Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 132963 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2017, 02:42:45 »
In het kader van de "eentjes" (eendjes)
en de dubbel-theorette...
Hier Jeroen in spiegelbeeld.

*Kan er niet zoveel mee nog...wie weet later?






 
Omnia vincit amor

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2017, 03:31:40 »
Dat gif-plaatje had ik inderdaad gezien, en vond ik een sterke theorie. Er is echter één maar: Diederik bijvoorbeeld, maakt geen 'niet horen of niet zien'-gebaar, hij maakt eerder een gebaar dat hij zich aan het bedenken is. En Sigrid komt trouwens van onder naar boven. Maar op basis van die gif, wie is dan (naast de mol, die volgens de theorie gebaseerd op dit gifje de mol zou moeten zijn) verliezende finalist en winnaar gebaseerd op deze 'niet zien, horen en zwijgen'-theorie?




Aan de hand van dit gifje twee, mogelijk te simpel gedachte, gokken.

1. Doorbordurend op spreekwoorden en gezegden.

Sanne spreekt (spreken is zilver): verliezend finalist
Jeroen zwijgt, maakt als enige het "zwijg-"gebaar (zwijgen is goud): winnaar
Diederik is de denker, die alles in het oog houdt, in de gaten heeft en/of al weet: de mol.

2. Gebaseerd op lichaamstaal en beweging.

Thomas duikt naar linksbeneden, wel richting Sigrid, maar naar beneden, verliezer.
Diederik kijkt al denkend naar boven, richting Sigrid. Naar boven, winnaar.
Hij maakt niet alleen een denkgebaar, maar wijst ook naar zijn oog, zo van: ik heb je door.

Gok 2 zou dan de onder- en weer bovenduikende mol Sigrid kunnen inhouden.


De vijf anderen maken de welbekende "(niet) horen en (niet) zien" bewegingen.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2017, 06:20:29 »
Ik heb geen rationeel argument om hem te verdenken en geen argument om hem af te strepen. Tot twee keer toe is hij van de meerderheid van de groep gescheiden geweest en twee keer overleeft hij de test. De eerste keer met een vrijstelling, de tweede keer op eigen kracht.

Er is te veel niet helder. In de eerste aflevering zou je kunnen stellen dat de kandidaten het nog in eigen hand hadden door de zoektocht in het bos. Bij aflevering 2 is mij volstrekt niet duidelijk nog waarom juist deze drie kandidaten van de groep worden gescheiden en Jeroen en Roos zelfs voor de tweede keer, zonder dat ze deze keer kans maken op een vrijstelling.

In de eerste aflevering was hij niet bij de opdracht waar geld te verdienen viel, in de papierfabriek was hij deels afwezig, op de kermis was hij voor zover we weten afwezig en in de rechtbank vertelde hij de waarheid en dat werd ook als zodanig herkend. Ook daar was zijn invloed minimaal. Het enige dat je er van kunt zeggen, is dat door zijn overtuigingskracht de kans 1 op 2 werd dat ze de leugenaar zouden ontmaskeren.

Gevoelsmatig zeg ik... Hij wordt wel heel erg buiten het spel gehouden. Voor een kandidaat niet eerlijk en voor een mol niet logisch. Kan er dus weinig mee.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2017, 07:09:13 »
De "M" (weliswaar gedraaid) op de muur (o.a. @10.19) is geen gelijkenis
met de "M" op Jeroen's jas... toch?

Omnia vincit amor

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2017, 09:45:26 »

Aan de hand van dit gifje twee, mogelijk te simpel gedachte, gokken.

1. Doorbordurend op spreekwoorden en gezegden.

Sanne spreekt (spreken is zilver): verliezend finalist
Jeroen zwijgt, maakt als enige het "zwijg-"gebaar (zwijgen is goud): winnaar
Diederik is de denker, die alles in het oog houdt, in de gaten heeft en/of al weet: de mol.

2. Gebaseerd op lichaamstaal en beweging.

Thomas duikt naar linksbeneden, wel richting Sigrid, maar naar beneden, verliezer.
Diederik kijkt al denkend naar boven, richting Sigrid. Naar boven, winnaar.
Hij maakt niet alleen een denkgebaar, maar wijst ook naar zijn oog, zo van: ik heb je door.

Gok 2 zou dan de onder- en weer bovenduikende mol Sigrid kunnen inhouden.


De vijf anderen maken de welbekende "(niet) horen en (niet) zien" bewegingen.


juist hierom Sigrid juist verdacht? Zij noemde bij de test en executie deze aflevering ook het zwijgen is zilver, spreken is goud gezegde. Ik vind deze gif persoonlijk meer naar Sigrid dan naar Jeroen wijzen.
Meer L

Offline Plopje74

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2017, 10:45:46 »
De eerste woorden van Art in aflevering 1 worden met een echo/galm uitgesproken. Dit zou een hint kunnen zijn naar de voice over(?) het gaat om de zin: 'dit is de start van een zware afvalrace'

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2017, 12:32:36 »
Groepsfoto aflevering 2. Iedereen met een zonnebril op hun neus. Yvonne helemaal geen zonnebril, ze is eruit. En Jeroen heeft zijn bril op zijn hoofd... Mol?

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2017, 12:42:57 »
Maar bij het maken van de groepsfoto weten ze toch nog helemaal niet wie eruit gaat?
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2017, 12:55:28 »
Hangt er van af wanneer deze gemaakt wordt. Maar je zou wel gelijk kunnen hebben... Daar gaat mijn theorie...  ::schaam::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2017, 13:08:13 »
juist hierom Sigrid juist verdacht? Zij noemde bij de test en executie deze aflevering ook het zwijgen is zilver, spreken is goud gezegde. Ik vind deze gif persoonlijk meer naar Sigrid dan naar Jeroen wijzen.

Ja, Sigrid en Diederik verdacht als mol op basis van resp. spreekwoorden en lichaamstaal die mogelijk uit het gifje te halen zijn, zoals ik al schreef in mijn antwoord op Good-riddance.

Ik heb in dit topic gereageerd op dit gifje, omdat het hier geplaatst was door Mastermol en Good-riddance.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 13:28:39 door Marisa »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2017, 13:26:59 »


Wat mij hier juist aan opvalt is dat er precies 3 kandidaten zijn waarvan je hun handen niet ziet. Maar of dat iets betekend... ::vergroot::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2017, 13:31:53 »
Ik zie bij allemaal Horen, Zien of Zwijgen uitgebeeld. Behalve bij Diederik.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2017, 13:36:23 »
Wat mij hier juist aan opvalt is dat er precies 3 kandidaten zijn waarvan je hun handen niet ziet. Maar of dat iets betekend... ::vergroot::

Goed gezien. Werpt weer een ander lichtje op de zaak. En van die drie kijkt er één opzij (en lijkt iets te zeggen als ": Ja"), en duiken er twee weg, van wie één lachend en de ander wat bozig. Bij de laatste twee zijn dan ook nog de woorden De Mol voluit in beeld, bij alle anderen niet.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2017, 13:42:19 »
Goed gezien. Werpt weer een ander lichtje op de zaak. En van die drie kijkt er één opzij (en lijkt iets te zeggen als ": Ja"), en duiken er twee weg, van wie één lachend en de ander wat bozig. Bij de laatste twee zijn dan ook nog de woorden De Mol voluit in beeld, bij alle anderen niet.
Als je het zo zegt denk ik: Thomas verliezer, Sigrid winnaar en Diederik mol.
Meer L

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2017, 13:46:20 »
Ik vond het opvallend dat Jeroen op de groepsfoto na de leader als enige geen zonnebril voor zijn ogen had (net als Yvonne, maar die is weg). Hij is juist niet meegaand hierbij, maar ik denk niet dat het iets betekent.
Frankje Lapi

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2017, 13:54:27 »
Als je het zo zegt denk ik: Thomas verliezer, Sigrid winnaar en Diederik mol.

ehm ... Ik val er een beetje midden in, maar de derde is dan toch Sanne en niet Diederik?

Edit: dit heeft trouwens allemaal inmiddels weinig meer met Jeroen te maken.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2017, 14:19:59 »
ehm ... Ik val er een beetje midden in, maar de derde is dan toch Sanne en niet Diederik?

Ja, dat was ook mijn uitleg eigenlijk bij mijn antwoord op Zonnestraal.

Edit: dit heeft trouwens allemaal inmiddels weinig meer met Jeroen te maken.

Je hebt groot gelijk, is deels ook mijn schuld.  ::schaam::


Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2017, 23:47:37 »
Ik zie bij allemaal Horen, Zien of Zwijgen uitgebeeld. Behalve bij Diederik.

Diederik wijst toch gewoon naar zijn rechteroog? Als in 'zien'?
Ma how zeg!

Offline Queenchaos

  • Winnaar WIDM pool 2014
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2017, 04:57:58 »
Oke , doordat ik niet kon slapen heb ik even de testen erbij gepakt.

Daar viel me op afl. 1 Jeroen vraag 13 had, en ze eigen klikte.  13 staat voor M..
In aflevering 2 komt Sigrid met vraag 15 en wijs daar als 1 ste aan (wat staat voor Jeroen)  15 staat voor O
Gelijk daarna komt Jeroen zelf met Vraag 12 in beeld, klikt nee, maar goed    12 staat voor L

Dus even de testen in de gaten houden denk ik maar. ;)


O en voor de 1tjes Sanne kwam 2x met vraag 1  in beeld. afl 1 en 2 , 1x  :P

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2017, 09:25:14 »
Ik heb tot nu een paar opvallende dingen gezien die betrekking hebben op Jeroen.
1) In de opname met de Drone over de papierfabriek zie je een regenboog, net als seizoen 15 was dit een    aanwijzing richting de homobeweging. Jeroen is homoseksueel.
2) In aflevering 1 heeft de Umbrellaman een enveloppe met het WIDM logo in de hand, Jeroen is ook een soort Umbrellaman, was aanwezig bij de moord aanslag op Pim Fortuyn.
3) Jeroen wrijft regelmatig onder zijn neus,met andere woorden ik ben de leugenaar, duidelijk te zien toen hij uit de kleedkamer kwam verkleed als Elvis in afl 2.
Maar ik zit nog niet in de Jeroen tunnel hoor! 


Iemands geaardheid of zijn aanwezigheid bij een moord als hint gebruiken zou op mij wel smakeloos overkomen  :-X