Auteur Topic: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen  (gelezen 82076 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #20 Gepost op: 17-01-2017, 11:23:01 »
Nooit zoveel honden in één seizoen gezien als toen  ::rofl::

Haha, en in Japan waren dan weer een hoop katten te zien als je erop lette.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #21 Gepost op: 17-01-2017, 11:31:20 »
Het is natuurlijk wel zo, dat iedere Mol in iedere serie een dubbelrol moet spelen.

Ik krijg de indruk dat regie en montage dit jaar extra de nadruk daarop leggen, net als Art in zijn interview in Metro, vandaar misschien (bijvoorbeeld) het laten zien van twee "gespiegelde" deelnemers (zowel Diederik als Thomas zijn in een "spiegel" te zien - beeldscherm/raam). Vandaar wellicht ook alle "dubbele" dingen/getallen die te zien zijn. Ze zijn niet steeds terug te wijzen naar één deelnemer, maar vaak naar twee (!) of zelfs meer (áls ze al naar deelnemers wijzen  :) )

Ditzelfde, deze algemene extra nadruk op het 'dubbele' van de Mol, zou zelfs kunnen gelden voor de dagboeken van de Mol, die in mijn optiek door minimaal twee schrijvers zijn geschreven/herschreven en ook voor de afleveringstitels, waarin (i.i.g. tot nu toe) minimaal één letter dubbel voorkomt.
Maar, zelfs en vooral, voor deze laatste twee mogelijke aanwijzingen voor dubbelrollen in hun algemeenheid is het nu nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken. Ben dus heel benieuwd, niet alleen naar de volgende aflevering, maar ook naar het volgende dagboek en de volgende afleveringstitel. Wie weet, tekenen zich dan toch meer hints naar de enige echte dubbelrol af.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 11:36:03 door Marisa »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #22 Gepost op: 17-01-2017, 11:50:16 »
Die postbussen, en verwijzing naar King/ Royal zijn wel opvallend. Misschien die lijn ook eens volgen....
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #23 Gepost op: 17-01-2017, 12:05:38 »
Als Roos achter de gokkast in Las Vegas staat, komt nogmaals een dubbele 5 voorbij. Dat is al zeker de derde keer. Dat kan toch bijna geen toeval meer zijn?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #24 Gepost op: 17-01-2017, 12:09:54 »
Als Roos achter de gokkast in Las Vegas staat, komt nogmaals een dubbele 5 voorbij. Dat is al zeker de derde keer. Dat kan toch bijna geen toeval meer zijn?
Ik kan me indenken dat gokkasten zo zijn geprogrammeerd dat ze in veel gevallen twee maal hetzelfde aangeven. Dit om mensen aan te moedigen het nóg een keer te proberen "want ik was er zo dicht bij". Dus, nee, dat is geen toeval  :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #25 Gepost op: 17-01-2017, 12:16:27 »
Op minuut 55 in aflevering 1 zegt Art: "Dus kan jouw scherm zo dadelijk zomaar ROOD Zijn." De overgang van het woord 'rood' naar 'zijn' klonk verdacht veel als 'Roos'.

Op minuut 55 in aflevering 2 zegt Art: "Ik weet niet of het een tROOSt is of dat het het juist erger maakt."
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2017, 12:48:34 »
En m.b.t. de brievenbus met het getal 5115 erop:

In aflevering 1 zit Sanne in de 51e minuut voor een rozenstruik.
In aflevering 2 is Roos in beeld in de 51e minuut.

In de 11e en 15e minuut van beide afleveringen kon ik niets opvallends ontdekken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2017, 13:49:56 »
Elders hier las ik al (kan zo gauw niet vinden wie dat schreef) dat Thomas in het Aramees/Hebreeuws - de oorspronkelijke talen van het Oude Testament - ook tweeling betekent. De etymologiebank bevestigt dat:

"Thomas [voornaam] {1212-1223} < latijn Thomas < aramees təʼōmā [tweeling]."



Ik heb ook nog even gepuzzeld met namen en getalletjes.

Als je de letters van "Thomas Cammaert" in cijfers omzet kom je bij zowel voor- als achternaam
(eindgetallen gereduceerd tot 1 cijfer) op "4" uit.

Weer een "getaltweeling" erbij.         Zijn geboorteplaats Ekeren komt op die manier ook op "4" uit, trouwens.


Was er in aflevering 2 niet een paar keer achter elkaar het getal (00)4 te zien?



In de 2017 leader zie je ook het getal 004 voorbijkomen gevolgd door het uitvallen van het licht. Ik vond het altijd al een verdacht stukje dus ik vind deze erg interressant!  ::ok:: (overigens realiseer ik me een dag later dat deze clue meteen na het shot van Thomas in beeld komt)

« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 16:38:50 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2017, 18:21:18 »
Het leuke is dat als je gaat letten op tweetjes of dubbelingen je er altijd een heleboel kan vinden. Zo valt me direct op dat jij tumtum heet. Kan geen toeval zijn toch? :P

Grappig, dat realiseerde ik me zelf net ook :-) En eerlijk gezegd waren de tweetjes mij zelf niet eens zo heel erg opgevallen ook, wel dat veel mensen het er over hadden. Goed, ik heb nu wel genoeg gezegd dat het een belachelijke theorie was ook toch?

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2017, 19:27:29 »
Thomas heeft als sterrenbeeld stier, maar Thomas betekent in het Armeens tweeling.
Zoals hierboven reeds staat  :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2017, 20:55:43 »
Heinz dat is ook de reden waarom ik aan die foto clicks moest denken.
En dan hadden we ook nog de hondenbelastinginspecteur.
Nooit zoveel honden in één seizoen gezien als toen  ::rofl::

Vogels was toen ook een thema in Sri Lanka. 'Die vogels moeten iets betekenen'.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2017, 21:34:39 »
Thomas heeft als sterrenbeeld stier, maar Thomas betekent in het Armeens tweeling.
Zoals hierboven reeds staat  :)

Niet in het Armeens (taal gesproken in Armenië), maar in het Aramees. Net als Hebreeuws een van de talen waarin het Oude Testament is geschreven. Klein verschilletje van twee letters. Kan wel eens wat uitmaken in betekenis.  ;)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2017, 22:05:20 »
Niet in het Armeens (taal gesproken in Armenië), maar in het Aramees. Net als Hebreeuws een van de talen waarin het Oude Testament is geschreven. Klein verschilletje van twee letters. Kan wel eens wat uitmaken in betekenis.  ;)

Oké, dank je voor de correctie!  :)
Klein verschil in letters idd, ik had het dan ook verkeerd gelezen. Nu zal ik het niet meer vergeten  ;)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2017, 06:51:42 »
Normaal zou ik denken dat het niets is. Maar er lijkt wel iets te zijn met Diederik en tweetallen. Op allerlei momenten komen er tweetallen voorbij, twee luchtballonnen, twee eendjes, twee politiepaarden etc. Hij benoemd ook voortdurend in tweetallen. Van twee busjes tot twee boswachters en nog een hoop. Zou hij dat bewust doen om zichzelf verdacht te maken?

Het zou ok simpelweg kunnen verwijzen naar radio 2, waar Jeroen een programma heeft.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2017, 16:23:06 »
Voor de liefhebbers  ;)


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2017, 22:24:09 »
Ik heb de beelden van de gokkast nogmaals bekeken. Voordat Roos dubbel 5 draait, is te zien dat er twee maal 5 credits in zitten.



Dubbel 5 komt zo vaak terug dat ik me bijna niet voor kan stellen dat het niets betekent.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #36 Gepost op: 18-01-2017, 22:29:41 »
En nog eentje. Op de heftruck in de papermill is twee keer een 5 gespoten.

« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 22:37:55 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2017, 22:42:07 »
Misschien is de Mol iemand die ze niet meer alle 5 op een rijtje heeft.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #38 Gepost op: 18-01-2017, 23:20:34 »
Dubbel 5 komt zo vaak terug dat ik me bijna niet voor kan stellen dat het niets betekent.

De 5 is als Romeins cijfer V wel te associeren met Soldaat van Oranje, het logo daarvan.
2x5 : Thomas heeft 2 verschillende rollen daarin gespeeld.
(Wel grappig, ik ben er 2x naar toe geweest en de eerste keer kreeg ik daar een boek bij, met de cast en zo en foto's, ik kom er nu achter dat ik Thomas dus in de rol van Anton gezien heb, dat was ik eerlijk gezegd wel vergeten, het is al een tijdje geleden  :D)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2017, 09:21:08 »
Okee, dus we zien de 1en, 2en en 5en vaak in paren terugkomen, zoals bijvoorbeeld op de brievenbus aan het begin van aflevering 1.



5+5=10. De tiende letter van het alfabet is de J. De elfde letter is de K.

J.K.? Als in: Jeroen Kijk in de Vegte? Dan het noodnummerplaatje op de telefoon uit de papermill:



Dus 5+5=10=J.
11=K.
De losse 9=I. (Of 5+5-1, als we alleen de 1en, 2en en 5en mogen gebruiken)
2+2=4=D
Dubbel 11=22=V.

Dan krijg je JKIDV, oftwel Jeroen Kijk in de Vegte. Maar waarschijnlijk wil ik er te graag iets in zien.  ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison