Auteur Topic: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft  (gelezen 34177 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #60 Gepost op: 20-01-2016, 11:06:50 »
Maar waarom zenden ze dat zo dan niet uit?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #61 Gepost op: 20-01-2016, 12:40:56 »
Door de laatste 'opdracht' en het feit dat de mol natuurlijk wist dat de macht over de test zou komen, krijg ik steeds meer het gevoel dat we al drie afleveringen naar eigenlijk niks kijken. Op de mooie beelden en de humor na dan. In aflevering vier begint het pas echt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #62 Gepost op: 20-01-2016, 13:22:41 »
Door de laatste 'opdracht' en het feit dat de mol natuurlijk wist dat de macht over de test zou komen, krijg ik steeds meer het gevoel dat we al drie afleveringen naar eigenlijk niks kijken. Op de mooie beelden en de humor na dan. In aflevering vier begint het pas echt.

Totdat er in aflevering 6 weer iets uit de pot gehaald kan worden ;D

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #63 Gepost op: 20-01-2016, 13:31:43 »
Totdat er in aflevering 6 weer iets uit de pot gehaald kan worden ;D

Ja ja ::jaja:: Want het is de best voorbereide mol ooit ;)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #64 Gepost op: 20-01-2016, 16:23:53 »
Ja ja ::jaja:: Want het is de best voorbereide mol ooit ;)

Ik snap nog steeds niet waar dat op slaat. :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #65 Gepost op: 20-01-2016, 17:32:39 »
Ik snap nog steeds niet waar dat op slaat. :P

Dat de Mol dit jaar het draaiboek heeft gekregen met alle opdrachten en dat hij/zij op voorhand wist wie de andere kandidaten waren. Dat is andere jaren niet zo... Ow wacht...

Lijkt me niet meer dan een promopraatje voor de nieuwe kijkers. Je kan een Mol niet beter voorbereiden dan te zeggen wat de opdrachten zijn en wie de andere kandidaten zijn. Vanaf dan is het toch maar afhankelijk van de situatie die ter plekke gecreëerd wordt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #66 Gepost op: 20-01-2016, 17:54:23 »
Door de laatste 'opdracht' en het feit dat de mol natuurlijk wist dat de macht over de test zou komen, krijg ik steeds meer het gevoel dat we al drie afleveringen naar eigenlijk niks kijken.
Ik mag toch aannemen (en hopen) dat de mol toch al de nodige moeite heeft gedaan om geld uit de pot te halen? Er zou dus genoeg te praten moeten zijn over de eerste 3 afleveringen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #67 Gepost op: 20-01-2016, 18:16:59 »
Je kan een Mol niet beter voorbereiden dan te zeggen wat de opdrachten zijn en wie de andere kandidaten zijn.
Je kunt als programmamaker een mol wel degelijk meegeven hoe hij het beste kan mollen in een opdracht. Dat is meer dan vertellen wat de opdrachten inhouden. Het zou volgens mij veel spannender worden als de mol ook niet optimaal is voorbereid en bijvoorbeeld helemaal niet weet welke opdrachten er komen en wat de beste tactiek is en dus ter plekke zijn strategie moet bepalen. Dat brengt ook weer wat meer willekeur terug, want uitspraken als "dat zou de mol nooit doen" kun je ook niet meer zo hard maken. De mol moet dan immers ter plekke improviseren en kan wel eens de verkeerde, erg kandidaats overkomende, keuzes maken. Het gaat dan echt over patronen die je moet ontdekken over meerdere afleveringen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #68 Gepost op: 20-01-2016, 18:22:50 »
Dat brengt ook weer wat meer willekeur terug, want uitspraken als "dat zou de mol nooit doen" kun je ook niet meer zo hard maken.

Dat kunnen we nu ook niet  ::rofl::

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #69 Gepost op: 20-01-2016, 23:49:54 »
Mollen hebben altijd geweten wat de opdrachten waren en zich daar op kunnen voorbereiden. Ik ben benieuwd wat hij/zij nu dan extra meegekregen heeft. OF de mol heeft er geheel zelfstandig veel tijd in gestoken om alles uit te pluizen. En dan is de mol een pietje pruesies. Taeke lijkt me wel zon typ.

Offline Martinietje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2016, 20:01:29 »
'Wie schrijft die blijft':

Zou dit eventueel ook naar onderstaande kunnen refereren?


'Het spel speelt gebeurt voor je ogen [8], maar verandert altijd [8]er je rug'

1 paar ogen[8] vóór en 1 paar ogen[8] achter in je rug, 2 paar ogen [88] dus (dubbelspel/-rol van kandidaat/mol)

Deze quote is geschreven in het boek van schrijver Therry Hayes - Ik ben een Pelgrim. een geheim agent/spion én codenaam van een man die niet bestaat. (Cover vh boek heeft toevallig ook nog eens veel weg van het logo van widm).http://www.boekmeter.nl/book/42936

TH=Tim Hofman=Terry Hayes=Pelgrim ?
geboortedatum Tim - 9/7/88
9+7=16 8+8=16 2xM= MM = M007+Mol16  ?

Tim refereert veel aan leven/dood ('ach ik leef per dag of zoiets' 'als ik mijn leven moet opofferen voor groep' wijzen naar hemel, schietbeweging bij exc vorige wk.)



(had hier toevallig gisteravond bij topic 'wie is de mol 2016' stukje over geplaatst in combinatie met Tim ook met nog wat rekensommetjes icm getallen mbt Tim (dat bericht net aangevuld met dit nu, te vinden ong. bij pag. 11 dacht ik, want ik mag niet dubbel plaatsen/herhalen begreep ik, dus moet je het daar even verder/teruglezen).

En dan is uurtje later de titel van aflevering 3 verandert in 'zeg het zelf'- zie je wel, sabotage!   :o



Ik vind dit een goed idee. Daar heb ik zelf nog wel een toevoeging op die mij ook een beetje vreemd naar Tim doet kijken. IN het intro-filmpje van de eerste aflevering zegt Art heel nonchalant op het laatst 'oh en hier nog een paar nummers van oud mollen' Laten we eens doen alsof dat exact de 5 mollen zijn in aflevering 2 in het Klooster. Dan kom ik na enige tijd puzzelen op het onderstaande:

2014   Susan      Visser      1965         
2015   Margriet   Linden      1970   +5      
2012   Annemarie   Jung      1976   +6      
2008   Dennis      Weening      1977   +1      
2013   Kees       Tol      1982   +5      

Het kan natuurlijk niets zijn maar als je dit rekenverband doortrekt krijg je:

2014   Susan      Visser      1965         
2015   Margriet   Linden      1970   +5      
2012   Annemarie   Jung      1976   +6      
2008   Dennis      Weening      1977   +1      
2013   Kees       Tol      1982   +5         
2016    TIM      HOFMAN      1988   +6


Oh jeej, ik voel een tunneltje aankomen
« Laatst bewerkt op: 23-01-2016, 11:05:00 door Martinietje »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2016, 09:17:56 »
Remy zat bij Klaas op de kamer  ::zwaai::

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2016, 12:38:15 »
Wie schrijft die blijft..nou ik schrijf amper iets op het forum..ben nog steeds teleurgesteld en vind het alleen slim als de Klaashint er expres in is gezet om ons op het verkeerde spoor te zetten. Dat zou briljant zijn. Maar alles wijst erop dat het Klaas gewoon is.Ik merk dat ik de laatste aflevering al niet eens meer twee keer bekeken heb en ook minder op het forum vertoef. De pool is ook niet spannend meer nu bijna iedereen al op Klaas zit. Sorry ik zit nog even in mijn zielige molshoopje :\'( :\'( misschien krabbel ik er nog uit..

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #73 Gepost op: 23-01-2016, 14:13:56 »
Kijk eens bij het topic "Molgeld", daar wordt ook jouw humeur vast beter van, Lonneke14!

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #74 Gepost op: 23-01-2016, 14:38:06 »
Kijk eens bij het topic "Molgeld", daar wordt ook jouw humeur vast beter van, Lonneke14!

Ga ik doen!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #75 Gepost op: 23-01-2016, 19:07:52 »
Toch ook wel weer jammer dat de hints al gekraakt zijn. Ik denk dat ik een volgende serie zou kijken zonder fora op internet te volgen. De molloten zijn zo goed geworden in het speurwerk dat er bijna geen onontdekbare hint meer te maken valt.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #76 Gepost op: 23-01-2016, 19:09:35 »
Toch ook wel weer jammer dat de hints al gekraakt zijn. Ik denk dat ik een volgende serie zou kijken zonder fora op internet te volgen. De molloten zijn zo goed geworden in het speurwerk dat er bijna geen onontdekbare hint meer te maken valt.

Nou, als je de handleiding om te zoeken aangereikt krijgt, dan roep je het over jezelf af.

Hij was meer onvindbaar geweest en bovendien ook discutabeler zonder afleveringtitel.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #77 Gepost op: 23-01-2016, 19:21:12 »
Nou, als je de handleiding om te zoeken aangereikt krijgt, dan roep je het over jezelf af.

Hij was meer onvindbaar geweest en bovendien ook discutabeler zonder afleveringtitel.

Klopt ook zeker. Alleen vind ik het speuren denk ik leuker dan de oplossing zelf. Als je bij aflevering 2 al weet wie de mol is, dan is er weinig meer aan.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - wie schrijft die blijft
« Reactie #78 Gepost op: 23-01-2016, 19:35:33 »
Klopt ook zeker. Alleen vind ik het speuren denk ik leuker dan de oplossing zelf. Als je bij aflevering 2 al weet wie de mol is, dan is er weinig meer aan.

Klopt. Ik ben dan ook meer voorstander van hints van lange adem zoals bijvoorbeeld in de tweets. Hier krijg je hem in 1 stuk.