Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 339272 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #120 Gepost op: 17-01-2017, 20:23:33 »
En waarom zagen we dat hij Yvonne en Imanuelle weer bij Diederik wegloodste.

Misschien omdat Diederik duidelijk liet merken dat hij hulp niet op prijs stelde.

En inderdaad waarom ging hij  überhaupt naar Diederik toe?

Hij zag misschien alleen de papieren hangen en gaf toen door dat ie een opdracht zag. Jeroen was op dat moment al weg en Diederik stond in een andere ruimte.

Wat die rollen papier betreft: het is Thomas die er een fanatiek aan het afrollen is en Imanuelle die dat niet nodig vindt. Als het geld in een van die rollen heeft gezeten en Imanuelle was fanatiek mee gaan doen hadden ze het wel gevonden. (Of het is er al eerder door de Mol uitgehaald. Misschien Thomas of misschien Jochem die ook alleen op pad was.)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #121 Gepost op: 17-01-2017, 22:26:59 »
Dat de groep van Thomas bij de waslijn aankomt is gewoon in beeld. Op dat moment zijn ze er alle drie en is diederik niet in die ruimte. Ze vragen via de Porto tegen wie diederik , die ze door de Porto horen , aan het praten was. Even later zien we Thomas bij diederik in de ruimte Waar de woorden op beeld kwamen.

Met zijn Allen, naja Thomas niet echt, trekken ze woorden van de lijn, totdat Thomas zelf zegt dat ze misschien beter ergens anders opdracht kunnen zoeken. Diederik Zegt super en zo vertrekt Thomas en groep weer bij diederik. Wat de beweegredenen van Thomas zijn geweest. Ik denk dat hij niet echt naar diederik zijn woorden heeft geluisterd en dus Weinig kan of wil bijdragen Aan deze opdracht.

Tot nu toe voor mij een teruggetrokken persoon, die weinig ondereneemt en weinig aanwezig is. Moeilijk te Peilen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2017, 22:28:10 »
Nog even refereer ik aan de vroege post van Pac over het boek St. Elmo > St. Mole. Ik denk toch dat er 'iets moet/kan' met de titel van dat boek.

De heilige (St.) Thomas wordt vaak gezien als een van de schrijvers van de apocriefe evangeliën.
Betekenis apocrief: geheim,twijfelachtig.

Deze heilige Thomas (ook in de bijbelteksten steeds vermeld als Judas Thomas genaamd de tweeling) (zie hiervoor verder het tweeling topic) gebruikt de volgende termen om 'het heil' te omschrijven:
leven, kennis, waarheid, rust en koninkrijk. (Vooral) het koninkrijk is een belangrijk thema[/b].
Zouden 'de King' en 'Royal' hiernaar kunnen verwijzen? Voert waarschijnlijk wat ver.


Wel aardig vind ik het volgende:
De eerste vijf woorden uit het evangelie van Thomas zijn:

'Dit zijn de geheime woorden.'

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2017, 23:02:12 »
Lol. Stukje esoterie hier terugvinden, die zag ik niet aankomen  ::rofl
Of t een hint is die ze zouden gebruiken? Denk t niet , maar men kan nooit te diep graven. En t is een mooi stukje studie over bijbelse figuren.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2017, 23:17:23 »
Lol. Stukje esoterie hier terugvinden, die zag ik niet aankomen  ::rofl
Of t een hint is die ze zouden gebruiken? Denk t niet , maar men kan nooit te diep graven. En t is een mooi stukje studie over bijbelse figuren.

Hihi, nee, Thomas is mijn mol en het betreffende evangelie heb ik hier thuis in de Nag Hammadi Geschriften, maar zover had ik ook nog niet gedacht. Toch wil ik jullie niet onthouden wat eventjes verderop staat :
Laat hij die zoekt niet ophouden met zoeken
totdat hij vindt

Want zo is het natuurlijk wel  ::jaja::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2017, 23:18:41 »
Lol. Stukje esoterie hier terugvinden, die zag ik niet aankomen  ::rofl
Of t een hint is die ze zouden gebruiken? Denk t niet , maar men kan nooit te diep graven. En t is een mooi stukje studie over bijbelse figuren.

Eerder een ietwat lichtvoetig stukje graafwerk naar één bijbelse Sint.

Hihi, nee, Thomas is mijn mol en het betreffende evangelie heb ik hier thuis in de Nag Hammadi Geschriften, maar zover had ik ook nog niet gedacht. Toch wil ik jullie niet onthouden wat eventjes verderop staat :
Laat hij die zoekt niet ophouden met zoeken
totdat hij vindt

Want zo is het natuurlijk wel  ::jaja::

Prachtig! Helemaal eens. edit: En idd heel toepasselijk op dit spel.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 11:18:39 door Marisa »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2017, 23:35:00 »
Merci tureluurs. Maar voordat anderen er tureluurs van worden terug on topic?  Of gaan we t echt hebben over Christus natuur en dat er in elk mens een Christus schuilt en moeten we vrezen voor de inquisitie?  On topic dus maar  ::rofl:: ::trots::


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2017, 23:49:51 »
Merci tureluurs. Maar voordat anderen er tureluurs van worden terug on topic?  Of gaan we t echt hebben over Christus natuur en dat er in elk mens een Christus schuilt en moeten we vrezen voor de inquisitie?  On topic dus maar  ::rofl:: ::trots::



Het was meer dat ik de woorden mooi van toepassing vond op ons als molspeurders  ;)
Maar laten we weer on topic gaan ja, helemaal vóór.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #128 Gepost op: 18-01-2017, 08:32:04 »
Het is de 17e mol dit jaar toch?
MOL THOMAS CAMMAERT = 17 letters
 ::oink:: :o ::oink:: :o ::oink:: :o ::oink:: :o
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #129 Gepost op: 18-01-2017, 08:51:12 »
Het is de 17e mol dit jaar toch?
MOL THOMAS CAMMAERT = 17 letters
 ::oink:: :o ::oink:: :o ::oink:: :o ::oink:: :o

Dit geldt ook voor Sigrid

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #130 Gepost op: 18-01-2017, 10:06:30 »
Dit geldt ook voor Sigrid

Dan toch 2 Mollen?  :-X

Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #131 Gepost op: 18-01-2017, 12:06:04 »
Wat dan? Ik snap heel goed dat Thomas zo verdacht wordt omdat hij erg onopvallend is. Maar een Mol moet wel wat in de pap te brokkelen hebben en kansen grijpen om te saboteren en die indruk krijg ik nog niet van hem.

Het zou kunnen dat Thomas als Mol in aflevering 1 voor de vrijstellingen wilde gaan omdat die nodig waren voor het spelverloop en het kan prima dat hij als Mol wat zenuwachtig was in de bioscoop. Maar grijp dan als Mol zo'n preparkopdracht in aflevering 2 aan om geld uit de pot te houden, ook al is het maar 250 euro. Hij had een prima excuus om gepakt te worden want dat je misselijk en gedesoriënteerd uit zo'n apparaat komt als waar hij instapte begrijpt iedereen.
Thomas besluit niet voor de 750 euro te gaan maar voor de 25o euro, terwijl je in beeld de snipers, 750 en 250 in een lijn te zien krijgt. Hoe kan het dat hij er toch in slaagt die 250 euro te  pakken zonder afgeschoten te worden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #132 Gepost op: 18-01-2017, 12:12:24 »
Thomas besluit niet voor de 750 euro te gaan maar voor de 25o euro, terwijl je in beeld de snipers, 750 en 250 in een lijn te zien krijgt. Hoe kan het dat hij er toch in slaagt die 250 euro te  pakken zonder afgeschoten te worden?

Je bedoelt dat de molactie hier zo opgezet was dat Thomas 250 euro zou verdienen om onverdacht te zijn? Zou kunnen. Ik zie liever een Mol die hier zijn kans grijpt en geld laat verdwijnen.

Online Joke

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #133 Gepost op: 18-01-2017, 13:13:23 »
weten we eigenlijk zeker dat de attractie van Thomas echt € 250,- waard was en niet € 750,-? Als ik kijk naar hoe heftig zijn attractie was, vraag ik me dat een beetje af. Ik zou verwachten dat een attractie van € 250,- niet zo extreem zou zijn.
Als hij de mol is kan hij zeggen dat hij € 250,- heeft gehaald met zijn attractie, terwijl hij eigenlijk € 750,- zou binnenhalen...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #134 Gepost op: 18-01-2017, 13:50:39 »
weten we eigenlijk zeker dat de attractie van Thomas echt € 250,- waard was en niet € 750,-? Als ik kijk naar hoe heftig zijn attractie was, vraag ik me dat een beetje af. Ik zou verwachten dat een attractie van € 250,- niet zo extreem zou zijn.
Als hij de mol is kan hij zeggen dat hij € 250,- heeft gehaald met zijn attractie, terwijl hij eigenlijk € 750,- zou binnenhalen...


ehm... Art heeft dit ook gezegd. Ik denk niet dat hierover wordt gelogen
klaar voor de strijd

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #135 Gepost op: 18-01-2017, 15:05:33 »
weten we eigenlijk zeker dat de attractie van Thomas echt € 250,- waard was en niet € 750,-? Als ik kijk naar hoe heftig zijn attractie was, vraag ik me dat een beetje af. Ik zou verwachten dat een attractie van € 250,- niet zo extreem zou zijn.
Als hij de mol is kan hij zeggen dat hij € 250,- heeft gehaald met zijn attractie, terwijl hij eigenlijk € 750,- zou binnenhalen...



Ik dacht zelf dat misschien de afstand bepalend was voor de hoogte van het bedrag, maar zie net dat de afstand tussen de €750 en de €250 maar 5 meter is. Je ziet wel echt dat de attractie van Thomas €250 waard is, maar ik vraag me wel af waarom hij niet die paar meter verder is gelopen om €750 binnen te halen, aangezien dat het plan was.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #136 Gepost op: 18-01-2017, 16:39:13 »

Je ziet wel echt dat de attractie van Thomas €250 waard is, maar ik vraag me wel af waarom hij niet die paar meter verder is gelopen om €750 binnen te halen, aangezien dat het plan was.

Omdat hij de mol is  ;) :)

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #137 Gepost op: 18-01-2017, 23:24:01 »
weten we eigenlijk zeker dat de attractie van Thomas echt € 250,- waard was en niet € 750,-? Als ik kijk naar hoe heftig zijn attractie was, vraag ik me dat een beetje af. Ik zou verwachten dat een attractie van € 250,- niet zo extreem zou zijn.
Als hij de mol is kan hij zeggen dat hij € 250,- heeft gehaald met zijn attractie, terwijl hij eigenlijk € 750,- zou binnenhalen...


ik heb ook wel eens in zo'n ding gezeten en daarbij kon je met een knopje zelf kiezen of je wel of niet over de kop ging. Het zou best kunnen dat hij expres doet alsof het heel heftig is maar ook gewoon rechtop had kunnen blijven zitten. ook lijkt het of het beeld versneld werd om dezelfde reden. Maar het is alsnog een attractie voor kleinere kinderen.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #138 Gepost op: 18-01-2017, 23:39:39 »
Je bedoelt dat de molactie hier zo opgezet was dat Thomas 250 euro zou verdienen om onverdacht te zijn? Zou kunnen. Ik zie liever een Mol die hier zijn kans grijpt en geld laat verdwijnen.

Maar hoeveel geld kon je met meer attracties dan kandidaten nou echt laten verdwijnen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #139 Gepost op: 19-01-2017, 07:11:56 »
Maar hoeveel geld kon je met meer attracties dan kandidaten nou echt laten verdwijnen?

Nou ja, "niet verdienen" dan.