Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 134979 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2017, 11:17:11 »
Ik hoop trouwens dat hij ver komt in het spel. Ik vind hem af en toe slim nadenken over dingen. Zoals wiens vrijstelling af te pakken.

Maar ik weet niet of hij zichzelf in zijn fanatisme vergeet verdacht te maken. Een beetje de William of Anna, die gewoon die opdrachten goed wil doen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2017, 11:48:16 »
Diederik profileert zich de hele aflevering als de "alpha-nerd".
Roept veel zinnige dingen en beargumenteert deze zeer sterk.
Daarom vond ik het wel verdacht dat hij als een mak schaap achter Sanne aan liep.
Zelfs nadat Imanuelle meerdere malen de goede kant aanwees.
Waar was ineens dat heldere denkvermogen gebleven. ::vergroot::
Gaat op mijn lijstje.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2017, 12:01:53 »
Diederik was vooral de eerste helft van de aflevering wel héél veel aan het woord. Aangezien de mol vaak minder in beeld komt omdat hij/zij in dezelfde tijd als de kandidaten ook testimonials moet maken voor de laatste aflevering lijkt hij mij een onwaarschijnlijke mol.

Diederik komt nu eenmaal erg goed uit zijn woorden en is tamelijk tamelijk grappig en expressief - een beetje camp zelfs. Dat is goud waard voor de makers en alleen daarom al zullen zijn biechts relatief vaak de montage halen. Je zag in 2005 hetzelfde met Marc-Marie, en omgekeerd met Yvonne van den Hurk, wier biechts nauwelijks werden gebruikt.
Woosie down?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2017, 12:05:24 »
Mijn mol, naar aanleiding van de enveloppenopdracht. Heb me overigens wel rotgelachen om zijn uitleg over de Actie van Vincent: "Nee!"  ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2017, 12:13:03 »
Diederiks voorstel in de busjes is om met zijn groep plekken 1, 3 en 5 te doen. Die staan respectievelijk voor 1000 euro, 500 euro en het vraagteken. Daarmee zou hij zich de macht geven over het meeste geld (€1500 vs €1000) én het vraagteken. Als hij de Mol is gok ik dat zijn plan was om deze verdeling te krijgen, om vervolgens zijn teamgenoten te overtuigen eerst naar het vraagteken te gaan (ongeacht wat ze overleggen met het andere team) om vervolgens misschien wel de 1000 euro mis te lopen ::vergroot::
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2017, 12:14:17 »
Ze gaan ook eerst naar de 750 en daarna pas naar de 1000.-
dat kan te maken hebben met locatie maar vond ik ook opvallend.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2017, 13:14:12 »
Zeker,de bovenstaande twee posts vond ik ook erg opvallend

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2017, 14:39:13 »
Ik weet niet of het al elders is gemeld op het forum, maar Diederik draagt op de bovenstaande foto een shirt met de tekst: 'For a good time, call 6,02 x 10^23'. In de scheikunde is dit ook wel het getal dat staat voor de term 'Mol'.
Eigenlijk staat er dus: 'For a good time, call Mol.'



En wat zien we hier in de 1e aflevering. Weer een hint naar Diederik?
Het getal op dit bord begint met 23. De 'macht 23' uit het getal hierboven door Moritz genoemd.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 14:53:23 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2017, 14:40:26 »
mij gevoel zegt gewoon dat diederik de mol is iemand een goede hint erbij?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2017, 15:00:51 »
Wat was Diederik nerveus bij de executie. Dit had hij ook bij de perspresentatie. Mol zenuwen of toch kandidaat zenuwen?  ???


Misschien kan hij nervositeit ook goed acteren. Hij presenteert ook een programma over diverse richtingen uit de wetenschap. Volgens mij heeft hij ook veel belangstelling voor de psychologiekanten en weet hij wellicht goed hoe hij 'bewust' zenuwen (zoals bij een executie) non-verbaal kan tonen op TV zonder dat hij daadwerkelijk zorgen heeft of hij al dan niet uit het spel gekegeld wordt [...als Mol  ;)]
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 15:02:46 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2017, 15:08:15 »
En wat zien we hier in de 1e aflevering. Weer een hint naar Diederik?
Het getal op dit bord begint met 23. De 'macht 23' uit het getal hierboven door Moritz genoemd.

Deze foto had ik inderdaad ook al opgeslagen. Het lijkt namelijk gephotoshopt. Ook het getal 353 komt vaak terug, al Google op losgelaten. Wellicht staat het voor CEC, een benaming in de scheikunde? Mmmmm  ::ok:: ::vergroot::
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2017, 15:14:09 »
mij gevoel zegt gewoon dat diederik de mol is iemand een goede hint erbij?

Werkt het normaal niet omgekeerd? ;D Goede hint vinden over iemand en dan denken dat hij/zij de Mol moet zijn?

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2017, 15:17:03 »
Daarom vond ik het wel verdacht dat hij als een mak schaap achter Sanne aan liep.
Zelfs nadat Imanuelle meerdere malen de goede kant aanwees.

Ondanks dat hij het spel tot dusver slim speelt, was het zijn eigen iniatief om de verkeerde kant op te gaan. Sanne liep meer achter hem aan. Wellicht een Molactie?

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2017, 15:30:23 »
Werkt het normaal niet omgekeerd? ;D Goede hint vinden over iemand en dan denken dat hij/zij de Mol moet zijn?

bedoel of iemand een hint heeft over diederik

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2017, 15:36:46 »
lees het topic door ;) Er staan er al een paar
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2017, 16:06:02 »
Ik weet niet of het al elders is gemeld op het forum, maar Diederik draagt op de bovenstaande foto een shirt met de tekst: 'For a good time, call 6,02 x 10^23'. In de scheikunde is dit ook wel het getal dat staat voor de term 'Mol'.
Eigenlijk staat er dus: 'For a good time, call Mol.'



Ik zag deze ook vaak op Twitter voorbijkomen. Dan zou de Klaashint van vorig jaar eigenlijk best laat zijn, in aflevering 2... Zou de productie dit toestaan (of eh, het weten...)?
No Milk today???

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2017, 16:09:55 »
Diederik is gezien zijn fanatieke houding en zijn zeer goede stel hersens een potentiële winnaar voor mij. Geen Mol vooralsnog.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Moritz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Maurice' maar dan anders..
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2017, 16:14:42 »
Ik zag deze ook vaak op Twitter voorbijkomen. Dan zou de Klaashint van vorig jaar eigenlijk best laat zijn, in aflevering 2... Zou de productie dit toestaan (of eh, het weten...)?

Bij nader inzien, denk ik dat dit gewoon een gevalletje 'Carolina' is, met haar groen-zwart gelakte nagels. Als grapje om te kijken hoe de Molloten hier mee om zouden gaan. Als hij toch de Mol is én dit gepland was, vind ik het erg gedurft van de makers en van Diederik.
Mijn molletje: Rémy

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2017, 16:17:46 »
Ik zie dat T-shirt juist als een dikke vette knipoog. Er staat toch ook gewoon een mol op? Naast de avogrado cijfercode? Dus juist overduidelijk toch? Als grap?
Meer L

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2017, 16:26:53 »
Bij nader inzien, denk ik dat dit gewoon een gevalletje 'Carolina' is, met haar groen-zwart gelakte nagels. Als grapje om te kijken hoe de Molloten hier mee om zouden gaan. Als hij toch de Mol is én dit gepland was, vind ik het erg gedurft van de makers en van Diederik.

Heb ik ook. Sowieso iemand hier die de feiten bij de hand heeft en weet wat en wanneer de laatste mol/kleding hint was?
No Milk today???