Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 132968 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2017, 22:41:30 »
Maar waarom zou hij dat als Mol willen? Bij de helikopter-groep was er juist helemaal geen geld te verdienen...

Omdat zonder vrijstellingen de 2e opdracht niet door kan gaan. Hij zou hebben kunnen bijsturen als de 3 andere heligangers er niet uit zouden komen.

Winnaar? Mol? Leuk shot iig.

 :D Jeroen Kijk in de Verte

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2017, 22:44:19 »
Kijken of meneer Kijk in de Vegte volgende week bij test ook alléén weer de naam van de afvaller noemt....

Verder bij test opvallende zinnen;

"Het kwaad is toch al geschied"
"Liever onbetrouwbaar mét een vrijstelling dan onbetrouwbaar zonder een vrijstelling".
"Hoe speel ik Wie is de Mol(-handboek)".
Omnia vincit amor

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2017, 22:51:39 »
Vond zijn idee om te liegen over de vrijstellingen erg onmols. Je valt daarmee op en daarnaast levert het je als mol ook niets op want er komt toch de bios opdracht.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2017, 00:00:44 »
Ik zit wel in deze tunnel maar wat ik ook onmols vond was dat hij, nadat die vrijstellingen uit het kistje waren gepakt, hij nog even dat papier (opvulling) optilde om te kijken of er nog meer in het kistje zat

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2017, 00:05:24 »
Ik zit wel in deze tunnel maar wat ik ook onmols vond was dat hij, nadat die vrijstellingen uit het kistje waren gepakt, hij nog even dat papier (opvulling) optilde om te kijken of er nog meer in het kistje zat
Ik snap je gedachte inderdaad. Maar kan ook weer zijn om als mol kandidaats over te komen. Zo van ik kijk nog even of er nog meer te halen valt hier  ::vergroot::

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2017, 00:05:55 »
Ik zit wel in deze tunnel maar wat ik ook onmols vond was dat hij, nadat die vrijstellingen uit het kistje waren gepakt, hij nog even dat papier (opvulling) optilde om te kijken of er nog meer in het kistje zat

Bovendien leek het wel of hij in eerste instantie niet geloofde dat het vier vrijstellingen waren. Hij zei iets als "zijn dit jokers?" Maar dat zou natuurlijk ook weer gespeeld kunnen zijn...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2017, 00:39:05 »
Geen flauw idee. Ik vond het gewoon wel een scherpe vondst van mezelf.

Goed gezien hoor wat mij betreft  ::ok::

...denk dat ik Kijk in de Ver/gte toe ga voegen aan mijn shortlist  ;D

Hij is naar mijn beste -speurwerk- weten de enige -correct me if i'm wrong- die in de biecht het woord "(...Art heeft) gezegd..." als link naar de titel... (beetje vergezocht misschien)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2017, 00:50:46 »
Gewoon fijn om te zien:
"Het is begonnen!!!"



Edit; Kruis...Mol...Kruis
Omnia vincit amor

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2017, 01:32:15 »
Als Sanne haar groene scherm  krijgt lijkt het of Jeroen dit jammer vindt. Logisch want Sanne  is een slimme en moeilijke te doorgronden deelnemer.

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2017, 07:42:26 »
Vanaf het moment dat ik de titel las, ben ik extra op gaan letten op wie het woord "gezegd" uit zou gaan spreken. De enige wie ik daar op heb kunnen betrappen is Jeroen, die volgensmij in een biecht zei: "Art had dat gezegd" (exacte quote/moment moet ik nog terug kijken)

Edit:
Oh en het viel me op dat hij in de test op zijn eigen naam klikte. Volgens mij was de vraag bij wie de mol op de kamer sliep..
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 07:44:56 door tartarus »
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2017, 12:09:42 »
Vlak voordat de overige 6 de bioscoop in lopen, zie je een bordje met daarop de tekst Jockey Club. Jockey -> DJ -> Jeroen
Frankje Lapi

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2017, 13:22:05 »
Vlak voordat de overige 6 de bioscoop in lopen, zie je een bordje met daarop de tekst Jockey Club. Jockey -> DJ -> Jeroen

Ik vond sowieso dat er vrij veel muziek aanwijzingen in de afleveringen zaten. De Jockey Club die je net hebt benoemd, de harp die in de mansion stond waar de test werd gemaakt, Jeroen maakt twee kruisjes met zijn hand wanneer hij zegt "het spel is begonnen".

Een kruis is een teken waarmee aangegeven wordt dat een noot wordt verhoogd. Een mol is een teken waarmee aangegeven wordt dat een noot wordt verlaagd. Wij zagen hier dus kruizen en een mol.

Maar eerlijk gezegd weet ik het nog niet bij hem. Dat er nu al zoveel hints naar hem zijn is raar, want ik dacht dat de makers niet weer hetzelfde wilden doen als vorig jaar gebeurd was bij Klaas. Ik neig toch meer naar Thomas, maar deze houd ik in mijn achterhoofd. ::regenboog::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2017, 14:23:43 »
Vond deze nog wel grappig. Jeroen kijkt door de verrekijker, en je ziet duidelijk een B (mol) erop staan.... Zal wel het merk zijn, maar viel me meteen op.
Meer L

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2017, 16:57:27 »
en je ziet duidelijk een B (mol) erop staan.... Zal wel het merk zijn, maar viel me meteen op.
Je ziet inderdaad een B, maar waarom maak jij er een mol van. Zou het een kleine letter 'b' zijn zou ik het zeker als een aanwijzing willen zien, maar een hoofdletter 'B'?
Overigens, even googlen leverde op dat het zo goed als zeker een Bushnell- verrekijker was. Die heeft in ieder geval een vergelijkbare B als logo.
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2017, 22:54:17 »
afleveringstitel ...zo gezegd

Wanneer Jeroen in beeld komt bij de cinema komt Sanne met: Judas.

kan je zien als: het is zo gezegd in aflevering 1. Jeroen is de verrader.
klaar voor de strijd

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2017, 23:31:17 »
afleveringstitel ...zo gezegd

Wanneer Jeroen in beeld komt bij de cinema komt Sanne met: Judas.

kan je zien als: het is zo gezegd in aflevering 1. Jeroen is de verrader.
En dat kun je met een beetje goede wil weer doortrekken naar de theorie over de voorstelfilmpjes (zie eerste pagina van dit topic): daarin wordt gesteld dat iedereen iets uitbeeldt dat te maken heeft met 'zien' of 'horen', terwijl Jeroen de enige is die iets uitbeeldt dat te maken heeft met 'spreken'. Nou, spreken = praten/zeggen -> gezegd.

Ik zit niet per se in deze tunnel, maar op zich...  ;)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2017, 02:11:57 »

De umbrellaman had een enveloppe met het Mol logo.De umbrellaman was aanwezig bij de moord op J.F Kennedy.
JKidV was aanwezig bij de moord op Pim Fortuyn.
Misschien ver gezocht maar....

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2017, 05:56:31 »
afleveringstitel ...zo gezegd


ho maar ... de titel was '... zo gedaan'.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2017, 07:24:25 »
Er komen opvallend vaak paren in beeld: 2 eendjes, 2 sinaasappels, 2 boeken, 2 fotolijsten. Het sterrenbeeld van Jeroen is tweeling. (Ook Jochem heeft het sterrenbeeld tweelingen).

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2017, 07:27:32 »
De umbrellaman had een enveloppe met het Mol logo.De umbrellaman was aanwezig bij de moord op J.F Kennedy.
JKidV was aanwezig bij de moord op Pim Fortuyn.
Misschien ver gezocht maar....

Mhmm interessant. Ik heb laatst ook een grote jfk aanwijzing gevonden. Even afwachten in de volgende afleveringen.