Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 340093 keer)

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #440 Gepost op: 1-02-2017, 17:36:04 »
Thomas zit bij de veiling naast stoel 5
 
V

Zoals op het forum al gezegd komt het getal 5 veel voor, maar ook het getal 22, en de dubbele paren.(2 eenden, 2 zeehonden etc) Ook zagen we een afbeelding van een Amerikaan die het V teken deed.
Wat als al die paren nu verwijzen naar dubbel, dus getal 22 = letter V in het alfabet (weer de V en dus cijfer 5 (romeins). Dus heel vaak kom je op het getal 5.

Nu wil het geval dat de staat die zich als 5de aansloot bij Amerika, de Staat Connecticut is, afkorting CT.
En laat dat nu weer de achternaam van Thomas zijn, Cammaert.








Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #441 Gepost op: 1-02-2017, 18:18:03 »
Zoals op het forum al gezegd komt het getal 5 veel voor, maar ook het getal 22, en de dubbele paren.(2 eenden, 2 zeehonden etc) Ook zagen we een afbeelding van een Amerikaan die het V teken deed.
Wat als al die paren nu verwijzen naar dubbel, dus getal 22 = letter V in het alfabet (knip)

klopt!
Thomas geeft zelf ook een V aan bij zijn beschrijving van de gin tonic

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #442 Gepost op: 1-02-2017, 18:33:29 »
klopt!
Thomas geeft zelf ook een V aan bij zijn beschrijving van de gin tonic
En dat terwijl gin tonic's nooit in zo'n cocktail glas geserveerd worden...  ;D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #443 Gepost op: 1-02-2017, 18:42:52 »

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #444 Gepost op: 1-02-2017, 18:54:19 »
Zoals op het forum al gezegd komt het getal 5 veel voor, maar ook het getal 22, en de dubbele paren.(2 eenden, 2 zeehonden etc) Ook zagen we een afbeelding van een Amerikaan die het V teken deed.
Wat als al die paren nu verwijzen naar dubbel, dus getal 22 = letter V in het alfabet (weer de V en dus cijfer 5 (romeins). Dus heel vaak kom je op het getal 5.

Nu wil het geval dat de staat die zich als 5de aansloot bij Amerika, de Staat Connecticut is, afkorting CT.
En laat dat nu weer de achternaam van Thomas zijn, Cammaert.









Bedankt Klimduin, goed gevonden die had ik nog niet ontdekt! Naast zijn verdachte acties is dit voor mij een hele sterke hint om vooral nog even op Thomas te blijven zitten. Al zou ik het, als "thomasser" (mooie geuzennaam), prachtig vinden als ik compleet om de tuin geleid ben en een andere kandidaat (vooral Sanne of Jochem) de Mol blijkt te zijn :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #445 Gepost op: 1-02-2017, 20:36:20 »
Zoals op het forum al gezegd komt het getal 5 veel voor, maar ook het getal 22, en de dubbele paren.(2 eenden, 2 zeehonden etc) Ook zagen we een afbeelding van een Amerikaan die het V teken deed.
Wat als al die paren nu verwijzen naar dubbel, dus getal 22 = letter V in het alfabet (weer de V en dus cijfer 5 (romeins). Dus heel vaak kom je op het getal 5.

Nu wil het geval dat de staat die zich als 5de aansloot bij Amerika, de Staat Connecticut is, afkorting CT.
En laat dat nu weer de achternaam van Thomas zijn, Cammaert.

En, wellicht al eerder genoemd, de afbeelding bij de reclame van Soldaat van Oranje.
Ook een V.

Ik blijf in deze tunnel. Heb nog gespreid tussen Sanne en Thomas, maar ga nu vol voor hem.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #446 Gepost op: 1-02-2017, 20:55:05 »
Mooie aanwijzingen voor Thomas hebben jullie verzameld! Wordt langzaam maar zeker wel enigzins deze richting ingetrokken.  ::ok::
Al sluit ik Jeroen en Diederik nog niet uit.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #447 Gepost op: 1-02-2017, 21:14:55 »
Vanavond heb ik voor het eerst terug kunnen kijken. Misschien heb ik iets ontdekt.
Vlak na de intro van afl. 4, nadat Diederik is uitgepraat, komt in beeld: Dag 7 Pendleton.
We zien dan een gele bus rijden en daarvoor een grote rode auto. In beeld komt een wapperende Amerikaanse vlag. Heel langzaam vervaagt die vlag tot hij zwart lijkt. Nu zien we geel, rood en zwart over elkaar heen. Inderdaad! de kleuren van de Belgische vlag.

Blip heeft op 31 jan. om 16.00 uur in het Topic Afvallerstheorie al iets gezegd over kleuren.
Dat was voor mij de reden daar op te letten.
Iemand anders heeft ook gereageerd op de kleurentheorie van Blip en eveneens er op gewezen dat dat de Belgische vlag zou kunnen betekenen.

Maar als je beeldje voor beeldje kijkt zie je inderdaad de kleuren van de Belgische vlag met een vlag.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #448 Gepost op: 1-02-2017, 21:27:01 »
Dit bedoel je?
Ik vind het zelf niet de sterkste theorie, maar het zou best kunnen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #449 Gepost op: 1-02-2017, 21:35:46 »
Het blijft maar in mijn hoofd spoken en ik weet niet wat ik ermee moet (en of het misschien al genoemd is). In aflevering 3, bij de strandtekeningen opdracht, tekent Thomas voor zichzelf de 'theatermaskers'. Vrij logisch zou je kunnen denken, maar je zou het ook als dubbele molhint kunnen zien. Aan de ene kant heeft Thomas twee gezichten in deze serie, de twee maskers tonen ook twee verschillende emoties dus twee verschillende 'gezichten'. Aan de andere kant heb je het geval dat het maskers zijn, en wie heeft er het hele seizoen lang figuurlijk een masker op? Juist ja, de mol.

Shit, ik ga weer tunnelen, dit gaat me de kop kosten
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #450 Gepost op: 1-02-2017, 21:40:40 »
Dit bedoel je?
Ik vind het zelf niet de sterkste theorie, maar het zou best kunnen.

Ja, dankjewel! Dit is één van die dingen die niet echt opvallen, dus misschien?
We zullen zien.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #451 Gepost op: 1-02-2017, 21:42:01 »
Shit, ik ga weer tunnelen, dit gaat me de kop kosten
Welnee joh! Dit is de stevigste tunnel die ik in jaren heb gezien! ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #452 Gepost op: 1-02-2017, 21:43:56 »
Ik bedenk me nu pas dat de kleuren daadwerkelijk op een vlag staan, maakt deze theorie al een stuk sterker. Al kan het nog steeds ook gewoon toeval zijn natuurlijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #453 Gepost op: 1-02-2017, 21:52:50 »
Ik bedenk me nu pas dat de kleuren daadwerkelijk op een vlag staan, maakt deze theorie al een stuk sterker. Al kan het nog steeds ook gewoon toeval zijn natuurlijk.

Zo denk ik ook idd.
Als het inderdaad een hint is, is het mooi in elkaar verweven.
Net zoals Thomas mooi opgaat in de Nederlandse groep.

Subtiel, niet opvallend, maar toch opvallend genoeg voor de echte fan.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #454 Gepost op: 1-02-2017, 23:14:06 »
En, wellicht al eerder genoemd, de afbeelding bij de reclame van Soldaat van Oranje.
Ook een V.

Het begint steeds mooier aan te sluiten op de gedachte dat zaken in elkaar overlopen dit seizoen volgens mij.

Tweeling (= betekenis naam Thomas) = diverse tweetallen (1 eiig en 2 eiig) = (o.a) 22 = letter V (= logo Soldaat van Oranje) = cijfer 5

En al die dingen zien we op verschillende manieren en momenten terug in het programma (en kan via de D EN AA theorie wellicht ook nog aan de afleveringstitels gekoppeld worden).

En wellicht ook: Quote dat de mol twee gezichten heeft = spiegeling gezicht Thomas in leader (twee gezichten) = uitspraak Thomas in biecht dat mol in uitersten handelt (positief of negatief) = theatermaskers op strand met lachend en huilend gezicht (= (ideale) kandidaat en mol = vlaming (keep portland "weird" en Belgische vlag?) en "nederlander")

Ere wie ere toekomt, wat befreft ontdekkingen die ik van andere mensen overgenomen heb ;)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2017, 00:17:18 door marver1982 »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #455 Gepost op: 2-02-2017, 01:17:27 »
Zo denk ik ook idd.
Als het inderdaad een hint is, is het mooi in elkaar verweven.
Net zoals Thomas mooi opgaat in de Nederlandse groep.

Subtiel, niet opvallend, maar toch opvallend genoeg voor de echte fan.

Weet je, je moet echt goed opletten anders mis je dit. Het is maar een flits. De "gewone" kijker zal dit niet zien/opvallen. Daarom heb ik het gepost.
Trouwens mooi gefilmd dat stukje.

Verder zag ik nog 15 wijkplaatsen (die stapels hooibalen om bij te schuilen), of hoe je dat anders kan noemen, bij de rodeo. Toevallig weer 15 >  1  en   5.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #456 Gepost op: 2-02-2017, 05:05:56 »
Heb het gevoel dat er steeds meer naar Thomas toe geredeneerd wordt. We zagen namelijk ook een poster van Sweeny Todd (Sanne), Diederik is de 22e jarig, Jochem en Jeroen zijn van sterrenbeeld tweeling, Sigrid is er uit maar die heeft volgens het molboekje een dubbel sterrenbeeld (waterman/vissen). De literatuur, schrijven, papier, dichten is ons om de oren gegooid maar gebeurd niets mee. Wat te denken van de radio cab, de jockeyclub en meer richting Jeroen. We hebben geen idee of Thomas die maskers wel zelf bedacht heeft, mannetje met bril werd ook niet door Diederik zelf bedacht maar door iemand anders. Imanuelle heeft ook twee achtergronden (2 culltures, vlag).

Enfin, you get my drift. Ik vraag me af is er nou een specifieke hint die duidelijk is en alleen aan Thomas verbonden kan worden?

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #457 Gepost op: 2-02-2017, 07:14:27 »
Niet heel sterk maar Art spiegelt Thomas...(grasspriet e.d., goed gevonden!) en als je een digitale 2 spiegelt is het een 5....
Voor wat het waard is.
Ik wilde het even melden.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #458 Gepost op: 2-02-2017, 08:36:29 »
Heb het gevoel dat er steeds meer naar Thomas toe geredeneerd wordt. We zagen namelijk ook een poster van Sweeny Todd (Sanne), Diederik is de 22e jarig, Jochem en Jeroen zijn van sterrenbeeld tweeling, Sigrid is er uit maar die heeft volgens het molboekje een dubbel sterrenbeeld (waterman/vissen). De literatuur, schrijven, papier, dichten is ons om de oren gegooid maar gebeurd niets mee. Wat te denken van de radio cab, de jockeyclub en meer richting Jeroen. We hebben geen idee of Thomas die maskers wel zelf bedacht heeft, mannetje met bril werd ook niet door Diederik zelf bedacht maar door iemand anders. Imanuelle heeft ook twee achtergronden (2 culltures, vlag).

Enfin, you get my drift. Ik vraag me af is er nou een specifieke hint die duidelijk is en alleen aan Thomas verbonden kan worden?
Alleen die man met petje met initialen TC bij veiling opdracht en mogelijk de kleuren van de Belgische vlag over de Amerikaanse vlag ...zelf vond ik die laatste niet sterk. Maar het zou kunnen. De rest is op dit moment nog veel vager.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #459 Gepost op: 2-02-2017, 08:41:36 »
Dit shot komt me wel heel erg bekend voor. ::vergroot::



Na dit shot en het bontje overleg met Diederik, wandelen er 2 mensen, man en vrouw, de hotelkamer voorbij.
Beide personen hebben exact dezelfde kleding aan.
De kleurencombinatie is rood, geel en zwart. (Belgische vlag)

Kan helaas geen screenshot maken, hoop iemand anders wel.