Auteur Topic: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren  (gelezen 104502 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #80 Gepost op: 2-03-2016, 16:47:17 »
Jeuj, nog twee tips :D

Ook deze is niet geschoold op kritiek, maar misschien wel naar heimwee: cryptische rodedraadhints en hints met het land. Schoolvoorbeeld is seizoen 8 waar twee rodedraadhints in zaten met de mayacultuur. De een was een kledinghint met een mayasterrenbeeld, de ander ging over de achtste maand van de mayakalender. Als ik het goed heb (en me niet vergis in zaterdag :-[) was de laatste hint waarbij het land van spelen uitmaakte de 'Tomeloos Positief'-hint uit 2011, waar je de taal van het land voor moest gebruiken. De laatste écht ingenieuze rodedraadhint, waar je pas tegen het eind van het seizoen de rode draad van op kon opmerken, was de kruishint uit 2010. Tegenwoordig zijn de meeste hints eenmalig, of 'simpel' zoals de vissers of bloemen.

(Nu ik de seizoenen eens naloop zie ik dat dit geen echte 'traditie' was, maar ook maar af en toe voorkwam. Desalniettemin is het mijn favoriete soort hint :D)

En ik sluit mij aan bij het eerder geopperde dat het soms moeilijk is om uit te vinden wie wat gedaan heeft of überhaupt wat er goed gerekend is en wat niet. Als dit zou zijn omdat het mooier uitkomt in de montage (14 traptreden controleren kan saai worden), dan is een kaartje of overzicht gebruiken erg prettig. (Zie hieronder, ik heb het moeten gokken.) Zet desnoods de volledige jurering (en spelregels) van een opdracht op de site.

Los daarvan zou ik het bijvoorbeeld ook gewoon geinig vinden om de volledige video van Klaas' camera van afgelopen aflevering op de site terug te zien. Gewoon, niet per se relevante wel maar wel leuke beelden voor de liefhebber, (zoals ook bij De Mol).
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 16:50:30 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #81 Gepost op: 2-03-2016, 16:58:31 »
Het spannende test-muziekje terug please!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #82 Gepost op: 2-03-2016, 17:41:39 »
Ik vind het nu al jammer dat zaterdag weer live is. Wat mij betreft doen ze een live bekendmaking van de mol en geklets aan tafel en misschien een paar acties en dan de week erna een vol uur met molacties en terugblikken ed. Ik blijf altijd met een gevoel van teleurstelling zitten.

Offline Takkemol

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #83 Gepost op: 5-03-2016, 10:57:15 »
Ik vind het nu al jammer dat zaterdag weer live is. Wat mij betreft doen ze een live bekendmaking van de mol en geklets aan tafel en misschien een paar acties en dan de week erna een vol uur met molacties en terugblikken ed. Ik blijf altijd met een gevoel van teleurstelling zitten.

Precies! Die laatste aflevering van vorig en dit jaar zijn dan ook alleen hyping van lucht, inkomsten en ter verering van art en zijn oeverloze babbels, ongetwijfeld ook de bedenker van dit onzalige widm-finaleformat. Weg met dat half uur terugblikken en slap geouwehoer. Max 5 minuten bekendmaking mol, en dan idd de rest vol met mol-acties. Maar het is natuurlijk ook zo dat als er weer een slechte mol was dat ze nog geen 10 minuten vol krijgen met mol-acties. Maar even letten op de effectieve tijd van mol-actie-bespreking.

Online Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #84 Gepost op: 5-03-2016, 11:16:17 »
De finale is in ieder geval wel langer dan vorig jaar, gezien ze de tijd van Moltalk erbij krijgen. Dus waarschijnlijk meer tijd voor molacties, wie weet wordt het wel beter dan vorig jaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #85 Gepost op: 5-03-2016, 11:19:13 »
De finale is in ieder geval wel langer dan vorig jaar, gezien ze de tijd van Moltalk erbij krijgen. Dus waarschijnlijk meer tijd voor molacties, wie weet wordt het wel beter dan vorig jaar.

Daar ben ik ook erg blij mee. Vorig jaar waren er veel extra filmpjes online te zien met molacties. Hopelijk komt er dit jaar meer in de uitzending zelf aan bod. Ik kijk erg uit naar de molacties vanavond! ::boogie::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #86 Gepost op: 5-03-2016, 11:24:12 »


Ook deze is niet geschoold op kritiek, maar misschien wel naar heimwee: cryptische rodedraadhints en hints met het land. Schoolvoorbeeld is seizoen 8 waar twee rodedraadhints in zaten met de mayacultuur. De een was een kledinghint met een mayasterrenbeeld, de ander ging over de achtste maand van de mayakalender.

Jaaaa hier heb ik ook echt heimwee naar. En ook I, me, ego kwamen in verschillende afleveringen terug dat seizoen. Maar prachtig die maya-hint, kippenvel toen ze in de auto zaten en David Bowie werd gedraaid "red crystal moon", toen wist ik het zeker!  ;D ::ok::

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #87 Gepost op: 5-03-2016, 14:34:55 »
Ze zouden ook Art presentator van de Slimste kunnen maken en Philip Frederiks presentator van WIe Is De Mol.
De deskundige bij de slimste vervangen door een belg.

Dinsdag avond van Nederland 1:
20.30 De Slimste (NCRV)
21.15 Wie Is De Mol (AVRO)
22.15 Stoerste Jongen van de Klas (TROS)
23.00 Jinek (VARA)

Donderdag avond van Nederland 1
20.30 De Slimste (NCRV)
21.30 Opsporing Verzocht (AVRO)
22.15 De Rijdende Rechter (KRO)
23.00 Jinek (VARA)

Van mij mag het best 11 afleveringen, als de reeks daarvoor weer mooi genoeg is.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2016, 14:41:53 door Pierce_Brosnan »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #88 Gepost op: 5-03-2016, 15:33:50 »
Had de kloosteropdracht trouwens niet een geweldige finale-opdracht geweest? Een ultieme mysterieuze afsluiting ::love::
En in dat stadium van het spel - als we allemaal de kans hebben gehad de Mol te ontmaskeren - een stuk minder erg om een 'superhint' te krijgen. Zonder titel was 'ie dan wellicht niet eens binnen een week ontrafeld. Negen weken speurplezier en een vervroegde ontknoping voor de die-hards.

Maar ik vrees dat de kloosterhint vooral een inschattingsfout was. Als je de kans op toeval verkeerd inschat is het inderdaad 'gewoon' een leuke hint als alle anderen.
En in de kloosteropdracht móést natuurlijk een hint zitten. De setting vroeg er gewoon om. In alle voorgaande jaren was dit ook altijd dé gelegenheid voor een goede hint. Maar hoe had dit anders gekund? Er zaten natuurlijk al twee andere hints in deze opdracht: de 'achter je rug'-geldhint en voor de kijker thuis de ogen van de Mol in de leader. Was een Mol met de ogen van Klaas, maar met de stem van Dennis bv, voldoende geweest als hint voor deze opdracht?
Ik denk dat de belangrijkste les is dat puzzels waaruit je echte woorden of zinnen kunt halen, ambigue moeten blijven, zoals 'onschuldig' vorig jaar. 'demolkrijgtgeenanderekleur' of 'groenishetnieuwerood' oid als eerste letters dan? Dan hebben we een duidelijke aanwijzing voor een hint, we moeten alleen de betekenis nog ontrafelen. Het is in elk geval erg moeilijk om een goede hint te verstoppen zonder dat 'ie ontdekt wordt. :(
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #89 Gepost op: 5-03-2016, 15:58:30 »
Grappig hoe zelfs een aanwijzing voor Tim weer vertaald wordt naar mol Klaas  ;)

De kleur ogen van Dennis is inderdaad verwisseld met de ogen van het hoofd in de leader ( topic Tim) maar heeft Klaas ooit toespelingen gemaakt op die ogen?

Het is juist Tim die vele merkwaardige uitspraken doet over ogen ::jaja::
De opmerkingen van Tim kunnen prima toeval zijn. En in het kloosteropdrachttopic heb ik ook een analyse gemaakt hoe de ogen uit de leader van Klaas kunnen zijn. ('t Is alleen heel moeilijk te bewijzen, maar ik ben er van overtuigd :P)
...óf niet!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #90 Gepost op: 5-03-2016, 16:55:29 »
De finale is in ieder geval wel langer dan vorig jaar, gezien ze de tijd van Moltalk erbij krijgen. Dus waarschijnlijk meer tijd voor molacties, wie weet wordt het wel beter dan vorig jaar.

Oh fijn, dat wist ik niet!!  ::ok::

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #91 Gepost op: 5-03-2016, 17:30:44 »
oke oke Tips & Tricks voor het volgende jaar... (owjee met de Mol op 4 is het lastig om niet daarop te gaan lijken.)

1. Laat de BN-ers niet voor zichzelf spelen maar voor een goed doel.
2. Opdrachten uitleggen d.m.v. een instructie film of animatie. We zitten nu vaak op de bank van huh wat is nu de bedoeling.
3. Locaties meer in de natuur en minder in de stad (dat is persoonlijk :))
4. Gewoon geen thuishints of misschien 1 rode draad hint
5. Geen drama einde met dat zie je volgende week... we kijken niet naar GTST


Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #92 Gepost op: 5-03-2016, 19:37:16 »
oke oke Tips & Tricks voor het volgende jaar... (owjee met de Mol op 4 is het lastig om niet daarop te gaan lijken.)

1. Laat de BN-ers niet voor zichzelf spelen maar voor een goed doel.
2. Opdrachten uitleggen d.m.v. een instructie film of animatie. We zitten nu vaak op de bank van huh wat is nu de bedoeling.
3. Locaties meer in de natuur en minder in de stad (dat is persoonlijk :))
4. Gewoon geen thuishints of misschien 1 rode draad hint
5. Geen drama einde met dat zie je volgende week... we kijken niet naar GTST


1. BN'ers spelen voor een goed doel? Ik denk dat ze harder werken als het voor zichzelf is. Tenzij dat goede doel ze veel publiciteit oplevert, natuurlijk  :-X ;D (Of tenzij het mijn werkgever is  ::hypocriet::)
2 t/m 4  ::ok::
5. Het zou voor mij eerder een drama zijn als de mol in aflevering 9 wordt aangekondigd. Weg alle spanning!
Tell me what your telescope says

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #93 Gepost op: 5-03-2016, 21:58:01 »
Ik vind het nu al jammer dat zaterdag weer live is. Wat mij betreft doen ze een live bekendmaking van de mol en geklets aan tafel en misschien een paar acties en dan de week erna een vol uur met molacties en terugblikken ed. Ik blijf altijd met een gevoel van teleurstelling zitten.

Ik neem dit terug!  :-X  Echt alleen maar molacties behandeld! En natuurlijk blijf je met het gevoel zitten dat je  nog wel een uur de verhalen van de kandidaten had willen horen, maar ik vind het zo super leuk gedaan! Volgend jaar geen kloosterhint meer en ik ben 100% gelukkig  ;D

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #94 Gepost op: 5-03-2016, 22:02:02 »
Mijn tips:

1) Onbekende Nederlanders die fanatiek voor een echt vette pot strijden, er moet meer op het spel staan! Kan ook met BN-ers, maar dan moet de pot misschien nog dikker..

2) Kandidaten meer laten 'lijden', laat ze maar flink zweten, in een smerig tentje slapen, een tor opeten, bagage afpakken, etc.  >:D De emoties moeten meer geprikkeld worden! Ik ben persoonlijk geen fan van Robinson Island en dergelijke reality-tv, maar bij WIDM mag het wel weer minder show en meer menselijker!

3) Opdrachten veel duidelijker in beeld brengen, er wordt veel te weinig info geboden aan de kijker (de Belgen doen dit perfect!!!)

4) Buiten de afleveringen om op de website en Youtube veel meer laten zien van de gezelligheid en gesprekken voor/na de opdrachten (wederom doen de Belgen dit prachtig)

5) Verborgen hints mogen weg of gewoon echt heel goed verborgen zijn  ;)

6) De muzikale radiohints over de afvallers waren altijd erg leuk die heb ik wel gemist!

7a) Art vervangen door een nieuwe presentator/presentratice
7b) Logo en de styling verfrissen. Gewoon weer een nieuw gezicht en uitstraling is gezond voor de afwisseling van het programma.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #95 Gepost op: 5-03-2016, 22:48:19 »
Voor volgend seizoen gaat mijn voorkeur uit naar een niet live finale. Ik vind het te hysterisch allemaal

Weer terug naar een wat meer besloten vibe zou ik leuk vinden

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2016, 23:04:33 »
1. BN'ers spelen voor een goed doel? Ik denk dat ze harder werken als het voor zichzelf is. Tenzij dat goede doel ze veel publiciteit oplevert, natuurlijk  :-X ;D (Of tenzij het mijn werkgever is  ::hypocriet::)
2 t/m 4  ::ok::
5. Het zou voor mij eerder een drama zijn als de mol in aflevering 9 wordt aangekondigd. Weg alle spanning!

Haha deels eens wat betreft deel 5, zoals ze dit jaar de winnaar pas live bekend maakte had ook wel iets. Maar aflevering 9 is nu zo een anti climax show :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #97 Gepost op: 5-03-2016, 23:37:52 »
Geweldig seizoen gehad! Met voor mij de "postcode puzzel" als hoogtepunt. Heerlijk molloten-voer. Maar wie plaatste nu dat hoogste bod???

Maar toch ook een seizoen getekend door te veel bemoeienis van de redactie.
De mozaiek op de achterkant van het geld lag er ZO DIK bovenop! Waarom de puzzel al verklappen voor de start ven het seizoen, waarom een persfoto van Klaas nemen en waarom dat stukje V-hals al zo vroeg weggeven? En dan was er door de redactie ook nog zoveel in te manipuleren met vrijgeven van biljetten. Echt te gekunsteld.
En de metro opdracht. De mol krijgt een geregisseerde voorkeurspositie waardoor hij vertrouwen kon winnen. Vind ik ook te veel bemoeienis door de redactie.
Dus redactie: LAAT HET LOS! Laat de mol zelf het spel spelen. Klaas heeft dat bijvoorbeeld super goed gedaan door geld in de kist laten liggen. Wow wat een lef!

Hoe dan ook:
 ::bravo::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #98 Gepost op: 5-03-2016, 23:39:25 »
Wat heeft iedereen toch tegen Art? Ik vind hem wel leuk, gewoon, een presentator en zeker geen storende factor.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #99 Gepost op: 5-03-2016, 23:50:27 »
Voor volgend seizoen gaat mijn voorkeur uit naar een niet live finale. Ik vind het te hysterisch allemaal

Weer terug naar een wat meer besloten vibe zou ik leuk vinden


+ veel.

Het is ergens wel merkwaardig dat de reguliere afleveringen op bijna filmische wijze (over)geregisseerd en gemonteerd worden en dat ze de finale zo rommelig laten verlopen, als was het een soort Moltalk extra. Een andere planeet in vergelijking met bijvoorbeeld de rechtbankscène in serie 6. Ook de meerwaarde van het nu pas onthullen van de winnaar (en dan nog wel middels zo'n treurig envelopje) ontgaat me. Het programma heet niet WIDWVWIDM, en voor Annemieke is het ronduit lullig. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2016, 23:52:05 door Michmol »
Woosie down?