Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 339260 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #100 Gepost op: 17-01-2017, 00:33:06 »
Een week geleden had ik al vermeld dat de de naam Thomas "tweeling"betekent; het komt uit het Aramees.

Ja! Daar ben je! Ik herinnerde me jouw eerdere post over 'Thomas = tweeling in het Aramees'.  Toen heb ik die gezocht, maar ik was je schermnaam kwijt en kon je post niet terugvinden.


En ik ben het grotendeels met je eens. Zie onder meer ook mijn post in het tweeling-topic.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het zou mooi zijn wanneer de volgende afleveringstitel te linken valt aan een van zijn rollen, bijvoorbeeld de onderstaande. Maar dan moeten de makers wel heel voorzichtig te werk gaan...

Thomas speelt momenteel in 'De meiden' van Jean Genet. Hij is daarin te zien als mevrouw/drag queen.
Twee gezichten als man en vrouw?

Hij zegt in een interview hierover met Winq, waarbij hij ook wordt gevraagd naar zijn deelname aan widm:
" Toen het belletje kwam of ik mee wilde doen, wist ik: dan moet ik het ook goed doen. Ik ben fan en wil er niet meteen in de eerste aflevering uit liggen.”

Ik zie een parallel met de eerste twee alinea's uit Dagboek 2 en dan vooral met de eerste zin: "Het is een rol die je moet willen spelen".


Ik maak hier wel deze restrictie: het zou best kunnen dat de redactie van widm ervoor zorgt dat ieder dagboek aan een andere potentiële Mol kan worden toegeschreven. Ze maken de dagboeken tenslotte wsl. pas achteraf.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 02:01:51 door Marisa »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #101 Gepost op: 17-01-2017, 07:35:46 »
Thomas is misschien wel bij uitstek de geschikte persoon voor de dubbelrol waar Art op doelde; die van kandidaat èn Mol..
En hij speelt Nederlander en Belg tegelijk  ;D
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #102 Gepost op: 17-01-2017, 10:06:00 »
Wow, wat deed hij alles weer mols deze week...

Wat dan? Ik snap heel goed dat Thomas zo verdacht wordt omdat hij erg onopvallend is. Maar een Mol moet wel wat in de pap te brokkelen hebben en kansen grijpen om te saboteren en die indruk krijg ik nog niet van hem.

Het zou kunnen dat Thomas als Mol in aflevering 1 voor de vrijstellingen wilde gaan omdat die nodig waren voor het spelverloop en het kan prima dat hij als Mol wat zenuwachtig was in de bioscoop. Maar grijp dan als Mol zo'n preparkopdracht in aflevering 2 aan om geld uit de pot te houden, ook al is het maar 250 euro. Hij had een prima excuus om gepakt te worden want dat je misselijk en gedesoriënteerd uit zo'n apparaat komt als waar hij instapte begrijpt iedereen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #103 Gepost op: 17-01-2017, 10:45:31 »
Wat dan? Ik snap heel goed dat Thomas zo verdacht wordt omdat hij erg onopvallend is. Maar een Mol moet wel wat in de pap te brokkelen hebben en kansen grijpen om te saboteren en die indruk krijg ik nog niet van hem.

Het zou kunnen dat Thomas als Mol in aflevering 1 voor de vrijstellingen wilde gaan omdat die nodig waren voor het spelverloop en het kan prima dat hij als Mol wat zenuwachtig was in de bioscoop. Maar grijp dan als Mol zo'n preparkopdracht in aflevering 2 aan om geld uit de pot te houden, ook al is het maar 250 euro. Hij had een prima excuus om gepakt te worden want dat je misselijk en gedesoriënteerd uit zo'n apparaat komt als waar hij instapte begrijpt iedereen.

Precies dit. Thomas is vooral onopvallend, maar dat is dan ook alles.

En in de fabriek: als hij als mol zo graag Diederik alleen wou laten, waarom ging hij er dan in de eerste plaats überhaupt heen?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #104 Gepost op: 17-01-2017, 11:36:53 »
Thomas is vooral onopvallend, maar dat is dan ook alles.

Maar dan iets anders. Al diverse keren heb ik andere kandidaten horen vertellen hoe echt iedereen er vol in ging en niemand heel terughoudend was of stil of zich op de achtergrond hield. Van Thomas krijgen we dus heel bewust een heel andere indruk op TV. Dat kan natuurlijk ook zijn omdat hij juist heel veel goed doet als kandidaat maar omdat hij heel ver gaat komen in het spel het wel leuk is als wij hem gaan verdenken. Maar het kan ook zijn dat ze heel bewust niet laten zien dat hij goed is in het manipuleren van mensen want dan zouden we hem als mol (te) snel doorhebben. En zelfs van een heel goede kandidaat kunnen ze elk dingetje dat ook maar enigszins verdacht lijkt uitvergroten, maar dat gebeurt ook niet. Opvallend onopvallend dus. Ik krijg meer de indruk dat de makers hopen dat we hem over het hoofd zien, wat bij de gemiddelde kijker ook wel gebeurt waarschijnlijk.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #105 Gepost op: 17-01-2017, 11:41:05 »
Wat dan? Ik snap heel goed dat Thomas zo verdacht wordt omdat hij erg onopvallend is. Maar een Mol moet wel wat in de pap te brokkelen hebben en kansen grijpen om te saboteren en die indruk krijg ik nog niet van hem.

Het zou kunnen dat Thomas als Mol in aflevering 1 voor de vrijstellingen wilde gaan omdat die nodig waren voor het spelverloop en het kan prima dat hij als Mol wat zenuwachtig was in de bioscoop. Maar grijp dan als Mol zo'n preparkopdracht in aflevering 2 aan om geld uit de pot te houden, ook al is het maar 250 euro. Hij had een prima excuus om gepakt te worden want dat je misselijk en gedesoriënteerd uit zo'n apparaat komt als waar hij instapte begrijpt iedereen.

Iedere Mol heeft zijn of haar eigen strategie.
Ik zou ook de eerste 2 á 3 afleveringen mij heel rustig houden en niet teveel op de voorgrond willen treden. Thomas verdeeld en heerst op dit moment als een prima kandidaat die heel erg z'n best en wel € 250 heeft binnengehaald na 2 afleveringen.  

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #106 Gepost op: 17-01-2017, 11:42:26 »
En laten we eerlijk zijn: alleen Thomas en Sigrid hebben nog werkelijk 0 euro aan de pot direct bijgedragen. Dat is ook een kunst. EDIT: Thomas verdient 250E voor de pot op de kermis. Wel verdacht dat hij overlegt dat hij gaat voor een lager bedrag....Dus Sigrid blijft over volgens het principe "follow the money" (en waarschijnlijk nog anderen, en is deze theorie überhaupt niet sluitend).
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 11:47:04 door Juuls247 »
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #107 Gepost op: 17-01-2017, 11:46:09 »
En laten we eerlijk zijn: alleen Thomas en Sigrid hebben nog werkelijk 0 euro aan de pot direct bijgedragen. Dat is ook een kunst.

Thomas 250. Wat inderdaad heel weinig is. Maar het was een uitgelezen kans om die 250 te laten liggen.

Ik schrijf Thomas zeker niet af maar echt verdenken doe ik 'm nog niet.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #108 Gepost op: 17-01-2017, 11:47:52 »
Thomas 250. Wat inderdaad heel weinig is. Maar het was een uitgelezen kans om die 250 te laten liggen.

Ik schrijf Thomas zeker niet af maar echt verdenken doe ik 'm nog niet.
Hear Hear....Wie heeft er echt daadwerkelijk nog niks DIRECT bijgedragen aan de pot?
Meer L

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #109 Gepost op: 17-01-2017, 12:10:01 »
Hear Hear....Wie heeft er echt daadwerkelijk nog niks DIRECT bijgedragen aan de pot?
Jeroen en Roos.
Er is geld verdiend in de eerste opdracht door Jochem, Sigrid, Yvonne, Sanne, Diederik en Immanuelle.
Er is geld verdiend in de papierfabriek door Jochem en Yvonne
Er is geld verdiend op de kermis door Thomas, Sanne en Immanuelle.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #110 Gepost op: 17-01-2017, 12:16:05 »
Jeroen en Roos.

Maar die hebben ook nog geen een mogelijkheid gekregen om geld te verdienen door dit hele seizoen heen al niet.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #111 Gepost op: 17-01-2017, 13:30:23 »
Ik las op een andere website een mogelijke hint/theorie naar Thomas als mol, die ik hier nog niet heb teruggevonden.

In de papierfabriek kwam het getal 43 enkele keren terug. Als antwoord op de nugget vraag en staan ook tekens op de muur bij de opdracht van Jochem/Roos.

Er is niemand 43 jaar of jarig op 4/3, maar als je het 43e element uit periodiek systeem der elementen neemt, kom je bij Technetium uit. Die heeft als afkorting Tc. Verwijzing naar Thomas Cammaert?

Klinkt misschien wat vergezocht, maar in Widm weet je nooit  :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #112 Gepost op: 17-01-2017, 13:37:46 »
Er is niemand 43 jaar of jarig op 4/3, maar als je het 43e element uit periodiek systeem der elementen neemt, kom je bij Technetium uit. Die heeft als afkorting Tc. Verwijzing naar Thomas Cammaert?
Haha die vind ik leuk! Alsof Diederik ook in de regie zit ;)
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #113 Gepost op: 17-01-2017, 13:46:35 »
Dan had ik toch graag het getal 42 terug zien komen. Dat staat namelijk voor Molybdeen ::tandpastasmiley:: (En zou dit seizoen helder een verwijzing naar Diederik zijn.)
...óf niet!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #114 Gepost op: 17-01-2017, 13:58:21 »
Dan had ik toch graag het getal 42 terug zien komen. Dat staat namelijk voor Molybdeen ::tandpastasmiley:: (En zou dit seizoen helder een verwijzing naar Diederik zijn.)

Of Roos, die wordt dit jaar 42. Of haar metgezel Elvis, die stierf of 42-jarige leeftijd. Verder zegt Wikipedia:

Molybdeen is een essentieel sporenelement, een voedingsstof voor planten[1][3] en komt voor in sommige enzymen zoals xanthine-oxidase.

'Plant' zou dan op Roos kunnen slaan. Maar wellicht wat vergezocht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #115 Gepost op: 17-01-2017, 18:01:42 »
Maar dan iets anders. Al diverse keren heb ik andere kandidaten horen vertellen hoe echt iedereen er vol in ging en niemand heel terughoudend was of stil of zich op de achtergrond hield. Van Thomas krijgen we dus heel bewust een heel andere indruk op TV. Dat kan natuurlijk ook zijn omdat hij juist heel veel goed doet als kandidaat maar omdat hij heel ver gaat komen in het spel het wel leuk is als wij hem gaan verdenken. Maar het kan ook zijn dat ze heel bewust niet laten zien dat hij goed is in het manipuleren van mensen want dan zouden we hem als mol (te) snel doorhebben. En zelfs van een heel goede kandidaat kunnen ze elk dingetje dat ook maar enigszins verdacht lijkt uitvergroten, maar dat gebeurt ook niet. Opvallend onopvallend dus. Ik krijg meer de indruk dat de makers hopen dat we hem over het hoofd zien, wat bij de gemiddelde kijker ook wel gebeurt waarschijnlijk.

Een soortgelijk scenario ontstond er bij Freek, en we weten allemaal hoe dat afgelopen is  :-X ::). Daarbij zie ik het in Thomas minder dan in Freek. Reacties van Thomas komen op mij erg oprecht over. Ik zie het gewoon niet in hem  ::ohno::. Maar uiteraard, het zou kunnen...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #116 Gepost op: 17-01-2017, 18:35:32 »
Haha die vind ik leuk! Alsof Diederik ook in de regie zit ;)

Regie? Lijkt me stug, maar hij heeft wel ervaring met iets anders:
"(DJ)... was medescenarioschrijver van de speelfilm Homies. Voor dit scenario ontving hij een Gouden Pen." Bron: Wikipedia. Maar of de makers zo ver zouden gaan?

Maar dan iets anders. Al diverse keren heb ik andere kandidaten horen vertellen hoe echt iedereen er vol in ging en niemand heel terughoudend was of stil of zich op de achtergrond hield. Van Thomas krijgen we dus heel bewust een heel andere indruk op TV. Dat kan natuurlijk ook zijn omdat hij juist heel veel goed doet als kandidaat maar omdat hij heel ver gaat komen in het spel het wel leuk is als wij hem gaan verdenken. Maar het kan ook zijn dat ze heel bewust niet laten zien dat hij goed is in het manipuleren van mensen want dan zouden we hem als mol (te) snel doorhebben. En zelfs van een heel goede kandidaat kunnen ze elk dingetje dat ook maar enigszins verdacht lijkt uitvergroten, maar dat gebeurt ook niet. Opvallend onopvallend dus. Ik krijg meer de indruk dat de makers hopen dat we hem over het hoofd zien, wat bij de gemiddelde kijker ook wel gebeurt waarschijnlijk.


Opvallend onopvallend, ja. Dat was mij ook al opgevallen.  ;)

Als je de foto's ziet, die gemaakt zijn tijdens het wachten in de rechtbank zie je een heel andere Thomas, iemand die grappig en druk gebarend meedoet met de rest van de groep van zes (zogenaamd samen heftig vergaderen; leuk doen bij de Amerikaanse vlag). Deze foto's (volgens mij door de deelnemers zelf gemaakt en geplaatst) zijn te zien op Twitter bij o.m. Thomas' twitteraccount. Edit: De foto van de zogenaamde vergadering (tweet Thomas) heb ik zojuist in het rechtbank topic gezet.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 21:43:09 door Marisa »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #117 Gepost op: 17-01-2017, 18:37:58 »
Het zou kunnen dat Thomas als Mol in aflevering 1 voor de vrijstellingen wilde gaan omdat die nodig waren voor het spelverloop en het kan prima dat hij als Mol wat zenuwachtig was in de bioscoop. Maar grijp dan als Mol zo'n preparkopdracht in aflevering 2 aan om geld uit de pot te houden, ook al is het maar 250 euro. Hij had een prima excuus om gepakt te worden want dat je misselijk en gedesoriënteerd uit zo'n apparaat komt als waar hij instapte begrijpt iedereen.

Ja, maar als je het zo bekijkt: als de Mol op de kermis is geweest, wat voor de hand ligt, dan moet dat dus wel Sigrid of Jochem zijn, want zij zijn de enigen die hun kans op de kermis hebben gegrepen. En dat zien de kandidaten ook. Thomas wekt hier juist nog wat vertrouwen en blijft buiten de voor de hand liggende verdening, maar komt ondertussen ook maar met een lullige 250 terug, terwijl er nog veel hogere bedragen te verdienen waren.

Ik vind 't geen geniale Molactie, maar wel te begrijpen.

Edit: en daarnaast is er dus het alleen laten van Diederik in de fabriek wat ik verdacht vind.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 18:40:13 door tumtum »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #118 Gepost op: 17-01-2017, 19:42:20 »
Een soortgelijk scenario ontstond er bij Freek, en we weten allemaal hoe dat afgelopen is  :-X ::). Daarbij zie ik het in Thomas minder dan in Freek. Reacties van Thomas komen op mij erg oprecht over. Ik zie het gewoon niet in hem  ::ohno::. Maar uiteraard, het zou kunnen...

Oh ja nu je het zegt! Hij doet me inderdaad heel sterk aan Freek denken. Heb die Freektunnel nog steeds diep weggestopt... ;D

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #119 Gepost op: 17-01-2017, 19:57:59 »
Na aflevering twee kreeg ik ook even twijfels bij Thomas als mol. In vorige series bleken de kandidaten die eindeloos zoeken in lege fabrieksruimtes nooit de mol. Ik vroeg me af waarom ze dit van Thomas zolang in beeld lieten zien .Was dit een poging tot verdacht maken van een kandidaat? En waarom zagen we dat hij Yvonne en Imanuelle weer bij Diederik wegloodste. En inderdaad waarom ging hij  überhaupt naar Diederik toe?
 
Ik ga er vanuit dat hij niet wist wie er allemaal bij welke opdracht terecht was gekomen en wilde hij e.e.a. checken? Hij ging ook eerst alleen naar beneden en riep later pas de dames erbij. Was hij te vroeg? Liep hij eerst te zoeken in de kantoorruimtes om de ontvoeringen te laten plaatsvinden?
 
Nadat Yvonne naar Jochem was gegaan vond Thomas plotseling wel een opdracht. Er zou een enveloppe met geld in een ruimte liggen die hij en Imanuelle niet gevonden hebben. Hij rolde nog wat papier af voor de show maar ook Imanuelle geloofde niet dat daar geld te vinden was.Nu was het een verlaten fabrieksruimte dus alle materiaal dat nodig was voor de opdrachten is er door de productie ingebracht. Wat mij daarbij opviel was dat het papier nogal slordig en los was opgerold. Dat is helemaal niet gebruikelijk voor nieuwe papierrollen of rollen die industrieel worden gebruikt. Zou hier het geld in hebben gezeten? Zie foto's. Als dat zo is heeft hij hier 500 euro laten liggen....
 
Als Thomas er voor moest zorgen dat de vrijstellingen gevonden moesten worden in aflevering 1  dan had hij i.i.g. een cruciale rol hierbij door de code te vinden.Hij stelde zich nogal afwachtend op en greep alleen in als het nodig was. Daarnaast vraag ik me af of de mol betrokken wil zijn bij de keuze van wie de vrijstelling afgepakt moet worden.
 
In de rechtbank deed hij i.i.g. mee met de groep Roos stemmers en daarmee was er 1000  euro uit de pot. Hoe je naar zijn houding bij het stemmen kijkt is natuurlijk subjectief.Zie je hem als kandidaat dan was het toeval maar aan zijn afwachtende houding te zien kan dit evengoed mollengedrag zijn.

De 250 euro op de kermis is een peuleschil, helemaal vergeleken met het geld dat Jochem, Imanuelle en Sanne hebben binnengehaald. Diederik en Sigrid hebben in hun groepje zelf geen geld gepakt maar waren er wel bij.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 20:11:11 door Moedermol »