Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 135032 keer)

Offline Spork

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2017, 12:07:17 »
Vorige week had je het paar eenden heel duidelijk in beeld. Deze week een paar zeeleeuwen.  Diederik heeft het nu over de 2 bevers die samen een paartje zijn. Waar hij eerder al de 2 landrovers en 2 boswachters benoemde.
Ik zag nog wel verwijzingen naar 2, maar als je er op gaat letten zie je al snel overal 2 in. Toch waren die eenden vorige week zo duidelijk in beeld dat ik er toch iets mee moest.  ::tandpastasmiley::


Alleen ben ik nu wel een beetje in de war van de test. Welke vragen zijn daar gesteld, want als Yvonne op Roos zat moeten daar automatisch ook wat vragen op Diederik zijn.
Neither a spoon, nor a fork.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2017, 12:13:12 »
Nog iets vreemds;
Diederik geeft via porto door (@09.41)

"Schrijven
 schrijvers
 schetsen"
En in beeld zien we tegelijkertijd (wat hij ook dus zou moeten zien):
 "Gedicht
  Mol
  Draaiboek"

Dus komt niet overeen...vreemd...

Kunnen we hier een puzzel van maken?
Is de Mol een schrijver? Roos of Jekel?



"Schrijven
 schrijvers
 schetsen"

 "Gedicht
  Mol
  Draaiboek"

Met deze zes woorden zou je zinnetjes kunnen maken.

Schrijvers "schetsen" eerst en schrijven dan. De Mol schrijft een draaiboek als een gedicht. Of: Voor de Mol wordt een draaiboek geschreven als een gedicht... ("als een gedicht" in de zin van "een prachtig draaiboek" en tegelijk wijzend naar het beroep van de Mol, een dichter is ook een schrijver).


Verder zijn ook op deze foto alwéér de letters "PM" te zien.
Betekenis: pro memorie/pro memoria = ter herinnering.
Wordt vaak gebruikt bij begrotingen of kostenramingen als (nog) niet helemaal zeker is hoe hoog de kosten zijn. De kosten van de pot?
Ook wel door schrijvers van een artikel gebruikt, om aan te geven dat er later nog op iets moet worden teruggekomen/gewijzigd.

PM zou natuurlijk ook kunnen slaan op Paper Mill. - PM was trouwens ook de naam van een Amerikaanse krant (!) in de jaren veertig. -

Edit 18 01: Ik heb nu de uitgetypte onderschriften gelezen van afl 2.  Waar Diederik zegt: "schrijvers... schrijven...schetsen, " kan het ook zo zijn, dat hij zelf hardop aan het associëren was met de woorden op de blaadjes papier, om zo als rechtgeaarde wetenschapper (en als deelnemer) mogelijke verbanden te vinden.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 22:43:23 door Marisa »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #82 Gepost op: 15-01-2017, 13:30:43 »
Vorige week had je het paar eenden heel duidelijk in beeld. Deze week een paar zeeleeuwen.  Diederik heeft het nu over de 2 bevers die samen een paartje zijn. Waar hij eerder al de 2 landrovers en 2 boswachters benoemde.
Ik zag nog wel verwijzingen naar 2, maar als je er op gaat letten zie je al snel overal 2 in. Toch waren die eenden vorige week zo duidelijk in beeld dat ik er toch iets mee moest.  ::tandpastasmiley::

in de afleveringtitels komen ook steeds dubbele letters voor:

zo gedaan
meegaand

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2017, 13:50:43 »
Diederik is ook in spiegelbeeld te zien, net als Jeroen 6.31

Edit: en Diederik heeft in de fabriek een shirt aan met o.a. 88 erop

« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 13:54:44 door m0lmuis »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2017, 14:07:07 »
Ik heb het nog niet terug gelezen dus ik noem het gewoon even:

Arts introductie bij de test was wel érg opvallend.

'Als groep een leugenaar ontdekken gaat jullie niet zo goed af.
En dus kan Diederik opgelucht ademhalen'

En dan dit shot waarop Art niks zegt maar alleen de vrijstelling met daarop 'De Mol' laat zien.
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2017, 14:08:49 »
Diederik is ook in spiegelbeeld te zien, net als Jeroen 6.31

Edit: en Diederik heeft in de fabriek een shirt aan met o.a. 88 erop


Ik schreef in antwoord op je vraag bij jouw still uit de papermill, in het bijbehorende topic onder meer:

"M  26  -  ... - # - 8

M 26    2 + 6 =      8                 

... #8   (wéér het paragraaf/hashtag-teken!)".


Dat die twee achten nou ook nog op zijn t-shirt staan, vind ik net iets té toevallig.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2017, 14:26:24 »
Ik heb het allemaal gelezen Marisa, maar weet je, vooral bij die cijfers bekruipt me een déjà vu gevoel van de camera clicks van een paar seizoenen geleden  :(

Misschien kan er een topic komen waar al die spiegelbeelden en cijfers bij elkaar komen te staan?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2017, 16:49:11 »
(...) vooral bij die cijfers bekruipt me een déjà vu gevoel van de camera clicks van een paar seizoenen geleden  :( (...)

Een paar seizoenen geleden was ik nog niet zo intensief bezig met widm en (on-)mogelijke hints. Jouw ervaring daarin en kennis daarover ontbreken me dus nog. :)


Misschien kan er een topic komen waar al die spiegelbeelden en cijfers bij elkaar komen te staan?

Dat vind ik een prima idee. Wie van jullie kan dat goed?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 17:16:53 door Marisa »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2017, 16:55:15 »
En dan dit shot waarop Art niks zegt maar alleen de vrijstelling met daarop 'De Mol' laat zien.

Vond dat shot zo apart gemaakt overkomen, was ineens uit de aflevering.
Maar leek me ook weer te obvious als hint.

Verder zit..zat ik nog niet Died te verdenken, maar het zou me eveneens niet meer verbazen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #89 Gepost op: 15-01-2017, 17:22:57 »

Een paar seizoenen geleden was ik nog niet zo intensief bezig met widm en (on-)mogelijke hints. Jouw ervaring daarin en kennis daarover ontbreken me dus nog. :)

Dat vind ik een prima idee. Wie van jullie kan dat goed?

2014: in elke aflevering zagen we 1 of meerdere personen een foto maken en daar hoorde je die clicks  bij.

Bij de Molfandag hoorden we dat dat er als een grapje in was gestopt  :-\\

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #90 Gepost op: 15-01-2017, 17:47:18 »
Ah, wat flauw van die makers, dan.

Ik ben heel benieuwd of er dit jaar ook grapjes in blijken te zitten.
Mij bekruipt nu het gevoel dat dat best wel eens al die cijfers en getallen zouden kunnen zijn, die onder meer richting Diederik lijken te wijzen.

Ik hoop dat ik dat mis heb. Maar goed, er valt nog veel meer te ontdekken, gelukkig.



Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2017, 19:43:28 »
2014: in elke aflevering zagen we 1 of meerdere personen een foto maken en daar hoorde je die clicks  bij.

Bij de Molfandag hoorden we dat dat er als een grapje in was gestopt  :-\\

 ::rofl:: ::rofl:: uren zitten zoeken en afleveringen herbekeken en het was gewoon niets  ::rofl:: ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #92 Gepost op: 16-01-2017, 00:13:40 »
Deze foto uit aflevering 1 stond nog niet in dit topic, als ik goed gekeken heb.

43     22      9

Casper, en nu de "9" nog.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #93 Gepost op: 16-01-2017, 00:24:27 »
::rofl:: ::rofl:: uren zitten zoeken en afleveringen herbekeken en het was gewoon niets  ::rofl:: ::rofl::

Heerlijk toch? I  ::love:: Wie is de Mol? for ever!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #94 Gepost op: 16-01-2017, 00:41:47 »
Deze foto uit aflevering 1 stond nog niet in dit topic, als ik goed gekeken heb.

43     22      9

Casper, en nu de "9" nog.

Die brievenbus heb ik gemist! Mea Culpa

Offline Miranha

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #95 Gepost op: 16-01-2017, 14:38:48 »
Ja Diederik is ook erg verdacht maar soms lijkt het te obvious, voor alsnog staat hij in mijn lijstje.

Wat me ook nieuwschierig maakte was het codewoord in aflevering 1 "keep it weird", "keep Portland weird" waar het anagram van Diederik in te vinden is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #96 Gepost op: 16-01-2017, 14:43:02 »
Wat me ook nieuwschierig maakte was het codewoord in aflevering 1 "keep it weird", "keep Portland weird" waar het anagram van Diederik in te vinden is.

Is gewoon het motto van de stad.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #97 Gepost op: 16-01-2017, 15:18:42 »
Zou een goede verklaring zijn, maar tijdstechnisch lijkt het niet te kloppen. Het is niet zo vroeg donker dat ze eerst de kermisopdracht kunnen doen en dat Roos daarna nog naar Las Vegas kan vliegen.

Dacht ik ook, maar even gegoogled en het blijkt wel normaal te kunnen, en wat kan er allemaal wel niet geregeld worden voor zo'n programma. Denk dat dat dus best mogelijk is.

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #98 Gepost op: 16-01-2017, 19:23:10 »
Deze foto uit aflevering 1 stond nog niet in dit topic, als ik goed gekeken heb.

43     22      9

Casper, en nu de "9" nog.

Zijn geboorteplaats (Bilthoven) heeft 9 letters.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #99 Gepost op: 16-01-2017, 19:54:04 »
Zijn geboorteplaats (Bilthoven) heeft 9 letters.

Aha! Waar blijft Casper?