Auteur Topic: [KANDIDAAT] Roos Schlikker  (gelezen 34039 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2017, 17:40:24 »
Ondanks dat ik Roos niet verdenk, is dit wel een sterke inderdaad..
Als je er een pijl inziet is het inderdaad een sterke. Maar dan zou je er wel eerst een pijl in moeten zien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline abeldr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Abel is de naam
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2017, 17:51:39 »
Het moet wel iéts betekenen! ::vergroot::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2017, 18:55:39 »
Als je er een pijl inziet is het inderdaad een sterke. Maar dan zou je er wel eerst een pijl in moeten zien...

Ik zie hier geen pijl in, maar eerder een horizontale (handgeschreven) letter "j" in spiegelbeeld, zoals hier op het forum al eens eerder aangegeven werd.

edit:
Even een losse flodder naar aanleiding van de letter "j" (voor zover het inderdaad een "j" is natuurlijk) en een vraag aan jullie:

We hebben de drie J's:        Jekel, Jochem, Jeroen.

Toch één van deze drie?

Of... dubbele J, (want J in spiegelbeeld, ) dus twee letters J - mogelijk verwijzing naar sterrenbeeld tweeling, vergelijkbaar met de eerder aangehaalde twee boeken, twee kopjes, twee eendjes. Is een J in spiegelbeeld als "dubbel" te interpreteren of niet? Voor een "j" in spiegelbeeld is toch ook een andere "j" nodig. Hm. Ik vind mezelf nu ietwat maniakaal.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2017, 00:22:27 door Marisa »

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2017, 19:24:37 »
Ehm... Ik zie echt helemaal geen pijl of iets wat erop lijkt in de leader. Alleen wat puntjes. Overigens ook rechts naar het mollogo. Weet je zeker dat je meer zag dan alleen de puntjes?
(of mote ik eindelijk een HD tv gaan kopen?)  8)

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2017, 20:00:16 »
Ik zie de 'pijl' die jullie bedoelen wel, maar ik vind het niet erg overtuigend. Is dit niet gewoon een stuk stof/pluis op de projector oid?

Offline abeldr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Abel is de naam
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2017, 20:25:07 »
Ik zie de 'pijl' die jullie bedoelen wel, maar ik vind het niet erg overtuigend. Is dit niet gewoon een stuk stof/pluis op de projector oid?
Ik denk niet dat dit toevallig een "gewoon een stuk stof/pluis op de projector" is, want voor de rest is er niks te zien en het is er wel degelijk. Bekijk de leader eens 4x vertraagd rond 00:25

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2017, 20:32:23 »
Ik denk niet dat dit toevallig een "gewoon een stuk stof/pluis op de projector" is, want voor de rest is er niks te zien en het is er wel degelijk. Bekijk de leader eens 4x vertraagd rond 00:25
Ja, het zou ook zomaar wél iets kunnen zijn, hoor, ik wil de mogelijkheid dat dit iets is zeker niet afschrijven. Persoonlijk vind ik het gewoon niet duidelijk genoeg om standvastig te kunnen zeggen: dit is een pijl. Ja, het heeft wat weg van een pijl, maar verder overtuigt dit me niet direct van iets.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2017, 11:19:11 »
Hoewel ik het mij nog niet kan voorstellen zou het een erg goede molactie zijn om heel slecht te liegen en daarbij een neusgebaartje te maken. Je bent dan door iedereen al afgeschreven als mol.  Het is hier al eerder geopperd. Dan kan misschien ..... Zo gedaan ook verklaard kunnen worden, namelijk zo is het gezegd, gelogen dus, en zo is er gedaan  ::pinokkio::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2017, 21:50:23 »
Als Roos de Mol is weet ze dat dat eventuele liegen over de vrijstellingen uit gaat komen. Dan weet ze dus ook dat als ze nu een extreem slechte 'liegactie' gaat toneelspelen, kandidaten gaan denken dat ze zo liegt. En dan later in het spel goed kan gaan liegen zonder dat de kandidaten denken dat ze liegt.

Duuuuuuuus. Kwam wel goed uit he, 1000 euro niet in de pot. En een leuk avondje in Vegas als bonus van de productie. Met of zonder George op de hotelkamer voor wat support.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2017, 22:16:43 »
Duuuuuuuus. Kwam wel goed uit he, 1000 euro niet in de pot. En een leuk avondje in Vegas als bonus van de productie. Met of zonder George op de hotelkamer voor wat support.

 ;D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2017, 22:53:45 »
Yvon heeft een vage boodschap;
"Ik voelde het, ik dacht het en ik zag het";
en vervolgens houdt ze haar hand voor haar mond. Horen, zien, spreken en zwijgen. Ja ze gaat weg. Maar toch...
Zie de kennismakingsfilmpjes...
Daarna zien we de volgende scenes...

Misschien voelde, dacht en zag ze het goed....
Omnia vincit amor

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2017, 22:56:04 »
Oei ik vrees dat ik in een tunnel zit :/
#teamamaimiljaarde

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2017, 23:00:53 »
Yvonne verdacht Roos en heeft niet/amper gespreid..
Frankje Lapi

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2017, 23:04:08 »
Yvonne verdacht Roos en heeft niet/amper gespreid..
Precies dit. Hoewel Yvonne aan het begin van de aflevering Thomas nog zegt te verdenken, lijkt er tussen haar biecht bij de test ('na de rechtbank denk ik nu dat Roos de Mol is') geen speld tussen te krijgen.
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2017, 23:06:53 »
Yvonne verdacht Roos en heeft niet/amper gespreid..

dat zegt niks over de test die ze heeft gemaakt, ze heeft alleen gezegd dat ze haar steeds meer ging verdenken, je ziet haar weliswaar de laatste vraag op haar invullen maar dat kan puur de spreiding zijn.
Dit is namelijk niet de eerste keer dat de productie dit foefje heeft gebruikt om ons van een kandidaat af te halen. Als ik me goed herinner zei Hind in seizoen 10 ook dat ze Kim verdacht vond ze heeft nooit gezegd dat ze de test op kim heeft ingevuld, dit is nu ook met Yvonne gebeurd
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2017, 23:09:23 »
Ik zit verder niet op roos, maar er was iemand met evenveel fouten als yvonne, yvonne was het langzaamst. Je kunt daarop roos dus nog niet 100% uitsluiten, hoewel het zeker voor de hand ligt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2017, 23:13:04 »
Ik zit verder niet op roos, maar er was iemand met evenveel fouten als yvonne, yvonne was het langzaamst. Je kunt daarop roos dus nog niet 100% uitsluiten, hoewel het zeker voor de hand ligt.

Als Roos de Mol is dan hebben 7 kandidaten een test gemaakt en dan was Yvonne bij de slechtste 2. Dan zou iedereen Roos al op de hielen zitten terwijl de meesten haar alleen in de bioscoop gezien hebben.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2017, 23:35:07 »
Helemaal waar,daarom zei ik ook dat het voor de hand ligt ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2017, 23:47:34 »
Roos is niet de Mol. Wel een slimme kandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Roos Schlikker
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2017, 10:23:07 »
Bij de opdracht met de papiertjes/woorden aan de lijn kwam het thema taal/schrijven erg nadrukkelijk naar voren. Roos is hier het makkelijkste aan te koppelen. Zeker als je haar eigen bio leest (van haar eigen site)

Roos Schlikker begon ooit als journalist bij een financieel tijdschrift maar na twee jaar kon ze geen stropdas meer zien. Daarna schreef ze jarenlang interviews en reportages voor diverse kranten en tijdschriften. Ze werkte onder meer voor Vrij Nederland, HP/De Tijd, Volkskrant Magazine en het Parool. Sinds drie jaar heeft ze een wekelijkse column in het Parool. Ook heeft ze een column in Kek Mama, Intermediair en Libelle. Ze verscheen regelmatig als tafeldame bij DWDD en schuift vaak aan bij Radio 1. Naast haar columns schrijft Roos voornamelijk fictie. Ze schreef onder meer de scripts van de comedyserie Bitterzoet voor LINDA.TV en, samen met Erris van Ginkel, het toneelstuk Hart tegen Hart (met Richard Kemper en Rick Engelkes). Momenteel schrijft ze met Erris een theatervoorstelling gebaseerd op de laatste roman van zanger Thé Lau. Daarnaast verschijnt in september dit jaar een columnbundel van haar en komt volgend jaar haar eerste roman uit (bij Atlas Contact).