Auteur Topic: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren  (gelezen 104443 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #60 Gepost op: 17-02-2016, 01:41:09 »
Ik vind de mooie beelden juist geweldig en een genot elk seizoen, vooral met de prachtige drone shots. Tuurlijk laat het minder van de opdracht zien.

Ik heb laatst een uitgebreid interview met Art op youtube gezien en daar zegt hij ook dat hij mensen van de montage bij wijze van spreke net een speelfilm hebben gemonteerd en daarna WIDM monteren.

De mooie beelden die WIDM laat zien zal ook wel de reden zijn dat het programma altijd op NPO kan worden uitgezonden, aangezien het dan meer educatief wordt. Dus als je dit weghaalt, krijg je de kans dat het op een of andere campingzender wordt uitgezonden in de toekomst en kijkend naar de Champions League, wil je dit echt niet  ;D


Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #61 Gepost op: 17-02-2016, 08:27:34 »
Ik vind de mooie beelden juist geweldig en een genot elk seizoen, vooral met de prachtige drone shots. Tuurlijk laat het minder van de opdracht zien.

Ik heb laatst een uitgebreid interview met Art op youtube gezien en daar zegt hij ook dat hij mensen van de montage bij wijze van spreke net een speelfilm hebben gemonteerd en daarna WIDM monteren.

De mooie beelden die WIDM laat zien zal ook wel de reden zijn dat het programma altijd op NPO kan worden uitgezonden, aangezien het dan meer educatief wordt. Dus als je dit weghaalt, krijg je de kans dat het op een of andere campingzender wordt uitgezonden in de toekomst en kijkend naar de Champions League, wil je dit echt niet  ;D



Ik zie de educatieve waarde van omgevingsshots niet zo. Tevens denk ik dat juist nu Wie is de Mol meer een algemeen programma wordt, en dus zijn waarde verliest.

Uiteraard, het ziet er mooi uit, maar dat alles helpt me niet de mol te vinden. Ik denk dat er een betere middenweg te vinden is.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #62 Gepost op: 17-02-2016, 12:42:56 »
Suuus, denk je nou echt dat bijv een Rémy van Kesteren dik verdiend?

Dat zeg ik toch ook  nergens? Ik zeg dat ze allemaal prima banen hebben, en gewoon kunnen rondkomen. Maar inderdaad, dat heb ik niet gecheckt. Beetje gekke discussie in dit topic trouwens.  ::zwaai::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #63 Gepost op: 17-02-2016, 12:55:39 »
Ze hebben geen banen iha, veel BN-ers zijn ondernemers. En je hebt er geen idee van hoe goed ze kunnen rondkomen. Zelfs Marco Borsato ging failliet he...
Maar goed, je hebt gelijk, dat valt buiten deze discussie op zich (al heeft het wel van doen met bedragen inleggen en wat je kunt winnen, hoe belangrijk dat is voor BN-ers).

Ik vraag me wel eens af of WIDM inderdaad slechter zou zijn als het bij een commerciële zender zou komen. De pot kan flink omhoog bij de commercielen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #64 Gepost op: 17-02-2016, 15:43:35 »
Sowieso is er waarschijnlijk gekort op de begroting van WIDM, maar zouden ze los daarvan überhaupt nog zulke bedragen mogen weggeven? Zijn er geen nieuwe npo-wetten aangenomen dat het prijzengeld voor npo-programma's een maximumbedrag mogen zijn? Het lijkt me in ieder geval één van de minst nuttige maar dure kostenposten om de pot nog eens met 10.000 euro te verhogen. WIDM wordt niet gesponsord door de Postcodeloterij of zo dus voor het prijzengeld zijn ze toch echt afhankelijk van wat de publieke omroep ervoor biedt.
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #65 Gepost op: 17-02-2016, 16:53:10 »
Sowieso moeten we hier opmerken dat de kloosterhint dit seizoen totaal overhoop heeft gegooid. Hierdoor wordt er nauwelijks meer echt gespeurd, wat daarmee ook betekent dat we kritischer naar het programma an sich zijn gaan kijken. In andere jaren was 'wat vinden we nu van het programma Wie is de Mol?' bijzaak en werd daar nauwelijks over gediscussieerd of nagedacht. Nu hebben we alle tijd om ieder dingetje onder de loep te nemen. Daarom moeten we de kritieken in dit topic wel met een korrel zout nemen (op de kloosterhint na).

Opdrachten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn maar ik snap dat de ideeën op een gegeven moment op zijn.
Ben ik het niet mee eens. Ik vind de opdrachten dit seizoen bijzonder origineel en heel vermakelijk om naar te kijken.

Overigens verbaast het me hoe origineel de opdrachten uit De Mol zijn. Blijkbaar kun je door er weer helemaal blanco naar te kijken toch weer totaal nieuwe opdrachten met nieuwe twists bedenken. Maar dit komt ook deels door de manier waarop het in beeld gebracht wordt, waardoor het weer als fris aanvoelt.

En ik denk inderdaad dat we het met minder biechten kunnen doen. Er is inmiddels geen minuut meer zonder dat er wel een biecht tussendoor komt, ook op momenten dat het uit de beelden zelf ook wel blijkt.  Het lijkt soms alsof we naar een anekdote luisteren ondersteund met wat beelden :-X Dit merk je overigens pas als je er op gaat letten. Maar de 'volgende week' filmpjes waren bijvoorbeeld een stuk spannender toen d'r nog geen biechten in verwerkt zaten ::jaja::
...óf niet!

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #66 Gepost op: 17-02-2016, 21:18:33 »
Ik mis de laatste jaren een presentator die zichzelf wat minder belangrijk en interessant vindt. Altijd maar weer die hele preken en teveel eigen inbreng. Het spel dient gemaakt te worden door de spellen en deelnemers. Dat wordt maar weer eens bevestigd kijkend naar de eerste NL jaargangen en de actuele Belgische De Mol. Daarin had en heeft de presentator een heel andere rol. En helaas is dat Moltalk ook geen goede toevoeging (meer). Het is nog alleen maar voor de kijkcijfers, iedere overgebleven verdacht maken terwijl er hele grote hints rondwaren. Slappe boel is het. En ook dat hele jokers, jokers, jokers en vrijstellingen gedoe. Het leidt af van het spel.

Je haalt de woorden uit mijn mond!  ::jaja::

Presentatie kan veel natuurlijker. Het zijn de afgelopen seizoenen ingestudeerde en insinuerende teksten geworden. Houd het spannend en neem een voorbeeld aan de presentatie van de Belgische mol of huur gewoon weer Karel of Pieter-Jan in......

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #67 Gepost op: 18-02-2016, 11:14:16 »
Presentatie kan veel natuurlijker. Het zijn de afgelopen seizoenen ingestudeerde en insinuerende teksten geworden. Houd het spannend en neem een voorbeeld aan de presentatie van de Belgische mol of huur gewoon weer Karel of Pieter-Jan in......

Of begin het volgende seizoen gewoon met Art, maar laat dan plotseling in aflevering drie bij de tweede opdracht Karel opduiken die doet alsof hij nooit weg is geweest. Kandidaten compleet confused.
En net als ze er aan gewend zijn komt Art gewoon weer terug die ook niks laat merken.   ::rofl::

Gastoptredend van de oud-presentatoren mogen van mij wel. Ik vond ze stuk voor stuk goed. En ook Art vind ik prima. Hij moet alleen iets minder een stempel op het programma proberen te drukken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #68 Gepost op: 20-02-2016, 18:14:34 »
Wat vinden we van Gerard Ekdom als presentator (heeft ook Ford Boyard gedaan)? Lijkt mij wel een leuke.
Gerard Ekdom is misschien een van de beste radio dj's, op TV vond ik hem niet veel.
Neeeee.
Die vindt zichzelf veel te leuk. Dan draait het programma straks helemaal om de presentator en helemaal niet meer om het spel (en ik zou iemand die constant 'die lucht!', 'niet likken!' en 'wat is dat lekker he' roept geen heel goede dj noemen).

Biechten mogen van mij ook inderdaad een stuk minder. Vooral de laatste seizoenen hoor je eerst Art de opdracht uitleggen, om vervolgens een kandidaat in de biecht precies hetzelfde te zien uitleggen.  ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2016, 15:57:59 »
Waar is de testmuziek gebleven, dat spannende oh zo widm-tunetje? Die was zo leuk...  ::)

Verder zou ik graag zien dat de kandidaten minder biechts krijgen, althans dat de biechts niet worden gebruikt om de voice-over te vervangen. Wat nu bij vrijwel elke opdracht gebeurt, is dat Art de opdracht onduidelijk uitlegt en dat deze dan door de kandidaten in biechtfragmenten verhelderd wordt... Waarbij er ook tijd verloren gaat vanwege overbodige herhalingen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2016, 23:30:59 »
Korte tip ofwel een minitipje voor de crew:

ga even neuzen bij de belgen en proef het simplisme en tegelijkertijd het geniale wat zij in het programma naar boven brengen. De doelstelling is daar precies wat het zou moeten zijn.

Compliment aan onze 'onder' buren  ::bravo::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #71 Gepost op: 26-02-2016, 04:12:11 »
Op facebook zie ik berichten van Belgen die de Nederlandse widm juist veel leuker vinden.

Ik denk eerder dat doorgewinterde molloten het simplistische en soms amateuristische prefereren.

Het grote publiek zal toch denk ik de huidige widm leuker vinden dan de oorspronkelijke widm.

Eerlijk gezegd loop ik ook niet heel erg warm voor de belgische versie. Ik heb de eerste aflevering vrijwel meteen gezien en het was geweldig en verfrissend, maar ik moet nog steeds de tweede aflevering zien..

Natuurlijk kunnen ze opdrachten afkijken en een aantal andere aspecten zoals het minder biechten etc. Dit zullen ze ook wel doen hoor, maar widm is goed zoals het nu is, want molloten zijn tevreden en het grote publiek blijft massaal kijken.


Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2016, 08:52:34 »
want molloten zijn tevreden en het grote publiek blijft massaal kijken.



Eens. Als de hint in aflevering 2 er niet in had gezeten dan.  ::)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #73 Gepost op: 26-02-2016, 14:47:43 »
Het meeste stoort mij de opdrachten waarvan je al weet 'dat gaat toch niet lukken'. Die zijn dan ook nog eens alles of niets wat geld betreft.  De mol hoeft dan an sich niks te doen als één klein foutje al alles kost. Zeker met sommige kandidaten...  :P

Ik zou liever zien dat ze dan echt heel kleine bedragen kunnen winnen ofzo. €10 voor de moeite  :P
No Milk today???

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2016, 16:26:20 »
Twee positieve tips :)

Geen idee wat de planning is voor dit seizoen, maar ik hoop op een ontknoping met alle drie de finalisten over. ::jaja:: Vorig jaar was een van de eerste seizoenen waarbij éérst de Mol bekend werd gemaakt, en daarna pas de rollen van de andere finalisten bekend werd. Alleen seizoen 7 had een bekendmaking van de Mol met de vier finalisten voordat de winnaar bekend werd. Alle andere jaren werd dan bijvoorbeeld in aflevering 9 al iemand bekend gemaakt of in aflevering 10 alsnog eerst de winnaar en vervolgens pas de ontknoping. Het is het spannendst met zoveel mogelijk potentiële Mollen over ::jaja::

De bekendmaking van de kandidaten was dit jaar erg leuk ::ok:: En de kandidaten waren goed geheim gebleven. Maar volgend seizoen zou ik wel weer wat meer kunnen puzzelen ::love:: Zoals in 2011 bijvoorbeeld. Speuren naar kandidaten is wel een van de leuke dingen van BN'ers als kandidaten ::jaja::
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #75 Gepost op: 1-03-2016, 17:34:24 »
Ik denk dat we er mee moeten leven dat er meer mensen naar Wie is de Mol? kijken dan alleen dit forum. Na ons 'gezeik' hier op het forum verwacht ik niet dat de crew het roer ineens 180 graden draait en weer een Molserie zoals in Vlaanderen op gaat zetten. Er zijn hier een paar goede kritieken genoemd, en het is afwachten wat de crew er mee gaat doen het komende seizoen. Het enige waarvan ik vind dat we als forum van de fanatiekste molloten 'recht' op hebben, is dat ze niet verklappen wie de Mol is :-X Als er elk jaar een kloosterhint in zou zitten, zou dit forum in ieder geval heel gauw leeglopen...

Maar goed, weer twee tips van mijn kant:

Als reactie op de hier geplaatste kritiek over vrijstellingen en voor de pot gaan, zat in De Vlaamse Mol een goede opdracht:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En nog een ander, persoonlijk verbeterpuntje: de afleveringtitel mogen wat mij betreft wat meer op de aflevering slaan. Titels als 'fotofinish' en 'misplaatst' wekken in ieder geval nog de schijn op dat het 'zomaar' titels zijn. 'minder dan je denkt' en 'het laatste woord, letterlijk' zijn titels die ogenschijnlijk nergens op slaan, waardoor ze er om schrééúwen om een hint te zijn. Even los van dat we daar sowieso wel van uit gaan, zie ik de titels steeds meer als een hapklare aanwijzing in plaats van als de titel van de aflevering.
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #76 Gepost op: 1-03-2016, 18:25:04 »
Twee positieve tips :)



De bekendmaking van de kandidaten was dit jaar erg leuk ::ok:: En de kandidaten waren goed geheim gebleven. Maar volgend seizoen zou ik wel weer wat meer kunnen puzzelen ::love:: Zoals in 2011 bijvoorbeeld. Speuren naar kandidaten is wel een van de leuke dingen van BN'ers als kandidaten ::jaja::

Eens met Pac!!! :)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #77 Gepost op: 1-03-2016, 23:54:46 »
Als mensen dan toch graag zien dat Art vervangen wordt door een andere presentator - niet geheel mee eens overigens -, laat het dan maar Rik van de Westelaken zijn. Ik denk dat dat een perfect type kan zijn om het spel aan elkaar te praten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #78 Gepost op: 2-03-2016, 00:08:28 »
Als mensen dan toch graag zien dat Art vervangen wordt door een andere presentator - niet geheel mee eens overigens -, laat het dan maar Rik van de Westelaken zijn. Ik denk dat dat een perfect type kan zijn om het spel aan elkaar te praten.

Ieuwwww oh nee...!  :-X
Niet voor dit programma please. Ik ben nl niet op zoek naar iemand die het programma aan elkaar praat

Hij heeft in mijn optiek niet eens iets te zoeken in Moltalk

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #79 Gepost op: 2-03-2016, 14:10:16 »
Ik dacht van tevoren dat Rik top zou zijn voor Moltalk, maar ik zie hem liever verdwijnen dan blijven in beide programma's eerlijk gezegd  :-X