Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 135339 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #160 Gepost op: 1-02-2017, 14:09:44 »
Dank je molecula, dat is dan duidelijk  ::zwaai::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #161 Gepost op: 2-02-2017, 22:23:57 »
Ik weet niet of het iets is, maar vind het wel opvallend dat Diederik bij 9.41 andere woorden opnoemt dan er op het scherm verschijnen  ???

8.20



8.35



9.41



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #162 Gepost op: 2-02-2017, 22:28:31 »
Ik weet niet of het iets is, maar vind het wel opvallend dat Diederik bij 9.41 andere woorden opnoemt dan er op het scherm verschijnen  ???

Opvallend inderdaad. Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat de woorden aan zo'n tempo voorbij kwamen dat Diederik nog een beetje achter liep met woorden afratelen, maar het is zeker opvallend.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #163 Gepost op: 2-02-2017, 22:38:49 »
Opvallend inderdaad. Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat de woorden aan zo'n tempo voorbij kwamen dat Diederik nog een beetje achter liep met woorden afratelen, maar het is zeker opvallend.

Ik heb de tijden erbij gezet Hulpmol.
Vind zelf niet dat het té snel gaat.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #164 Gepost op: 2-02-2017, 22:47:05 »
Ik heb de tijden erbij gezet Hulpmol.
Vind zelf niet dat het té snel gaat.

Ik was zelf eerst even gaan kijken. Razendsnel gaat het niet inderdaad. Ik kan er niet bij dat Diederik de Mol is (nog niet), dus het is raar wat hier gaande is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #165 Gepost op: 2-02-2017, 22:51:30 »
Ik denk dat de woorden "schrijvers", "schrijven" en "schetsen" kort hiervoor aan bod zijn geweest, en dat hij ze nog even herhaalt. Dat herhalen deed hij met "geld" en "waarde" ook.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #166 Gepost op: 3-02-2017, 00:19:21 »
Ik meen me te herinneren dat de woorden "schrijvers, schrijven, schetsen" niet (of i.i.g. niet allemaal) aan de waslijn hingen.
Ik vermoed dat dit hardop uitgesproken associaties van Diederik waren bij de woorden "Draaiboek" "Mol" en "Gedicht", die als ik het goed heb, wél alle drie aan de waslijnen waren te vinden.

Zou de aflevering nog even moeten terugkijken, maar ben nu te moe.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #167 Gepost op: 3-02-2017, 03:37:45 »
Vind het ook verdacht dat hij daarna van alles van de waslijn aftrekt en het groepje van drie bijna weg snauwt. Alsof hij weet dat hij ook nog ontvoerd moet worden om zich groen en blauw te gaan liegen?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #168 Gepost op: 3-02-2017, 10:00:57 »
Ik meen me te herinneren dat de woorden "schrijvers, schrijven, schetsen" niet (of i.i.g. niet allemaal) aan de waslijn hingen.
Ik vermoed dat dit hardop uitgesproken associaties van Diederik waren bij de woorden "Draaiboek" "Mol" en "Gedicht", die als ik het goed heb, wél alle drie aan de waslijnen waren te vinden.

Zou de aflevering nog even moeten terugkijken, maar ben nu te moe.

Al deze woorden hingen aan de lijn Marisa.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #169 Gepost op: 3-02-2017, 10:43:24 »
Dank je wel, Molmuis!

Toch blijft dan volgens mij de mogelijkheid open dat Diederik de woorden 'schrijvers, schrijven, schetsen' gezien heeft en deze hardop denkend associeert met onder meer de woorden 'draaiboek' en 'gedicht'.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #170 Gepost op: 3-02-2017, 18:41:45 »
Dank je wel, Molmuis!

Toch blijft dan volgens mij de mogelijkheid open dat Diederik de woorden 'schrijvers, schrijven, schetsen' gezien heeft en deze hardop denkend associeert met onder meer de woorden 'draaiboek' en 'gedicht'.

Dit zou dan allemaal wel weer passen in de papiertheorie.

En dan nog iets anders;
Op de site van wie was de mol van Ronald staan foto's van alle kandidaten. Alleen Diederik houdt geld in de hand. Kan dat naar de winnaar verwijzen?

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #171 Gepost op: 3-02-2017, 20:52:01 »
En dan nog iets anders;
Op de site van wie was de mol van Ronald staan foto's van alle kandidaten. Alleen Diederik houdt geld in de hand. Kan dat naar de winnaar verwijzen?

Nee de site wiewasdemol zou nooit een hint kunnen bevatten, aangezien het niet gemaakt wordt door de makers van wie is de mol, maar door een fan van het programma.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #172 Gepost op: 3-02-2017, 23:28:46 »
Weet je dan misschien waar die foto vandaan komt?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #173 Gepost op: 4-02-2017, 06:49:37 »
Twee postings, anders zijn het teveel letters en kan ik hem niet plaatsen. Alle mogelijke hints op een rij:

Vind de boeken bij de executie toch een mogelijk goede hint. Het eerste boek is in dezelfde stijl maar wijkt wel af in kleur. Dus kan het eerste boek staan voor Arts, de overige gelijkende boeken voor de kandidaten en het boek met afwijkende kleur zonder tekst of versiering op de rug Diederik. Frappant, in dezelfde aflevering dat de letters van het hotel 'verdwenen' zijn (dat zal er niet mee te maken hebben maar het is een raar ding).

Wat ik als andere hints/molgedrag beschouw:
- De shirts. Waarom zou dat uitgesloten zijn, zeker als je bedenkt dat de deelnemers waarschijnlijk geen clue hebben wat die opschriften betekenen. Zo opvallend is het niet, dat soort shirts draagt hij zo vaak (en in dezelfde kleuren ook).
- Hij biecht gefaald te hebben voor de helikopter. Geen duidelijke hint maar het zou kunnen dat een deelnemer stom toevallig de envelop vindt die Diederik had moeten vinden. Hij zocht een bruine envelop in een bruin bos (zag er groener uit dan hij beschrijft) op de grond. Bij het museum loopt hij langs het geld, voor de Tai cart wijst hij een hele andere richting op en loopt tegenovergestelde richting met Sanne mee. Hij vind geen enkele envelop.
- In de bios zet hij ongemerkt vol humor iedereen op scherp en tegen elkaar op. Hij benadrukt dat mensen altijd voor zichzelf zullen gaan, grapt dat Vincent iedereen kapot wil maken, dat Roos 'ons' niet begrijpt. Door de afleveringen heen komt dit trouwens terug.
- Hij lijkt Jeroen mee te voeren naar de waslijn. Had zijn portofoon al uitgezet waardoor Jeroen op hetzelfde idee komt. We zien zijn reflectie steeds in het scherm van de laptop (spiegelen). Gaat druk in de weer bij de waslijn en 'snauwt' bijna het groepje van drie weg. Omdat hij wist dat hij nog ontvoerd moest worden, hij de enige was waarbij dat vast stond omdat hij zou gaan liegen?
- Verlengde hiervan: in alle gevallen is het toekennen van de vrijstelling oneerlijk. Tenzij de Mol de vrijstelling kan winnen, dan heeft geen enkele kandidaat kans gehad op de vrijstelling. De Mol kan onder het excuus van noodzaak voor het winnen van de vrijstelling liegen dat het gedrukt staat zonder verdacht te raken én 1000 euro uit de pot houden.
- In de duinen lijkt Diederik geen coach te willen worden. Hij biedt zich niet aan maar reageert ook niet als de eersten hem aanwijzen voor de rol. De groep beslist en dan gaat hij het maar doen. Hij lijkt goed te coachen maar als je het op detail naloopt, is het helemaal niet zo best. Tot slot stelt hij dat het geld lekker op loopt maar in Wie is de Mol een addertje onder het gras zal zitten. Waarom zegt hij niet dat er gemold kan zijn?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #174 Gepost op: 4-02-2017, 06:49:54 »
- Op het strand maakt hij het reuze ingewikkeld met zijn spruitje. Iemand anders (Jochem dacht ik) verzint mannetje met bril. In zijn molboekje staat grafiek met bril maar de grafiek tekent hij niet (zodat het Sigrid kan zijn?). Hij zorgt er voor dat Thomas de vakken enorm maakt, terwijl de groter de tekening, de lastiger het te zien is als je er langs moet lopen (de Mol weet dat ze het strand op gaan komen en niet vanuit een helikopter ofzo gaan kijken). Hij wil niet dat Sanne aan de vlag van ma begint. En waarom doet hij zo absurd lang over een brilletje tekenen?
- De autorit rijdt hij doodleuk de snelweg op met iedereen achter hem aan, zingend dat hij en Roos naar huis gaan (dat liedje kwam ook in aflevering 1 voor). We denken dat het boek Miss Mole een hint is. Wat als het boek over science een hint is naar Diederik? Of de J op de kaft van het boek Miss Mole, die op geen enkele andere afbeelding van het boek zijn te vinden.
- De lasso opdracht heb ik niets behalve dat we zijn route voor het grootste gedeelte niet zien.
- De hooibalen kan hij zo uit zijn mouw schudden hoeveel het er zullen zijn maar ineens geen strategie bedenken, pas te laat begint hij over het rollen maar dan heeft vooral hij al een puinzooi van de hooibalen gemaakt. Als het geld gevonden wordt, zien we Diederik steeds hooibalen verslepen die al eerder versleept zijn. In de biecht benadrukt hij dat ze eigenlijk niets zinnigs aan het doen zijn en de opdracht 'onmogelijk'is (zo'n simpele opdracht?).
- De veiling is een lastige, bij meer kandidaten is er een mogelijke moltactiek te zien. Hij kan hoog ingezet hebben om het gemiddelde op te krikken. Zo ben je er als mol van verzekerd dat mensen ook hoger zullen bieden en meer geld uit de pot zullen spelen. Hij voorspelt wat de kandidaten zullen doen en dat gebeurd ook, ze bieden zich gek. Ook omdat hij al 2700 uitgegeven heeft voor 'zijn' joker.

Elders las ik iets over de dubbele aa in de titels. Het ezelsbruggetje AA schrijf je met een PEN (komt al dat schrijven en papier van de waslijn nog van pas) om te onthouden dat AA staat voor MOLecuul. De tweetallen, hij is op de 22e jarig. En hij spiegelt veel, symmetrie en spiegelen komt veel voor in de aflevering.

Bij de test doet hij in beeld nerveus. Maar in feite is hij nergens echt nerveus en ook de deelnemers vinden hem opvallend constant met gebrek aan stress en zenuwen.

De Mol is volgens Art een perfecte kandidaat en niemand heeft het door. Hij is ogenschijnlijk een perfecte kandidaat. Niemand heeft het door in de zin dat ze hem voortdurend om advies vragen en naar alles luisteren wat hij ze voor'spiegelt'.

Zo, wat denken jullie?

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #175 Gepost op: 4-02-2017, 09:51:39 »
Hij past wat mij betreft zeker in het plaatje om de Mol te kunnen zijn. Zou ook mooi zijn als zijn bever verhaal echt een metafoor vanuit zijn rol als Mol blijkt te zijn :) Wat me is opgevallen is dat sinds de rechtbank opdracht Diederik door een grotere groep kijkers verdacht wordt op de officiele website (staat momenteel zelfs op 1). Ik vraag me af of je jezelf als Mol (wellicht ook naar de kandidaten toe) zo vroeg in het spel al wil laten zien als goede leugenaar. En voor de aanhangers van de Mol was schutter in het pretpark theorie, dit zou Diederik gedaan kunnen hebben volgens mij?

Wat me op de officiele website is opgevallen is dat er dit jaar volgens mij meer dan normaal informatie te vinden is over de locaties, dit zou een hint kunnen zijn naar "wetenschap"per Diederik?


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #176 Gepost op: 4-02-2017, 12:31:27 »
En jullie kunnen niet ontkennen dat hij het postuur heeft voor een molletje. Vooral met brilletje.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #177 Gepost op: 4-02-2017, 12:45:13 »
En jullie kunnen niet ontkennen dat hij het postuur heeft voor een molletje. Vooral met brilletje.
::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #178 Gepost op: 4-02-2017, 20:13:44 »
En jullie kunnen niet ontkennen dat hij het postuur heeft voor een molletje. Vooral met brilletje.

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #179 Gepost op: 4-02-2017, 20:18:15 »
En jullie kunnen niet ontkennen dat hij het postuur heeft voor een molletje. Vooral met brilletje.

Ja, dat is ook een heel sympathieke opmerking... ::ohno:: Je kunt net zo goed zeggen dat Imanuelle de kleur van een Mol heeft. ::niet-ok::
Woosie down?