Auteur Topic: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'  (gelezen 21370 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #40 Gepost op: 5-03-2017, 06:41:00 »
Vond het een erg leuke aflevering. En ik ben bij dat Thomas geswitcht is. Ik denk dat thomas de mol is en het afgesproken werk is zodat ze alle drie op een andere mol zitten en dat maakt het alleen maar leuk.

Dat moet het inderdaad wel zijn. Maar zo goed gemold het hele seizoen door, en dan deze dure fout maken, is wel een beetje zuur.

Vind het juist geweldig. Omdat in dat geval Sanne de mol gemold heeft om haar eigen pot te verdubbelen. Daar had de mol net even niet op gerekend  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #41 Gepost op: 5-03-2017, 08:08:36 »
Vond het een erg leuke aflevering. En ik ben bij dat Thomas geswitcht is. Ik denk dat thomas de mol is en het afgesproken werk is zodat ze alle drie op een andere mol zitten en dat maakt het alleen maar leuk.

Vind het juist geweldig. Omdat in dat geval Sanne de mol gemold heeft om haar eigen pot te verdubbelen. Daar had de mol net even niet op gerekend  ::rofl::
zit nog steeds vol op Jochem, zeker na de opdracht met de verdubbelaar, maar zie Sanne erg graag winnen, dus dat zou bruut zijn.

Ik vond Thomas ondanks de hints in de afleveringstitel en tweet van de mol die naar hem lijken te verwijzen, erg kandidaats hier, vooral omdat hij zo zat te falen met de puzzels op het einde. Als hij de mol is en Sanne een saboterende kandidaat, dan nog had hij met voorkennis haar makkelijk moeten kunnen kloppen denk ik, want ook toen Thomas klaar was met de touwen duurde het nog eeuwen voordat Sanne de puzzels klaar had...


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #42 Gepost op: 5-03-2017, 11:47:26 »
Die moet je verduidelijken. Als Jochem de Mol is dan kan hij verdenken wie hij wil en zeggen tegen Sanne wat hij wil. Hij kan een vrijstelling nemen om kandidaats te lijken en om de 2 andere finalisten eerlijk de finale te laten bereiken. Dus ik zie niet wat Sanne ertoe kan bewegen van Jochem weg te stappen als Mol.

De crux is dat Sanne hem inmiddels vertrouwt en gelooft wat hij zegt. In haar ogen is Jochem nu z'n mol kwijt en zit hij er alleen nog in vanwege de vrijstelling. Ze verdacht Thomas toch al, zij het in mindere mate, maar hierdoor is ze nu helemaal 'om'.

Integendeel zou het vertrek van Diederik net een bezwarend element voor Jochem kunnen zijn, want 'Hoe is die zo ver geraakt?'.

Freek Bartels vergeten? De deelnemers zijn allemaal fan van WIDM, dus dat hij tot en met de finale fout zat weten ze ook wel.

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #43 Gepost op: 5-03-2017, 12:14:57 »
Einde in zicht kan qua touw gelden voor Thomas of Sanne. Beiden hadden het einde en Thomas zagen we ook nog met een einde lopen.

De reden dat Thomas de mol is, is vanwege zijn slechte acteerwerk bij het uitreiken van de 150euro na de eerste opdracht.

Al blijf ik de uitslag van de laatste opdracht super verwarrend vinden in combinatie met het boek Miss Mole bij de rijdende route. Ook ondergronds zei Sanne te houden van ondergronds leven.

Ik ben de weg kwijt!

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2017, 15:28:48 »
Heeft iemand enig idee waarom de executie van Diederik niet vorige week getoond kon worden?
Ik vond het namelijk hierdoor niet spannender of zo. Voor t spel en voor de deelnemers maakte t volgens mij ook niet echt iets uit.


Offline 80

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #45 Gepost op: 5-03-2017, 16:22:27 »


Iemand deze tekst onder deze beelden gezien aan het einde van de aflevering?
Dat kan toch geen toeval zijn?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 16:24:42 door 80 »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #46 Gepost op: 5-03-2017, 16:24:20 »
Heeft iemand enig idee waarom de executie van Diederik niet vorige week getoond kon worden?
Ik vond het namelijk hierdoor niet spannender of zo. Voor t spel en voor de deelnemers maakte t volgens mij ook niet echt iets uit.



Was wel afleveringsopvulling want meestal is aflevering 9 verschrikkelijk nietszeggend en vrij saai. Dat vond ik nu dit jaar niet.

Maar alsnog, doe dan een derde (kleinere) opdracht erin. Of doe de eindtest met fysieke voorwerpen terug erin, die vond ik altijd erg leuk!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #47 Gepost op: 5-03-2017, 16:27:09 »
Heeft iemand enig idee waarom de executie van Diederik niet vorige week getoond kon worden?
Ik vond het namelijk hierdoor niet spannender of zo. Voor t spel en voor de deelnemers maakte t volgens mij ook niet echt iets uit.



De enige reden die ik zou kunnen verzinnen is dat ze de verdenkingen van de kijkers nog wilde spreiden over vier kandidaten en het zo spannender houden. Op de officiële site zijn de verschillen tussen de drie finalisten best groot.  

Iemand deze tekst onder deze beelden gezien aan het einde van de aflevering?
Dat kan toch geen toeval zijn?

Het viel me ook op inderdaad. Ze hadden er natuurlijk ook voor kunnen kiezen ze alle drie in beeld te brengen bij deze uitspraken van Art. Toch denk ik dat de kans dat het naar de Mol wijst net zo groot is als dat het een afleidingsmanoeuvre is, niets is wat het lijkt ;)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 16:30:52 door marver1982 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2017, 16:33:18 »
Iemand deze tekst onder deze beelden gezien aan het einde van de aflevering?
Dat kan toch geen toeval zijn?

Dat zegt Art ook precies zo. Prima hint!

(En het lijkt dat Art nu ook dat one-eyed ding doet.)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 16:35:51 door Avogadro »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2017, 19:15:32 »
Iemand deze tekst onder deze beelden gezien aan het einde van de aflevering?
Dat kan toch geen toeval zijn?
Dit is wel vaker gebeurd in eerdere seizoenen en betekende vaak helemaal niets.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #50 Gepost op: 6-03-2017, 01:56:29 »


Iemand deze tekst onder deze beelden gezien aan het einde van de aflevering?
Dat kan toch geen toeval zijn?

Bij Thomas is alles gespiegeld :) Nah, ik denk dat het erin is gestopt om de laatste verwarring voor kijkers compleet te maken. Jochem heeft ondanks zijn molacties teveel goede kandidatenacties gehad.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #51 Gepost op: 6-03-2017, 14:25:05 »
Vanaf minuut 57 begint Art zijn eindgesprek met Jochem.

In de verte achter Art verschijnt er opeens een kano met twee mensen erin.

Een verwijzing naar Tweeling?

Bij Thomas en Sanne was dit niet het geval.
Toeval?
Of opzet?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #52 Gepost op: 7-03-2017, 09:00:39 »


Iemand deze tekst onder deze beelden gezien aan het einde van de aflevering?
Dat kan toch geen toeval zijn?

dit past bij de afleveringstitel:
het einde is letterlijk in ons zicht.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #53 Gepost op: 7-03-2017, 11:02:41 »
Bij Thomas is alles gespiegeld :) Nah, ik denk dat het erin is gestopt om de laatste verwarring voor kijkers compleet te maken. Jochem heeft ondanks zijn molacties teveel goede kandidatenacties gehad.

en dit vind ik echt te ver gaan, ik vind de theorie dat thomas te maken heeft met tweelingen oké, dat hij weerspiegelt wordt oké, maar dan ook nog teksten en uitspraken? nee dat is echt veels te diep in de tunnel
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #54 Gepost op: 7-03-2017, 12:35:09 »
De mol is het meest zenuwachtig van de drie...Net voor hij uit de molkast moet komen haalt Thomas nog even zijn tong over zijn lippen.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #55 Gepost op: 7-03-2017, 13:17:52 »
Heeft iemand enig idee waarom de executie van Diederik niet vorige week getoond kon worden?
Ik vond het namelijk hierdoor niet spannender of zo. Voor t spel en voor de deelnemers maakte t volgens mij ook niet echt iets uit.

Kan het niet simpelweg zijn omdat ze 10 minuten Moltalk wilden uitzenden dat van NPO 3 verdreven was? Dat dat mocht van de zendercoordinator als ze de reguliere aflevering dan zouden inkorten? Want idd een speltechnische reden kan ik ook niet vinden en het leek een post-productie dingetje, aangezien anders Art het wel netjes had gemeld "dat ziet u volgende week".

m0ll0m

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #56 Gepost op: 7-03-2017, 13:31:27 »
Kan het niet simpelweg zijn omdat ze 10 minuten Moltalk wilden uitzenden dat van NPO 3 verdreven was? Dat dat mocht van de zendercoordinator als ze de reguliere aflevering dan zouden inkorten? Want idd een speltechnische reden kan ik ook niet vinden en het leek een post-productie dingetje, aangezien anders Art het wel netjes had gemeld "dat ziet u volgende week".

m0ll0m

Dat is een goeie! Art zei er in de volgende aflevering ook niets over, dus ik denk dat je gelijk hebt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 'het einde in zicht'
« Reactie #57 Gepost op: 11-03-2017, 03:29:54 »
en dit vind ik echt te ver gaan, ik vind de theorie dat thomas te maken heeft met tweelingen oké, dat hij weerspiegelt wordt oké, maar dan ook nog teksten en uitspraken? nee dat is echt veels te diep in de tunnel

Erm? Ik maak toch met een smiley duidelijk dat het een grapje is. En zeg daarna ook dat ik dat niet geloof, dat ik denk dat de volgorde zo gedaan is om de kijker zo verward mogelijk achter te laten. Voor de duidelijkheid, ik nam de tweeling hint en spiegeling meer op de korrel dan wat anders.

Kan het niet simpelweg zijn omdat ze 10 minuten Moltalk wilden uitzenden dat van NPO 3 verdreven was? Dat dat mocht van de zendercoordinator als ze de reguliere aflevering dan zouden inkorten? Want idd een speltechnische reden kan ik ook niet vinden en het leek een post-productie dingetje, aangezien anders Art het wel netjes had gemeld "dat ziet u volgende week".

m0ll0m

Denk ik ook. En het hield veel kijkers blijkbaar wel in spanning, de kijkcijfers gingen door het dak las ik.