Auteur Topic: Kritische noot over het huidige seizoen  (gelezen 122693 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #120 Gepost op: 16-01-2017, 23:42:36 »
Het gehosannah is volgens diezelfde theorie niet minder voorbarig. Dat te ontkennen is niet minder dan hypocriet.

Heinz heeft het hier ook al goed verwoord: kritiek en bewondering kunnen heel goed samengaan. Dat sommige forummers daar niet tegen kunnen is vooral jammer voor die lieden zelf. En nogmaals: het is heel goed dat de verbeterpunten goeddeels geconcentreerd zijn in dit topic, zodat kritiekloze fanboys dit draadje gewoon kunnen skippen tussen het Kumbaya-zingen door. ::)

Wie zegt dat ik kritiekloos ben? En wie zegt dat ik niet tegen kritiek kan? Nogmaals ik vind het voorbarig nu al met zoveel kritiek te komen. Het spijt me als ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Lees het nog maar eens na.
Zoals ik in de vele lange bladzijden heb gelezen, en ik kan het mis hebben hoor, dan is men de hele aflevering bezig geweest om op minpuntjes te letten. Anders kan ik me niet voorstellen hoe je aan al die details komt. En dan nog zoveel afleveringen te gaan!! Arme productie!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #121 Gepost op: 16-01-2017, 23:43:26 »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2017, 00:25:56 »
Ik denk dat een productie team hier na een seizoen maar eens rustig door moet lezen. Er zitten best interessante dingen tussen. Om nou te zeggen, onthoud alles en kom na aflevering 10 met eventuele kritiekpuntjes... Het is toch prima dat er een topic voor is. Ik zie het probleem niet. Je ziet zelfs bij de kritiekgevers dat ze dit seizoen nu al beter vinden dan het vorige. Er word altijd geluisterd naar dit soort dingen en het is mooi om te zien dat de productie ook kijkt naar dingetjes die wij missen.

Kritiek hoeft niet negatief te zijn, het kan ook opbouwend zijn. het kan allemaal prima samen, zolang het netjes verwoord werd. Vorig jaar was er zoveel kritiek dat het overal en nergens kwam dus waarom niet lekker filteren zoals nu. Dat er na aflevering 2 al 7 pagina's in dit topic staan wil niet zeggen dat het een slecht seizoen is. Er zijn een paar dingetjes, en die worden eigenlijk door zoiets iedereen wel genoemd. Er is niet veel mis op het moment. Top seizoen so far maar er zijn altijd dingetjes die gepost kunnen en mogen worden vind ik...

 ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2017, 00:33:49 »
Goed verwoord Rämon  ::ok::

enne... ik denk dat 5 van die 7 pagina's vooral gaan over de kritiek op de kritiek.  :-X ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2017, 00:55:49 »
Kritisch zijn betekent (vooral) ook: waar van onwaar onderscheidend, goed en kwaad onderscheidend, onafhankelijk van anderen denkend en oordelend.

Als we niet kritisch zouden zijn, zouden we goedgelovig zijn. Dan hoefden we Wie is de Mol? niet eens te volgen, laat staan uit te pluizen wie de bedrieger is. We zouden dan iedere deelnemer steeds op zijn minst het voordeel van de twijfel geven en nimmer de goede bedoelingen van wie dan ook in twijfel trekken.




 








Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2017, 10:44:31 »
Tjonge, wat raar dat er kritiek op kritiek wordt gegeven. Je kan wel zien hoe de rest van het seizoen gaat verlopen, maar ik heb de eerste twee afleveringen met een stuk minder plezier gekeken, daar gaan de volgende afleveringen niks meer aan veranderen. Het is dus prima om al teleurgesteld te zijn.

Ik vond de eerste twee afleveringen geweldige films. Het is bijna alsof je naar Hollywood zit te kijken. Mooie beelden en muziek en zo gemonteerd dat het echt spannend is.
Ik vind het wel jammer dat de productie bijvoorbeeld kiest wie de vrijstelling kan winnen, en wie er ontvoerd wordt. Ze hadden er voor kunnen kiezen om degene te ontvoeren die bij de computer stond, of dat er een mini-game was voor wie naar Vegas ging en wie niet, maar daar is niet voor gekozen. Ook de opdrachten zijn meer gefocust op simpel entertainment dan een spannend mollenspel.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2017, 12:12:04 »
mee  eens . het is al een tijdje zou dat monatge en regie grote rollen als hulpmol hebben en het daardoor steeds lastiger speuren wordt..
tel daarbij op dat als roos of jeroen de mol zou zijn, we al bijna 1,5 aflevering kijken naar waar is de Mol? .

 er is nog teveel onduidelijk waarom voor bepaalde zaken gekozen is, en dat maakt t voor de een juist extra mysterieus en voor de ander wat saai ( omdat we minder kunnen speuren).

gelukkig zijn we allemaal anders en is voor mij de kritische noot ( die ik zelf ook heb) geen reden om niet te kijken, maar juist eerder een geluid naar de makers  hoe het nog beter zou kunnen zijn??

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2017, 14:00:59 »
Ik vind het wel jammer dat de productie bijvoorbeeld kiest wie de vrijstelling kan winnen, en wie er ontvoerd wordt. Ze hadden er voor kunnen kiezen om degene te ontvoeren die bij de computer stond, of dat er een mini-game was voor wie naar Vegas ging en wie niet, maar daar is niet voor gekozen..
Dat eerste begrijp ik. Al weten we natuurlijk niet hoe het achter de schermen is beslist. Wat dan ook weer voor het laatste gedeelte geldt...
Echter, dat gedeelte over het ontvoeren ontgaat me een beetje. Ze hadden er blijkbaar voor gekozen om anderen te ontvoeren; en als ze ineens degene achter de computer zouden hebben ontvoerd zou je precies dezelfde kritiek hebben gekregen.
Met andere woorden: zolang je niet precies weet wat er allemaal achter de schermen is gebeurd, hoe men achter de schermen tot de keuzes is gekomen, vind ik deze kritiek toch wel ver gezocht.
Ich bin ein Bärliner!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2017, 14:31:07 »
Door het uit elkaar halen van de kandidaten, groeit het wantrouwen.
Heerlijk toch?
Het leek de laatste jaren niet zozeer meer om de "wedstrijd" te gaan als wel om het gezellige schoolreisje/vakantie.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2017, 15:36:52 »
ik kan er ergens in meegaan dat t misschien mooiere tv oplevert, meer mysterie en spanning, al dat opsplitsen.

maar ik vind dat t de zoektocht naar een mol veel lastiger maakt. zo makkelijk als vorig jaar is 1 uiterste maar zoeken naar een mol die misschien niet eens in beeld is  ???, is een ander uiterste
( en ja voor wie mij niet kent, ik chargeer mn stellingen graag, ik geloof in zwart, zwartgallig  en in wit maar grijstinten ken ik niet  :P)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 19:08:11 door Tarbozan »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #130 Gepost op: 5-02-2017, 07:03:12 »
Aflevering 5 was een wat gesapige aflevering om eens goed te mollen. Het was meer een vvv plaatje van Oregon. Misschien wordt de Avrotros wel gesponsord door de vvv van Oregon.
Het levert in ieder geval mooie beelden op.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #131 Gepost op: 5-02-2017, 07:22:33 »
Het lijkt alsof het programma op twee gedachten hinkt. Aan de ene kant is er het doel de mol te ontmaskeren, aan de andere kant de wens om de mol zo lang mogelijk geheim te houden. Iedereen moet nu zijn gerak krijgen: de molloten (grof gezegd, de mensen zoals hier op het forum) en de 'gewone' kijker. Dat zijn twee totaal verschillende categorieën met totaal verschillende belangen. Gevolg is dat er een programma wordt gemaakt waar je met de beste wil van de wereld niet meer de mol in kunt ontdekken, omdat er weinig tot niets gebeurt. Daarom is er iets als Moltalk tegenover gezet om de gewone kijker te laten geloven, dat er wel iets gebeurt. Het is een slappe poging om die twee groepen bij elkaar te krijgen.

Ik zou zeggen... Terug naar de essentie en realiseren hoe je groot bent geworden. Een aantal mensen probeert zoveel mogelijk geld te verdienen, de Mol probeert dat te voorkomen. Punt. Kappen met stapels jokers, vrijstellingen, het leegtrekken van de pot en al het andere dat de blik op het spel volledig vertroebelt. Ik denk zelfs dat het meedoen van Bekende Nederlanders hetzelfde effect heeft. Het is een hoog: "joepie, ik zit erin"-gehalte en het spel lijkt bijzaak.

Ik las ergens dat een pot van 20.000 niet meer reëel is, gezien bezuinigingen. Nu werk ik zelf in de media (radio/tv) en ik zie een ontzettend duur programma waar het prijzengeld echt de sluitpost is. Kandidaten, Mol, crew heen en terug naar Amerika, verblijf, draaidagen, opdrachten, montage, zendtijd etcetera... 20.000 is peanuts.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #132 Gepost op: 5-02-2017, 07:29:15 »
Schitterende beelden hoor, maar wel een hoog 'Floortje Dessing-kom-er-maar-in' gehalte. Voor volgende week hoop ik op weer meer vaart en meer (spectaculaire) opdrachten.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #133 Gepost op: 5-02-2017, 09:53:23 »
Schitterende beelden hoor, maar wel een hoog 'Floortje Dessing-kom-er-maar-in' gehalte. Voor volgende week hoop ik op weer meer vaart en meer (spectaculaire) opdrachten.
Dit moeten ze niet te vaak doen idd. Ik vind het jammer dat ze niet veel meer in creepy gebouwen zitten. Het zal wel met het toerisme bureau van de staat te maken hebben. Opdrachten waren beiden saai - dat kun je wel aan de makers toeschrijven.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #134 Gepost op: 5-02-2017, 10:06:33 »
Ik vind het jammer dat ze niet veel meer in creepy gebouwen zitten.

Dan word je volgende week als het goed is bediend als ik de promo van volgende week mag geloven :) ::ok:: (en ook nog eens in het donker).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #135 Gepost op: 5-02-2017, 10:08:42 »
, omdat er weinig tot niets gebeurt.




Niet mee eens, deze aflevering gebeurde er niks. Afl twee tot en met 4 heb ik niks te klagen gehad qua actie op beeld, speurwerk etc.
Verder Ben ik ook geen voorstander van het Bn opfris programma dat sommige mensen in widm zien.

Over back to the roots is t de afgelopen seizoenen al vaak gegaan. Ik denk dat dit format al zo Lang bestaat dat je t niet meer mag vergelijken met eerdere seizoenen, toen kandidaten vrij en onbevangen begonnen ( lees Zonder tactiek en als een kip Zonder kop rennend).
Tel daar bij de Komst van social media en t gemak om dingen uit te zoeken.

Met de komst van nepmollen is t voor de echte mol steeds makkelijker geworden aan een Kant en steeds moeilijker om zich echt te profileren als mol. Tel daarbij op dat wij steeds hints verwachten die t Niveau klooster moeten ontstijgen en die tegelijk geen hoger toegepaste fysica mogen zijn.

Kortom een lastig Parket voor de makers. Mooie beelden en speurwerk, actie en hints, molloten happy houden en de zaterdagavond-kijker  ::jaja::



Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #136 Gepost op: 5-02-2017, 10:14:34 »
Van tevoren werd het volgen van de Oregon Trail aangekondigd als de favoriete opdracht van Art (en de productie). Ik kan me voorstellen dat het fantastisch was om deze aflevering te mogen maken, qua sfeer en omgeving, maar als kijker vond ik het niet echt geweldig voor WIDM. Ik heb nu bijna een uur naar een gezellige trektocht zitten kijken met simpele opdrachten (ongericht schieten, posters zoeken). Het zoeken naar jokers tijdens het rijden zou nog spannend kunnen zijn, maar kwam totaal niet uit de verf. Ik heb het idee dat de productie teveel een mooi verhaal wil vertellen en zich te weinig richt op het spel dat WIDM toch echt is. De afleveringen zonder rode draad (met gewoon drie afzonderlijke opdrachten) vond ik veel interessanter dan de afleveringen met rode draad.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #137 Gepost op: 5-02-2017, 10:20:33 »
Ik vond het trage van gisteravond wel een meerwaarde hebben, tussen afleveringen die sneller gaan met veel actie. Onmetelijke vergezichten, overal groen, en dan zo'n trage huifkar, paarden, comboys, wel wat anders dan Bos en Lommer.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 10:22:16 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #138 Gepost op: 5-02-2017, 10:23:14 »
Ik vond het trage van gisteravond wel een meerwaarde hebben, tussen afleveringen die sneller gaan met veel actie. Onmetelijke vergezichten, overal groen, en dan zo'n trage huifkar, paarden, comboys, ondergaande zon, wel wat anders dan Bos en Lommer.

Eens  ::ok::

Ook fijn dat er geen vrijstellingen rondgestrooid werden. Geen luxe in hotels en de mol die zijn eigen handtekening brandmerkt.
Ik vond het geen slechte afl

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2017, 10:29:00 »
Mijn kritiek zou zijn dat de groepssamenstelling beter moet. Oudere personen met veel mensenkennis en gewiekstheid zetten tussen jong grut of heel lieve karakters, dat is niet helemaal eerlijk. Aan de andere kant is het een superles voor groepsdynamica. En je weet natuurlijk niet hoe mensen zich gaan gedragen in WIDM en de personen weten dat zelfs van zichzelf niet.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 10:33:36 door Run »