Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 135017 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #100 Gepost op: 16-01-2017, 19:56:43 »
Wil iemand het nog 1x samenvattend uitleggen?  ::rofl::
43 22 9 staat op die postbus
43 is van de nuggets opdracht (wat heeft dat met Diederik te maken?)
22 is zijn geboortedag
en 9 dus Bilthoven?

En de linking pin met de mol en met Diederik? Ik ben het even kwijt ;)
Meer L

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #101 Gepost op: 16-01-2017, 21:29:42 »
Als je uitgaat van a=1, b=2 etc, dan is 43 gelijk aan "Jekel".

(staat in een ander topic)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #102 Gepost op: 16-01-2017, 21:38:17 »
In het tweede dagboek van de Mol laat de schrijver de oud-mol zeggen:  "Je laat mensen voor je lopen" (als manipulator).

Als je de klemtoon op 'vóór' legt, wordt de betekenis anders.


Op het t-shirt van Diederik is te lezen: Don't follow me.

Met andere woorden: 'Loop voor me, je moet voor me lopen". Maar nu misschien met de nadruk op 'Loop' (of 'lopen')?


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #103 Gepost op: 16-01-2017, 21:48:57 »
Leuk gevonden!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #104 Gepost op: 16-01-2017, 22:34:38 »
Wil iemand het nog 1x samenvattend uitleggen?  ::rofl::
43 22 9 staat op die postbus
43 is van de nuggets opdracht (wat heeft dat met Diederik te maken?)
22 is zijn geboortedag
en 9 dus Bilthoven?

En de linking pin met de mol en met Diederik? Ik ben het even kwijt ;)

Je neemt getallen die je ziet, je kruipt je tunnel in en je probeert die getallen op de 1 of andere manier te laten kloppen. Vast recept hoor. ::rofl::

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #105 Gepost op: 16-01-2017, 22:45:42 »
Ik geef toe dat ik lichtelijk in een Sigrid / Diederik tunnel verkeer  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #106 Gepost op: 16-01-2017, 22:51:14 »
Ik geef toe dat ik lichtelijk in een Sigrid / Diederik tunnel verkeer  ;D

Geeft niks. Charme van het programma. ;) Ik heb er wel niet veel mee.  ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #107 Gepost op: 16-01-2017, 23:29:43 »
In het tweede dagboek van de Mol laat de schrijver de oud-mol zeggen:  "Je laat mensen voor je lopen" (als manipulator).

Als je de klemtoon op 'vóór' legt, wordt de betekenis anders.


Op het t-shirt van Diederik is te lezen: Don't follow me.

Met andere woorden: 'Loop voor me, je moet voor me lopen". Maar nu misschien met de nadruk op 'Loop' (of 'lopen')?





Kijk dit vind ik nu een heel mooie. Knap bedacht door de makers, gelaagd en zeer Knap gevonden. Of t Waar is mag later blijken. 1 molpunt voor diederik en hulde voor de ontdekking
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 09:13:39 door Tarbozan »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #108 Gepost op: 17-01-2017, 05:18:43 »
Ik zat heel erg op Diederik met het idee dat de ontvoerde leugenaar een toppositie voor een Mol is. Hij kan de waslijn opdracht verkeerd afmaken (en niet inleveren), 1000 euro uit de pot houden door te liegen en dat valt niemand op omdat het logisch is dat hij voor de vrijstelling gaat. Moet gaan, hij is tenslotte nergens bij geweest. En het zou hilarisch zijn als blijkt dat hij 's avonds prijs heeft zitten schieten op de kermis, dan heeft hij nog meer geld uit de pot gehouden wellicht (en dat is eerder gebeurd dat de kijker dat niet te zien kreeg). Vond het ook frappant dat hij als enige niet paniekerig is dat hij van de groep niets meegekregen zou hebben én ook nog eens de testvragen niet ziet, Jeroen en Roos zijn meer van slag. Het kan bovendien de tweede laag zijn, de Mol én de leugenaar (mol) in de rechtbank.

Samen met de hints die eerder genoemd zijn zoals naar de grond kijken in de hoop dat, zijn t-shirts en de manier waarop hij mensen kan bespelen.

Maar ik zie niet goed hoe hij de verdeel en heers techniek zou hebben toegepast. Dat wijst meer naar Jochem.

Moeilijk lastig! En leuke afleveringen!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #109 Gepost op: 17-01-2017, 12:58:25 »
Toen ik zijn shirt zag met Don't follow me...Dacht ik meteen als een leuke grap naar Follow the Money principe....Niet Diederik volgen dus in dat geval want dat leidt nergens heen  ::zwaai::
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #110 Gepost op: 19-01-2017, 15:08:01 »
Toen ik hoorde dat Diederik Jekel meedeed viel me meteen op dat zijn achternaam lijkt op die van de hoofdpersoon uit Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde. Dat gaat over gespleten persoonlijkheden, goed en kwaad. Ben benieuwd of, áls hij de mol is, zijn achternaam door de makers ook daadwerkelijk als hint bedoeld is.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2017, 15:12:31 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #111 Gepost op: 19-01-2017, 21:23:50 »
Toen ik zijn shirt zag met Don't follow me...Dacht ik meteen als een leuke grap naar Follow the Money principe....Niet Diederik volgen dus in dat geval want dat leidt nergens heen  ::zwaai::

Zoiets dacht ik ook: Stop Following Me => geloof mijn verhaal niet. Maar ja...

Offline lmsdax

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #112 Gepost op: 21-01-2017, 12:55:21 »
Diederik zij in de rechtszaal; ik ben de m... ehhhh..... leugenaar! wou hij zeggen: ik ben de mol??  ???

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #113 Gepost op: 21-01-2017, 13:46:41 »
Vraag aan hen die Diederik verdenken:

Waarom zou Diederik als hij de mol is proberen de waslijnopdracht te volbrengen?

Ik vind het zeer kandidaats dat hij probeert de opdracht tot een goed einde te brengen aangezien hij de enige is die er nog wat van kan maken. Zonder verdacht te worden kan hij er prima mee wegkomen dat met het verdwijnen van Jeroen de opdracht niet meer te doen is. Of hij kan gewoon bij de laptop blijven staan totdat iemand hem (eventueel via de porto) aantreft. Etc.

Kortom, hij heeft aan niemand iets uit te leggen als de opdracht mislukt en toch probeert hij de opdracht te redden. Dat is toch niet te rijmen met de mol?


Hij trok volgens mij ook allerlei briefjes van de waslijn af die niet juist waren en maakt de opdracht niet juist af, dus denk niet dat dit veel zegt.
Verdenk overigens Diederik niet als mol en kreeg (zoals iemand ergens in een topic al noemde) het gevoel dat hij als kandidaat op zoek was naar een mogelijke hint die uit de overgebleven briefjes te halen was.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #114 Gepost op: 21-01-2017, 21:15:36 »
Blijft opvallend die shirtjes van Diederik
Het spruitje (verwijzing naar Margriet in 2015?)
Dan het rode fsm shirt (Flying Spaghetti Monster) wikipedia zegt:

In January 2005,[15] Bobby Henderson(fr), then a 24-year-old[16] Oregon State University physics graduate, sent an open letter regarding the Flying Spaghetti Monster to the Kansas State Board of Education.

In die open brief stond:

I think we can all look forward to the time when these three theories are given equal time in our science classrooms across the country, and eventually the world; one third time for Intelligent Design, one third time for Flying Spaghetti Monsterism, and one third time for logical conjecture based on overwhelming observable evidence.

— Bobby Henderson[13]

Doe er jullie ding mee  ;D
Profiler

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #115 Gepost op: 21-01-2017, 21:29:32 »
Ik vind Diederik iedere aflevering irritanter worden.. ik weet niet zo goed waarom :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #116 Gepost op: 21-01-2017, 22:02:00 »
Opvallend die weerspiegeling van groene lampjes in de brillenglazen van Diederik tijdens de executie....???  ???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #117 Gepost op: 21-01-2017, 22:05:21 »
wannabee mol ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #118 Gepost op: 21-01-2017, 22:14:04 »
wannabee mol ?

Dat sluit ik niet uit, alleen heeft hij dit niet zelf in de hand.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #119 Gepost op: 21-01-2017, 22:51:35 »
Jammer van al die t-shirts. Hoe leuk ook gevonden wellicht. Te veel in your face! Niet leuk voor een Mol m.i. .
Groen (heel veel groen), rood en ook zwart blijkt nu...maar ik vind het te veel van het goede.
Dus ga nu zelfs hopen dat hij niet de Mol is, en dat is jammer.

Dan ga ik liever voor het shirt van Jan Willem Roodbeen! En hij had het niet eens door, haha. Had zijn dochter ingepakt toch?
:)
Omnia vincit amor