Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 39262 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #40 Gepost op: 24-01-2016, 20:00:08 »
Als aanvulling op het overzicht van Heinz...

Wanneer Klaas besluit geen penningmeester meer te willen zijn, noemt hij Tim en Ellie verdacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #41 Gepost op: 24-01-2016, 20:05:21 »
Als aanvulling op het overzicht van Heinz...

Wanneer Klaas besluit geen penningmeester meer te willen zijn, noemt hij Tim en Ellie verdacht.

Ja, en wat daar verdacht aan is is dat Klaas Ellie bij kiezen of delen in een biecht ineens wel zegt te vertrouwen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2016, 20:09:21 »
Ja, bijzonder. Zijn niet beide uitspraken in een biecht gedaan?

Overigens verdacht Klaas eerder Airen en Remy.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #43 Gepost op: 24-01-2016, 21:55:51 »
De vorige afleveringen leek Ellie vooral op Rop te zitten. Waarschijnlijk was het dus oprecht dat ze hem in de gaten wilde houden bij de opdracht met het geldzoeken. En Rop deed daar lekker warrig dus mogelijk had hij heel goed door dat hij verdacht werd door Ellie en deed er nog een schepje bovenop. Ervan uitgaande dat bovenstaand antwoord ook klopt denk ik toch dat ze diep in een Rop-tunnel heeft gezeten...

Nog een aanwijzing dat Ellie Rop als Mol had: bij het oplossen van de raadsels is het Rop die voor 19 als antwoord op het aantal huizen met een 9 pleit. Marjolein komt op de valreep met 20 en Ellie kiest dan duidelijk voor het antwoord van Marjolein in plaats van dat van Rop. Alsof ze Rop dus niet vertrouwt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #44 Gepost op: 25-01-2016, 18:43:38 »
Het is wel opvallend dat iedereen roept dat Annemieke NIET de mol is eruit vliegt. Dan zet ik er toch op in dat Annemieke ver komt, en dan zal Rop ook ver moeten komen, omdat hij almaar stelliger roept dat zij de mol WEL is. Zijn toch weer 2 afvallerskandidaten minder ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #45 Gepost op: 30-01-2016, 21:19:41 »
Rop: -
Annemieke: Klaas, Tim
Klaas: Tim, Annemieke, Taeke
Taeke: Tim
Cécile: Rop, Klaas
Tim: Cécile, Marjolein, Klaas
Marjolein: -

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2016, 21:29:30 »
De enige kandidaat die Klaas nooit genoemd heeft bij de test is weg (Marjolein). ::zwaai::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2016, 21:34:04 »
Iedereen heeft Klaas door, vanaf nu is het een kwestie van wie beantwoord de meeste vragen op Klaas  ::zwaai::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #48 Gepost op: 31-01-2016, 09:19:02 »
Iedereen heeft Klaas door, vanaf nu is het een kwestie van wie beantwoord de meeste vragen op Klaas  ::zwaai::
Dat was vorig jaar ongeveer hetzelfde op dit punt van het spel, toch? Ik vind dat toch wel een zwak punt van het hele WIDM concept. Je moet het wel heel goed spelen om als mol onverdacht te blijven. Het zwakke punt is dat kandidaten doorgaan op basis van hun kennis van de mol en dat kandidaten altijd wel iets laten merken van wie ze verdenken (sociaal gedrag). Kandidaten moeten op dit punt wel meer van elkaar weten dan we als kijker te zien krijgen. Stel dat de mol kandidaten zou kunnen uitschakelen, zou het veel meer een psychologisch spelletje worden (stuurt de mol mensen die hem op het spoor zijn naar huis of laat hij ze juist in het spel). Dat lijkt dan veel meer op het spel maffia.

Het is nu vooral een kunstje van de productie om de spanning voor de kijker er zo lang mogelijk in te blijven houden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #49 Gepost op: 31-01-2016, 11:50:10 »
Aflevering 5

Rop
- (Zegt ook nieuwe verdachten mee te nemen.)
2. Verloor de Mol de porto tijdens de Tijdrit-opdracht? -> Nee.

Annemieke
Klaas, Tim ("Te vroeg om op twee kandidaten te zitten.")
1. De Mol is: -> Een man.

Klaas
Tim, Annemieke, Taeke.
20. Wie is de Mol? -> Tim.

Taeke
Tim (Heeft Tim nog niet weg kunnen strepen.)
5. Wat was het nummer van de boot waarin de Mol zat tijdens de Taino Tekens-opdracht? -> G401427SBS

Cécile
Rop, Klaas ("vier rondes mee overleefd"), Tim ("voor de zekerheid een paar vragen").
10. Als hoeveelste vertrok de Mol bij het startpunt van de Tijdrid-opdracht? -> Als 2e.

Tim
Cécile, Marjolein, Klaas.
4. Hoeveel tekens nam de boot van de Mol mee tijdens de Taino Tekens-opdracht? -> 5.

Marjolein
("Durf ik het aan om te gaan spreiden over twee? (...) Het is mij in ieder geval gelukt om bij mijn mollen in de buurt te zijn.")
20. Wie is de Mol? -> ?

------

De uitspraak van Marjolein dat het haar deze aflevering gelukt is om bij haar mollen in de buurt te blijven zegt in combinatie met haar eerdere verdenkingen veel. Marjolein zat namelijk bij Annemieke en Rop in de boot die ze in afleveringen 2 en 3 als verdachten noemde. (Ook stond ze in contact met Rop op de brug.)

Annemieke en Rop zijn op basis hiervan waarschijnlijk dus niet de Mol.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 11:58:06 door Heinz »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #50 Gepost op: 31-01-2016, 12:29:33 »
De uitspraak van Marjolein dat het haar deze aflevering gelukt is om bij haar mollen in de buurt te blijven zegt in combinatie met haar eerdere verdenkingen veel. Marjolein zat namelijk bij Annemieke en Rop in de boot die ze in afleveringen 2 en 3 als verdachten noemde. (Ook stond ze in contact met Rop op de brug.)

Annemieke en Rop zijn op basis hiervan waarschijnlijk dus niet de Mol.
Dat was mijn voorzichtige conclusie ook, maar je weet ook hoe er geknipt en geplakt wordt in de montage. Bovendien, voor hetzelfde geld heeft ze iemand onterecht weggestreept van haar lijstje.

Ik vind het enorm lastig om conclusies aan biechten, test, etc. te verbinden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #51 Gepost op: 31-01-2016, 12:34:16 »
Dat was mijn voorzichtige conclusie ook, maar je weet ook hoe er geknipt en geplakt wordt in de montage. Bovendien, voor hetzelfde geld heeft ze iemand onterecht weggestreept van haar lijstje.

Ik vind het enorm lastig om conclusies aan biechten, test, etc. te verbinden.

Uiteraard. Maar als Marjolein vaak Rop als verdachte noemt en dan zo'n uitspraak doet dat ze deze aflevering bij haar Mol in de buurt heeft kunnen zijn zou ik het wel heeeel stom vinden als die "deze aflevering" een hele andere aflevering was. Met ook Ellie eruit die Rop als Mol leek te hebben kunnen we op basis van de verdenkingen Rop volgens mij echt wel "voorzichtig" doorstrepen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #52 Gepost op: 31-01-2016, 13:26:46 »
Met ook Ellie eruit die Rop als Mol leek te hebben kunnen we op basis van de verdenkingen Rop volgens mij echt wel "voorzichtig" doorstrepen.
Ik vrees het ook. Ik denk dat het grote merendeel van de overgebleven kandidaten ook wel op Klaas zit inmiddels. De uitzondering is wellicht Rop zelf, maar als z'n "bondje" met Annemieke gaat werken maakt hij wellicht ook nog een kans.

Ik ben het pas echt vanaf vorig seizoen aan het volgen, maar komt het moment dat de overgebleven kandidaten allemaal op de mol lijken te zitten altijd zo vroeg?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #53 Gepost op: 31-01-2016, 13:27:46 »
Annemieke en Rop zijn op basis hiervan waarschijnlijk dus niet de Mol.

Klopt, want Klaas is het al

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #54 Gepost op: 31-01-2016, 13:29:53 »
Klopt, want Klaas is het al

Sluit dan het forum maar. ::)

Re: Wie zit op wie?
« Reactie #55 Gepost op: 2-02-2016, 00:45:41 »
Weten jullie zo voorbeelden van seizoenen waar niemand op de mol zat? Of slechts 1 van de finalisten?

Leuk topic!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2016, 01:16:45 »
Weten jullie zo voorbeelden van seizoenen waar niemand op de mol zat? Of slechts 1 van de finalisten?

Leuk topic!
Seizoen 1, seizoen 7 en seizoen 8.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #57 Gepost op: 2-02-2016, 07:12:52 »
De afgelopen seizoenen werd de mol door veel kandidaten al vroeg verdacht en uiteindelijk zitten de finalisten allemaal "op elkaar"

Klaas wordt hier genoemd maar Tim wordt ook al een paar afleveringen veel verdacht. Alle overgebleven kandidaten verdenken nu  Tim alleen van Rop weten we het niet.

Opvallend moment vond ik ook na het afscheid van Marjolein.  De kandidaten feliciteren elkaar allemaal dat ze een aflevering verder zijn behalve Tim. Ze laten hem nogal links liggen. Alleen Taeke maakt zich los uit het groepje en gaat alsnog naar Tim. Ik heb het gevoel dat Tim ook niet helemaal blend met de groep.
Ik vind eigenlijk dat "op elkaar zitten" niet echt geweldig klinken. "verdenken elkaar" klinkt wat beter. Maar dat ben ik...en wie ben ik?

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #58 Gepost op: 2-02-2016, 09:19:41 »
Seizoen 1, seizoen 7 en seizoen 8.

En seizoen 14
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #59 Gepost op: 2-02-2016, 16:30:01 »
vind eigenlijk dat "op elkaar zitten" niet echt geweldig klinken. "verdenken elkaar" klinkt wat beter
Ja ik heb dat jaren zo gedaan. Dit jaar dacht ik er wat dichter op te gaan zitten. Met het licht ironische Wie zit op wie? Scheelt weinig, maar vorig jaar was er verwarring omdat iemand een van de "Wie's" op zichzelf van toepassing vond gelden. Dus die begint de vraag Wie verdenkt wie in te vullen op wat die zelf verdenkt. Maar dat is dan weer bedoeld bij de vraag Wie is de mol? Snap je. Verwarring alom, en ik hoopte met deze titel dus minder ::) :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)