Auteur Topic: Waarom Thomas NIET de Mol is!  (gelezen 48679 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Gepost op: 5-02-2017, 20:28:37 »
Nu ongeveer iedereen hier op het forum denkt dat Thomas de Mol is, zou ik iedereen toch willen aanmoedigen redenen te verzinnen en te delen, waarom Thomas ook NIET de Mol kan zijn.

In 2014 had Freek Bartels het volledige vertrouwen van de groep. Volgens ons (wieisdemol.com-forum) moest hij wel de Mol zijn op basis van ‘follow the money’ en enkele andere theorieën en hints.
Uiteindelijk bleek hij niet de Mol te zijn.

Daarom een voorschot op ”Waarom Thomas NIET de Mol is”:

AFLEVERING 1
Art geeft aan bij MolTalk De Kick Off dat opdrachten in elkaar kunnen overlopen en dat opdracht één gevolgen heeft voor opdrachten twee en drie.


In aflevering 1 was dit het geval. In aflevering 1 moest de envelop met het ‘vraagteken’ gevonden worden. Op Jochem’s aandringen vind zijn groep het vraagteken. Als deze niet gevonden was, had de derde opdracht in het theater niet uitgevoerd kunnen worden. De Mol moet in de groep van de busjes hebben gezeten.


Thomas is de laatste die is overgebleven uit de helikopter groep en kon geen invloed uitoefenen op deze opdracht.


AFLEVERING 2
Thomas verdiend 250 euro op de kermis. Hij had zich hier ook eenvoudig kunnen laten afschieten, zoals Jochem en Sigrid.


AFLEVERING 3
Thomas verklapt tijdens de vuurwerk-op-het-strand-opdracht dat het huilen-lachen-drama-logo van hem was, door zijn hand op te steken als Sigrid denkt dat het huilen-lachen-drama-logo bij haar hoort. Hierna moeten nog enkele tekeningen geraden worden. Hiermee maakt hij de kans groter dat Sigrid en Immanuel de juiste keuze maken bij bijvoorbeeld de Mickey Mouse tekening van Jochem en de tekening van Diederik en daarmee zorgt hij indirect voor extra geld in de pot. Een kandidaten-actie.


Thomas heeft een uitgeprinte versie van zijn vragenlijst meegenomen. Als Mol is er geen enkele aanleiding, om deze mee te nemen. Als kandidaat zou je deze lijst wel kunnen uitprinten om eventueel persoonlijke informatie te kunnen delen, zodat mensen die jou potentieel verdenken de ‘juiste antwoorden’ hebben en verkeerd gokken. Zo’n lijst geeft ook een indicatie, welke vragen zoal in de test kunnen terugkomen en je tijdens het spelverloop beantwoord wil krijgen bij andere Mollega’s. Een kandidaten-actie pur sang.


AFLEVERING 4
Thomas stelt bij de lasso-opdracht voor om met 2 van de 4 lasso’s te gaan lopen. Als Thomas de Mol is, dan zou hij weten dat in deze aflevering tijdens de veiling, de pot nagenoeg leeg zal gaan. Als Mol wil je hier zoveel mogelijk geld binnenhalen, en kandidatengedrag laten zien om vervolgens tijdens de veiling de pot leeg te zien gaan. Waarom dan zo’n veilig voorstel om maar met 2 van de 4 lasso’s te gaan lopen? En waarom zo treuzelen bij de finish en je zelf toch laten vangen (al was het een foto-finish)?


AFLEVERING 5
Thomas vindt 2 maal de juiste poster bij de poster-opdracht en vergroot daarmee indirect de kans op geld in de pot.

AFLEVERING 6
Thomas verdient 100 euro voor de pot tijdens 'op zoek bij de rodeo'.

AFLEVERING 8
- Bij 'fietsen door Painted Hills' start Thomas bij de letter Z en neemt hij deze letter mee naar 'rechts': de 'juiste' richting. Uiteindelijk is dit ook de enigste letter die 'juist' hangt (mede door Jochem). Niet erg Mols. Daarnaast neemt hij de letter B 'terug' naar het begin. Ook een kandidatenactie. Helaas leverde dit alles geen geld op door tijdgebrek.
- Bij 'antieke spreekwoorden' is Thomas actief betrokken bij het bedenken van ideeën voor het fotograferen. Daarnaast raad hij/geeft aanleiding tot het raden van de volgende gezegden:
'de hond in de pot vinden' - 100 euro
'de poten onder de stoel vandaan zagen' - 100 euro
'varkentje wassen' - 100 euro
'vijfde wiel aan de wagen' - 100 euro
Formeel zorgt hij hier voor 400 euro (alhoewel 'een duveltje uit een doosje' en 'uit de kast komen' erg eenvoudig waren).
« Laatst bewerkt op: 26-02-2017, 18:23:49 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #1 Gepost op: 5-02-2017, 20:46:57 »
Goed idee, dit topic! Al is het geen theorie.

Er is nog wel meer te zeggen tegen Thomas als mol. O.a.

- Dat geen van de andere kandidaten hem (in beeld althans) lijkt te verdenken als mol.
- Dat hij bij de veiling steeds ophoudt met bieden als het bedrag te hoog wordt.
- Dat hij zich suf liep te zoeken naar die tools, waarbij hij nogal de aandacht trok van anderen (bijv. Sanne) door zijn opvallende gedrag.
- Dat hij erg verbaasd leek toen Jeroen (zijn mol) een rood scherm kreeg.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 20:49:42 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #2 Gepost op: 5-02-2017, 20:57:58 »
Thomas kan natuurlijk niet fulltime mollen

Voorbeeld:
Toen ik voor het eerst Risk speelde, had ik als opdracht: vernietig de groene legers. Dus begon ik doelgericht vanaf mijn eerste beurt de groene legers aan te vallen. Na drie beurten zei een medespeler: ik weet wat jouw opdracht is.... ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #3 Gepost op: 5-02-2017, 21:10:00 »
In aflevering 1 was dit het geval. In aflevering 1 moest de envelop met het ‘vraagteken’ gevonden worden. Op Jochem’s aandringen vind zijn groep het vraagteken. Als deze niet gevonden was, had de derde opdracht in het theater niet uitgevoerd kunnen worden. De Mol moet in de groep van de busjes hebben gezeten.
De vrijstellingen moesten ook gevonden worden (anders had het vraagteken ook geen zin gehad)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #4 Gepost op: 5-02-2017, 21:21:52 »
De vrijstellingen waren gemakkelijk te vinden en daarop stond geen tijdslimiet.
In reeks 12 zocht ik ook ten onrechte de mol bij de kandidaten die de vrijstellingen vonden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #5 Gepost op: 5-02-2017, 21:30:05 »
Ik snap dat men na aflevering 5 nog niet wil dat het hier allemaal op slot kan en dat men dus probeert om redenen te zoeken waarom Thomas de Mol niet kan zijn, maar iemand is de Mol en als Thomas het niet is, wie dan wel?

Thomas verdient 250 euro op de kermis? Imanuelle en Sanne verdienen 500 euro.
Thomas hoeft zich bij de lasso opdracht niet te laten vangen? Jochem ook niet.
Thomas vindt zijn 2 posters? Diederik helpt gewoon heel die opdracht slagen.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #6 Gepost op: 5-02-2017, 21:44:23 »
In het seizoen van Freek dacht het merendeel hoor toch wel dat Susan het was? Ik je ieder geval wel en dacht de meesten ook

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #7 Gepost op: 5-02-2017, 22:07:39 »
In het seizoen van Freek dacht het merendeel hoor toch wel dat Susan het was? Ik je ieder geval wel en dacht de meesten ook
Inderdaad  ::jaja::

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #8 Gepost op: 5-02-2017, 22:14:53 »
De vrijstellingen waren gemakkelijk te vinden en daarop stond geen tijdslimiet.
In reeks 12 zocht ik ook ten onrechte de mol bij de kandidaten die de vrijstellingen vonden.

Naar mijn mening was de opdracht van de enveloppen makkelijker. Waarom? De kandidaten bij de vrijstellingen kregen verder geen informatie over het openen van het kistje. De sleutel werd opmerkelijk snel gespot door Vincent, maar dat leek me eerder 'geluk' omdat Vincent iets zag glinsteren. De kandidaten in de busjes mochten met elkaar communiceren, waardoor het een nogal simpele opdracht werd. (Ieder 2 enveloppen en het vraagteken) Ik zou meer in deze theorie zien als ze niet met elkaar mochten of konden communiceren.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #9 Gepost op: 5-02-2017, 22:27:04 »
In het seizoen van Freek dacht het merendeel hoor toch wel dat Susan het was? Ik je ieder geval wel en dacht de meesten ook

De meeste Freek-verdenkers waren vocaal het luidruchtigst aanwezig op het forum. De Susan-verdenkers waren minder aanwezig maar het kan best een stilzwijgende meerderheid zijn geweest. Toch voelde dat voor mij als Susan-verdenker niet zo  :P

On topic.. Ik vind dit geen theorie Jelsir maar iets wat prima in het Thomas topic had gekund en voor discussie zorgt. Want je kunt inderdaad vraagtekens stellen bij zijn posities en gedragingen. Vraagteken of vrijstelling vinden is beide cruciaal. Zonder vrijstellingen geen vraagteken die je kunt benutten namelijk.. En vier van de vier lasso's is simpelweg te riskant want er is altijd een kans dat de cowboy sneller is met lasso werpen dan Thomas kan sprinten. Het hangt er dus vanaf hoe je zaken interpreteert.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #10 Gepost op: 5-02-2017, 22:49:26 »
De hints richting Jeroen (mijn wens Mol) konden ook vaak op Thomas slaan, zoals de 2 culturen hint. 
Daarom ben ik er nu redelijk van overtuigd dat het Thomas wel moet zijn.
Maar ja, "niets is wat het lijkt".

Misschien is het leuk om een lijstje te maken van Mollen die op dit forum goed zijn voorspeld.
Volgens mij is dat bijna 100%.

Ben wel benieuwd, wie jij als Mol ziet.
 

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #11 Gepost op: 5-02-2017, 23:59:05 »
In het seizoen van Freek dacht het merendeel hoor toch wel dat Susan het was? Ik je ieder geval wel en dacht de meesten ook

Ik ook. Susan had ik vanaf aflevering 3 in de smiezen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #12 Gepost op: 6-02-2017, 04:32:36 »
Tja, ik zit pigheaded nog steeds op Diederik  ;D.

Vooral omdat de ontvoering me dwars blijft zitten. Het is nog steeds zo dat het wel of niet verdienen van een vrijstelling alleen eerlijk was voor de kandidaten, als de regie het van te voren met Diederik als de mol heeft uitgedacht. Zeker, Thomas doet bij de waslijn het voorstel verder te gaan maar nadat Diederik ze nog net niet wegduwt met zijn gesnauw en negeren van het groepje van drie (afwijkend ook, normaal legt hij van alles uit, gevraagd en ongevraagd). Vind het van Thomas eerder een logische reactie dan maar verder te gaan dan er een beetje sullig bij te blijven staan terwijl Diederik staat te sjacherijnen en niet van plan is iemand mee te laten helpen.

Het geld niet vinden bij de opdracht van Thomas en Imanuelle hoeft niet per se iets te betekenen. Er is veel op gespeculeerd maar echt aanwijzingen dat hij geld verstopt zijn er niet. Wat dat aangaat is Imanuelle even verdacht als Thomas.

Thomas lijkt vooral op save te spelen. Geen risico op de kermis zodat hij 250 binnen haalt in plaats van 750 te pakken en afgeschoten te worden. Op de rodeo stelt hij zelfs nog één lasso voor om voorzichtig te zijn met het geld en gaat vervolgens voor twee in plaats van vier. Op het strand gaat hij druk mooie vakken staan maken en informeert of ze op de goede plek zitten en groot genoeg zijn. En wat eerder langskomt, als ze Sigrid bij de maskers matchen, steekt hij zijn vinger op om te laten merken dat hij het was. Zo kan niemand hem nog eens verkeerd plaatsen. Met de rodeo posters checkt hij goed niet de verkeerde poster te pakken wat hij na de actie van Jochem best had kunnen doen en mee weg gekomen was.

Waarom volgens mij iedereen erg op Thomas is gaan zitten is om de tweetallen en spiegeling. Diederik wordt echter net zo vaak gespiegeld, is de 22e jarig en leeft in twee werelden/heeft twee gezichten: wetenschapper en televisie/entertainment.

Het enige waarom ik vrees dat Thomas de mol is, is omdat iedereen hier het denkt  ::rofl:: En omdat hij zonder de verdenkingen de perfecte kandidaat zou kunnen zijn waarbij niemand het door heeft (hoewel de opmerkingen richting het goede werk van Diederik die ook altijd sympathiek en helpend is er ook goed voor is).


Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #13 Gepost op: 6-02-2017, 08:27:52 »
In het seizoen van Freek dacht het merendeel hoor toch wel dat Susan het was? Ik je ieder geval wel en dacht de meesten ook

Heb even het archief geraadpleegd en bij de een-na-laatste poll was het 47% voor Susan en 44% voor Freek. Dus inderdaad, de meeste stemmen gingen naar Susan, maar het verschil was klein.

De vergelijking meet Freek snap ik wel. Zijn verdenkers maakten van hem zo'n supermol, dat het ongeloofwaardig werd, en iets soortgelijks zie ik nu bij Thomas.
In tegenstelling tot Freek staat Thomas wél op m'n radar (sterker nog, hij is al een tijdje m'n Eeuwige Tweede), maar mede door m.i. onmols gedrag zoals in de eerste aflevering en bij de veiling blijft hij daar tot nog toe. We gaan zien of ik goed of fout zit.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #14 Gepost op: 6-02-2017, 09:24:48 »
maar mede door m.i. onmols gedrag zoals in de eerste aflevering en bij de veiling blijft hij daar tot nog toe. We gaan zien of ik goed of fout zit.

Bij de veiling  ???

Daar toonde hij juist super mols gedrag. Opbieden om dan vervolgens niet met een joker naar huis te gaan en m aan de andere kandidaat te laten. Dat zou een kandidaat niet doen denk ik.

Maar goed... ik kan even niks bedenken waarom hij de mol niet is  ;D

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #15 Gepost op: 6-02-2017, 09:30:50 »
Heb even het archief geraadpleegd en bij de een-na-laatste poll was het 47% voor Susan en 44% voor Freek. Dus inderdaad, de meeste stemmen gingen naar Susan, maar het verschil was klein.
Dat is wel een beetje  creatief boekhouden. Dat was namelijk ook gelijk de enige week dat het verschil zo klein was. De week daarvoor was het:
Tygo Gernandt  3 (2.8%)
Sofie van den Enk  4 (3.7%)
Susan Visser  51 (47.2%)
Jan-Willem Roodbeen  13 (12%)
Freek Bartels  37 (34.3%)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 09:44:28 door molecula »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #16 Gepost op: 6-02-2017, 10:26:32 »
Dat is wel een beetje  creatief boekhouden. Dat was namelijk ook gelijk de enige week dat het verschil zo klein was. De week daarvoor was het:
Tygo Gernandt  3 (2.8%)
Sofie van den Enk  4 (3.7%)
Susan Visser  51 (47.2%)
Jan-Willem Roodbeen  13 (12%)
Freek Bartels  37 (34.3%)

Heerlijk om dat topic terug te lezen. Moet je deze post van mij eens zien. ;D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #17 Gepost op: 6-02-2017, 10:36:18 »
Heerlijk om dat topic terug te lezen. Moet je deze post van mij eens zien. ;D
De reactie van Lonneke14 ook: "En als hij het nou niet is Heinz? Dan is het iets minder gaaf..." 

::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #18 Gepost op: 6-02-2017, 10:46:09 »
Ook fijn inderdaad Jelsir, even relativeren! Zoals eerder gezegd denkt iets in mij dat Jochem het ook nog kan zijn. Laat zich net zo vaak afknallen/ afschieten/ sleutelposities etc. Zo blijft het leuk!!!! Al lang blij dat er geen megahint inzit zoals de Case Closed en Klaas is de mol hint! Lekker blijven speuren.
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #19 Gepost op: 6-02-2017, 10:58:16 »
Ik ga uit van de aannname dat Jochem en Thomas de enige potentiële mollen in het spel nog zijn. Gevaarlijk, maar een mens moet toch iets.

Onderverdeeld in wat mij een actie van een kandidaat lijkt (+), wat een molactie lijkt (-) en wat twijfelachtig is (+/-). (+/-) laat ik in eindresultaat buiten beschouwing. Niet verrekend hoeveel geld de afzonderlijke acties opleverden of kosten. Dit is enkel en alleen om eens te zien hoe vaak iemand een (potentiële) molactie ondernam. Twee acties moet ik beter bekijken: de hooibalen en de autoroute richting bibliotheek. Die zijn niet in deze opsomming meegenomen. Mijn resultaat tot nu toe (uitwerking in tabel volgt later).

Thomas: +4 en -8 (-4)
Jochem: +2 en -9 (-7)

Ze ontlopen elkaar weinig. Toch zie ik bij Thomas meer plussen en minder minnen. En nog steeds geloof ik dat hij het is. Om gek van te worden.

Vraag.... De verdwenen 500 euro in de de duinen is een issue. Ik heb de telling even niet helder voor de geest. Is het mogelijk dat niet de 500 van Thomas weg zijn maar de eerder gevonden 250 in combinatie met een aantal biljetten uit het middenpad? In dat geval kan ook Jochem de dader zijn. Anders alleen Thomas. Of hebben we die 250 bij de telling gezien? Dit is in deze opsomming niet meegenomen.