Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 492551 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #940 Gepost op: 13-10-2017, 14:23:29 »
Ik ben wel bang dat Ron een beetje Jochem II wordt.

Deelnemer lijkt mij hem nu zeker waarschijnlijk. Zijnde De Mol meteen ook onwaarschijnlijk.

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #941 Gepost op: 13-10-2017, 14:36:00 »
Volgens mij is Ron privé wel wat vaker een chagerijnige lul in vergelijking met wat hij in die kinderprogramma's laat zien. Maar ik laat me graag verrassen

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #942 Gepost op: 13-10-2017, 14:50:25 »
Ik ben wel bang dat Ron een beetje Jochem II wordt.

Precies dit dacht ik ook al. Ik verwachtte een bepaalde Jochem vorig jaar en dat gedrag heeft hij bevestigd. Vond ik persoonlijk minst leuke aan het vorige seizoen, en ben bang dat Ron ook zo iemand wordt.

Ook best merkwaardig dat 2 kandidaten (die ook hoog op de als goed als bevestigd lijst staan) al in programma's zelf over Wie is de Mol begonnen. Vind dat best tricky..
Ron dus nu bij het Gala
maar eerder ook Olcay al toen Art te gast was in Boulevard. Ze begon toen zelf ook over Wie is de Mol als rare afleidingsmanouevre maar vind dat gek aangezien zij waarschijnlijk ook wel weten dat wij hun al als bijna-zeker op onze lijst hebben.
 ::vergroot::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #943 Gepost op: 13-10-2017, 15:24:53 »
Ja idd zowel Olcay als Ron hebben voor mij nu wel hun deelname bevestigd. Verder zet ik Jan, Simone en Loes op de zeer waarschijnlijk-lijst en Ruben en Stine op de zou-wel-kunnen lijst. Oren heb ik afgeschreven, weet alleen niet waarom. Zou de lijst van zeer mogelijke kandidaten voor mij op 3 mannen, 4 vrouwen kunnen zetten. Benieuwd wie de laatste 3 zijn. Ze mogen van mij snel op de bekendmaking overgaan...

Ron overigens lijkt me een vrij sukkelige kandidaat, idd een soort Jochem. Denk wel dat hij snel afvalt, iets wat Jochem steeds (op het nippertje) niet deed.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #944 Gepost op: 16-10-2017, 14:24:12 »
Ron en Jochem zijn beide presentatoren die beetje uit beeld dreigen te verdwijnen. Ron blijft het minder getalenteerde broertje van en Jochem mag alleen nog wat teksten rond "Funniest home video's uit 1986" inspreken, daar schijnt ie inmiddels voor bedankt te hebben.
Zouden deze heren ook mee hebben willen doen als ze tot de A-categorie hadden behoort?

Ook al is WIDM een topper geworden vele echte BN-ers uit de A-categorie bedanken ervoor om mee te doen, bang als ze zijn voor imago verlies en schade aan hun carrière.

Gelukkig is WIDM ook leuk met onbekende BN-ers uit de C-D en E categorie en zelfs met onbekende Nederlanders was het leuk (wellicht nog leuker)!

Offline laurensho

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #945 Gepost op: 16-10-2017, 15:19:32 »
Ron en Jochem zijn beide presentatoren die beetje uit beeld dreigen te verdwijnen. Ron blijft het minder getalenteerde broertje van en Jochem mag alleen nog wat teksten rond "Funniest home video's uit 1986" inspreken, daar schijnt ie inmiddels voor bedankt te hebben.
Zouden deze heren ook mee hebben willen doen als ze tot de A-categorie hadden behoort?

Ook al is WIDM een topper geworden vele echte BN-ers uit de A-categorie bedanken ervoor om mee te doen, bang als ze zijn voor imago verlies en schade aan hun carrière.

Gelukkig is WIDM ook leuk met onbekende BN-ers uit de C-D en E categorie en zelfs met onbekende Nederlanders was het leuk (wellicht nog leuker)!

Mee eens! Ik heb zo af en toe alsnog het gevoel dat het met "Onbekende" Nederlanders is, gezien ik meestal meer dan de helft niet ken (al ligt dat misschien aan mij) :-)

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #946 Gepost op: 17-10-2017, 12:10:19 »
Ron zit wel al 20 jaar in het vak, Pluk de Dag en Spel zonder Grenzen waren misschien wel m'n meest favoriete programma's toentertijd. Ook de eerste seizoenen Zappsport deed ie leuk. De laatste 3 jaren is het wel een beetje een karikatuur van zichzelf geworden. Lijkt me interessant om te zien hoe hij persoonlijk is.

Is er al bekeken welke gezamenlijke social media vrienden Olcay en Ron hebben?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #947 Gepost op: 17-10-2017, 12:15:18 »
bang als ze zijn voor imago verlies en schade aan hun carrière.

Ik vraag me dan wel af hoe je met Wie is de Mol? imagoschade op kan lopen, je kunt juist je persoonlijkheid laten zien buiten je carrière om. Kijk bijvoorbeeld naar Ellie Lust, zij lag er betrekkelijk snel uit (terwijl mensen hoge verwachtingen van haar hadden) maar haar media carrière is toch heel erg gegroeid. Zou dan bij A-BN'ers de carrière wel schaden?  

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #948 Gepost op: 17-10-2017, 13:13:13 »
Er zijn voorbeelden van BN-ers uit de A-categorie die prima uit WIDM zijn gekomen, denk aan het hilarische seizoen met Marc Marie en Yvon Jaspers.
Denk wel dat je dan BN-ers moet hebben die echt iets te bieden hebben qua persoonlijkheid. En lang niet iedere BN-er heeft deze.   

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #949 Gepost op: 17-10-2017, 14:18:44 »
Ik vind het nogal denigrerend om mensen (want dat zijn ze gewoon) te plaatsen in categorieën.

Er zijn immers ook geen categorie A-, B-, C-, etc. RN'ers, dus ook niet bij BN'ers.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #950 Gepost op: 17-10-2017, 15:18:39 »
Politiek uitermate correcte uitspraak.

Maar je hebt ook voetballers in diverse categorieën, op school heb je verschillende soorten onderwijs, mag je een VMBO-er dan VMBO-er noemen en een VWO-er.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een BN_er in de A-categorie is gewoon bekender dan er eentje uit de C-categorie. Hoe zou je dit dan willen omschrijven, een BN-er die heel bekend, bekend, minder bekend, beetje onbekend en bijna onbekend is ofzo?

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #951 Gepost op: 17-10-2017, 15:41:58 »
Kan iemand 1 BNer noemen wiens achting is gedaald na deelname aan Wie is de Mol? Ik kom er namelijk niet op.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2017, 16:41:13 door Wulsie »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #952 Gepost op: 17-10-2017, 16:14:40 »
Ik kan me inderdaad niet bedenken hoe je met wie is de mol imagoschade op kan lopen. Bij Robinson is het een heel ander verhaal: je wil niet weten aan hoeveel mensen ik een hekel heb gekregen na dat programma.

De enige waar ik misschien van kan denken dat deze een niet zo'n hele positieve exit had, was Yvonne. Als je de reacties onder haar topic terugleest, zie je vooral reacties dat het niet erg was dat ze eruit lag, dat ze niet zo op haar uiterlijk moest letten, etc. Maar dat dat nou imagoschade is? Neeeee. Niet zoals bij ER.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #953 Gepost op: 17-10-2017, 16:47:04 »
Ik denk dat ze eventuele nare ruzies ook niet gaan uitzenden nu het zo'n gezins/familie programma is geworden. Het moet wel 'gezellig' blijven natuurlijk. Op zich niks mis mee.

Ik denk ook dat een grote naam best nog mee kan doen. (Voor zo ver Sanne Wallis de Vries dat nog niet was). Moet die dat wel willen natuurlijk. En er vooral tijd voor hebben / zijn of haar vakantie er aan op willen offeren..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #954 Gepost op: 17-10-2017, 17:03:04 »
Er zijn voorbeelden van BN-ers uit de A-categorie die prima uit WIDM zijn gekomen, denk aan het hilarische seizoen met Marc Marie en Yvon Jaspers.
Denk wel dat je dan BN-ers moet hebben die echt iets te bieden hebben qua persoonlijkheid. En lang niet iedere BN-er heeft deze.   
Dan blijf je ook met de vraag: wanneer is iemand een A-BN-ner (klinkt totaal niet...)? Tot aan WIDM kende ik bijvoorbeeld Marc Marie totaal niet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #955 Gepost op: 17-10-2017, 18:57:34 »
Uit een grijs verleden kan ik me voor de geest halen dat Victoria en Yvonne niet bepaald samen door 1 deur konden.

Maar of beide dames daar echt imagoschade door hebben opgelopen?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #956 Gepost op: 17-10-2017, 19:26:54 »
Er zijn überhaupt weinig bn'ers die alle nederlanders kennen. Ik zou zeggen Beatrix, Willem-Alexander en Maxima. Maar die zie ik niet zo rap meedoen. Verder komen we aan bij Mark Rutte en Geert Wilders. Nee dankje..
Dan blijven over: Nick en Simon, André Kuipers, Arjen Robben en een paar anderen.

Kortgezegd zijn er dus maar weinig bn'ers die iedereen kent. En het kan nogal verschillend zijn hoe goed mensen andere bn'ers kennen. Persoonlijk kende ik de afgelopen jaren de deelnemers grotendeels wel.

Tot de bn'ers behoren met name: acteurs, presentatoren, zangers, cabretiers, stylisten, schrijvers, tv-persoonlijkheden, (youtubers), (ex)sporters, dj's en familie van bekendheden.
Ik vind dus dat je mee mag doen als je nationaal (of zelfs internationaal) een van deze beroepen actief bekleed(de). Het liefst zo gevarieerd mogelijk. De ene categorie is vaak overigens bekender dan de andere, wat er voor zorgt dat er vaak 'onbekende' bn'ers meedoen.

Mijn voorkeur van relatief onbekende bn'ers t.o.v. totaal onbekenden heeft ook te maken met de uitspraak. Waar bij totaal onbekenden vaak nog wel een accent te horen is, spreken bn'ers gemiddeld toch beter ABN. Kijk maar eens naar ER.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #957 Gepost op: 17-10-2017, 19:35:18 »
Volgens mij is dit hele A, B en C-BN-er grote onzin. De makers kijken welke mensen geschikt zijn voor het programma, mee kunnen doen (= 3 weken vrij nemen, goede gezondheid) en mee willen doen. Als het aan een van deze drie factoren ontbreekt, kan iemand niet meedoen. In het eerste BN-er-seizoen hebben de makers hemel en aarde moeten bewegen om überhaupt een groep bij elkaar te brengen (niemand wilde meedoen uit angst op reputatieschade). Bij andere seizoenen was het aanbod aan BN-ers dan wel groter, maar bekendheid heeft in de selectie slechts beperkte invloed. Veel belangrijker is de motivatie van de deelnemers, willen ze echt het spel spelen en passen ze binnen de groep? In het verleden zijn er genoeg deelnemers geweest die slechts met heel veel moeite tot BN-er gebombardeerd konden worden (denk aan Thomas die pas echt bekend werd door zijn deelname aan WIDM). Sowieso is het heel betrekkelijk wie wel of niet bekend is. Dat ligt er maar net aan in welk kringetje je je begeeft. Ik kende Remy bijvoorbeeld al, omdat ik veel doe met klassieke muziek, terwijl hij voor anderen totaal onbekend was. Wat wel een feit is (gezien de eerdere selecties) is dat de makers ook vooral zoeken in hun eigen kringetje: als je iemand kent die aan WIDM heeft meegedaan is de kans groter dat je ooit mee mag doen (Janine is bijvoorbeeld aangedragen door Arjen). Ook helpt het als je in het seizoen daarvoor hebt meegedaan aan een tv-quiz (vooral De slimste mens heeft veel deelnemers voortgebracht).

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #958 Gepost op: 17-10-2017, 20:14:50 »
Het lijkt me dat de bekendere bekende Nederlanders drukkere agenda's hebben en daardoor minder vaak kunnen. Want bekend wordt je als je vaak op TV bent, en als je vaak op TV bent, heb je ook een drukkere agenda. ;D (kip-ei-verhaal)

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #959 Gepost op: 17-10-2017, 20:43:05 »
En ze willen graag 'frisse' spelshowdeelnemers. Niet de lui die al die realitywedstrijdjes afgaan (geen oud-deelnemers van ER enz.)