Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 132967 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2017, 08:11:13 »

ho maar ... de titel was '... zo gedaan'.

Oeps was 2 dingen door elkaar gaan halen. Dus geen hint.
klaar voor de strijd

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2017, 11:34:13 »
Jeroen is een aangever en een ander doet 't. Kijk maar naar dat liegvoorstel over die vrijstellingen. Roos gaat uiteindelijk voor de groep liegen maar Jeroen geeft het aan. "Zo gezegd, zo gedaan" door een ander. Typisch een mol in de luwte streek. En de verdenking bij iemand anders leggen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2017, 11:39:03 »
Zeker een verdachte van mij. Meer een gevoel. Dat gevoel werd sterk op het moment dat hij naar Art toeliep voor het gesprek. Zijn lichaamshouding en gezichtsuitdrukking vond ik erg verdacht.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2017, 16:31:46 »
Het filmpje is gebaseerd op het spreekwoord 'horen, zien en zwijgen'.
Als je het filmpje een paar keer bekijkt, dan zie je dat een aantal kandidaten 'niet hoort', 'niet ziet' of 'zwijgt':

NIET HOREN: Jochem, Yvonne  (houden de oren dicht)
NIET ZIEN: Diederik, Vincent, Sanne, Thomas, Sigrid, Imanuella, Roos (handen voor de ogen, draaien hoofd weg of duiken weg)
ZWIJGEN: Jeroen (houdt vinger voor de mond)

Yvonne 'zwijgt' niet. Ze gilt, ze houd haar handen tegen haar slapen aan, niet tegen haar oren. Ze is dus de tegenovergestelde van Jeroen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2017, 16:39:32 »
Ik zit wel in deze tunnel maar wat ik ook onmols vond was dat hij, nadat die vrijstellingen uit het kistje waren gepakt, hij nog even dat papier (opvulling) optilde om te kijken of er nog meer in het kistje zat

Dat kan heel goed juist bewust zijn gedaan om hem zo een kandidaat te laten lijken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2017, 20:04:46 »
Yvonne 'zwijgt' niet. Ze gilt, ze houd haar handen tegen haar slapen aan, niet tegen haar oren. Ze is dus de tegenovergestelde van Jeroen.

Er zijn 2 kandidaten die niet zwijgen: Sanne en Yvonne
wellicht een hint naar de finalisten?
vergezocht, maar wie weet :)

Jeroen blijft de enige kandidaat in het filmpje die alles hoort en ziet.
dus...




Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2017, 20:07:10 »
Ik geniet vooral van zijn stem. Of hij de mol is weet ik niet.
🜃

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2017, 21:21:03 »
Soms als ik hem zie moet ik aan JP denken  ::)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2017, 10:20:04 »
Ik geniet vooral van zijn stem. Of hij de mol is weet ik niet.

Ik heb regelmatig het idee alsof ik naar RTL Boulevard aan het kijken ben  ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2017, 22:20:17 »
Onderbuikgevoel: Jeroen is de MOL.
We zullen zien.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #50 Gepost op: 11-01-2017, 03:30:17 »
De umbrellaman had een enveloppe met het Mol logo.De umbrellaman was aanwezig bij de moord op J.F Kennedy.
JKidV was aanwezig bij de moord op Pim Fortuyn.
Misschien ver gezocht maar....

Ben je nu niet in de war met Ruud de Wild?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #51 Gepost op: 11-01-2017, 07:53:41 »
Zeeuwse heeft gelijk. Ruud de Wild had inderdaad nét een radio-interview met Pim achter de rug, maar heb het opgezocht en Jeroen was kennelijk programmamaker van dat desbetreffende radioprogramma, zie bijgevoegde Quote. Dus zal hij daar toen ook aanwezig zijn geweest. Sowieso: het drama speelde zich af op het media-park hé, dus er kunnen in principe talloze mediamensen en radio-DJ's aanwezig zijn geweest in de omgeving die het op eigen hand hebben meegekregen of zelfs gezien. Ik vond dit, dus het lijkt te kloppen:

Zeker dat Jeroen hierbij was. Ik heb meerdere stukken gelezen en interviews gezien, waarbij dit werd verteld. En ook dat Jeroen er anders uit is gekomen dan Ruud, dat het lijkt alsof hij het een plekje heeft kunnen geven. Heftig blijft het!
Meer L

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2017, 13:19:54 »
ga er niet vanuit dat ze dat in de serie als hint betrekken..

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2017, 16:22:39 »
Zou smakeloos zijn m.i.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2017, 20:19:37 »
Niet de mol, heb het ook al elders gezegd, maar hij checkte de kist boven op de brug, was net te zien. Leek me echt een kandidatenactie
Uw betrouwbare tipgever!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2017, 22:56:46 »
Bij de 'blaadjes aan de waslijn'-opdracht zag je eerst Jeroen in beeld, en gelijk daarna het briefje met het woord 'Mol'.
Tell me what your telescope says

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2017, 22:59:39 »
We zien zo weinig van hem, dus ik weet niet of ik hem verdacht vind of niet..  ???
Frankje Lapi

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2017, 23:03:54 »
We zien zo weinig van hem, dus ik weet niet of ik hem verdacht vind of niet..  ???

Grappig, ik heb juist het gevoel dat hij het meest in beeld is gebracht van allemaal

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2017, 00:46:47 »
Jeroen is de mol, ik weet het nu echt 100% zeker.

Logisch nadenken en je inleven in zowel programmamakers en kandidaten, en je bent eruit.

Voor mij staat vast dat de mol geschoten heeft op de kandidaten tijdens de kermisattractie. Daar kun je op wachten en wordt zeker getoond in de laatste aflevering. Dat kan echt niet missen!
Diederik, Roos en Jeroen kunnen dan de mol zijn.

Ik denk dat het ongeveer als volgt is gegaan:
Jeroen Roos en Diederik hebben alle drie een opdracht uitgevoerd. (dus ook Diederik!)
Deze 3 kandidaten kregen te horen dat er 1 vrijstelling te verdienen was. Alleen degene die de leugen mocht vertellen kon deze verdienen. Dus vermoedelijk is er een kort spel aan vooraf gegaan om uit te maken wie van de 3 de vrijstelling kon verdienen. (bijv trekken van een stokje; degen die het langste stokje trekt mocht een leugen verzinnen en kon daarmee de vrijstelling verdienen).  Diederik heeft dat gewonnen en mocht de leugen verzinnen; Roos en Jeroen moesten de waarheid vertellen over de opdracht die ze hadden gedaan.
Diederik heeft overtuigend gelogen, en wint de vrijstelling. De 6 kandidaten weten dus welke opdracht Roos en Jeroen hebben uitgevoerd (want zij spraken de waarheid) en vragen aan Diederik wat hij dan echt had gedaan.
Diederik zegt dat hij alleen maar op een hotelkamer had verbleven.
Ik denk dat Diederik dit zegt om zich verdacht te maken als mol tegenover de 6 kandidaten die moesten raden wie er loog. (Roos en Jeroen weten waarschijnlijk wel dat Diederik een opdracht heeft uitgevoerd, en dat zal in de volgende afleveringen vast nog wel getoond worden)

Stel:
Diederik is de mol EN Diederik heeft geen opdracht uitgevoerd en dus zoals hij zelf zegt alleen maar op een hotelkamer gezeten. Dat zou erg dom zijn van de programmamakers, omdat Diederik dan meteen bij alle kandidaten enorm verdacht zou worden. (waarom Roos en Jeroen wel een opdracht en Diederik niet? Wat zou Diederik stiekum gedaan hebbben, misschien geschoten tijdens de kermis opdracht?)
Dat is niet gebeurd dnek ik

Stel:
Diederik is de mol EN Diederik heeft wel een opdracht uitgevoerd (wat niet getoond is in aflevering 2)
Nadat duidelijk werd dat hij zijn verhaal had gelogen werd gevraagd wat hij dan echt had gedaan. Als hij mol was geweest, dan had hij in dit geval het beste kunnen vertellen welke opdracht hij had uitgevoerd, om zo minder verdacht over te komen.
Dat is niet gebeurd, hij zij dat hij alleen maar op een hotelkamer was verbleven. Iets wat een mol niet zou zeggen.

Stel:
Diederik is niet de mol EN hij heeft alleen maar op een hotelkamer gezeten.
Niet realistisch; programmamakers zouden echt niet 2 kandidaten een opdracht laten uitvoeren, en een 3e kandidaat 24 uur lang alleen maar op een hotelkamer laten zitten.

Stel:
Diederik is niet de mol EN hij heeft een opdracht uitgevoerd.
In dat geval zou hij na zijn leugenverhaal in de rechtzaal de verdenking op hem willen hebben. En dan zou hij niet vertellen dat hij een opdracht heeft uitgevoerd, maar in plaats daarvan zeggen dat hij op de kamer van een hotel was verbleven. Daarmee trekt hij de verdenking naar zich toe.
--> Dit is gebeurd denk ik! wat betekent dat Diederik dus NIET de mol is.

Roos is ook niet de mol, want die zat in Las Vegas.

Blijft over: Jeroen; die na zijn optreden als Elvis, doodleuk naar de kermis mocht gaan om op de kandidaten te schieten.


Het is een wat lang verhaal geworden, maar ik moest even alle mogelijke scenario's uitwerken. :)
Ik ben er van overtuigd dat Jeroen het is. Mocht je het nog niet zien, wacht dan maar tot aflevering 10 en lees dit nog eens door..

NB: Jeroen was al verdacht vanwege het gif-filmpje waarin hij als enige van alle kandidaten 'hoort, ziet en zwijgt'. Zie daarvoor een ander topic die ik eerder had geplaatst.






Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2017, 00:51:25 »
Pas op voor tunnelvisie hé;)