Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan  (gelezen 38138 keer)

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #120 Gepost op: 9-02-2016, 00:28:51 »
en voordat we het weten voeren we zelf hun opdracht uit, zonder er eigenlijk iets aan te hebben. hiermee kan je de mol niet betrappen. wel fijn zo'n lesje Spaans door de week  ;)
"niets is wat het lijkt"

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #121 Gepost op: 9-02-2016, 14:29:10 »
We horen Klaas alleen in een biecht "farolero" zeggen. Met de informatie van jolmolletje en het feit dat we Tim "fanfarron" zien opschrijven terwijl Taeke het woord dat Klaas gevonden heeft doorgeeft, kunnen we denk ik concluderen dat "faralero" niet door Klaas is doorgegeven. Hoe hij er in de biecht dan ineens op komt? Geen idee.
Voor mij bevestigt dit juist wat ik liever niet zou willen geloven. Klaas is gewoon de best voorbereide mol waar Art van sprak. Hij heeft voor hij wegging het Spaanse woordenboek uit zijn hoofd geleerd met betrekking tot alle woorden die op de een of andere manier met de mol in verband gebracht kunnen worden, en laat ons daarvan nu een tipje zien. Hij is hier letterlijk even de lantaarn-opsteker. Met grote tegenzin en lange tanden zak ik langzaam in de Klaas-tunnel...

Offline Martinietje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #122 Gepost op: 9-02-2016, 20:19:13 »
Zou het niet gewoon koningsactie zijn als Tim van die volatil expres volatim (in zijn hoedanigheid als mol) maakt. Dan heb je wel ballen van staal als je dat durft.


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #123 Gepost op: 9-02-2016, 21:08:51 »
Zou het niet gewoon koningsactie zijn als Tim van die volatil expres volatim (in zijn hoedanigheid als mol) maakt. Dan heb je wel ballen van staal als je dat durft.



Ik heb op Google Translate nog even gekeken of 'vola' nog een betekenis had. Het zou leuk zijn als het bv 'vang' of 'vind' was... Maar helaas, de Spanjaarden kennen geen 'vola'.
Italiaans 'vola' betekent 'vliegen' en Frans 'vola' betekent 'vlogen'... Het enige wat ik hiermee kan bedenken is dat Tim de volgende week eruit vliegt. Zou hij ook al voorkennis hebben?
  ::oink::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #124 Gepost op: 9-02-2016, 21:12:37 »
Zou het niet gewoon koningsactie zijn als Tim van die volatil expres volatim (in zijn hoedanigheid als mol) maakt. Dan heb je wel ballen van staal als je dat durft.


VolatiN zei hij volgens mij. En dat is precies niks

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #125 Gepost op: 9-02-2016, 21:15:44 »
Even iets heel anders, persoonlijk vond ik dit een leuke opdracht en heb ik het een 7 gegeven. Ik schrok behoorlijk toen ik de zes zag, wat kon er volgens jullie beter of maakte deze opdracht niet zo leuk?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #126 Gepost op: 9-02-2016, 21:17:25 »
Ik heb op Google Translate nog even gekeken of 'vola' nog een betekenis had. Het zou leuk zijn als het bv 'vang' of 'vind' was... Maar helaas, de Spanjaarden kennen geen 'vola'.
Italiaans 'vola' betekent 'vliegen' en Frans 'vola' betekent 'vlogen'... Het enige wat ik hiermee kan bedenken is dat Tim de volgende week eruit vliegt. Zou hij ook al voorkennis hebben?
  ::oink::


Volar is vliegen in het Spaans. Voy a volar, of Volaré - ik zal vliegen. Maar ik vind dat "volatim/-til daar wel behoorlijk van afwijkt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #127 Gepost op: 9-02-2016, 21:27:04 »
Even iets heel anders, persoonlijk vond ik dit een leuke opdracht en heb ik het een 7 gegeven. Ik schrok behoorlijk toen ik de zes zag, wat kon er volgens jullie beter of maakte deze opdracht niet zo leuk?
??? Aflevering 6?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #128 Gepost op: 9-02-2016, 22:20:49 »
??? Aflevering 6?

 ::rofl::

Op zich wel een leuk idee om afleveringen/opdrachten cijfers te geven. Deze zou trouwens echt niet hoger halen van me dan een 6.
(had de spoiler echt wel iets mee te maken)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #129 Gepost op: 10-02-2016, 00:06:02 »
::rofl::

Op zich wel een leuk idee om afleveringen/opdrachten cijfers te geven. Deze zou trouwens echt niet hoger halen van me dan een 6.
(had de spoiler echt wel iets mee te maken)

Misschien krijgt aflevering 7 dan een 7.    ::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #130 Gepost op: 10-02-2016, 00:26:47 »
Misschien krijgt aflevering 7 dan een 7.    ::)

 ::rofl::

Dan staat ons een goede finale te wachten  ;) ::)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #131 Gepost op: 10-02-2016, 02:25:34 »
::rofl::

Dan staat ons een goede finale te wachten  ;) ::)

Hoop doet leven, of (in een poging tenminste naar de titel van het topic terug te keren) de Spaanse variant hiervan: la esperanza es eterna.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #132 Gepost op: 10-02-2016, 08:30:56 »
Op zich wel een leuk idee om afleveringen/opdrachten cijfers te geven. Deze zou trouwens echt niet hoger halen van me dan een 6.

Ga naar interactie -> overzicht opdrachten om cijfers te geven. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - vertalen in de kabelbaan
« Reactie #133 Gepost op: 10-02-2016, 11:23:55 »
Ga naar interactie -> overzicht opdrachten om cijfers te geven. :)

Oh ja die was ik helemaal vergeten  ::ok::