Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling  (gelezen 50270 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #180 Gepost op: 3-02-2017, 18:33:28 »
En haar reactie toen Sanne weg van de Thai liep. Dat was ook 1000 euro in de pot.

En de opdracht op het strand....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #181 Gepost op: 3-02-2017, 18:34:44 »
En de opdracht op het strand....
het tekenen met vuurwerk?  We horen vooral Sigrid daar veel goed doen maar Imanuelle amper.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #182 Gepost op: 3-02-2017, 18:48:27 »
Ima raadt er drie
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #183 Gepost op: 3-02-2017, 19:23:04 »
Terug naar de veeveiling graag :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #184 Gepost op: 4-02-2017, 09:30:15 »
Citaat
Thomas is niet zeker van zijn zaak en wil hoe dan ook een jokert hebben. Maar trekt wel tot 3x toe zijn keutel in omdat hij zichzelf daarmee verdacht maakt.

?

Wat maakt het een kandidaat nu uit of hij verdacht wordt of niet? Sterker nog... Als het je als kandidaat lukt om je verdacht te maken en anderen op je te laten stemmen, weet je zeker dat er mede-kandidaten zijn die verkeerd zitten. Wat je eigen kansen weer groter maakt... Ik vind dat geen reden om te stoppen met bieden.

Uit het gedrag van Thomas blijkt inderdaad dat hij graag een joker wil. Toch heeft hij er geen. Heeft bedragen geboden die de goedkoopste joker ruimschoots overschrijden en staat met lege handen. Hoe graag wil je dan ècht? Of is het toch gewoon het opdrijven van de prijs?

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #185 Gepost op: 4-02-2017, 10:04:22 »
Heeft bedragen geboden die de goedkoopste joker ruimschoots overschrijden en staat met lege handen. Hoe graag wil je dan ècht? Of is het toch gewoon het opdrijven van de prijs?

Inderdaad, ik snap zelf niet zo goed waarom Thomas bij de 2000 stopt met bieden maar beide andere rondes wel hoger biedt. Hij is wat mij betreft de Mol die een hele fanatieke kandidaat wil lijken of een kandidaat die als het er op aan komt niet tot het uiterste durft te gaan :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #186 Gepost op: 4-02-2017, 10:36:56 »
Het is voor een mol absoluut niet erg om een joker echt te kopen. Er Kopen tenslotte nog 2 Andere mensen een joker. Dus is de verdenking echt niet Alleen bij jou.

Ik zou als mol zeker een joker hebben gekocht, elke euro uit de pot is er 1 ::regenboog::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #187 Gepost op: 4-02-2017, 10:54:19 »
Het is voor een mol absoluut niet erg om een joker echt te kopen. Er Kopen tenslotte nog 2 Andere mensen een joker. Dus is de verdenking echt niet Alleen bij jou.

Ik zou als mol zeker een joker hebben gekocht, elke euro uit de pot is er 1 ::regenboog::

Dat, en het maakt je gedrevenheid om een joker te winnen een stuk geloofwaardiger.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #188 Gepost op: 4-02-2017, 10:56:53 »
De gedrevenheid was pas echt geloofwaardig geweest als hij er een had gehad. Nu gaat Thomas drie keer net niet ver genoeg om een joker te kopen en net ver genoeg om de pot flink te legen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #189 Gepost op: 4-02-2017, 10:57:57 »
De gedrevenheid was pas echt geloofwaardig geweest als hij er een had gehad. Nu gaat Thomas drie keer net niet ver genoeg om een joker te kopen en net ver genoeg om de pot flink te legen.

Precies, daarom vind ik dat Thomas het als Mol hier niet goed gespeeld heeft. (Of hij is de Mol niet, dat kan natuurlijk ook!)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #190 Gepost op: 4-02-2017, 11:03:33 »
De gedrevenheid was pas echt geloofwaardig geweest als hij er een had gehad. Nu gaat Thomas drie keer net niet ver genoeg om een joker te kopen en net ver genoeg om de pot flink te legen.

Dat zeg ik toch ook ;)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #191 Gepost op: 4-02-2017, 11:15:07 »
Citaat
Dat zeg ik toch ook

Ja, dat zie ik nu ook. Te snel gelezen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #192 Gepost op: 4-02-2017, 12:16:04 »
Precies, daarom vind ik dat Thomas het als Mol hier niet goed gespeeld heeft. (Of hij is de Mol niet, dat kan natuurlijk ook!)

Zo zie ik het ook

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #193 Gepost op: 4-02-2017, 13:37:36 »
Totaal is er 8.200 geboden op de jokers. De som van de drie hoogste biedingen (Sigrid, Thomas en Diederik) was 7.000. Zou de mol (Thomas) de prijs net zolang opgedreven hebben totdat de drie hoogste biedingen + de gratis grens (1.300) uitgegeven zou zijn? Grootste probleem met deze wankele theorie: er mist 100. Echter iedere keer dat hij biedt komt er 200 bij, ervan uitgaande dat de ander niet stopt met bieden. Dus hij kan niet precies op het bedrag uitkomen. Dat zou mogelijk een verklaring kunnen zijn waarom Thomas niet verder biedt. Bovendien: als je een joker hebt, ben je verdacht (veel geld uitgegeven). Het ziet er naar uit dat de andere kandidaten niet door hebben dat Thomas bij alle 3 de veilingen de prijs heeft opgedreven. Zo kost het de pot veel geld zonder dat je in de picture komt. Plus: als je een bieding wint is het niet geloofwaardig om bij de volgende bieding weer mee te doen. Dus hij moest sowieso zorgen dat hij de eerste 2 niet won.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 13:44:44 door Martje »