Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 135770 keer)

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #140 Gepost op: 28-01-2017, 01:39:46 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

[youtube]UMM8Xhl_uLM[/youtube]
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #141 Gepost op: 28-01-2017, 21:50:52 »
Ik durf het wel aan om Diederik definitief af te schrijven als Mol.  Jullie?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #142 Gepost op: 28-01-2017, 21:52:05 »
Ik durf het wel aan om Diederik definitief af te schrijven als Mol.  Jullie?

Denk ik ook. Toen hij die rodeo opdracht tot een goed einde bracht, is die vogel wel gaan vliegen. Kan zijn fysiek altijd gebruiken als excuus, maar heeft het toch gehaald.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #143 Gepost op: 28-01-2017, 22:53:26 »
Denk ik ook. Toen hij die rodeo opdracht tot een goed einde bracht, is die vogel wel gaan vliegen. Kan zijn fysiek altijd gebruiken als excuus, maar heeft het toch gehaald.
Om iemand nou af te schrijven vanwege 250 euro... Dan moet je zo onderhand iedereen afschrijven.
Ik zou meer focussen op zijn eerste bieding van 3500 euro.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #144 Gepost op: 28-01-2017, 22:56:02 »
Ik zou meer focussen op zijn eerste bieding van 3500 euro.

Dit is ook iets wat mij dwars zit met zo'n hoge bieding haal je het veilige gemiddelde wel flink omhoog.
Ik hoop dat Diederik een lieve mol wilde spelen door de gratis grens iets omhoog te gooien aangezien hij zelf ook wel door had dat er ruim 6000 uit de pot zou gaan. #laatstehoop
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #145 Gepost op: 28-01-2017, 22:57:01 »
Om iemand nou af te schrijven vanwege 250 euro... Dan moet je zo onderhand iedereen afschrijven.
Ik zou meer focussen op zijn eerste bieding van 3500 euro.

Ik schreef Diederik eerder af op basis van de voorgaande afleveringen + dan die 250 euro. Als een soort van druppel die de emmer deed overlopen.

Uiteraard is 250 euro op zich te weinig.

Die bieding van 3500 euro maakt het helemaal af.

Offline Miranha

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #146 Gepost op: 29-01-2017, 14:08:49 »
Als de mol wil dat er veel geld uit de pot wordt gehaald zet hij ook veel in dat komt omdat hij weet dat de anderen gulzig zijn naar jokers, de mol beschermd de pot niet en Diederik wist dat de anderen meer dan 6000 zouden bieden voor jokers "Ik wist dit" waren zijn woorden, misschien wist hij "meer dan normaal"? Jeroen heeft teveel vertrouwen in zijn mede- kandidaten. Thomas wordt steeds molleriger. Om gek van te worden, ::bravo:: wat een prachtprogramma WIDM!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #147 Gepost op: 29-01-2017, 15:53:18 »
Diederik werd steeds roder tijdens het bieden. Dat heeft iedereen wel gezien. Wat ik zou willen weten is; Wat was de reden daarvoor?
Rood omdat hij het warm heeft? Of omdat hij zich zo laat opjutten? Is hij misschien een gokker?
Schaamde hij zich misschien omdat het bod steeds hoger werd en dus veel geld uit de pot, maar dacht hij misschien nu kan ik niet meer terug? (denk ik zelf niet)
Of ging hij door met bieden om te kijken wat de anderen of één andere kandidaat zou doen?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een slimmerik als Diederik zoveel waarde hecht aan één joker.

Ben benieuwd wat jullie denken.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #148 Gepost op: 29-01-2017, 16:15:19 »
Diederik werd steeds roder tijdens het bieden. Dat heeft iedereen wel gezien. Wat ik zou willen weten is; Wat was de reden daarvoor?
Rood omdat hij het warm heeft? Of omdat hij zich zo laat opjutten? Is hij misschien een gokker?
Schaamde hij zich misschien omdat het bod steeds hoger werd en dus veel geld uit de pot, maar dacht hij misschien nu kan ik niet meer terug? (denk ik zelf niet)
Of ging hij door met bieden om te kijken wat de anderen of één andere kandidaat zou doen?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een slimmerik als Diederik zoveel waarde hecht aan één joker.

Ben benieuwd wat jullie denken.


Ik denk dat Diederik gewoon verbrand is tijdens de tweede opdracht, hij werd in die opdracht al roder.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2017, 17:35:57 »
Die t-shirts van Diederik blijven opmerkelijk: de eerste helft van de aflevering heeft hij een shirt aan met o.a. een schip van de Thunderbirds. Daarin kan volgens een paar van mijn niet-generatiegenoten een graafmachine in opgeborgen worden dat "The Mole" heet.

Bij de test draagt Diederik een t-shirt met daarop Parker's square. Dit is een semi-magisch vierkant dat in de wiskunde eigenlijk totaal insignificant is. Waarom is dit dan bekend? Omdat het op het Youtube kanaal Numberphile is gekomen; jawel, datzelfde kanaal waar ook een mooi filmpje staat voor de oplossing voor het kipnuggetprobleem. Dit betekent dus met enige zekerheid dat Diederik ook wel dat filmpje van de nuggets heeft gezien. Wil je nu ook Diederik's shirt kopen, ga dan naar deze site (daar staat ook het filmpje): http://www.bradyharanblog.com/the-parker-square/



edit: het was de maker ook al opgevallen: https://twitter.com/theparkersquare
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 17:37:53 door Bob De Mol »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2017, 17:58:08 »
Die bieding van 3500 euro maakt het helemaal af.
Hij bood slechts 2700. Jochem bood 3500...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #151 Gepost op: 29-01-2017, 18:12:40 »
Hij bood slechts 2700. Jochem bood 3500...

Ik had het over de 'wat zijn 3 jokers jou waard?'-vraag. Diederik zorgt persoonlijk voor 583 euro van het gemiddelde van 1300.

Als Diederik een realistisch bedrag noemt zoals Sanne (750 euro is enorm schappelijk voor die 3 houten blokjes) dan gaat er nog meer uit de pot.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2017, 18:46:53 »
Ik durf het wel aan om Diederik definitief af te schrijven als Mol.  Jullie?
Yes, zo'n rood hoofd krijg je niet als mol zijnde.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2017, 18:51:58 »
Yes, zo'n rood hoofd krijg je niet als mol zijnde.

"De Mol heeft nooit een andere kleur gekregen." ::schaam::

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #154 Gepost op: 29-01-2017, 18:58:12 »
Yes, zo'n rood hoofd krijg je niet als mol zijnde.

Z'n hoofd was gewoon verbrand tijdens de tweede opdracht.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline JohanEr

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #155 Gepost op: 29-01-2017, 19:27:29 »
Waarschijnlijk staat die hier al ergens in het forum, maar ik zag boven Art boeken staan en daarna het volgende beeld van de kandidaten.
Het groene boek komt overeen met Diederik. (als je Art meetelt).
Dus Diederik is de Mol

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #156 Gepost op: 29-01-2017, 19:29:19 »
Waarschijnlijk staat die hier al ergens in het forum, maar ik zag boven Art boeken staan en daarna het volgende beeld van de kandidaten.
Het groene boek komt overeen met Diederik. (als je Art meetelt).
Dus Diederik is de Mol

Dat is heel mooi gevonden! Mij bekruipt wel enige twijfel vanwege het feit dat Art ook in het eerste shot staat...
Woosie down?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #157 Gepost op: 1-02-2017, 11:40:13 »
Ik heb de opdracht in de mill nog een keer bekeken.
Het valt me op dat er maar 2 gele lijnen zijn.
6.03 De eerste die Roos volgt (daar zie je het beestje (molletje?) van afbeelding 2) op de grond.
 De tweede is die van Diederik en Jeroen.
6.28 Diederik neemt meteen de leiding.
(6.49) hetzélfde beestje is ook weer te zien)
Diederik gaat lezen, Jeroen zoekt .
10.27 Jeroen is inmiddels weg en Diederik antwoord op de vraag van Yvonne en dat klinkt érg gemaakt, alsof hij iets moet opzeggen?

Dat er maar 2 gele lijnen zijn zou dus betekenen dat de kandidaten van de andere opdrachten niet ontvoerd konden worden?
Of heeft die gele draad daar niets mee te maken?

Dan de beestjes:
Ergens zie ik hier overeenkomsten in...







Ik heb nog ergens een beestje gezien, dacht aflevering 1, maar weet niet meer waar

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #158 Gepost op: 1-02-2017, 12:03:44 »

Dat er maar 2 gele lijnen zijn zou dus betekenen dat de kandidaten van de andere opdrachten niet ontvoerd konden worden?
Of heeft die gele draad daar niets mee te maken?


Ergens in het topic van deze opdracht (kan alleen niet vinden waar  ::regenboog::) had iemand hele fijne screenshots gemaakt van de derde opdracht met gele lijn.
Deze was er dus waarschijnlijk wel, maar de kandidaten zijn daar alleen nooit aangekomen.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #159 Gepost op: 1-02-2017, 12:09:12 »


Dat laatste plaatje op het molgeld is in ieder geval geen beestje maar een decoratie die je ook op US dollars kan vinden.