Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341564 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #640 Gepost op: 8-02-2017, 22:08:19 »
Ik hoop ergens niet dat Diederik wint, dan zou het weer een beetje zoals met Art en Patrick zijn, dat de mol de winnaar naar de eindstreep heeft geloodst.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #641 Gepost op: 8-02-2017, 22:37:29 »
Ik hoop ergens niet dat Diederik wint, dan zou het weer een beetje zoals met Art en Patrick zijn, dat de mol de winnaar naar de eindstreep heeft geloodst.
Hebben ze dat toegegeven dan?

Wat Thomas en Diederik betreft, kijk ze hier eens buddy buddy zijn:


::tandpastasmiley::

Is het vaker voorgekomen dat de roomie van de mol won? Het leek me al één van de zwaktes van het spel - als de mol niet goed genoeg is om zijn of haar "maatje" eruit te werken ...of dat niet wil, dan heeft die andere persoon een vette kans om de finale te halen of zelfs te winnen.

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #642 Gepost op: 8-02-2017, 22:43:05 »

Is het vaker voorgekomen dat de roomie van de mol won?

Ja, in 2011. Art won en wist dat zijn beste vriend Patrick de mol was. Patrick hield hem in het spel omdat hij een goede 'bliksemafleider' was. Uhuh ;) Hij gaf hem zelfs een joker cadeau.

Maar als je veel met elkaar omgaat dan kunnen dingen ook gaan opvallen natuurlijk, zeker als je je ervan bewust blijft dat er één persoon is die je niet kunt vertrouwen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #643 Gepost op: 8-02-2017, 22:59:46 »
Ik hoop ergens niet dat Diederik wint, dan zou het weer een beetje zoals met Art en Patrick zijn, dat de mol de winnaar naar de eindstreep heeft geloodst.

Ik hoop vooral niet dat Diederik dan daarna probeert de nieuwe presentator te worden. Zo leuk vind ik hem niet...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #644 Gepost op: 8-02-2017, 23:17:52 »
Ja, in 2011. Art won en wist dat zijn beste vriend Patrick de mol was. Patrick hield hem in het spel omdat hij een goede 'bliksemafleider' was. Uhuh ;) Hij gaf hem zelfs een joker cadeau.

Maar als je veel met elkaar omgaat dan kunnen dingen ook gaan opvallen natuurlijk, zeker als je je ervan bewust blijft dat er één persoon is die je niet kunt vertrouwen.
Ja, op dat laatste doelde ik vooral. Als het  maar één keer gebeurd is valt het me nog mee.

Maar dat de mol een kandidaat een joker cadeau deed ..wow!

Ik hoop vooral niet dat Diederik dan daarna probeert de nieuwe presentator te worden. Zo leuk vind ik hem niet...
Ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn (dat dat gaat lukken). Art doet het te goed bij WIDM. Misschien dat ze Margriets sidekick bij Moltalk willen vervangen? Dat hoeft voor mij ook niet trouwens. Ik kan dat super positieve van die Zegers met z'n doorgesnoven kop wel waarderen! ::tandpastasmiley::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #645 Gepost op: 8-02-2017, 23:37:43 »
Snuift Zegers coke dan? Weet je dat zeker?
Ik vind dat positieve van hem wel aanstekelijk werken.
MolTalk beschouw ik als puur amusement.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #646 Gepost op: 9-02-2017, 08:07:50 »
Snuift Zegers coke dan? Weet je dat zeker?
Ik vind dat positieve van hem wel aanstekelijk werken.
MolTalk beschouw ik als puur amusement.
Ja, ik ook. En het werkt idd aanstekelijk. Margriet's villeine opmerkingingen ook. Hopelijk gaan ze door met die twee.

Nee joh - ik weet niks. Ik vond het gewoon een leuke typering. Ws. is het gewoon veel "sun damage" en nachten "doorhalen" bij hem geweest. En daar is niks mis mee. Echt iemand die alles uit het leven probeert te halen. Chris ziet er trouwens nog steeds erg aantrekkelijk uit (vind ik).

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #647 Gepost op: 9-02-2017, 08:55:42 »
Ja, ik ook. En het werkt idd aanstekelijk. Margriet's villeine opmerkingingen ook. Hopelijk gaan ze door met die twee.

Nee joh - ik weet niks. Ik vond het gewoon een leuke typering. Ws. is het gewoon veel "sun damage" en nachten "doorhalen" bij hem geweest. En daar is niks mis mee. Echt iemand die alles uit het leven probeert te halen. Chris ziet er trouwens nog steeds erg aantrekkelijk uit (vind ik).


Om via een bruggetje terug on topic te komen, wat vind je dan van Thomas?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #648 Gepost op: 9-02-2017, 15:37:08 »
Om via een bruggetje terug on topic te komen, wat vind je dan van Thomas?
Die ziet er zeker goed uit. Ik dacht even dat Diederik dat ook vond, totdat ik er achter kwam dat die hetero was. Weer een fantasie minder. :P

Sorry dat ik afdwaalde. Het valt me op dat er de laatste dagen weinig over Thomas is gediscusseerd op de verschillende fora. Is iedereen er al een beetje klaar mee, of lag dat vooral aan het ontbreken van "gelaagde" opdrachten in afl. 5?

Thomas zat trouwens voor de eerste keer niet (schuin of recht) achter de afvaller bij de executie.

Omdat grotere mensen (meestal mannen) vanachter plaats nemen. Het kon natuurlijk niet blijven duren dat alleen vrouwen afvielen.

^^ ^ nog iets dat opviel: hij zat ook niet aan schouder Jeroen omdat hij er ook niet naast zat. Dat had makkelijk gekund. Zou dat de bedoeling hier zijn geweest, of hebben Sanne en Jeroen dat verhinderd door opzettelijk of onbewust naast elkaar op de achterste rij plaats te nemen?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #649 Gepost op: 9-02-2017, 15:44:14 »

Het valt me op dat er de laatste dagen weinig over Thomas is gediscusseerd op de verschillende fora. Is iedereen er al een beetje klaar mee, of lag dat vooral aan het ontbreken van "gelaagde" opdrachten in afl. 5?

Beide, vermoed ik. Als er na aflevering 5 al een apart topic is over waarom Thomas misschien/hopelijk niet de mol is...de kans is gewoon erg groot dat hij het is. Al wil ik daar nog steeds niet aan. Misschien tegen beter weten in.

De opdrachten waren inderdaad ook niet om over naar huis te schrijven. Weinig gelegenheid tot mollen, dan wel om molgedrag te spotten. Het is vandaag wel heel erg rustig op het forum, blijkbaar zijn we al toe aan de volgende aflevering.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #650 Gepost op: 9-02-2017, 22:46:29 »
Net even de rijdende route teruggekeken.
Het was me al vaker opgevallen dat Thomas tijdens een biecht zijn duim liet zien.
Tijdens de rijdende route doet hij dat in een biecht over door het oranje licht rijden. : "Dat ging een beetje mis". Het is helemaal geen logisch gebaar om iets wat misgaat te onderstrepen.

Volgens mij is het een verwijzing naar de (oranje) duimafdruk van de mol.
We noemen het vaak vingerafdruk maar volgens mij is het oorspronkelijk de duimafdruk van de mol.


Edit: en draagt hij hier een sweater van het merk colourfull rebel
« Laatst bewerkt op: 9-02-2017, 23:07:13 door Moedermol »

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #651 Gepost op: 10-02-2017, 00:00:03 »
Ik heb dit ergens meegekregen:

Zoals we allemaal weten, werd Für Elise 4 keer afgespeeld. Nu werd dit tot nog toe altijd gelinkt met 25/4, de geboortedatum van Thomas. Maar van de letters van het stuk kan je een ander woord maken.

Für Elise
Furelise
Fuselier

Een fuselier is een type soldaat dat bewapend is met een geweer.
Soldaat? Soldaat van Oranje?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #652 Gepost op: 10-02-2017, 07:01:52 »
Ja is al eerder genoemd.

Fur Elise anagram - fuselier geweerschutter

Zal wel niets zijn maar toch ?

Ik denk het wel.

Een fuselier is een soldaat.....

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #653 Gepost op: 10-02-2017, 08:12:35 »
Net even de rijdende route teruggekeken.
Het was me al vaker opgevallen dat Thomas tijdens een biecht zijn duim liet zien.
Tijdens de rijdende route doet hij dat in een biecht over door het oranje licht rijden. : "Dat ging een beetje mis". Het is helemaal geen logisch gebaar om iets wat misgaat te onderstrepen.

Volgens mij is het een verwijzing naar de (oranje) duimafdruk van de mol.
We noemen het vaak vingerafdruk maar volgens mij is het oorspronkelijk de duimafdruk van de mol.
Mooie hint. Goed gezien!


Citaat
Edit: en draagt hij hier een sweater van het merk colourfull rebel
Deze snap ik niet. Hoe linkt "kleur" specifiek naar Thomas? 

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #654 Gepost op: 10-02-2017, 12:16:30 »
Mooie hint. Goed gezien!

Deze snap ik niet. Hoe linkt "kleur" specifiek naar Thomas? 

Oranje duimafdruk op het boek in dezelfde opdracht. Normaal is de duimafdruk van de mol groen.
Oranje verwijst naar Thomas als soldaat van Oranje.

en

de terugkerende kleuren van de Belgische vlag.

en de mol is natuurlijk een rebel ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2017, 12:41:42 door Moedermol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #655 Gepost op: 10-02-2017, 20:16:10 »
Oranje duimafdruk op het boek in dezelfde opdracht. Normaal is de duimafdruk van de mol groen.
Oranje verwijst naar Thomas als soldaat van Oranje.

en

de terugkerende kleuren van de Belgische vlag.

en de mol is natuurlijk een rebel ::rofl::
Dank voor de uitleg!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #656 Gepost op: 10-02-2017, 20:54:12 »
Als Thomas een envelop vindt bij de rodeo posters is er muziek van Captain America te horen, en laten ze dit jaar nou net in Amerika zijn  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2017, 23:31:39 door RoyL »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #657 Gepost op: 10-02-2017, 22:36:02 »
Een ding snap ik niet als Thomas de Mol zou zijn en dat is zijn bod van voor de veiling: 2000. Met dat bod kwam het gemiddelde uit op 1300. Het antwoord 0 is voor zowel een kandidaat als de Mol prima te verkopen achteraf. Het gemiddelde was daarmee iets boven de 950 uitgekomen. Je kunt zeggen, dat een hoger gemiddelde bieden in de hand werkt maar feit is ook dat onbekend was wat de kandidaten zouden doen en zeker onbekend was wat kandidaat Jeroen zou verzekeren. Met bod 0 was er op voorhand 350 meer uit de pot gegaan en was de verzekering van de hele pot sowieso duurder geworden. Andersom... Waarom zou de Mol hier totaal onnodig de pot met 350 spekken (of 350 extra er in laten zitten)? Aangezien de Mol voorkennis heeft, kun je toch niet anders dan dat bod gelijk stellen aan geld verdienen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #658 Gepost op: 10-02-2017, 22:52:33 »
Een ding snap ik niet als Thomas de Mol zou zijn en dat is zijn bod van voor de veiling: 2000. Met dat bod kwam het gemiddelde uit op 1300. Het antwoord 0 is voor zowel een kandidaat als de Mol prima te verkopen achteraf. Het gemiddelde was daarmee iets boven de 950 uitgekomen. Je kunt zeggen, dat een hoger gemiddelde bieden in de hand werkt maar feit is ook dat onbekend was wat de kandidaten zouden doen en zeker onbekend was wat kandidaat Jeroen zou verzekeren. Met bod 0 was er op voorhand 350 meer uit de pot gegaan en was de verzekering van de hele pot sowieso duurder geworden. Andersom... Waarom zou de Mol hier totaal onnodig de pot met 350 spekken (of 350 extra er in laten zitten)? Aangezien de Mol voorkennis heeft, kun je toch niet anders dan dat bod gelijk stellen aan geld verdienen?

Vind ik ook een minpuntje aan mijn Mol.

Ik ben het er wel niet mee eens dat de Mol 0 moet bieden, want dat is voor de kijker thuis en voor de andere kandidaten achteraf verdacht.  Het meest molse bod (van de kandidaten die er nog zijn) vind ik dat van Sanne eigenlijk. Ze verhoogt de grens maar met een schamele 125 euro (wat gelijk staat aan 1 handje opsteken), maar kan achteraf wel de kandidaat spelen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #659 Gepost op: 10-02-2017, 22:56:15 »
Citaat
Ik ben het er wel niet mee eens dat de Mol 0 moet bieden, want dat is voor de kijker thuis en voor de andere kandidaten achteraf verdacht.

Het moet niet, maar het is wel het meest effectieve bod. Bovendien is het pas achteraf verdacht. Voor een kandidaat is het vooraf geen vreemd antwoord en dus voor een mol ook niet. Het is niet voor niets dat het zelfs twee keer voorkomt. 2000 is echt te veel voor mijn gevoel.