Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 39264 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #60 Gepost op: 2-02-2016, 18:50:23 »
Sluit dan het forum maar. ::)

Helemaal mee eens!!!!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #61 Gepost op: 4-02-2016, 05:56:34 »
En seizoen 14
O ja.
Hoewel dat alleen kwam door die finalevrijstelling.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2016, 11:42:22 »
Aflevering 6

Cécile
-
Cécile zegt dat Annemieke en zij meer bitch dan meisje moeten worden omdat ze zich niet uit de weg kunnen laten ruimen door een stel opgeschoten pubers.

2. Welk woord stond er op de foto van de Mol tijdens de Kandidaten Weg-opdracht? -> Kandidaat.

Klaas
Tim, Annemieke

"Ik ga denk ik echt inzetten op twee mensen. En probeer dan het zwaartepunt een beetje te leggen op Tim. En op Annemieke."

20. Wie is de Mol? -> Annemieke.

Taeke
Rop

"Is meer een onderbuikgevoel waarvan ik denk ja maar iets klopt er niet."

Annemieke
Tim, Klaas

7. Hoeveel jokers pakte de Mol tijdens de Zoek Geen Verschillen-opdracht? -> 2 jokers.

Tim (zet 0 van 2 jokers in)

11. Wat was de taak van de Mol bij aanvang van de Spaanse Les-opdracht? -> Woorden opzoeken in het woordenboek.

Rop (zet zijn joker in)
Tim, Klaas

18. Als hoeveelste werd de foto van de Mol gevonden tijdens de Kandidaten Weg-opdracht? -> 2e.

---------------------------------------------

Dat Taeke een onderbuikgevoel bij Rop heeft zegt helemaal niks over op wie hij gestemd heeft.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 12:11:40 door Heinz »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2016, 11:51:46 »
Taeke
Rop

"Is meer een onderbuikgevoel waarvan ik denk ja maar iets klopt er niet."
Toen ik dit zinnetje hoorde leek het me duidelijk uit de context getrokken en uitgezonden om het te laten lijken alsof Taeke op Rop inzet. Het klonk alsof het uit een lijstje komt waarbij Taeke een aantal deelnemers bespreekt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2016, 11:52:30 »
Toen ik dit zinnetje hoorde leek het me duidelijk uit de context getrokken en uitgezonden om het te laten lijken alsof Taeke op Rop inzet. Het klonk alsof het uit een lijstje komt waarbij Taeke een aantal deelnemers bespreekt.

 ::jaja::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2016, 11:57:00 »
Cécile geeft aan dat ze weinig details weet. Dat kan kloppen, als we uitgaan van Klaas. Bij opdracht 1 stond ze in de andere kamer, bij opdracht 2 zat ze in de andere cabine en bij opdracht 3 in de andere auto. Met alle anderen zat ze minsten één keer in dezelfde groep. Dat kan de uitslag van haar test verklaren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2016, 12:01:53 »
In dit langere afvallersgesprek met Cécile zegt ze dat ze haar hoofdmol voor deze test heeft laten varen omdat ze het te overduidelijk vond. "Dat had ik niet moeten doen."...

Letterlijk:

Citaat van: Cécile
Ik heb op veel verschillende mollen gezeten. Er zijn er ook twee eruit gegaan. En ik heb nu voor het eerst mijn hoofdmol laten varen omdat ik toch dacht dit is zo overduidelijk. Maar dat had ik niet moeten doen maar ik dacht we zijn nu zo ver ik moet nu toch gaan vernauwen.

Verdachten die Cécile genoemd heeft en eruit zijn: Airen en Ellie.
Die er nog in zitten: Rop en Klaas.
Wie ze waarschijnlijk geschrapt heeft wegens overduidelijk: Klaas. (Klooien met de kast.) Maar als je het aangeklikte antwoord moet geloven: Rop. (Die ook overduidelijk molde met foute antwoorden.)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 12:08:16 door Heinz »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2016, 12:15:11 »
Ik denk ook dat ze Klaas en Rop nog had. Wie ze heeft laten vallen is gissen. Bij de test, of het moet weer een montagegrapje zijn, antwoordt ze op vraag 2: kandidaat. Dat sloeg op Klaas.

[edit]

Gecombineerd met de test uit aflevering 5, aangenomen dat ze niet radicaal anders zijn gaan denken op basis van aflevering 6...

Annemieke   Klaas      Tim
Cécile      Klaas      Rop
Klaas       Annemieke   Tim
Rop      Klaas      Tim
Taeke      Klaas      ?Rop
Tim      Klaas      ?Cécile

Van Marjolein is het eerder aannemelijk gemaakt, dat ze in ieder geval Rop verdacht. Ze vloog eruit. Ellie overkwam eerder hetzelfde. Nu Cécile? Het begint er op te lijken dat het Rop niet kan zijn en dat de mensen die hem stemmen één voor één aan het afvallen zijn. Rop verdenkt Klaas en Tim.

In een eerdere aflevering spreidde Tim zijn test over Cécile, Marjolein en Klaas. Als Klaas de Mol niet is, is Tim het zelf? Als Klaas niet de Mol is, zou Tim al twee afleveringen helemaal mis zitten. Dat kan, als hij zelf de Mol is. Maar dàn zou Taeke waarschijnlijk ook behoorlijk verkeerd zitten.

Klaas verdacht eerder Airen en Remy, noemde Ellie verdacht en zit op Annemieke (die het echt niet meer kan zijn). Zouden ze allemaal mis kunnen zitten en foutief dezelfde aanwijzen? Kans lijkt me niet zo groot.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 12:31:37 door Tarballs »

Offline BEmollie

  • Forumlid
  • Molloot since 2014
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2016, 12:27:29 »
Cécile heeft in de 5e aflevering, 'voor de zekerheid', ook Tim meegenomen in de test.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 12:34:14 door BEmollie »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2016, 12:29:04 »
Cécile had ook Tim als verdachte (in aflevering 3 en 5).

In aflevering 5 zet ze bij de test inderdaad "voor de zekerheid een paar vragen" op Tim. (Bij 3 staat niks over Tim in mijn aantekeningen, dat kijk ik even terug.) Edit: Cécile noemt in aflevering 3 alleen Ellie.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 12:31:24 door Heinz »

Offline BEmollie

  • Forumlid
  • Molloot since 2014
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #70 Gepost op: 7-02-2016, 12:36:57 »
In aflevering 5 zet ze bij de test inderdaad "voor de zekerheid een paar vragen" op Tim. (Bij 3 staat niks over Tim in mijn aantekeningen, dat kijk ik even terug.) Edit: Cécile noemt in aflevering 3 alleen Ellie.

Je hebt gelijk Heinz, ik merkte het ook op, een paar seconden nadat ik op verzenden had geklikt. :) Ik had kladnotities, met nadruk op 'klad', en was iets te snel met mijn "analyse". Ik heb mijn post van daarnet dan ook gewijzigd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #71 Gepost op: 7-02-2016, 13:34:14 »
Ik heb het mooiste nog niet gehoord.
Tim (zet 0 van 2 jokers in)

11. Wat was de taak van de Mol bij aanvang van de Spaanse Les-opdracht? -> Woorden opzoeken in het woordenboek
Buiten Klaas was vooral natuurlijk Cécile aan het opzoeken. Zij was altijd al zijn nummer 1 mol. Tim zal nu hevig verward zijn, en te zien aan de onduidelijke testbiecht vliegt hij eruit komende week.

Taeke heeft altijd consequent over de drie andere mannen gespreid. Die zit wel goed.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #72 Gepost op: 7-02-2016, 14:07:35 »
Aflevering 6

Cécile
-
Cécile zegt dat Annemieke en zij meer bitch dan meisje moeten worden omdat ze zich niet uit de weg kunnen laten ruimen door een stel opgeschoten pubers.

2. Welk woord stond er op de foto van de Mol tijdens de Kandidaten Weg-opdracht? -> Kandidaat.

In een verwoede poging van de montage om ons op het verkeerde been te zetten... ;D

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #73 Gepost op: 7-02-2016, 16:08:18 »
In aflevering 6 rond 30:17 bij de kabelbaan opdracht zegt Taeke dat hij enigszins ook Tim verdenkt vanwege al dat miscommunicatie.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #74 Gepost op: 7-02-2016, 22:55:55 »
Ik heb het mooiste nog niet gehoord.Buiten Klaas was vooral natuurlijk Cécile aan het opzoeken. Zij was altijd al zijn nummer 1 mol. Tim zal nu hevig verward zijn, en te zien aan de onduidelijke testbiecht vliegt hij eruit komende week.

Taeke heeft altijd consequent over de drie andere mannen gespreid. Die zit wel goed.
In aflevering 2 had Tim ook een 'vage' biecht en hij vloog er in aflevering 3 niet uit, Hetzelfde geldt voor Rop die in aflevering 5, volgens mij, een 'vage' biecht had en ook hij viel de volgende aflevering niet af. Gezien aan het feit dat hij Klaas in de gaten houdt en hem op zijn rare gedrag attendeert, zou ik kunnen veronderstellen dat Tim Klaas als hoofdverdachte heeft. Vandaar dat het een rare biecht was. Ik geloof ook wel gewoon, als je naar zijn gezichtsuitdrukking kijkt en omdat hij zijn jokers niet heeft ingezet, dat hij vrij zeker van zijn zaak is. Natuurlijk bestaat de kans dat Tim de volgende aflevering eruit vliegt, maar ik blijf bij mijn drie finalisten, Klaas als Mol en Tim/Annemieke als winnaar/verliezer, dus we zullen het zien. Only time will tell.

Of Tim is de Mol, groetjes!  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 23:40:11 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #75 Gepost op: 8-02-2016, 09:51:12 »
Dus taeke valt eerst af en daarna rop

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #76 Gepost op: 8-02-2016, 14:38:19 »
Dat zou ik dan niet denken. Dan ligt Taeke eruit op Rop, en weten we dat hij de mol niet is. Logischer zou zijn dat eerst Rop rood krijgt. Die zit wel op Klaas+Tim maar Taeke zit op Klaas+Rop dus kan best..... plus gaat dat grote jokerspel natuurlijk veel roet in het eten gooien.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #77 Gepost op: 8-02-2016, 14:50:47 »
Ik vrees dat dat "jokerspel" weer de onnodige jokers en vrijstellingen in het spel brengen. Oftewel, met het "Wie zit op wie" zul je nu weinig aan hebben. Waarschijnlijk krijgt degene die het minst weet over de mol een vrijstelling en gaat degene met de meeste kennis nu afvallen.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #78 Gepost op: 8-02-2016, 15:10:51 »
Ik vrees dat dat "jokerspel" weer de onnodige jokers en vrijstellingen in het spel brengen. Oftewel, met het "Wie zit op wie" zul je nu weinig aan hebben. Waarschijnlijk krijgt degene die het minst weet over de mol een vrijstelling en gaat degene met de meeste kennis nu afvallen.
Ja, anders klopt te volgorde bij de metro-opdracht niet meer.  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #79 Gepost op: 8-02-2016, 15:18:11 »
Ja, anders klopt te volgorde bij de metro-opdracht niet meer.  ;D
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!