Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test  (gelezen 78374 keer)

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #340 Gepost op: 21-01-2016, 23:13:59 »
2345 zou kunnen verwijzen naar het jaartal 2345 (StarWars/StarTrek), toen werd er ook een kandidaat 'geschrapt' (mARTok). Ook zou het tevens een hint kunnen zijn naar 'tijdreizen' (toekomst, heden, verleden).

2345 zou je natuurlijk ook kunnen optellen, wat zou verwijzen naar nummer 14: JC. Bekend van de uitspraak: "als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd". Vandaar ook de bekendmaking op de dam met een 11tal!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #341 Gepost op: 22-01-2016, 00:26:49 »
2345 zou je natuurlijk ook kunnen optellen, wat zou verwijzen naar nummer 14: JC. Bekend van de uitspraak: "als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd". Vandaar ook de bekendmaking op de dam met een 11tal!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #342 Gepost op: 22-01-2016, 17:24:14 »
Ik denk dat de opdracht in één klap interessanter had kunnen worden als de kandidaten hadden mogen overleggen. Dan konden we dat overleg in ieder geval nog analyseren (kan me voorstellen dat de bedragen van iedereen laten zien te veel spoilt), en hadden ze hopelijk de afspraak gemaakt om allemaal niks te bieden en zo de Mol te kakken te zetten. Kandidaten die dan zouden besluiten om tóch geld te gaan bieden, zouden dan ieder gokken om met honderd of een paar honderd euro stiekem toch te winnen. Duizenden euro's bieden zou in ieder geval zinloos worden.

Sowieso even nadenken wat je er nou eigenlijk aan hebt was een goede geweest...

Hoezo veel te dik op? Had jij de hint ook ontdekt dan.. of zoals je zelf schrijft.. hier gelezen ..?
Zo makkelijk was ie nou ook weer niet dus
't Gaat meer om de onomstotelijkheid ervan. Überhaupt het risico dat 'ie gevonden zou worden en daarmee met praktisch 100% zekerheid de clue van het hele seizoen verklapt zou je niet moeten durven nemen als makers. Maar het lijkt er zelfs op dat de maker wílden dat hij gevonden zou worden, gezien de titel. Ze hebben denk ik onderschat hoe weinig twijfel zo'n hint over laat...
...óf niet!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #343 Gepost op: 23-01-2016, 17:08:32 »
Ik vond het beetje gek dat Annemieke zei 2345 echt een bod van de mol. Ik vermoed dat zijzelf misschien wel dit hoge bod gedaan heeft want uit haar praatje leiden we af dat zij heel graag de macht over die vijf vragen wil winnen. Volgens mij is het toch duidelijk dat het een na laatste bod niet het bod van de mol is. Zoals Marjolein het ook direct interpreteert en zegt dat één van de kandidaten dus 2345 euro heeft geboden. Daarom snap ik niet zo goed waarom Annemieke dit zegt, zal wel niks betekenen verder.

Vind het ook jammer dat je niet ziet hoe dat gegaan is met het wegstrepen van de vijf vragen. Was leuk geweest als we een flits hadden gezien van wie de winnaar nou was maar ja dat was to much info geweest (terwijl we de Klaashint al in afl. 2 hadden :-\\ :())En je hoort de kandidaten achteraf ook niet informeren wie nou wat geboden heeft...

Ook vind ik het niet geslaagd  dat de mol zo makkelijk geld uit de pot kan spelen maar dat vinden meer molloten...

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #344 Gepost op: 23-01-2016, 17:17:53 »
Ik hoop dat we vanavond stukje te zien krijgen van de discussie die zich na de test afgespeeld moet hebben, wie heeft welk bedrag geboden. Zou leuk zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #345 Gepost op: 23-01-2016, 17:25:49 »
Mogelijk komt er in een volgende aflevering een opdracht waarbij je 2 vragen krijgt en die eerlijk moet beantwoorden (Zoals in 2015 en 2014). Hopelijk gaat er dan eentje over deze opdracht en krijgen we zo voor de onthulling toch nog wat extra info over deze opdracht.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #346 Gepost op: 23-01-2016, 17:47:20 »
Met een beetje mazzel krijgen we vandaag een blik in iemands Molboekje voor de info ::jaja::
...óf niet!