Auteur Topic: Aflevering 9 - Fotofinish  (gelezen 27941 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #40 Gepost op: 28-02-2016, 00:16:34 »
Klaas was gewoon een soort Teletubbie, met die camera op zijn buik. Ik heb me prima geamuseerd met de finale. Er zijn betere geweest hoor, absoluut waar. Maar ik doel meer op het vermakelijkheidsgehalte.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #41 Gepost op: 28-02-2016, 00:19:42 »
Samen met Bodejos, Rick de Molloot, Rat, Tsubasa, Marie, Joost2, Pac-Mol, Jelsir, vveerraak en ik hebben we de aflevering gekeken. Ouderwets gezellig molavondje met een aflevering met twee erg leuke opdrachten! ::ok::

(En flinke discussies over wie nou de Mol is. De Vlaamse...)

Volgens mij probeert Marie iets te seinen met gebarentaal. Wat betekenen tien gespreide vingers?   ;D
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 00:25:20 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #42 Gepost op: 28-02-2016, 00:29:50 »
Wat een prachtige finale!  ::bravo::

Van welk programma? Lincoln had nog rooskleuriger vooruitzichten toen hij zijn kaartjes ophaalde bij het Ford's Theatre...
Woosie down?

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #43 Gepost op: 28-02-2016, 00:38:48 »
Door de titel "fotofinish" dacht ik ineens weer aan de kandidaat foto's op Facebook. ALLE zijn in JPEG formaat zijn behalve die van Tim.... die is in PNG?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #44 Gepost op: 28-02-2016, 00:39:28 »
Zit hier wat in?


Hm. Ik zie links achter Klaas een afbeelding van twee dobbelstenen met elk twee puntjes en rechts een afbeelding van dominostenen (?) ook elk met twee puntjes.

Twee keer "VIER", misschien, als verwijzing naar hoe het ook kan?  ;)


Of komen hier eindelijk toch de "puntjes" uit de eerste Moltweets aan bod?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #45 Gepost op: 28-02-2016, 00:40:11 »
Van welk programma? Lincoln had nog rooskleuriger vooruitzichten toen hij zijn kaartjes ophaalde bij het Ford's Theatre...
Flauwe opmerking ::niet-ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #46 Gepost op: 28-02-2016, 00:58:17 »
Volgens mij probeert Marie iets te seinen met gebarentaal. Wat betekenen tien gespreide vingers?   ;D
Dat je op internet moet kijken voor meer hints. Je kan er immers met enige fantasie WWW van maken, World Wide Web.....


Ik zei al in de chat, en eerder op de molkijkavond in Arnhem: die fotofinish is natuurlijk voor meer uitleg vatbaar:

laatste opdracht van dit seizoen, maar het zou even goed zo kunnen zijn dat annemieke en Tim bij de test zo ontzettend ''close'' bij  elkaar hebben gezeten qua tijd, dat het secondenwerk is geworden. Ze wisten immers beide dat Klaas de mol moest zijn, en zijn vol op hem gegaan met de test.

@Michmol: dat het voor de doorgewinterde kijker een ingestudeerd verhaaltje lijkt, of misschien ook is, wil nog niet zeggen dat nieuwe kijkers, waar de makers met de zaterdagavond op hebben gemikt, dit ook zo zien, voor hen is dat immers nieuw.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 01:01:03 door Bodejos »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #47 Gepost op: 28-02-2016, 01:16:59 »
Flauwe opmerking ::niet-ok::

Uitstekend onderbouwd argument  ::ok::
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #48 Gepost op: 28-02-2016, 01:19:01 »
Enige zaterdag dat ik niet live kon kijken, maar ik heb allesbehalve spijt dat het deze aflevering werd uiteindelijk. ::ok::

Opdracht 2 was nog wel origineel, maar het is niet de afsluitende opdracht die ik verwacht.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #49 Gepost op: 28-02-2016, 04:10:37 »
Ik neem aan dat de titel hier op slaat.


Ws dat er voldoende geld is en het portret nu compleet is.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #50 Gepost op: 28-02-2016, 07:58:30 »
Zeldzaam saaie finale.
 ::niet-ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #51 Gepost op: 28-02-2016, 08:23:59 »
Jaaa echt zeldzaam saai  ::ohno::

Maar goed, er moet me iets van het hart. Waarom maken ze Klaas zoooooooo verdacht, ook weer in deze laatste aflevering? Ze gooien alles op Klaas, zeggen allemaal ook nog eens: annemieke, tja een fanatieke kandidaat, het lijkt alsof ze Tim in het begin niet laten zeggen wie hij verdenkt, maar hij gaat ook vol voor Klaas. Dit alles in beeld. Mijn onderbuikgevoel zegt: dit is gek....Toch een twist? Of echt simpeler zaterdagavond vermaak?

Ik denk ook echt niet dat dit iets met nieuwe productie te maken heeft. Ze zullen toch nog advies krijgen van de oude garde? En Art is er ook, die zou toch ook niet gaan voor dit simpel gepuzzel en verdenkmakingen?

Meer L

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #52 Gepost op: 28-02-2016, 08:31:49 »
Dat viel me inderdaad ook op. Het werd wel erg opgezet als Tim versus Klaas. Bij Klaas had Art aan het einde zelfs helemaal niets te vertellen wat ook maar suggereert dat hij een kandidaat is. Ook bij de tekst van Art aan het begin van de aflevering werd Klaas neergezet als de voor de hand liggende mol. Het is bijna alsof Annemieke volgende week triomfantelijk als mol ontmaskerd wordt. Dat zou wel een gigantische verrassing zijn, maar voor mij ook totaal onverklaarbaar door haar gedrag gedurende het seizoen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #53 Gepost op: 28-02-2016, 09:30:45 »
Uitstekend onderbouwd argument  ::ok::
Oke, ik ga hier nu even wat op zeggen en wel het volgende:

Ik heb al aardig wat posts van jou voorbij zien komen. Als van al die posts er 3 positief waren is het veel volgens mij. Ik zoverre dat het wel eens de sfeer bij de anderen weg kon halen. Ik ben zo helemaal niet, want ik denk dat ik wat dit betreft gewoon positiever ben ingesteld. Dat jij het geen leuke finale vond: prima! Maar gun mij dan ook gewoon mijn mening en 'val' die niet op een cynische manier 'aan' aub. Niemands mening is heilig en dus ook die van jou niet!  ::ok::

OT: ik vond het wel een mooie en spannende finale! Het enige jammere vond ik dat we geen mooi muziekje kwam wanneer de kandidaten naar Art liepen. Verder neem ik mijn petje af voor de productie!  ::bravo::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #54 Gepost op: 28-02-2016, 09:37:46 »
Fotofinish suggereert toch dat er 2(of meer)gelijk zijn geëindigd. Dat kan betekenen dat winnaar en verliezer even goed de test hebben gemaakt. Maar ook dat de hints (volgens hen)naar Tim en Klaas even sterk zijn geweest. Misschien was de bedoeling van de regie dat het nu 50/50 moest zijn wie de MOL is? Om het alsnog extra spannend te maken? Daarbij moeten wij dan denken aan het grote publiek.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #55 Gepost op: 28-02-2016, 09:50:10 »
Fotofinish suggereert toch dat er 2(of meer)gelijk zijn geëindigd. Dat kan betekenen dat winnaar en verliezer even goed de test hebben gemaakt. Maar ook dat de hints (volgens hen)naar Tim en Klaas even sterk zijn geweest. Misschien was de bedoeling van de regie dat het nu 50/50 moest zijn wie de MOL is? Om het alsnog extra spannend te maken? Daarbij moeten wij dan denken aan het grote publiek.

Daarnaast kan "fotofinish" nog wat simpeler worden uitgelegd: de finish van de foto, dus: de foto, het portret van de Mol, kan nu worden afgemaakt.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #56 Gepost op: 28-02-2016, 10:21:03 »
Leuke opdrachten, maar die langgerekte beelden van de kandidaten maakten het wel saai. Alsof er tijd opgevuld moest worden ???
...maar soms even niet :)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #57 Gepost op: 28-02-2016, 10:29:01 »
Leuke opdrachten, maar die langgerekte beelden van de kandidaten maakten het wel saai. Alsof er tijd opgevuld moest worden ???
Hopelijk krijgen we volgende week niet eerst het laatste half uur van gisteren te zien.  :\'(

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #58 Gepost op: 28-02-2016, 10:39:18 »
Maar goed, er moet me iets van het hart. Waarom maken ze Klaas zoooooooo verdacht, ook weer in deze laatste aflevering? Ze gooien alles op Klaas, zeggen allemaal ook nog eens: annemieke, tja een fanatieke kandidaat, het lijkt alsof ze Tim in het begin niet laten zeggen wie hij verdenkt, maar hij gaat ook vol voor Klaas. Dit alles in beeld. Mijn onderbuikgevoel zegt: dit is gek....Toch een twist? Of echt simpeler zaterdagavond vermaak?

Dat is natuurlijk hoe wij er tegenaan kijken. In aflevering 9 zit iedereen in een tunnel en aangezien er maar een kleine 650 euro in de pot kwam, zal iedereen met tunnelvisie wel denken dat zijn/haar Mol daarvoor verantwoordelijk is. Dat is het makkelijke voor de productie na aflevering 6: Je kan doen wat je wil, iedereen ziet argumenten voor zijn/haar Mol.

Zelfs iemand die Annemieke verdenkt, zal nu het gevoel hebben dat dit een uitzonderlijk goed seizoen is, omdat niemand haar verdenkt in de finale. ;D

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #59 Gepost op: 28-02-2016, 11:09:18 »
Ik verwacht volgende week een terugspoelmoment naar de briefing en op dat moment worden eerst alle briefjes bij elkaar gepuzzeld in de loods door de mol en gaat de camera daarna van de tafel naar het gezicht van de mol die zegt "Ik ben de Mol" (Klaas).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92