Auteur Topic: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren  (gelezen 104441 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #40 Gepost op: 15-02-2016, 21:16:16 »
De opdrachten vind ik over het algemeen prachtig. De suffe kaartspelletjes niet, maar
  • 1-1 metro
  • 2-2 groepsfoto op de trap
  • 3-1 geld matchen
  • 3-2 laseropdracht
  • 4-1 kajaks
  • 6-1 decorbouwen
  • 6-3 op zoek naar jezelf
  • 7-1 verlaten resort
  • 7-3 restaurant runnen
vind ik allemaal erg goed (qua spel bedoel ik. Niet per se qua hoe ze zijn "nagekeken".)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #41 Gepost op: 15-02-2016, 21:34:40 »
aflevering 1: https://www.youtube.com/watch?v=1MiWHmZ41sA
aflevering 2: https://www.youtube.com/watch?v=-aM5QoiNEtI
aflevering 3 vanavond na 22:00 uur online.

't Amusement! (En bespreek de Vlaamse vierde Mol op dit board.)

Dank je Heinz!  ::ok:: Kan je die link van de 3e ook ergens zetten hier. bij mij werkt die site niet van vier

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2016, 21:37:32 »
Dank je Heinz!  ::ok:: Kan je die link van de 3e ook ergens zetten hier. bij mij werkt die site niet van vier

Hier werkt het wel https://demol.vier.be/afleveringen

Maar het is nog niet afgelopen op TV ;)
Daarna wordt de aflevering pas op de site geplaatst

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2016, 21:50:00 »
Hier werkt het wel https://demol.vier.be/afleveringen

Maar het is nog niet afgelopen op TV ;)
Daarna wordt de aflevering pas op de site geplaatst

Ja snap ik.. Thx!  ::ok::

Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #44 Gepost op: 15-02-2016, 22:15:47 »
Het meeste is ondertussen wel genoemd. Ik vroeg me af of de makers de afgelopen 3 seizoenen dezelfde zijn als die daarvoor? Ik vind namelijk de afgelopen seizoenen leuk, maar niet meer uitzonderlijk. Dit kan komen doordat mijn smaak is veranderd, maar gezien de reacties hier ligt het ook wel aan het format.

Verbeterpunten
- Geen vrijstellingen weggeven met pure geluksspellen. Het is echt niet goed dat Annemiek door geluk in de finale staat. Je moet dit gewoon verdienen.
-Jokers zijn leuk, maar natuurlijk niet ten koste van de pot. Beloon de kandidaten die veel geld in de pot brengen met Jokers. Ik snap dat je de mol in de huidige manier makkelijk kunt 'verstoppen', maar als productie mag je jezelf wel een beetje uitdagen..
-minder gebiecht. Ik wil opdrachten zien, geen samenvatting van wat ik zelf zie:)
-Opdrachten zijn leuk en van hoog niveau. Alleen zijn van die alles of niets opdrachten waarvan je van tevoren de uitslag al weet, niet erg interessant.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #45 Gepost op: 15-02-2016, 22:32:52 »
Het meeste is ondertussen wel genoemd. Ik vroeg me af of de makers de afgelopen 3 seizoenen dezelfde zijn als die daarvoor?
Verbeterpunten

- Geen vrijstellingen weggeven met pure geluksspellen. Het is echt niet goed dat Annemiek door geluk in de finale staat. Je moet dit gewoon verdienen.


Anton Jongstra is na het 14e seizoen vertrokken...

En Annemieke had sowieso wel in de finale gestaan. Kan me slecht voorstellen dat zij nog fouten zou maken bij de test. Dit is gelukkig geen Tygootje wat hier gebeurt

Maar in beginsel mee eens. Aub geen vrijstellingen weggeven tegen de finale aan (of zeeen jokers)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #46 Gepost op: 15-02-2016, 23:14:17 »
aflevering 1: https://www.youtube.com/watch?v=1MiWHmZ41sA
aflevering 2: https://www.youtube.com/watch?v=-aM5QoiNEtI
aflevering 3: https://youtu.be/kKbvwRlY9MU

't Amusement! (En bespreek de Vlaamse vierde Mol op dit board.)

Thanks Heinz!    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #47 Gepost op: 16-02-2016, 00:32:07 »
Anton Jongstra is na het 14e seizoen vertrokken...

En Annemieke had sowieso wel in de finale gestaan. Kan me slecht voorstellen dat zij nog fouten zou maken bij de test. Dit is gelukkig geen Tygootje wat hier gebeurt

Maar in beginsel mee eens. Aub geen vrijstellingen weggeven tegen de finale aan (of zeeen jokers)

of allebei :-X

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2016, 10:20:51 »

Je hebt gelijk dat WIDM een carrièreboost kan betekenen (en daarvan zijn veel kandidaten (en Art) zich maar al te zeer bewust) maar van dat afgunstige geklets van 'BN'ers hebben geen geld meer nodig' word ik langzamerhand een beetje kregel.  :-X



Afgunstig geklets, ik?  ::rofl::  Nee hoor, maar de BNers in WIDM hebben gewoon prima banen waarin ze niks te klagen hebben. De advocate en huismoeder met poetsvrouw in de Vlaamse versie ook vast niet maar toch voelt het anders.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2016, 21:31:04 »
Suuus, denk je nou echt dat bijv een Rémy van Kesteren dik verdiend? Hij zal het toch echt zelf bij elkaar moeten schnabbelen. En die twee weken WIDM betekent voor hem gewoon 2 weken geen inkomsten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2016, 22:38:05 »
Suuus, denk je nou echt dat bijv een Rémy van Kesteren dik verdiend? Hij zal het toch echt zelf bij elkaar moeten schnabbelen. En die twee weken WIDM betekent voor hem gewoon 2 weken geen inkomsten.

Ik denk dat hij het helemaal niet onaardig doet eigenlijk. Ken je zijn CV?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #51 Gepost op: 16-02-2016, 22:40:30 »
Nee, maar ik weet wel dat het als beroepsmusicus in Nederland niet makkelijk is om heel goed te verdienen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2016, 22:54:46 »
Nee, maar ik weet wel dat het als beroepsmusicus in Nederland niet makkelijk is om heel goed te verdienen.
Het is een (voormalig) wonderkind dat al jaren stevig aan de weg timmert. Heeft behoorlijk wat prestigieuze prijzen gewonnen. Misschien niet heel bekend bij het doorsnee publiek, maar ook zeker geen anonieme harpist in een provinciaal gezelschap.

Is al jaren wereldwijd actief. Heeft een eigen (succesvol) festival opgericht etc.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2016, 23:02:03 »
Suuus, denk je nou echt dat bijv een Rémy van Kesteren dik verdiend? Hij zal het toch echt zelf bij elkaar moeten schnabbelen. En die twee weken WIDM betekent voor hem gewoon 2 weken geen inkomsten.
Klopt, maar als ze het niet zouden kunnen betalen moeten ze maar niet meedoen. Ik vind dat geld een hoofdzaak zou moeten zijn in het spel, maar niet voor de kandidaten noodzakelijk. Ik zie 't meer als een gratis vakantie.

Overigens zijn ook mijn tips niet heel verrassend:
- Meer beeld van de opdrachten, en duidelijker. Ik wil als kijker overzicht hebben op de opdracht (dus met kaarten)
- Meer een echte mol en kandidaten, dus niet tien mollen. Een paar extra mollen mogen er zijn, maar het is leuker als de groep daar verontwaardigd over is (zoals over Nadja in seizoen 7) dan dat het de status quo is.
- Jokers en vrijstellingen beperken. Er zijn veel leuke dingen mee te doen, maar om net voor de finale ermee te gaan strooien? Zou ik niet doen.
- Bagagespel opnieuw invoeren
- Kandidaten elkaar pas laten ontmoeten bij aflevering 1

De laatste seizoenen zijn voor mijn gevoel een stuk meer "mooie beelden" in plaats van opdrachten, en dat is jammer. Als ik naar De Mol op VIER kijk zie ik namelijk veel meer van de opdrachten, kan ik ook veel meer bepalen wie zich verdacht gedraagt etc. Hoewel de aflevering maar tien minuten langer is, voelt het als een halfuur. (in positieve zin)

De zwarte vrijstelling vind ik een mooie toevoeging, maar ook daar wordt nu voor mijn gevoel enigszins mee gestrooid.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 23:03:48 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2016, 23:09:10 »
Klopt, maar als ze het niet zouden kunnen betalen moeten ze maar niet meedoen. Ik vind dat geld een hoofdzaak zou moeten zijn in het spel, maar niet voor de kandidaten noodzakelijk. Ik zie 't meer als een gratis vakantie.

Overigens zijn ook mijn tips niet heel verrassend:
- Meer beeld van de opdrachten, en duidelijker. Ik wil als kijker overzicht hebben op de opdracht (dus met kaarten)
- Meer een echte mol en kandidaten, dus niet tien mollen. Een paar extra mollen mogen er zijn, maar het is leuker als de groep daar verontwaardigd over is (zoals over Nadja in seizoen 7) dan dat het de status quo is.
- Jokers en vrijstellingen beperken. Er zijn veel leuke dingen mee te doen, maar om net voor de finale ermee te gaan strooien? Zou ik niet doen.
- Bagagespel opnieuw invoeren
- Kandidaten elkaar pas laten ontmoeten bij aflevering 1

De laatste seizoenen zijn voor mijn gevoel een stuk meer "mooie beelden" in plaats van opdrachten, en dat is jammer. Als ik naar De Mol op VIER kijk zie ik namelijk veel meer van de opdrachten, kan ik ook veel meer bepalen wie zich verdacht gedraagt etc. Hoewel de aflevering maar tien minuten langer is, voelt het als een halfuur. (in positieve zin)



De zwarte vrijstelling vind ik een mooie toevoeging, maar ook daar wordt nu voor mijn gevoel enigszins mee gestrooid.

Eens
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 23:52:37 door Whiskers »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #55 Gepost op: 16-02-2016, 23:51:01 »
De laatste seizoenen zijn voor mijn gevoel een stuk meer "mooie beelden" in plaats van opdrachten, en dat is jammer. Als ik naar De Mol op VIER kijk zie ik namelijk veel meer van de opdrachten, kan ik ook veel meer bepalen wie zich verdacht gedraagt etc. Hoewel de aflevering maar tien minuten langer is, voelt het als een halfuur. (in positieve zin)

Dit.

En die zwarte vrijstelling is gewoon helemaal r*k. Ik moet zeggen dat ik bij De Mol op Vier de jokers totaal niet mis. Het lijkt wel alsof ze al die items erin gooien om te compenseren voor gebrek aan spelspanning ofzo.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #56 Gepost op: 17-02-2016, 00:24:04 »
Dit.

En die zwarte vrijstelling is gewoon helemaal r*k. Ik moet zeggen dat ik bij De Mol op Vier de jokers totaal niet mis. Het lijkt wel alsof ze al die items erin gooien om te compenseren voor gebrek aan spelspanning ofzo.
Klopt. Die jokers en vrijstellingen vind ik in principe geen probleem. Die vrijstelling was ook onderdeel van het spel, jokers kunnen de spanning in de groep vergroten, de zwarte vrijstelling kan zorgen voor leuke complotten en strategieën. Het is niet dat deze concepten per se verkeerd zijn, maar de invulling ervan wel.

Overigens vind ik de zwarte vrijstelling geen heel slecht idee, echter is daardoor wel het aantal jokers e.d. toegenomen. In seizoen 6 was die zwarte vrijstelling nutteloos geweest... Dus, die kan weer in de kast als het aantal jokers minder wordt.

Aan de andere kant, als ze nou eens met die jokers gaan strooien op de molfandag  :P
Al heb ik er al een
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #57 Gepost op: 17-02-2016, 00:42:40 »
In seizoen 6 was die zwarte vrijstelling nutteloos geweest... Dus, die kan weer in de kast als het aantal jokers minder wordt.

Precies. Ik vind jokers en vrijstellingen op zich leuk bedacht, maar overbodig. Het spel is in zijn opzet al spannend genoeg, dat zie je wel aan De Mol op Vier. Al die extra's maken het troebel en leiden af van de vraag waar het echt om gaat: wie is de mol? En het neemt zendtijd in beslag, die veel beter gebruikt kan worden voor ander materiaal (hier geldt ook weer: zie De Mol op Vier :P).

1 of 2 vrijstellingen per seizoen ben ik wel voor, omdat het een prijs kan zijn voor een kandidaat als zijn individuele opdracht slaagt (denk aan Elise in 2004, Regina in 2008), of omdat het de groep op scherp kan zetten (slachthuisopdracht in De Mol).

En BN'ers mogen van mij ook weg. Zijn in hun achterhoofd altijd bezig met goed voor de dag komen, gebruiken het als publiciteitsstunt. Je ziet daardoor ook nooit meer interessante discussies of onderlinge spanningen. OBN'ers zullen meer voor de pot gaan en meer emotie tonen, net als in De Mol op Vier, had ik dat al genoemd? :P
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 00:45:32 door Mollenmania »

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #58 Gepost op: 17-02-2016, 00:47:44 »
Precies. Ik vind jokers en vrijstellingen op zich leuk bedacht, maar overbodig. Het spel is in zijn opzet al spannend genoeg, dat zie je wel aan De Mol op Vier. Al die extra's maken het troebel en leiden af van de vraag waar het echt om gaat: wie is de mol? En het neemt zendtijd in beslag, die veel beter gebruikt kan worden voor ander materiaal (hier geldt ook weer: zie De Mol op Vier :P).

1 of 2 vrijstellingen per seizoen ben ik wel voor, omdat het een prijs kan zijn voor een kandidaat als zijn individuele opdracht slaagt (denk aan Elise in 2004, Regina in 2008), of omdat het de groep op scherp kan zetten (slachthuisopdracht in De Mol).

En BN'ers mogen van mij ook weg. Zijn in hun achterhoofd altijd bezig met goed voor de dag komen, gebruiken het als publiciteitsstunt. Je ziet namelijk nooit meer interessante discussies of onderlinge spanningen. OBN'ers zullen meer voor de pot gaan en meer emotie tonen, net als in De Mol op Vier, had ik dat al genoemd? :P
Misschien moet je eens naar De Mol op VIER kijken, sluit heel erg aan bij je opinie  ;)  ::hypocriet::

Overigens heb ik van dezelfde mening, al is zelfs dat volgens mij nu meer dan vroeger (voor seizoen 11). Yvonne en Victoria... Of misschien is mijn beeld van het verleden te rooskleurig. ::rofl::
Echte mensen hebben gelukkig minder mediatraining gehad, en dat zorgt voor een dynamische groep  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 00:53:02 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #59 Gepost op: 17-02-2016, 00:57:09 »
Misschien moet je eens naar De Mol op VIER kijken, sluit heel erg aan bij je opinie  ;)  ::hypocriet::

Overigens heb ik van dezelfde mening, al is zelfs dat volgens mij nu meer dan vroeger (voor seizoen 11). Yvonne en Victoria... Of misschien is mijn beeld van het verleden te rooskleurig. ::rofl::


 ::rofl::

Ja Yvonne en Victoria waren niet zo lief met elkaar, maar dat was meer persoonlijk dan een discussie over het spel (zoals Hanne en Cathy van... you know where Im going :P).


Echte mensen hebben gelukkig minder mediatraining gehad, en dat zorgt voor een dynamische groep  ::jaja::


 ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 00:59:26 door Mollenmania »