Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 492571 keer)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1500 Gepost op: 4-12-2017, 01:26:59 »
Ze kunnen ons natuurlijk geen enkele aanwijzing geven en dan weten we ook niets net zoals de rest van Nederland. Het is juist de charme van het programma dat als je wat beter het programma volgt dat je dan meer te weten komt en dat je eerder dingen weet dan andere mensen. Ik vraag net aan mijn vrouw of ze één persoon weet te noemen die in het nieuwe seizoen van WIDM zit als kandidaat en ze weet niemand te noemen. Dit terwijl ze inmiddels het WIDM boekje in haar schoen heeft gekregen van Sinterklaas  ::rofl:: Het is nu eenmaal zo dat slechts een heel klein percentage van de kijkers überhaupt iets weet voordat het seizoen begint. Je zal straks ook zien dat ons lijstje met verdachten heel erg zal afwijken van het landelijke lijstje. Dus wat DRenziboy zegt klopt wel aardig. Ze willen juist dat wij het te weten komen maar niet dat rest van Nederland. Als mijn vrouw niet representatief is vraag dan gerust je collega's, vrienden, familie, etc en het zou me verbazen als iemand uit je omgeving meer dan 3 kandidaten kan noemen.

Nu spreek ik natuurlijk wel mezelf een beetje tegen want de kandidaten zijn wel officieel bekend gemaakt en de locatie niet. Het klopt dus niet helemaal dat het veel effect zou hebben gemaakt als ze wel de locatie bekend zouden hebben gemaakt maar toch denk ik dat op dit moment nog een stuk meer mensen een idee hebben wie er in het seizoen meedoen dan dat ze weten wat de locatie is. Er zijn wel heel duidelijk meerdere type kijkers. Er zijn kijkers die echt op zoek gaan naar aanwijzing en er zijn mensen die gewoon de afleveringen kijken en daar houd het mee op. Wellicht dat je ook nog onderscheid zou kunnen maken tussen de echt fanatieke kijkers zoals wij en de mensen die naast de aflevering ook nog bijvoorbeeld moltalk kijken. Echter, hoewel ik moltalk heel leuk vind is het niet bepaald een programma waar de beste tips vandaan komen. Vorig jaar wisten eigenlijk alle echte fans na de opdracht in de duinen wie de mol was maar dat kunnen ze natuurlijk niet in moltalk laten zien. 

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1501 Gepost op: 4-12-2017, 10:06:44 »
Ik denk dat voor de kandidaten in de meeste gevallen wel bekend is waar ze naar toe gaan omdat ze voor een hoop bestemmingen een visum moeten aanvragen. Voor Georgie is geen visum nodig maar voor de VS wel en anders kom je er niet in.
Wil je Georgië binnen komen moet je wel een bewijs hebben van een uitgaande vlucht. Hoe zouden de kandidaten dat gaan oplossen als ze van tevoren niet wisten dat ze naar Georgië moeten gaan? Als ze zo'n bewijs meekrijgen zien ze toch al meteen waar ze heen gaan?

Overigens, ik zie nog steeds niet in hoe ze 10 individuen onafhankelijk van elkaar in Georgië denken te krijgen, gezien het kleine aanbod vluchten die kant op. Een paar maal per week vanaf Schiphol... dat is logistiek haast niet te doen. (al zouden er wel een paar kandidaten toch in Turkije op een luchthaven gespot zijn?) En om van andere landen in Georgië te komen is ook bijna ondoenlijk.

Maar goed, wat ik wil zeggen: ik zou er niet van opkijken als ze gewoon al direct in aflevering 1 in Georgië beginnen/aankomen. Er is wel meer gezegd dat het seizoen anders zou zijn... Dat wij officieel nog niet weten waar het zich afspeelt kan ook alleen maar zijn om hier en op soortgelijke sites de meest fantastische theorieën te krijgen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1502 Gepost op: 4-12-2017, 11:50:17 »
Dat ze individueel naar Armenië of wat voor land ook zullen reizen, daar geloof ik ook niet zo in. Logistiek veel te lastig te realiseren. Daarom denk ik eerder dat de eerste opdrachten in Nederland zullen afspelen.
Zoals ik al eerder had verteld: 10 kandidaten verspreid over Nederland, dan valt het ook minder op dat het voor WIDM is. Ze doen ieder een eigen opdracht. Bijvoorbeeld raden naar welk land ze zullen vliegen. Of eventueel als ze al weten dat ze naar Azerbeidzjan gaan, naar welke stad dan. Of dat ze op hun eigen houtje richting Schiphol zullen moeten reizen en dat dan de eerste negen die aankomen mee mogen. Sneu voor nummer tien die aankomt, maar het is wel trillend spannend en nog nooit vertoond.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1503 Gepost op: 4-12-2017, 11:58:13 »
Dat lijkt me inderdaad veel logischer...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1504 Gepost op: 4-12-2017, 12:09:20 »
Dat zou wel écht héél erg sneu zijn... Zul je natuurlijk net zien dat het dan Ron is, die zichzelf heeft 'opgegeven'...  ::hug::
Ik weet niet of ze dat laten gebeuren, maar het zou wel heel spannend worden dan! ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1505 Gepost op: 4-12-2017, 12:14:42 »
Blijf je alleen zitten met de groepsfoto... en de beelden uit de leader, waar toch iedereen volgens mij op de plaats van bestemming lijkt te zijn. Maar sowieso een eerste opdracht in Nederland zou natuurlijk kunnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1506 Gepost op: 4-12-2017, 12:58:53 »
Oh groepsfoto hoeft geen probleem te zijn hoor....

Eerste opdracht in Nederland. Individueel. De eerste negen die op Schiphol aankomen vliegen door naar Kazachstan en doen daar tweede opdracht. Aan einde van de aflevering geen executie, want er was al iemand achtergebleven op Schiphol..
Dan tweede aflevering, Ron blijkt nog een herkansing te krijgen. Ook hij komt aan in Oezbekistan en wint zijn plek in de groep terug. Dan kan de groepsfoto met alle tien gemaakt worden en nu wel met achtergrond. En aan het eind van aflevering twee vliegt de eerste echte afvaller naar huis.
Dit verklaart ook gelijk de zwarte achtergrond van de groepsfoto... Er mag nog niet verraden worden dat alle tien kandidaten uiteindelijk in Tadzjikistan aankomen...

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1507 Gepost op: 4-12-2017, 13:43:41 »
Blijf je alleen zitten met de groepsfoto... en de beelden uit de leader, waar toch iedereen volgens mij op de plaats van bestemming lijkt te zijn. Maar sowieso een eerste opdracht in Nederland zou natuurlijk kunnen.

De groepsfoto heeft dezelfde achtergrond als alle foto's in vorige seizoenen aan het eind van een aflevering wanneer de afvaller zwart-wit wordt.

 

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1508 Gepost op: 4-12-2017, 15:16:20 »
Even totaal iets anders. Ik vraag me af wat de kandidaten doen als ze afvallen. Er wordt gezegd dat ze naar huis gaan maar wat dan als ze gezien worden? Er is ook altijd een radiostilte tot het einde van het programma op social media. Het spel is dusdanig populair dat mensen echt gaan opletten of ze niet toevallig deze bekende personen hebben gezien in de periode waarin ze met het programma zouden meedoen. Ik kan me niet voorstellen dat als ze direct naar de eerste dag naar huis zouden gaan als ze als eerste zouden afvallen dat niemand dat dan opvalt.

Bij de Belgische Mol worden de afvaller naar een andere locatie op vakantie gestuurd, waar ze moeten blijven totdat de opnames compleet zijn afgerond. Ze komen dus allemaal weer tegelijk terug in het land. Niemand komt eerder terug in Vlaanderen

Of dat ze op hun eigen houtje richting Schiphol zullen moeten reizen en dat dan de eerste negen die aankomen mee mogen. Sneu voor nummer tien die aankomt, maar het is wel trillend spannend en nog nooit vertoond.

Nog nooit vertoond? Echt wel: begin dit jaar bij de Belgische Mol. En wie daar naar gekeken heeft weet dus ook hoe het met nummer 10 afloopt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1509 Gepost op: 4-12-2017, 15:58:30 »
die foto ::rofl::

oké terug naar de mol van in Nederland
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1510 Gepost op: 4-12-2017, 16:11:38 »
Wat nog niet geopperd is, volgens mij, is dat ze natuurlijk ook iets in tweetallen kunnen beginnen?
Wat dat dan is, kan natuurlijk alles zijn, maar door in tweetallen te beginnen krijg je gelijk het aspect van bondjes enzo erin: misschien bedoelen ze dat wel met de andere start... Al klinkt dat écht een stuk minder spectaculair... ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1511 Gepost op: 4-12-2017, 17:49:12 »
De race naar Schiphol is een optie maar ik neem aan dat daar dan wel bepaalde spelregels aan verbonden zijn. Ik denk dat het niet helemaal wenselijk is als we mensen met 200+ over de vluchtstrook zien racen. ::rofl::

Tweetallen is ook heel goed mogelijk maar ook dan heb je het zelfde probleem wat je hebt als je de groep in tweeën splitst. Ergens in een groep zit de mol en het wordt heel lastig om de mol aan te wijzen als je niet weet wie er überhaupt meedoen.

Ik denk inderdaad dat de meest logische verklaring tot noch toe is dat ze individueel een opdracht in Nederland moeten doen waaruit ze dan zullen ontdekken waar ze naar toe moeten en dat ze dan vervolgens met de hele groep op het vliegtuig stappen. Misschien valt er dan al een speler af die misschien later weer aan de groep wordt toegevoegd.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1512 Gepost op: 4-12-2017, 19:09:01 »


Nog nooit vertoond? Echt wel: begin dit jaar bij de Belgische Mol. En wie daar naar gekeken heeft weet dus ook hoe het met nummer 10 afloopt.

Dat "nog nooit vertoond" sloeg natuurlijk op de opdracht in Nederland.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1513 Gepost op: 4-12-2017, 22:23:47 »
Maar de eerste opdracht in eigen land is dus ook al vertoond. Juist dat hele idee van een opdracht op een luchthaven in eigen land, wat hier wordt gebracht als zou het iets heel spectaculairs zijn omdat het nooit vertoond zou zijn, is dus toch niet zo uniek.

Maar goed, mocht het inderdaad zo gaan, dan vind ik het prima. Als we maar spannende tv en een leuke groep en mooie opdrachten voorgeschoteld krijgen. 
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1514 Gepost op: 5-12-2017, 09:47:54 »
Zover ik me kan herinneren is het toch niet eerder in Nederland geweest? Of iets in welk ander land dan ook al eens is geweest zullen er maar heel weinig mensen weten... En doet er dus ook niet toe.
Ich bin ein Bärliner!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1515 Gepost op: 5-12-2017, 11:21:21 »
Wie is de Mol Junior was wel in Nederland^^

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1516 Gepost op: 5-12-2017, 11:24:38 »
Seizoen 5, opdracht 1: kasteel Lisse met o.a de legendarische spaghetti Blue Sky van Marc-Marie, 4 weken voor vertrek was in Nederland opgenomen  ::vergroot:: Ze dachten dat ze gingen borrelen, maar het spel begon al daar...
« Laatst bewerkt op: 5-12-2017, 11:26:41 door Mollenvanger-MV »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1517 Gepost op: 5-12-2017, 11:26:26 »
Seizoen 5, opdracht 1: kasteel Lisse met o.a de legendarische spaghetti Blue Sky van Marc-Marie, 4 weken voor vertrek was in Nederland opgenomen  ::vergroot::

 ::bravo::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1518 Gepost op: 5-12-2017, 11:28:22 »
Seizoen 5, opdracht 1: kasteel Lisse met o.a de legendarische spaghetti Blue Sky van Marc-Marie, 4 weken voor vertrek was in Nederland opgenomen  ::vergroot:: Ze dachten dat ze gingen borrelen, maar het spel begon al daar...

Aan die opdracht heb ik ook wel even gedacht, maar individuele opdrachten verspreid over Nederland tussen het gewone volk lijkt mij toch wel van een heel ander kaliber dan veilig verstopt een eenvoudige groepsopdracht verstopt in een kasteeltje....

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1519 Gepost op: 5-12-2017, 12:07:47 »
Die opdracht was ik dus vergeten... :-[ (en WIDM Junior tel ik ook even niet mee in deze)
Ich bin ein Bärliner!