Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 134568 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2017, 16:36:55 »
Heb ik ook. Sowieso iemand hier die de feiten bij de hand heeft en weet wat en wanneer de laatste mol/kleding hint was?

Het hangertje van Kim. Zeven jaar geleden.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2017, 16:42:04 »
Het hangertje van Kim. Zeven jaar geleden.

Ik had kunnen weten dat jij dat zou weten, had je moeten taggen  ;D Laaang geleden dus. Sindsdien dus alleen dwaalsporen. Ik vind het na vorig jaar toch een te storend iets, dit shirt.  :-\\
No Milk today???

Offline Brink

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2017, 21:29:52 »
Wat mij opviel in de eerste aflevering is een kleine verspreking van Diederik. Tijdens de tweede opdracht in de bioscoop zegt hij namelijk het volgende:

Citaat
"... Dus het is wat Jochem zegt, zeker waar, dus de slechtste, dat hoeft niet eens de aardigste te zijn. Dus als wij denken, Roos die snapt ons niet, die kent ons niet, die gaat de test slecht maken. "

En dan vooral het woordje ons. Alsof hij per ongeluk doelt op de mol (en vorige mollen)..

Offline TwiiCe

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2017, 21:57:15 »
Ik ben nog niet zo'n goede molloot.. Maar als scheikundige wetenschapsnerd hoop ik dat we iets kunnen met deze informatie. Wat weet ik nog niet precies:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mole_Day
Citaat
Mole Day is an unofficial holiday celebrated among chemists, chemistry students and chemistry enthusiasts on October 23, between 6:02 AM and 6:02 PM,[1][2][3][4] making the date 6:02 10/23 in the American style of writing dates. The time and date are derived from Avogadro's number, which is approximately 6.02 × 1023, defining the number of particles (atoms or molecules) in one mole of substance, one of the seven base SI units.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2017, 22:58:48 »
Deze foto had ik inderdaad ook al opgeslagen. Het lijkt namelijk gephotoshopt. Ook het getal 353 komt vaak terug, al Google op losgelaten. Wellicht staat het voor CEC, een benaming in de scheikunde? Mmmmm  ::ok:: ::vergroot::

Nee hoor deze foto is niet geshopt. Het naambord verschijnt na 11:40 van afl. 1 kort in beeld: ik heb het beeld stil gezet en met mijn iPhone een foto van mijn TV scherm gemaakt.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2017, 12:31:21 »
Nee hoor deze foto is niet geshopt. Het naambord verschijnt na 11:40 van afl. 1 kort in beeld: ik heb het beeld stil gezet en met mijn iPhone een foto van mijn TV scherm gemaakt.
  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Dat snap ik Molebuster, ik heb ook een foto gemaakt met de iPhone. Het lijkt alleen geen authentiek shot vanuit WIDM. Alsof het gemaakt is, om ons iets te vertellen. Het is duidelijk weer begonnen, ik zie overal iets in....
Meer L

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2017, 15:46:37 »
En wat zien we hier in de 1e aflevering. Weer een hint naar Diederik?
Het getal op dit bord begint met 23. De 'macht 23' uit het getal hierboven door Moritz genoemd.


Google het eens en je ziet dat het het telefoon nummer is van het bedrijf.

Geen hint dus.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2017, 21:32:22 »
In de promo van aflevering 2 heeft Diederik een shirt aan, met de tekst STOP FOLLOWING ME.

Dat is leuk, want bij de eerste groepsfoto had hij die natuurkundige formule op zijn shirt staan, die verwees naar het begrip MOL.

Apart zou het niets te betekenen hoeven te hebben, maar dit vind ik wel interessant om in de gaten te houden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2017, 22:07:08 »
Google het eens en je ziet dat het het telefoon nummer is van het bedrijf.

Geen hint dus.

Waarom zou dat niet kunnen? Een bloem ergens in beeld kan toch ook een hint zijn? Het is idd een telefoonnummer ja dat klopt.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2017, 11:01:13 »
Als je Diederik zo bekijkt en beluistert lijkt het een behoorlijk fanatieke kandidaat die alles goed bekijkt en veel zijn zegje mag doen in de biechts.  Nerveus bij de test waar je heen duidelijk zijn handen (droog?) ziet wrijven over zijn broek.Toch durf ik hem niet nu al af te schrijven als mol. Juist door zijn hele sterke analyserende blik kan hij ook heel goed een kandidaat spelen ook als is ie geen acteur.Op grond van zijn IQ zeg maar.Ik zou het wel leuk vinden als hij het is.

-Aanwijzingen die naar hem zouden kunnen leiden zijn het feit dat hij bij het enveloppen zoeken zich vnl op de grond richt(als mol), het lijkt me logischer als je net als de anderen ook in de bomen kijkt. Hieraan gekoppeld zou dan het idee kunnen zijn dat hij juist geen envelop wil vinden om bij de loosergroep te komen aan de andere kant lagen er ook enveloppen op de grond meen ik en weet de mol van tevoren toch wel waar de enveloppen hangen/liggen (denk ik).

- hij zit in het groepje met Sanne en Imanuelle die alledrie in eerste instantie de envelop missen bij de ingang. Het is Imanuelle die de envelop wel ziet als ze er voor de tweede keer langslopen. Een mol zou de envelop helemaal willen missen en misschien was dat de bedoeling van Diederik (of Sanne wel).

- Imanuelle wil absoluut naar rechts waar ze de THAI ziet staan maar Diederik stelt voor de andere kant op te lopen en Sanne gaat hierin mee. Beetje gek dat ze niet meteen op Imanuelles enthousiasme ingingen en best wel lauw op haar reageerden.

Ik heb Jeroen als schot voor de boegmol ingevuld maar weet na afl.1 nog niet of ik daar bij blijf.  Er zijn nog teveel potiëntele mollen in het spel ::vergroot::.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2017, 18:13:23 »
Als Diederik de Mol is, dan móet er natuurlijk een hint zijn met de scheikundige betekenis van mol. 'Logisch dus, dat hij zo'n shirt aandoet.' Ik bedacht me alleen dat het veel mooier en subtieler kan, door Diederik op de een of andere manier te koppelen aan de letter n. Dat is namelijk het scheikundige symbool voor de eenheid. Als hij de Mol is, zou zo'n mega-opvallend t-shirt dus helemaal niet nodig zijn. ::regenboog::
...óf niet!

Offline pellertje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2017, 19:24:41 »
Het symbool voor mol is helaas gewoon 'mol'. De grootheid die je in mol kan uitdrukken is wel 'n', oftewel aantal. Ik ben het met je eens dat het shirt te duidelijk is. In de promo van aflevering 2 heeft Diederik een shirt aan met 'Stop following me', iets wat een mol zou denken/zeggen. Ik krijg het vermoeden dat hij zelf wat leuke shirts heeft meegenomen om aan te trekken tijdens de opnames :p

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2017, 19:27:22 »
Je hebt gelijk :-[ Desalniettemin zou n inderdaad nog steeds mooi en een flink stuk subtieler zijn.
...óf niet!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2017, 19:46:14 »
Het symbool voor mol is helaas gewoon 'mol'.

Bedoel je met "het symbool" de eenheid? Want eh wat is nou een symbool, want die n kan je ook een symbool noemen (dat is de grootheid).

Nja verwarring.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline pellertje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2017, 19:53:39 »
Met het symbool bedoel ik de afkorting voor de eenheid. Voor de eenheid meter is dit bijvoorbeeld 'm', voor de eenheid mol is dit 'mol'.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2017, 19:55:10 »
"Mol" is een eenheid.

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Mol_(eenheid)

Het scheikundig symbool voor "Mol"is "M".

Aanvulling: - Een grootheid is een gegeven of verschijnsel in de natuur dat meetbaar is. Als zo'n meetbaar verschijnsel met een getalwaarde wordt aangegeven , moet achter het getal een eenheid staan, waarin het getal is uitgedrukt. (Van scholieren.com geplukt  ;D )
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 20:00:55 door Marisa »

Offline pellertje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2017, 20:05:14 »
'M' is het symbool voor de eenheid molair, die wel te maken heeft met een mol maar niet hetzelfde is.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2017, 20:22:46 »
Dank, Pellertje.

Nog even uit nieuwsgierigheid gecheckt wat het een nu met het andere te maken heeft, en inderdaad:     

"aantal mol = massa / molaire massa

In symbolen wordt dit zo opgeschreven: n = m / M "

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2017, 21:42:58 »
Diederik en Jeroen deden wel de opdracht die maar éénmalig echt kon en door overgebleven mensen niet meer op te lossen zou zijn...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2017, 21:52:47 »
Ik vond Diederik niet bepaald goed liegen. Te veel details die je niet zou noemen als je echt een verhaal verteld. Al pakt het goed uit (voor de mol), als hij de mol zou zijn had hij beter zijn best moeten doen. Ik verdacht hem al niet sterk, maar nu staat er een dikke streep door zijn naam.