Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test  (gelezen 78380 keer)

Offline lennji

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2016, 21:39:28 »
Als mol zou je hier altijd de hele pot bieden. De anderen zien toch niet wat je biedt en zo gaat het hoogste kandidatenbod uit de pot. Iedereen die minder biedt kan je dus afstrepen wat mij betreft

Ik zou hier als mol iets onder de hele pot geboden hebben. Kandidaten willen misschien de mol te slim af zijn door óók de hele pot te bieden en daardoor het bod onschadelijk te maken. (Het ging op het één na hoogste unieke bod!)

Offline MolDaan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2016, 21:41:33 »
Ik zou hier als mol iets onder de hele pot geboden hebben. Kandidaten willen misschien de mol te slim af zijn door óók de hele pot te bieden en daardoor het bod onschadelijk te maken. (Het ging op het één na hoogste unieke bod!)
Daar heb je gelijk in. Maar toch kan je er denk ik wel wat uithalen. Zo schreef Rop een 2 op: die is dus niet de mol

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2016, 21:43:26 »
Ellie gaf bij deze opdracht aan dat sommige kandidaten zich zorgen moeten maken, maar dat zij dat niet hoeft. Waarom niet?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2016, 21:43:51 »
Ik weet echt niet wat ik van deze aflevering moet vinden:

De enige die in opdracht 1 echt afschuwelijk liep te mollen was Rop, maar die zei in opdracht 2: doe mij maar 50. Niet echt mols. Maar ja misschien dacht de mol om niet veel te doen in opdracht 1 en 2 omdat er toch wel geld uit de pot zou gaan. Taeke heeft wel echt veel geld binnen gehaald met opdracht 2, zelfs als er dan in opdracht 3 nog geld uit de pot gaat.
Marjolein leek zowaar wat meer haar best te doen deze aflevering. Cécile heb ik eigenlijk nog nauwelijks verdachts zien doen. Tim deed wel flink aan tijdrekken in opdracht 1, maar ik denk niet dat je als mol als verkenner op pad gaat met weinig geld, maar goed dat zou er dan weer mee te maken kunnen hebben dat in opdracht 3 geld uit de pot gaat. En nu zegt Kim Pieters wel iets heel nuttigs, dat Tim zegt: I'm on it, bij het geld.
Klaas verdenk ik nog steeds niet dankzij de allereerste opdracht van het seizoen. Annemiek doet wel verdacht, maar wordt ook door veel kandidaten verdacht en daar wordt in de montage veel aandacht op gevestigd. Elly doet sowieso gewoon raar, maar is veel te passief.

Goed Rop of Tim dan maar.  :P

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2016, 21:43:54 »
Ik zou hier als mol iets onder de hele pot geboden hebben. Kandidaten willen misschien de mol te slim af zijn door óók de hele pot te bieden en daardoor het bod onschadelijk te maken. (Het ging op het één na hoogste unieke bod!)

Dus als twee kandidaten de volle pot bieden en de mol net iets eronder (zeg 4100) dan gelden alle drie die boden dus niet.... Dus misschien was die 2345 eigenlijk pas het 4e of 5e bod.... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline lennji

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2016, 21:49:42 »
Dus als twee kandidaten de volle pot bieden en de mol net iets eronder (zeg 4100) dan gelden alle drie die boden dus niet.... Dus misschien was die 2345 eigenlijk pas het 4e of 5e bod.... ::hypocriet::

Ja dan wel, dan ga je er als mol wel vanuit dat maar één kandidaat voor de hele pot gaat.  :-\\

Online Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2016, 22:05:02 »
Van wie zagen we niet wat werd geschreven? Elly, Marjolein, Klaas, Tim. Ik vermoed dat die nog lang in het spel blijven.
De mol kan wel 9000 opgeschreven hebben, dat mag toch ook? Dan kan een kandidaat altijd nog voor de hele pot gaan.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 22:11:40 door Run »

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2016, 22:14:57 »
Er zat 4150 euro in de pot. Als ik Mol was zou ik niet 4150 euro hebben geboden, maar 4149 euro.

Aangezien het gaat om het een na hoogste unieke bod, kan het zijn dat een kandidaat denkt:
´´Oh, uniek dus. Ik weet dat de Mol 4150 euro gaat bieden, dan doe ik dat ook. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er geen geld uit de pot gaat omdat het gaat om het een na hoogste unieke bedrag. Er is één bedrag waarvan ik zeker weet dat dat bedrag geboden wordt en dat is 4150 euro door de Mol. Dus dan speel ik quitte met de Mol en schrijf ik dat bedrag ook op.´´

En dan blijkt dat ik 4149 euro had geboden en ik dus degene ben die de hele pot heb leeggemaakt én 5 vragen van de test mag schrappen en dan loop ik enorm te grinniken >:D

Ik vind het trouwens vreemd dat een kandidaat 2345 euro biedt. Zo van: ´´Hmm, ik weet niet wat tactisch is om te bieden dus ga ik maar voor een mooi getal. Laat ik even niet 1234 euro maar 2345 euro opschrijven´´.

Van wie zagen we niet wat werd geschreven? Elly, Marjolein, Klaas, Tim. Ik vermoed dat die nog lang in het spel blijven.
De mol kan wel 9000 opgeschreven hebben, dat mag toch ook? Dan kan een kandidaat altijd nog voor de hele pot gaan.

Nee, het maximale bedrag dat geboden kon worden was het bedrag in de pot: 4150 euro. Dat heeft Art ook gezegd tijdens de uitleg van de opdracht  ;)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2016, 22:17:37 »
Wat een rot opdracht.  ::niet-ok:: Bijna al dat zuur verdiende geld er weer uit. En dan mag je 5 vragen wegstrepen. Wat heb je daar nou aan? Je weet toch niet welke vraag je goed of fout hebt.

Een vrijstelling of jokers had leuker geweest.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #29 Gepost op: 16-01-2016, 22:22:25 »
Van wie zagen we niet wat werd geschreven? .


Annemieke: onzichtbaar
Klaas: onzichtbaar
Cecile: moeilijk te zien wat ze invult (je zou het nader kunnen inspecteren qua handbewegingen)
Ellie: onzichtbaar
Rop: 2...
Taeke: 41..
Marjolein: onzichtbaar
Tim: onzichtbaar
Remy: 0

Dus echt geen conclusies uit te trekken. Ik gok dat degene waarbij het niet te zien was.. het hoogste bod zat

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2016, 22:22:37 »
Wat een rot opdracht.  ::niet-ok:: Bijna al dat zuur verdiende geld er weer uit. En dan mag je 5 vragen wegstrepen. Wat heb je daar nou aan? Je weet toch niet welke vraag je goed of fout hebt.

Een vrijstelling of jokers had leuker geweest.
Je weet wel op welke vraag je geen antwoord weet.
Tell me what your telescope says

Online Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #31 Gepost op: 16-01-2016, 22:22:58 »


Ik vind het trouwens vreemd dat een kandidaat 2345 euro biedt.
Cecile had het over haar geluksgetallen. Dan kun je op zo'n raar getal uitkomen. Ik denk dat de anderen eerder een rond getal zouden kiezen. Cecile kunnen we dan afstrepen als mol.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 22:25:07 door Run »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #32 Gepost op: 16-01-2016, 22:23:51 »
Daar heb je gelijk in. Maar toch kan je er denk ik wel wat uithalen. Zo schreef Rop een 2 op: die is dus niet de mol


En daarna volgde, buiten beeld, misschien wel de 345...

Er is een hoop geëdit, vaak zien we geen eens de volledige bedragen, zodat de al genoemde 41 van Taeke, men gaat er vanuit dat hij dus de gehele pot geboden heeft.

Ik denk persoonlijk dat we niet het volledige bedrag van de mol gezien hebben, of misschien helemaal niets. Iedereen waarvan we precies weten wat hij/zij heeft geboden, valt daarom in mijn ogen af. Geen idee welke namen dat zijn, dat zou ik terug moeten kijken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2016, 22:24:32 »
neeh dit is niet met geluksgetallen.
dit is een serie   2345
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline SjorsM

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2016, 22:25:21 »
Over de bedragen, dit heb ik in het topic van klaas gezet; (misschien dat jullie er wat mee kunnen)

Citaat
Hoi!

Ik ben zo trots op wat ik heb gevonden, dus ik heb mij speciaal hiervoor geregistreerd als iemand die graag mee wilt praten, maar niet perse weet waar ze over praat haha.
Maar je zag niet elke cijfers opgeschreven worden. En zeker niet elk bedrag, dus ik heb opgelet, en de cijfers die je zag waren; 2410
Dus toen had ik gekeken naar geboortedatums, dus 24-10 ala 24 oktober.
Enigste wie überhaupt in oktober is geboren; Klaas en weliswaar op 6 oktober
2+4= 6 en dan de 10 voor oktober.

Dit was 'just my two cents' haha. Weet ook overigens niet of hij hier goed staat.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2016, 22:25:52 »
Cecile had het over haar geluksgetallen. Dan kun je op zo'n raar getal uitkomen. Ik denk dat de anderen eerder een rond getal zouden kiezen.

Ik had ook het idee dat je bij haar wel iets van 23 aan het begin zag. Maar als dat het geval was geweest, had dat toch wel al meteen in moltalk gezegd kunnen worden? Nu deden ze er daar heel vaag over, terwijl ik denk dat we al met zekerheid kunnen zeggen dat Cecile het geweest is. Of ik moet e.e.a. verkeerd onthouden hebben.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2016, 22:26:53 »

Er is een hoop geëdit, vaak zien we geen eens de volledige bedragen, zodat de al genoemde 41 van Taeke, men gaat er vanuit dat hij dus de gehele pot geboden heeft.



Ik poste hierboven al wat we zagen idd. En mee eens.. Bij Taeke zie je 41.. Bij Rop 2... Rop zou dus veel hoger geboden kunnen hebben. Taeke waarschijnlijk 410 euro ofzo... de schat.

Maar bij de meesten zagen we niks.. dus de conclusie wordt dan lastig

Online Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2016, 22:28:03 »
neeh dit is niet met geluksgetallen.
dit is een serie   2345
In ieder geval heeft zij niet gedacht: 250 of 750 of 1500, maar 'geluksgetallen' wat kan betekenen: ik doe maar wat. 2345. Ze schreef ook heel snel, wat je ook eerder doet bij 2345. Bij 250 ga je denken: of toch maar 500? Dan schrijf je langzamer.
Raar dat hier helemaal niet over gesproken werd bij Moltalk.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 22:31:55 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2016, 22:36:32 »
Het beste wat de mol kon doen is net onder de 4150 euro bieden (afgaande dat meerdere kandidaten 4150 euro bieden), het is dan wel erg vreemd dat 2345 euro uit de bus is gekomen. Heeft iemand toevallig evenveel geboden als de mol? Of is 2345 mogelijk als hint bedoeld?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2016, 22:37:17 »
Verdraaid suffe opdracht, zeg. We zien niet wie wat biedt, niet eens wie d'r wint of welke vragen die wegspeelt ??? Gevolg is dat de pot weer geleegd is na een productieve aflevering, wij eigenlijk niks hebben zien gebeuren en al geen idee hebben wie hier nou de Mol is ??? Zeker omdat de Mol volgens Art absoluut z'n best heeft gedaan bij de voorgaande opdrachten, blijkt dat we van geen enkele opdracht in de eerste 3 afleveringen er van op aan kunnen dat de Mol daar gemold heeft. :-\\ En dat terwijl het helemaal geen zin had om geld te verdienen, want het geld dat de Mol heeft verdiend zit gewoon nog steeds in de pot. Alleen van de 'bovenkant' van de pot is iets uitgegaan, de Mol heeft ervoor gezorgd dat er nog iets in de pot zit.
...óf niet!