Auteur Topic: Aflevering 9 - Fotofinish  (gelezen 27939 keer)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #60 Gepost op: 28-02-2016, 11:11:06 »
Ik verwacht volgende week een terugspoelmoment of een terugkeer naar de locatie van de brieving.
Hopelijk gebeurd dat dan in de eerste 15 minuten van de aflevering en daarna hopelijk veel acties die door de Mol zijn gedaan.
Het laatste deel van aflevering 9 hoeft van mij echt niet over.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #61 Gepost op: 28-02-2016, 11:14:18 »
Hopelijk gebeurd dat dan in de eerste 15 minuten van de aflevering en daarna hopelijk veel acties die door de Mol zijn gedaan.
Het laatste deel van aflevering 9 hoeft van mij echt niet over.

Als de trend zich verder zet, krijgen we eerst terug over iedere kandidaat een monoloogje van Art.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #62 Gepost op: 28-02-2016, 11:27:04 »
Omdat we gisteren met een gezellige groep keken was de aflevering sowieso al leuker, en de opdrachten waren ook grappig (of eigenlijk: lollig) zoals ik al schreef, maar ik ben het wel eens met de kritiek dat het spannende of magische van een finale wel ontbrak helaas.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #63 Gepost op: 28-02-2016, 12:28:30 »
Daarnaast kan "fotofinish" nog wat simpeler worden uitgelegd: de finish van de foto, dus: de foto, het portret van de Mol, kan nu worden afgemaakt.
Ja, tuurlijk, kan ook.Hoop dat ik gelijk heb, dan komt er een verrassende ontknoping.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #64 Gepost op: 28-02-2016, 13:10:38 »
Oke, ik ga hier nu even wat op zeggen en wel het volgende:

Ik heb al aardig wat posts van jou voorbij zien komen. Als van al die posts er 3 positief waren is het veel volgens mij. Ik zoverre dat het wel eens de sfeer bij de anderen weg kon halen. Ik ben zo helemaal niet, want ik denk dat ik wat dit betreft gewoon positiever ben ingesteld. Dat jij het geen leuke finale vond: prima! Maar gun mij dan ook gewoon mijn mening en 'val' die niet op een cynische manier 'aan' aub. Niemands mening is heilig en dus ook die van jou niet!  ::ok::


Precies. Net zoals er geen quotum is voor blije of kritiekloze berichten. Overigens valt het me op dat ik bij lange na niet de enige ben die dit een poepsaaie finale met suffe en ongeïnspireerde opdrachten vond, of die van mening is dat het ooit zo geweldige programma serieus aan kwaliteit inboet. Dat betekent niet per se dat ik daarin gelijk heb, maar het toont wel aan dat ik hier niet voor de flauwekul 'cynisch' zit te doen om 'de sfeer bij anderen weg te halen'(?), zoals jij het noemt. Het spijt me voor je als mijn berichten af en toe een happy bubble stukprikken, maar dit soort kritiek op elkaars kritiek is gewoon niet zo zinvol (en evenmin leuk om te lezen).

En nu weer On Topic. ::jaja::
Woosie down?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2016, 13:32:42 »
Ik vond beide opdrachten eigenlijk wel leuk, vooral de tweede vond ik hilarisch. Maar het was niks voor een finale aflevering. En volgens mij voor het eerst dat ze het finalepraatje in suffe standaard kleding houden. Een finale die meteen weer vergeten is.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #66 Gepost op: 28-02-2016, 13:36:59 »
Ik heb het idee dat de productie deze laatste aflevering heeft moet improviseren, een andere reden kan ik niet bedenken voor deze twee (nogal zwakke) finaleopdrachten. Ze hebben de kandidaten 9 uur lang laten rijden om op deze locatie aan te komen, waarom zoveel moeite doen als je er dan dit uithaalt? Beide opdrachten leken een beetje last-minute in elkaar geflanst met minimale middelen (dit hadden ze in een uurtje kunnen regelen). Het is al vaker voorgekomen dat opdrachten op het laatste moment niet door konden gaan; deze aflevering voelt ook zo. Misschien een goede vraag om aan de productie te stellen op de Mol Experience?

Ben ik dan alleen maar negatief? Nee. Ik vond de tweede opdracht erg vermakelijk om te zien. Annemieke en Tim hadden hun mol Klaas goed tuk door hem alle kanten op te sleuren en te laten kruipen, bukken, als krab lopen etc. Ik heb dubbel gelegen van het lachen. Op zich vind ik het idee om iets te doen met de megaresorts en het massatoerisme ook wel aardig.

Ook leuk om wat meer beelden van tussendoor te zien. We zien Tim lekker in zijn eentje in een hangmat zitten; Klaas die eindelijk een beetje loskomt en Annemieke die gewoon veel plezier heeft. Leuk om te zien!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #67 Gepost op: 28-02-2016, 13:48:25 »
Ik heb het idee dat de productie deze laatste aflevering heeft moet improviseren, een andere reden kan ik niet bedenken voor deze twee (nogal zwakke) finaleopdrachten. Ze hebben de kandidaten 9 uur lang laten rijden om op deze locatie aan te komen, waarom zoveel moeite doen als je er dan dit uithaalt? Beide opdrachten leken een beetje last-minute in elkaar geflanst met minimale middelen (dit hadden ze in een uurtje kunnen regelen). Het is al vaker voorgekomen dat opdrachten op het laatste moment niet door konden gaan; deze aflevering voelt ook zo. Misschien een goede vraag om aan de productie te stellen op de Mol Experience?
Ik vond het wel een goede verklaring waarom het niet zo'n spectaculaire finale was, maar ik heb wat zitten zoeken en La Romana is eigenlijk alleen bekend om zijn resorts. Er is wel een vliegveld, dus wellicht is het daarom een logisch eindpunt van de reis.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2016, 14:29:40 »
Ik denk dat je gelijk hebt Jolmolletje. Ook het feit dat er drie opdrachten waren aangekondigd en er uiteindelijk maar twee waren, lijkt er op te wijzen dat men op het laatst is uitgeweken naar een andere locatie.
Ik had bij het spel waarbij men geen toeristen in beeld mocht krijgen al een beetje het idee dat dit toch een soort 'tweede keus' opdracht was. Wellicht hadden ze een tamelijk spectaculaire laatste locatie in gedachten, maar kregen ze uiteindelijk geen toestemming van de overheid ter plekke?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 18:26:40 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2016, 14:53:03 »
De opdrachten vond ik niet echt spectaculair, maar wel leuke opdrachten om naar te kijken. En we hebben ook wel eens een finale gehad met slechts 1 opdracht (seizoen 12).

Dat mensen gewoon in hun alledaagse kloffie de finale spelen vind ik ook niet zo erg. Ik kijk liever nog een 2e opdracht dan ellenlang getut of mensen die nog naar de kapper of barbier toegaan.


Dat het finalegevoel wat miste komt denk ik ook vooral doordat we er al 99,9999999% zeker van zijn wie de mol is. Dat haalt natuurlijk al heel veel van de spanning af. De finale van 2005 liepen mensen ook in hun gewone outfit en was ook niet spectaculair, maar toen was het nog wel spannend wie de mol was.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2016, 16:53:49 »
Ja, tuurlijk, kan ook.Hoop dat ik gelijk heb, dan komt er een verrassende ontknoping.

Ja, ik hoop daar ook op, tegen de verwachting in.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #71 Gepost op: 28-02-2016, 18:26:55 »
Ook het feit dat er drie opdrachten waren aangekondigd en er uiteindelijk maar twee waren...

Oh dat heb ik even gemist? Waar is dat precies aangekondigd?
Volgens mij hebben we nu 25 opdrachten gehad...
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 18:54:42 door annebeestje »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #72 Gepost op: 28-02-2016, 18:40:59 »
Ik vond beide opdrachten eigenlijk wel leuk, vooral de tweede vond ik hilarisch. Maar het was niks voor een finale aflevering. En volgens mij voor het eerst dat ze het finalepraatje in suffe standaard kleding houden. Een finale die meteen weer vergeten is.

Eens, maar in 2011 was het ook 'vrij' normaal. Patrick met witte blouse en 3 kwart broek, Art in 3 kwart broek met blouse.
Soundos had toen wel een jurkje aan, maar het was niet hetzelfde als 2012 en 2013 waar ze zich echt alle 3 opdoften als finalisten.
Ik vond het in 2011 niet storend, nu idd wat meer. Maar dat komt omdat deze setting ook om in slaap te vallen was.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2016, 19:05:21 »


oh? "MEER dan 25 opdrachten..."
Komt er dan toch nog een extra opdracht?



Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2016, 19:49:25 »
Ik vond de finale met Kees Tol destijds wel heel spectaculair in die trein. Veel beter dan het bankhangen wat de kandidaten nu aan het doen waren.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #75 Gepost op: 28-02-2016, 21:12:51 »
De ontknopingslocaties dan wel manieren:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wat mij betreft verschilt de 'spectaculairiteit' van de finalelocaties per seizoen erg.
Het is altijd wel een rustige plek, maar de een is iconischer dan de ander. In 2008 en 2009 bezochten ze zelfs een wereldwonder. ::love:: Ik zou zeggen dat 1999, 2001, 2005, 2008, 2009, 2012 en 2015 echt een ontknopingslocatie hadden die het land typeerde. In 1999, 2002, 2006, 2011 en 2013 was het de vorm van de ontknoping die het bijzonder maakte. En de rest van de seizoenen hadden 'gewoon' mooie locaties.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 17:34:02 door Pac »
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #76 Gepost op: 28-02-2016, 22:22:13 »
Eens, maar in 2011 was het ook 'vrij' normaal. Patrick met witte blouse en 3 kwart broek, Art in 3 kwart broek met blouse.
Soundos had toen wel een jurkje aan, maar het was niet hetzelfde als 2012 en 2013 waar ze zich echt alle 3 opdoften als finalisten.
Ik vond het in 2011 niet storend, nu idd wat meer. Maar dat komt omdat deze setting ook om in slaap te vallen was.

2012 en 2013 telden dan ook 5 vrouwen en 1 man ;). Maar idd: die locaties vroegen er ook gewoon om om speciaal gekleed betreden te worden. Met name de trein in 2013. Ik denk dat de kandidaten vantevoren sowieso advies krijgen over wat voor soort kleding gepast gaat zijn bij de finale-locatie. Dit jaar een cool-summer outfit want tropisch strand.

Ik vind persoonlijk dat de locatie waar de mol bekend gemaakt wordt er 1 moet zijn waar niemand anders is en waar mensen sowieso niet vaak komen. Bijna alle locaties voldoen daar tot nu toe aan, tot aan dit seizoen. Het lijkt in deze setting wel alsof de kandidaten ff een ijsje gaan halen ofzo.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 01:27:01 door Mollenmania »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #77 Gepost op: 29-02-2016, 00:42:43 »
Die eerste opdracht vond ik echt heel zwak. De 2de opdracht was wel leuk, maar dan verwacht je toch nog een spectaculaire 3de ontknopingsopdracht zoals in de trein met Kees (ofwel die eerste opdracht laten vallen).

Ik had ook niet het gevoel dat er veel spanning aanwezig was, wat er de voorbije seizoenen toch wel was als de ultieme vraag kwam, maar dat heeft wss te maken met de mol die al voor 99,9% zeker bekend is. Jammer, gelukkig is er de Vlaamse versie, want ik ben wat ontgoocheld over dit seizoen. Het blijft een van de beste programma's, maar ik heb het gevoel dat er veel meer inzit en dit wordt duidelijk gemaakt door de Vlaamse serie.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #78 Gepost op: 29-02-2016, 12:18:31 »
Eens, maar in 2011 was het ook 'vrij' normaal. Patrick met witte blouse en 3 kwart broek, Art in 3 kwart broek met blouse.
Soundos had toen wel een jurkje aan, maar het was niet hetzelfde als 2012 en 2013 waar ze zich echt alle 3 opdoften als finalisten.
Ik vond het in 2011 niet storend, nu idd wat meer. Maar dat komt omdat deze setting ook om in slaap te vallen was.

Klopt inderdaad, maar omdat de locatie ook al teleurstellend was vond ik het wel dubbel suf.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 9 - Fotofinish
« Reactie #79 Gepost op: 29-02-2016, 13:11:09 »
Oh dat heb ik even gemist? Waar is dat precies aangekondigd?
Volgens mij hebben we nu 25 opdrachten gehad...

Stond toch in een omroepgids?
Kan natuurlijk ook het gevolg zijn van copy-pasten...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!