Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 492494 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1160 Gepost op: 12-11-2017, 11:59:32 »
Jan Versteegh (Expeditie Robinson)
Ron Boszhard (Atlas)
Olcay Gulsen (Gevaarlijkste wegen)

Vorig seizoen Immanuele Grives (Expeditie Poolcirkel)

De makers zijn er blijkbaar toch vanaf gestapt om mensen te vragen die nog niet in andere BN'er programma's zijn op komen draven. Zeker eerdere deelname aan Expeditie Robinson was toch echt een taboe volgens Art. O.a Kees Boot vertelde dat ie niet meer mee mocht doen met De Mol omdat ie al in Robinson zat. Misschien opent dit mieuwe deuren voor hem :)

Ik denk dat dat vooral gold voor Expeditie Robinson omdat daar ook relatief veel mensen naar kijken.

Ik denk dat ze een uitzondering hebben gemaakt voor Jan Versteegh, omdat hij populair is en een veelbelovende carrière voor de boeg heeft bij de NPO. Win-win voor de NPO. Denk niet dat dat voor Kees Boot ook geldt. Lijkt me een leuke kandidaat, daar niet van.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2017, 12:03:28 door Amethyst »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1161 Gepost op: 12-11-2017, 12:06:25 »
Ik verwacht met Simone als Mol dat de kijkers dan met name 'achteraf' gaan zeggen dat het een 'Milouska 2.0 seizoen' was en dat de productie beter zou moeten casten. Dat is een gedachte die ik heb, en omdat er nogal eens geklaagd is in het verleden, denk ik om die reden, dat Simone niet als Mol is aangewezen.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2017, 12:08:27 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1162 Gepost op: 12-11-2017, 12:15:37 »
Leuke kandidaten! ::love::
Het gaat gegarandeerd een geweldig seizoen worden! ::bravo::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1163 Gepost op: 12-11-2017, 12:19:30 »
Ik verwacht met Simone als Mol dat de kijkers dan met name 'achteraf' gaan zeggen dat het een 'Milouska 2.0 seizoen' was en dat de productie beter zou moeten casten. Dat is een gedachte die ik heb, en omdat er nogal eens geklaagd is in het verleden, denk ik om die reden, dat Simone niet als Mol is aangewezen.

Ik weet niet precies waar je op doelt met dat geklaag van het publiek achteraf, maar weet dat er hier vorig jaar hier ook een discussie was waarbij sommigen vonden dat de kandidatengroep toch vooral een "afspiegeling van de Nederlandse maatschappij" moest zijn.

Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen, jammer genoeg.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1164 Gepost op: 12-11-2017, 12:21:07 »
Ik verwacht met Simone als Mol dat de kijkers dan met name 'achteraf' gaan zeggen dat het een 'Milouska 2.0 seizoen' was en dat de productie beter zou moeten casten. Dat is een gedachte die ik heb, en omdat er nogal eens geklaagd is in het verleden, denk ik om die reden, dat Simone niet als Mol is aangewezen.
Maar als zij de mol is en ze een heel andere moltactiek hanteert, bijvoorbeeld de Dennis Weening tactiek, dan kan ze toch nooit Milouska 2.0 zijn?  ???

Sowieso vind ik het dan raar om iemand op haar uiterlijk en werkveld te vergelijken met een eerdere kandidaat/mol. Voor mij zijn ze alle 10 gewoon de mol, schrijf niemand af op basis van vergelijking met eerdere kandidaten/mollen, tot ik aflevering 1 gezien heb en een spoor van een of meerdere kandidaten ga volgen :)

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1165 Gepost op: 12-11-2017, 12:26:51 »
Weer een bijzonder groepje kandidaten en mooi dat ze dit zo hebben uitgezonden na het journaal.
de mol kriebels beginnen weer te komen.
maar heb natuurlijk nog geen idee wie de mol kan zijn...
en weer een extra spanning aan het spel?...laat me maar verrassen.
 :)
het land ben ik ook benieuwd naar, maar Georgie lijkt me een logische en intressante optie.

enige waar ik benieuwd naar ben wat ze doen met uitzenden als de olympische spelen bezig zijn???
Ananas

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1166 Gepost op: 12-11-2017, 12:32:27 »
Sowieso vind ik het dan raar om iemand op haar uiterlijk en werkveld te vergelijken met een eerdere kandidaat/mol. Voor mij zijn ze alle 10 gewoon de mol, schrijf niemand af op basis van vergelijking met eerdere kandidaten/mollen, tot ik aflevering 1 gezien heb en een spoor van een of meerdere kandidaten ga volgen :)

Dit, ja.
Natuurlijk kan Simone de Mol zijn, maar net zo natuurlijk kan ze het niet zijn. En dit geldt (voor de duidelijkheid) ook voor alle andere kandidaten. Het kán zo zijn dat er weer een mannelijke mol is, net zoals het kán dat er een vrouwelijke mol is. Ik hoop dat al deze bij-factoren en randzaken niet meegenomen worden in de mollicitaties. Natuurlijk nemen ze deze zaken wél mee in de casting, (bijv. 5 vrouwen/5 mannen, en niet allemaal van hetzelfde beroep etc.) maar ik neem aan dat er gewoon gekeken wordt naar wie het beste in het plaatje van de mol past: en dat kan denk ik iedereen zijn, man, vrouw, getrouwd, single, tekenaar, zangeres, actrice of presentator.
Behalve Gordon, want die doet niet mee dit jaar. ;)

En er zijn al zoveel (17) tactieken geweest, dus ja, het lijkt me logisch als er elementen van worden overgenomen, maar ook zeker nieuwe dingen inkomen in het molschap door persoonlijkheden, voorkeuren, mate van lef en de groepssamenstelling.

En tevens, side note, ik vermoed dat er maar weinig zaterdagavondkijkers zijn die weten dat Milouska heeft meegedaan, dus zélfs als dat een overweging geweest is, zullen ze dat niet al te zwaar hebben laten meetellen, vermoed ik (hoeveel jaar geleden is dat alweer ???)??  :P
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1167 Gepost op: 12-11-2017, 12:36:17 »
Ik weet niet precies waar je op doelt met dat geklaag van het publiek achteraf, maar weet dat er hier vorig jaar hier ook een discussie was waarbij sommigen vonden dat de kandidatengroep toch vooral een "afspiegeling van de Nederlandse maatschappij" moest zijn.

Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen, jammer genoeg.

Ik was deze 18 pagina's met kritische noten nog niet vergeten. In het geval van Simone zal daar vast een vergelijking gemaakt worden 'achteraf'. Maar laten we maar gewoon gaan kijken, maar dan heb ik het in ieder geval benoemd dat een dergelijke vergelijking met Milouska gemaakt zal worden in een mogelijk 'kritische noot' topic.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1168 Gepost op: 12-11-2017, 12:41:14 »
Ik denk dat dat vooral gold voor Expeditie Robinson omdat daar ook relatief veel mensen naar kijken.

Ik denk dat ze een uitzondering hebben gemaakt voor Jan Versteegh, omdat hij populair is en een veelbelovende carrière voor de boeg heeft bij de NPO. Win-win voor de NPO. Denk niet dat dat voor Kees Boot ook geldt. Lijkt me een leuke kandidaat, daar niet van.

Omdat iemand bekender en een goede carriere voor de boeg heeft vind ik geen goede reden om andere oud Robinson kandidaten af te wijzen. Dat is niet eerlijk tegenover anderen die graag met de Mol mee willen doen. Of je laat niemand toe met een Robinson verleden zoals andere jaren of je maakt zoals nu en in de loop van de tijd meer uitzonderingen voor bijvoorbeeld een Kees Boot of Geraldine Kemper. Just my opinion.
When life knocks you down, fight back!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1169 Gepost op: 12-11-2017, 12:44:15 »
Ik verwacht met Simone als Mol dat de kijkers dan met name 'achteraf' gaan zeggen dat het een 'Milouska 2.0 seizoen' was en dat de productie beter zou moeten casten. Dat is een gedachte die ik heb, en omdat er nogal eens geklaagd is in het verleden, denk ik om die reden, dat Simone niet als Mol is aangewezen.
Ik mag toch echt wel hopen dat de meeste mensen iets minder simpel zijn dan dit. Qua karakter zie ik vooralsnog geen enkele overeenkomst, ze zien er allebei heel anders uit en hebben verschillende culturele achtergronden en presenteren andere programma's.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1170 Gepost op: 12-11-2017, 12:48:25 »
Wel leuk om te lezen dat het allemaal fans zijn! Op Simone na dan, die had alleen het seizoen met haar (toenmalige) college Rik van de Westelaken gevolgd.

Over de locatie zullen we ongetwijfeld meer weten op 21 november, als het molboekje daar is. Of course is dat gewoon Georgië. En dan later, met de persdag, zal dan wel de uiteindelijke, long version, leader online komen. Denk niet dat dit 'm is. Waarschijnlijk is hij ingeknipt zodat we de locatie nog niet hebben en omdat ze gewoon niet meer zendtijd kregen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1171 Gepost op: 12-11-2017, 13:15:23 »
Leuke kandidaten zo op het eerste gezicht. 6 Kandidaten die ik voor de zoektocht al kenden, en 4 die ik dus nog moet leren kennen (Stine, Ruben, Emilio en Bella)
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1172 Gepost op: 12-11-2017, 13:24:29 »
Wat een goede kandidaten hebben ze weten te strikken voor dit seizoen! De kandidaten zijn divers en echt bekend! Alleen van Bella heb ik nog nooit gehoord, maar dat zal snel veranderen denk ik zo. Het lijkt me een super leuke groep.

Wat denken jullie trouwens van die raadselachtige boodschap van Art, dat de enige zekerheid van 9 kandidaten en 1 mol wordt afgepakt? Krijgen we dan weer de kwestie van 'er is geen mol' zoals bij Jon?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1173 Gepost op: 12-11-2017, 13:32:03 »
Wat denken jullie trouwens van die raadselachtige boodschap van Art, dat de enige zekerheid van 9 kandidaten en 1 mol wordt afgepakt? Krijgen we dan weer de kwestie van 'er is geen mol' zoals bij Jon?

Het zal te maken hebben met wat tussen de beelden te zien was: de vraag of je (kandidaat) al wil weten wie de Mol is ja of nee. Maar hoe dat zal uitpakken? Geen idee. Wel weer leuk dingetje wat ze bedacht hebben om ons te triggeren. ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1174 Gepost op: 12-11-2017, 13:37:38 »
Hoezo Milouska-vibes bij Simone? Ja, het zijn allebei donkere vrouwen die nieuws lezen voor de NOS maar qua karakter misschien wel totaal verschillend.
ik denk dat de Milouska-strategie ook niet meer zou werken. Niet in het minst, omdat de molloot van toen nu een professionele speurder is geworden.

Toen werd ook al fanatiek gespeurd, maar ik denk gewoon dat "we" deze strategie al snel zouden doorzien.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1175 Gepost op: 12-11-2017, 13:49:30 »
Leeftijden kandidaten:

Bella Hay: 27
Jan Versteegh: 31
Ruben Hein: 35
Loes Haverkort: 36
Emilio Guzman: 36
Olcay Gulsen: 37
Stine Jensen: 45
Simone Weimans: 45
Jean-Marc van Tol: 50
Ron Boszhard: 54

Gemiddelde leeftijd: 39,6.

Ziet er uit als een relatief oude groep. Tof dat ze weer iemand in de twintig hebben weten te strikken, want op Sigrid ten Napel en Dennis Storm na kan ik me niet zo snel BN'ers voor de geest halen die zo jong al aan WIDM meededen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1176 Gepost op: 12-11-2017, 13:51:09 »
Voor de leuk, de geboortegetallen van de kandidaten (is de geboortedag en jaar bij elkaar opgetelt zonder dubbele cijfers)

Bella - 7 (Weegschaal)
Zelfstandig, terughoudend, wijsheid
Ron - 6 (Schorpioen)
Balans, verantwoordelijkheid, verbinding
Jan - 3 (Steenbok)
Geduld, zorg, positiviteit
Loes - 3 (Steenbok)
Geduld, zorg, positiviteit
Emilio - 8 (Ram)
Organisatie, doorzettingsvermogen, daadkracht
Simone - 5 (Boogschutter)
Avontuur, vrijheid, flexibiliteit
Jean-Marc - 9 (Kreeft)
Verdraagzaamheid, acceptatie, vorming
Stine - 6 (Steenbok)
Balans, verantwoordelijkheid, verbinding
Ruben - 7 (Tweeling)
Zelfstandig, terughoudend, wijsheid
Olcay - 9 (Kreeft)
Verdraagzaamheid, acceptatie, vorming
« Laatst bewerkt op: 13-11-2017, 18:55:11 door NepetaLeijon27 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1177 Gepost op: 12-11-2017, 13:58:58 »


Simone onderussen ook al gevonden,
Loes staat er wel degelijk alleen is niet te zien met youtube-titel, heb ik gevonden op npo-video.

De enige namen die ik dan nog zoek zijn stine, olcay en ruben, maar het ziet er naar uit dat de puzzel nog een stuk verder naar boven gaat,
Als het een vierkant is, is ie 17 x 17.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2017, 14:05:18 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1178 Gepost op: 12-11-2017, 14:33:15 »

Wat denken jullie trouwens van die raadselachtige boodschap van Art, dat de enige zekerheid van 9 kandidaten en 1 mol wordt afgepakt?

Zo stellig was Art niet, volgens mij. De zekerheid die hen wordt afgepakt:


"Ze weten exact wat ze te wachten staat.

Ze ontmoeten elkaar in een onbekend land en vallen vervolgens één voor één ten prooi aan het dubbelspel van de Mol."






Ik denk dat dat voor meerderlij uitleg vatbaar is. Hij hield het bewust vaag.




---


Zo maar een gedachte. Als Stine de mol is speelt "waarheid" een grote rol dit seizoen. Zoals hier al aangegeven door Tweestrijd:

Ik denk dat we Stine ook zeker niet af moeten strepen als Mol. Ze sprak in haar introductievideo over "dicht bij de waarheid blijven". Op de woordzoeker die voorbij komt in de leader staan de woorden 'Waarheid' en 'Mol' wel érg dicht bij elkaar... Toeval?


Stine zei dat ze niet goed kon liegen. Misschien hebben ze - als dat waar is (wat ik denk) en als ze de mol is (zou kunnen) - het format daarop aangepast.

Ik denk dat ze gezien haar achtergrond het meest interessant is als Mol, maar ik denk ook dat ze mentaal misschien te zwak is om een klassieke mol te spelen en dat Rick of zijzelf dat misschien inzag en haar rol daarop is aangepast.



Voor de rest wat Heinz zei.  ::tandpastasmiley::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1179 Gepost op: 12-11-2017, 14:34:15 »


Simone onderussen ook al gevonden,
Loes staat er wel degelijk alleen is niet te zien met youtube-titel, heb ik gevonden op npo-video.

De enige namen die ik dan nog zoek zijn stine, olcay en ruben, maar het ziet er naar uit dat de puzzel nog een stuk verder naar boven gaat,
Als het een vierkant is, is ie 17 x 17.

Hier houd ik van ::bravo::