Auteur Topic: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'  (gelezen 21371 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #20 Gepost op: 4-03-2017, 22:21:32 »
BIZAR! De wie verdenkt wie die geschetst wordt door de montage de afgelopen afleveringen, lijkt dus toch te kloppen! Thomas pas in de finale gespot, door alleen Sanne. En Sanne heeft zelfs nog twijfels!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #21 Gepost op: 4-03-2017, 22:25:29 »
De switch van Thomas slaat natuurlijk nergens op. Als het waar is dat beiden kandidaat zijn en beiden op Sanne zaten, dan wisten ze al dat één van de twee hoe dan ook moest afvallen. Diederik valt af, en Sanne kan dan dus nog steeds gewoon de Mol zijn, want Jochem had immers een vrijstelling. Maar Thomas switcht dan? Dat slaat logisch gezien helemaal nergens op. Enige reden daarvoor die ik kan bedenken is dat men het interessanter wil laten lijken door iedereen op een andere Mol te laten zitten.

Daarentegen verwart het niet halen van de tweede opdacht door Thomas me weer enorm. De Mol weet natuurlijk hoe die puzzel in elkaar zit. En Thomas weet ook dat Sanne op hem zit en dus waarschijnlijk de winnaar wordt en dat zij sowieso dit spel niet moet winnen. Dus als Thomas de Mol is zorgt hij hier indirect voor dik 12000 euro in de pot, wat super-onmols is.

Is Sanne dan toch de Mol? Alles in me zegt: nee, het is Thomas, en het ligt er dik bovenop. Maar de uitkomst van die tweede opdracht is wel heel erg vreemd.

Ook een mol kan fouten maken. Hij heeft er echt zijn best voor gedaan: Sanne saboteren, zelf zich in het zweet gewerkt, hij wilde dit echt winnen. Maar hij kan waarschijnlijk echt niet goed puzzelen! Zelfs niet nadat hij geoefend had....

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #22 Gepost op: 4-03-2017, 22:28:24 »
Dat moet het inderdaad wel zijn. Maar zo goed gemold het hele seizoen door, en dan deze dure fout maken, is wel een beetje zuur.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #23 Gepost op: 4-03-2017, 22:28:47 »
Sanne denkt dat Jochem eerlijk tegen haar is geweest en vol op Diederik zat. Diederik is nu weg en Jochem zit in de finale dankzij een vrijstelling. Op zich dus geen onlogische conclusie van Sanne dat hij dan niet de mol kan zijn.

Die moet je verduidelijken. Als Jochem de Mol is dan kan hij verdenken wie hij wil en zeggen tegen Sanne wat hij wil. Hij kan een vrijstelling nemen om kandidaats te lijken en om de 2 andere finalisten eerlijk de finale te laten bereiken. Dus ik zie niet wat Sanne ertoe kan bewegen van Jochem weg te stappen als Mol.
Integendeel zou het vertrek van Diederik net een bezwarend element voor Jochem kunnen zijn, want 'Hoe is die zo ver geraakt?'.

Van Thomas begrijp ik het niet. Dat Diederik eruit ligt kan ook komen omdat hij gewoon langzamer was dan Thomas, een rood scherm betekent niet persé dat je op de verkeerde mol zit.
Het lijkt me eerder een productiedingetje want het is wel leuker zo, nu wordt iedereen verdacht.

Ja, dat denk ik ook. Thomas is mijn Mol en de productie heeft hem laten biechten dat hij naar de onverdachte Jochem switchte. Als hij kandidaat is, kan het natuurlijk kloppen wat hij zegt: 'Diederik zat vol op Sanne en ik maar half, dus is Sanne de Mol niet.'

Ook een mol kan fouten maken. Hij heeft er echt zijn best voor gedaan: Sanne saboteren, zelf zich in het zweet gewerkt, hij wilde dit echt winnen. Maar hij kan waarschijnlijk echt niet goed puzzelen! Zelfs niet nadat hij geoefend had....

Of men heeft de Mol de puzzel op voorhand niet gegeven.

« Laatst bewerkt op: 4-03-2017, 22:31:45 door Hulpmol »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #24 Gepost op: 4-03-2017, 22:30:50 »

 Als hij kandidaat is, kan het natuurlijk kloppen wat hij zegt: 'Diederik zat vol op Sanne en ik maar half, dus is Sanne de Mol niet.'

Oh, heeft ie dat gezegd? Dat was mij ontgaan. Dan klopt de logica iets meer ...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #25 Gepost op: 4-03-2017, 22:33:35 »
Oh, heeft ie dat gezegd? Dat was mij ontgaan. Dan klopt de logica iets meer ...

Ja, dat heeft Thomas ergens aan het begin gezegd om de switch naar Jochem te motiveren. Al blijft het hele 'Ik heb de som nog eens gemaakt en die Jochem heeft verdacht veel geld uit de pot gehaald' erg zwak. Je bent 3 weken met dit spel bezig en je maakt nu pas het sommetje? Dan ben je echt niet nauwkeurig met dit spel bezig.

Ik zou iedere dag een Follow the money maken als ik meedeed aan dit spel.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #26 Gepost op: 4-03-2017, 22:41:10 »
Op zich een goede aflevering 9. Eerste opdracht vond ik erg leuk bedacht, alleen wat onoverzichtelijk. Tweede opdracht vond ik minder. Het was wel spannend, maar ik vond dat er veel te veel geld verdiend kon worden. Het zou oneerlijk zijn om de mol van te voren de puzzel te laten zien. Ik denk nog steeds dat Thomas de mol is en dat hij gewoon echt niet goed is in puzzelen. Als hij de mol is zou ik het jammer vinden dat er in de laatste aflevering nog zo veel geld bij komt. Volgende seizoenen zie ik een `potverdubbelopdracht` liever niet meer. Verder waren de gezichten van Jochem en Sanne bij het afvallen van Diederik geweldig. Ook vond ik de eindtekst van Art een fijne lengte hebben. Tot slot, wat een prachtige sfeerbeelden.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #27 Gepost op: 4-03-2017, 22:49:04 »
Op zich een goede aflevering 9. Eerste opdracht vond ik erg leuk bedacht, alleen wat onoverzichtelijk. Tweede opdracht vond ik minder. Het was wel spannend, maar ik vond dat er veel te veel geld verdiend kon worden. Het zou oneerlijk zijn om de mol van te voren de puzzel te laten zien. Ik denk nog steeds dat Thomas de mol is en dat hij gewoon echt niet goed is in puzzelen. Als hij de mol is zou ik het jammer vinden dat er in de laatste aflevering nog zo veel geld bij komt. Volgende seizoenen zie ik een `potverdubbelopdracht` liever niet meer. Verder waren de gezichten van Jochem en Sanne bij het afvallen van Diederik geweldig. Ook vond ik de eindtekst van Art een fijne lengte hebben. Tot slot, wat een prachtige sfeerbeelden.

nou ik zou een potverdubbel-opdracht best terug willen zien maar dan in afl. 1 waar de pot nog vrij gering is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #28 Gepost op: 4-03-2017, 22:50:42 »
ik vind het wel leuk om alles op alles te zetten nog even.

bij een lage pot doen,
bij een gemiddelde pot iets doen als de helft er bij.
Bij een hoge pot ...... als de mol wint..... wordt de pot gehalveerd

zoiets ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #29 Gepost op: 4-03-2017, 22:52:01 »
nou ik zou een potverdubbel-opdracht best terug willen zien maar dan in afl. 1 waar de pot nog vrij gering is.

Nou laat ik het zo zeggen liever niet in aflevering 9!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #30 Gepost op: 4-03-2017, 22:52:25 »
Zit enorm met de titel... in het daarvoor bestemde topic is het nogal stil hierover, dan maar hier... ik lees het als 'het einde inzicht' maar kan er nog niet zo veel mee. Een kandidaat die een goed inzicht heeft, de mol die een top-inzicht heeft...  ::)

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #31 Gepost op: 4-03-2017, 22:53:32 »
ik vind het wel leuk om alles op alles te zetten nog even.

bij een lage pot doen,
bij een gemiddelde pot iets doen als de helft er bij.
Bij een hoge pot ...... als de mol wint..... wordt de pot gehalveerd

zoiets ?

Haha ja zoiets is misschien wel een goed idee.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #32 Gepost op: 4-03-2017, 22:57:07 »
ik vind het wel leuk om alles op alles te zetten nog even.

bij een lage pot doen,
bij een gemiddelde pot iets doen als de helft er bij.
Bij een hoge pot ...... als de mol wint..... wordt de pot gehalveerd

zoiets ?

Of standaard, als de mol wint word die gehalveerd wint degene die ook widm wint dan wordt die verdubbeld

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #33 Gepost op: 4-03-2017, 22:58:32 »
Zit enorm met de titel... in het daarvoor bestemde topic is het nogal stil hierover, dan maar hier... ik lees het als 'het einde inzicht' maar kan er nog niet zo veel mee. Een kandidaat die een goed inzicht heeft, de mol die een top-inzicht heeft...  ::)

sanne had het erover dat de puzzel niet moeilijk was, dit was bij de laatste opdracht aan het einde?\
misschien zoiets?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #34 Gepost op: 4-03-2017, 22:58:46 »
Zit enorm met de titel... in het daarvoor bestemde topic is het nogal stil hierover, dan maar hier... ik lees het als 'het einde inzicht' maar kan er nog niet zo veel mee. Een kandidaat die een goed inzicht heeft, de mol die een top-inzicht heeft...  ::)
Citaat
Tweet van de Mol: "Eén na laatste".
De een na laatste letter van "laatste" is de t van Thomas.

Afleveringstitel: "het einde in zicht".
De "eind"letter van "zicht" is de t van Thomas.

Vind deze wel mooi gevonden

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #35 Gepost op: 4-03-2017, 23:36:56 »
Leuke finale zeg! ::bravo::

Twee mooie opdrachten. Moltown setting was geweldig - perfect voor een cryptisch spel als dit. Laatste opdracht deed me een beetje aan Expeditie Robinson denken. Individuele proef, met een puzzel (die heeft daar ook wel eens ingezeten geloof ik).

En alle 3 zitten ze gewoon op een ander. De verliezend finalist heeft dus uiteindelijk gewoon veel mazzel gehad (ala Freek en Regina). En de Mol heeft goed zijn werk gedaan, veel kandidaten om de tuin geleid. ::ok::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #36 Gepost op: 4-03-2017, 23:56:50 »
Een mol weet ook niet alles.

VB: Kees wist niet waar de kokers liggen in de winkel

Het kan dus perfect dat Thomas niks wist om iedereen een eerlijke kans te geven
klaar voor de strijd

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #37 Gepost op: 5-03-2017, 00:01:45 »
Een prachtige finale van een prachtig seizoen!  ::bravo:: Twee hele mooie opdrachten en die executie aan het begin vond ik wel spannend. Ik zat er meteen in  ::ok::

Nog steeds overtuigd van Thomas als mol en Sanne als winnaar. Dan hebben we dit jaar wel een hele hoge eindpot. De een na hoogste van de BN'ers seizoenen  ::oink::

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #38 Gepost op: 5-03-2017, 01:38:38 »
Ja, dat heeft Thomas ergens aan het begin gezegd om de switch naar Jochem te motiveren. Al blijft het hele 'Ik heb de som nog eens gemaakt en die Jochem heeft verdacht veel geld uit de pot gehaald' erg zwak. Je bent 3 weken met dit spel bezig en je maakt nu pas het sommetje? Dan ben je echt niet nauwkeurig met dit spel bezig.

Ik zou iedere dag een Follow the money maken als ik meedeed aan dit spel.

Diederik zei ook in zijn eindgesprek dat Thomas nu cruciale info had. In de vorige aflevering zag je ze een tactiek bespreken, waarschijnlijk was dat bovenstaande tactiek. Thomas blijft voor mij de mol trouwens.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #39 Gepost op: 5-03-2017, 01:41:08 »
Diederik zei ook in zijn eindgesprek dat Thomas nu cruciale info had. In de vorige aflevering zag je ze een tactiek bespreken, waarschijnlijk was dat bovenstaande tactiek. Thomas blijft voor mij de mol trouwens.

Ja, het is uiteindelijk allemaal maar wat spielerei voor de camera. Maar het verhaal is op zich wel waterdicht. Thomas kon de Mol kiezen die hij wilde deze aflevering en Jochem kwam voor het programma beter uit.