Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test  (gelezen 78382 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2016, 22:37:30 »
Later met de HD's van vlees eens stilzetten bij Cécile. Er is een beeld waar je volgens mij kans maakt om iets te zien bij haar. Althans, ik had dat gevoel tijdens de uitzending.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2016, 22:39:34 »
Verdraaid suffe opdracht, zeg.

Verdraaid suf seizoen tot nu toe... :-X

Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2016, 22:40:23 »
Het op een na hoogste unieke bod wint. Dat betekent niet dat het voordelig is om hetzelfde als de mol te bieden. Wanneer twee mensen hetzelfde bieden betekent het alleen dat die boden niet kunnen winnen, niet dat het hoogste bod ook ongeldig is. Het is volgensmij alleen om te voorkomen dat iedereen 4149 gaat bieden.

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2016, 22:41:15 »
Kreeg ook het gevoel dat Cecile 2345 geboden heeft, puur door het gezicht dat ze trok tijdens het praatje van Art en bij de testuitslag. Er is één shot van haar gezicht waarbij het echt lijkt alsof ze een glimlach aan het inhouden is en/of iets verbergt. En het getal 2345, typisch een getal wat een geluksgetal zou kunnen zijn. Ook aan haar handbeweging meen ik een 2 te zien, maar dat blijft natuurlijk gissen..

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2016, 22:41:55 »
Verdraaid suffe opdracht, zeg. We zien niet wie wat biedt, niet eens wie d'r wint of welke vragen die wegspeelt ??? Gevolg is dat de pot weer geleegd is na een productieve aflevering, wij eigenlijk niks hebben zien gebeuren en al geen idee hebben wie hier nou de Mol is ??? Zeker omdat de Mol volgens Art absoluut z'n best heeft gedaan bij de voorgaande opdrachten, blijkt dat we van geen enkele opdracht in de eerste 3 afleveringen er van op aan kunnen dat de Mol daar gemold heeft. :-\\ En dat terwijl het helemaal geen zin had om geld te verdienen, want het geld dat de Mol heeft verdiend zit gewoon nog steeds in de pot. Alleen van de 'bovenkant' van de pot is iets uitgegaan, de Mol heeft ervoor gezorgd dat er nog iets in de pot zit.

Ik vind het ook een vreemde opdracht. Laat echt totaal niks zien. Het lijkt bijna alsof deze opdracht erin is gestopt puur om de Mol de ruimte te gunnen de eerdere opdrachten geld binnen te halen, zodat deze minder verdacht is..

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2016, 22:45:21 »
Ik denk dat Taeke het winnende bod had. Die ingehouden grijns.

Bij MolTalk viel mij de grijns van Tim op bij de executie. Zo'n zelfvoldane grijns van: ik heb het unieke, een-na-hoogste bod gedaan. 2345 is ook makkelijk getypt, opvolgende cijfers.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JacquesLM

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2016, 22:46:52 »
Ik heb het beeld stilgezet op het moment dat Cecile haar bedrag in de envelop stopt. Geen 2345 dus.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2016, 22:46:57 »
Maakt de positie van de mol nog uit? Als de mol het laatst gaat, kan hij of zij ingefluisterd worden wat er eerder is opgeschreven.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2016, 22:47:19 »
Kreeg ook het gevoel dat Cecile 2345 geboden heeft, puur door het gezicht dat ze trok tijdens het praatje van Art en bij de testuitslag. Er is één shot van haar gezicht waarbij het echt lijkt alsof ze een glimlach aan het inhouden is en/of iets verbergt. En het getal 2345, typisch een getal wat een geluksgetal zou kunnen zijn. Ook aan haar handbeweging meen ik een 2 te zien, maar dat blijft natuurlijk gissen..
Nee zij schreef iets met een euroteken en 99

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2016, 22:48:10 »
Ik heb het beeld stilgezet op het moment dat Cecile haar bedrag in de envelop stopt. Geen 2345 dus.
Merci!

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2016, 22:48:14 »
Maakt de positie van de mol nog uit? Als de mol het laatst gaat, kan hij of zij ingefluisterd worden wat er eerder is opgeschreven.

Zat ik ook over te denken. Maar Remy was als laatste toch?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #51 Gepost op: 16-01-2016, 22:55:16 »
Zat ik ook over te denken. Maar Remy was als laatste toch?
Annemieke was het laatst. Bovendien, keert die razendsnel haar papiertje om, om het in de envelop te doen alsof ze weet dat het zo snel moet omdat het niet gezien mag worden door de camera.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #52 Gepost op: 16-01-2016, 22:57:40 »
Nee zij schreef iets met een euroteken en 99
Scherp! Ze lijkt inderdaad routinematig (in ieder geval) twee keer hetzelfde getal op te schrijven. 45 achter elkaar schrijf je anders.

Ik gok dat de Mol de 2345 heeft geboden. Er moet toch een reden zijn dat we het winnende bod niet hebben gezien ???
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2016, 23:01:29 »
Scherp! Ze lijkt inderdaad routinematig (in ieder geval) twee keer hetzelfde getal op te schrijven. 45 achter elkaar schrijf je anders.

Ik gok dat de Mol de 2345 heeft geboden. Er moet toch een reden zijn dat we het winnende bod niet hebben gezien ???
Dat zie je niet omdat je dan weet dat dat niet de mol is.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2016, 23:02:38 »
Was het niet gewoon Tim met het winnende bod, met zijn sarcastische toon in zijn biecht, tijdens de executie?

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2016, 23:02:55 »
Je hebt in ieder geval een zeeeeeeer grote kans dat je bod bij 2345 uniek is, ik kan nu verder nog geen conclusie trekken. Er is voor mij nog teveel onduidelijk. Nog maar een keer de afl bekijken :)

Offline JacquesLM

  • Forumlid
Re: Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2016, 23:05:00 »
Nee zij schreef iets met een euroteken en 99

Volgens mij schrijft ze 333 met een euroteken er voor. Lijkt me hiermee dus zeker dat Cecile niet de mol is.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #57 Gepost op: 16-01-2016, 23:06:16 »
Scherp! Ze lijkt inderdaad routinematig (in ieder geval) twee keer hetzelfde getal op te schrijven. 45 achter elkaar schrijf je anders.

Ik gok dat de Mol de 2345 heeft geboden. Er moet toch een reden zijn dat we het winnende bod niet hebben gezien ???

Ik heb het gevoel dat ze €999,- bood. Misschien is 9 haar geluksgetal dan.

Edit: zie nu de screenshot van Jacques. Het is dan inderdaad €333,-
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 23:08:54 door McMarthy »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #58 Gepost op: 16-01-2016, 23:07:01 »
Stel er is 3x 2500 opgeschreven en voor de rest heel lage getallen. Als de mol dan het laatste is, kan die een getal vlak onder 2500 opschrijven, dan is dan het unieke op een na hoogste bod.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #59 Gepost op: 16-01-2016, 23:07:37 »
Annemieke was het laatst. Bovendien, keert die razendsnel haar papiertje om, om het in de envelop te doen alsof ze weet dat het zo snel moet omdat het niet gezien mag worden door de camera.

Qua montage was Remy het laatst, maar qua overgebleven enveloppen kan ik zo niet zien wie er als laatste was. Misschien heb je inderdaad gelijk en hebben ze Remy expres als laatste gemonteerd om zijn 'fout' van niks bieden vers in ons geheugen te laten.