 euro voor waar Rop ook weer enthousiast mee in stemt.

Annemieke zal Ellie waarschijnlijk dus niet verdenken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2016, 10:37:10 »
Aflevering 4

Taeke
Tim, Klaas, Rop. 1. De Mol is: -> Een man.

Rop
Annemieke

Annemieke - zet haar drie jokers in
Tim ("Was al een verdachte maar neemt nu de plek in van Taeke.") 20. Wie is de Mol? -> Tim.

Tim
Klaas, Cécile (Over Klaas: "Minder verdacht dan eerst maar nog steeds verdacht.")

Cécile
Ellie 17. Kreeg de Mol een passende sleutel tijdens de Sleutelroute-opdracht? -> Ja.

Ellie
- (Annemieke is behoorlijk gezakt op haar lijstje.) 5. Hoeveel kokers leverde de Mol in op het strand tijdens de Ondiep Water-opdracht? -> 2 kokers.

Marjolein
Ellie ("Heel moeilijk om te lezen. En bij de politie zijn er ook undercoveragenten.") 4. Wat was de kleur van de kajak waar de Mol in zat tijdens de Ondiep Water-opdracht? -> Geel.

Klaas - zet zijn joker in
Tim ("Hoog op mijn verdachtenlijstje.") 20. Wie is de Mol? -> Tim.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #38 Gepost op: 24-01-2016, 18:46:29 »

Ellie
- (Annemieke is behoorlijk gezakt op haar lijstje.) 5. Hoeveel kokers leverde de Mol in op het strand tijdens de Ondiep Water-opdracht? -> 2 kokers.


De vorige afleveringen leek Ellie vooral op Rop te zitten. Waarschijnlijk was het dus oprecht dat ze hem in de gaten wilde houden bij de opdracht met het geldzoeken. En Rop deed daar lekker warrig dus mogelijk had hij heel goed door dat hij verdacht werd door Ellie en deed er nog een schepje bovenop. Ervan uitgaande dat bovenstaand antwoord ook klopt denk ik toch dat ze diep in een Rop-tunnel heeft gezeten...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #39 Gepost op: 24-01-2016, 19:05:49 »
De vorige afleveringen leek Ellie vooral op Rop te zitten. Waarschijnlijk was het dus oprecht dat ze hem in de gaten wilde houden bij de opdracht met het geldzoeken. En Rop deed daar lekker warrig dus mogelijk had hij heel goed door dat hij verdacht werd door Ellie en deed er nog een schepje bovenop. Ervan uitgaande dat bovenstaand antwoord ook klopt denk ik toch dat ze diep in een Rop-tunnel heeft gezeten...

Dat laatste denk ik ook. ::jaja::