Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341602 keer)

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1080 Gepost op: 11-03-2017, 23:13:23 »
Maar ze konden een groepsvrijstelling winnen en de mol heeft zijn best gedaan de anderen mee te krijgen daarin, zo bleek uit de beelden...daarin zat weer een mogelijkheid deze "oneerlijke loterij" recht te trekken. Dat de overfanatieke kandidaten daar niet in mee zijn gegaan en er dus iemand slachtoffer werd....tja, dat is het spel.

Dat ben ik met je eens, het was wel een loterij, maar eentje die ze allemaal hadden kunnen winnen. Toch heeft Thomas niet zijn vrijstelling ingeleverd omdat hij de kandidaat wou uithangen. En daardoor gaat er iemand naar huis. Hij deed dus vooral alsof hij medekandidaten mee wou krijgen in de keuze voor een groepsvrijstelling, maar handelde als zijn fanatieke medekandidaten door zelf niet de vrijstelling in te leveren, dat deed namelijk alleen Vincent.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1081 Gepost op: 11-03-2017, 23:20:35 »
Een overzichtje, met mol-acties/mol-falen/gedrag Thomas

Waar kon de resterende 1.300 euro verdiend worden (volgens Art was 56.800 het maximum)
EDIT: Bij de veiling dus (zie bericht hieronder van Brtdm)


1.1
1.2
1.3
2.1
2.2
2.3
3.1
3.2
3.3
4.1
4.2
4.3
5.1
5.2
5.3
6.1
6.2
6.3
7.1
7.2
7.3
8.1
8.2
8.3
9.1
9.2

Opdracht
Tickets/vrijstellingen
Enveloppen in Portland
Bioscoopgesprekken Art
Papierfabriek
Pretpark lasergame
Liegen in rechtbank voor jury
Duinestafette
Zandtekeningen bij vuurwerk
Rijdende route/bibliotheek
Lasso rennen
Zoeken in hooiberg
Joker-veiling
Schietopdracht
Jokers branden
Rodeo posters
Underground -/+ enveloppen
Woord in gras maaien
Helix Rodeo/geld inbellen
Etherdiscipline
Ballonvaart/auto route
Cowboy te paard schieten
ABC-tje maken
Spreekwoorden uitbeelden
Fort Rock/vrijstellingjacht
Moltown
Geldbomen/puzzelverdubbelaar

Verdiend
-
€ 2.500
-
€ 450
€ 1.250
€ 0
€ 130
€ 2.500
€ 0
€ 500
€ 750
€ -6.800
€ 600
€ 0
€ 2.000
€ 400
€ 2.000
€ 630
€ 800
€ 1.500
€ 1.100
€ 0
€ 1.700
€ 0
€ 150
€ 12.160
€ 24.320
Potentieel
€ 0
€ 2.500
€ 0
€ 3.500
€ 3.000
€ 1.000
€ 3.000
€ 5.000
€ 2.000
€ 3.000
€ 2.000
€ 1.300
€ 12.000
€ 0
€ 2.000
€ 1.000
€ 2.000
€ 2.500
€ 2.500
€ 1.500
€ 2.500
€ 1.000
€ 2.000
€ 0
€ 1.500
€ 56.800
€ 113.600

Ticket en vrijstellingen gevonden
Niet aanwezig
Vertrouwen gewonnen
Tijdrekken en niets vinden
250 euro (ipv 750) om goodwill/vertrouwen te kweken
Kandidaten van Diederik afgeleid / Roos als leugenaar
500 verdoezeld + halve 1000 (mingeld)
Vak te dicht bij water + 2 maskers voor hemzelf
Door oranje rijden + naar kerk op advies Sanne
Met 2 lasso's afgaan: ipv verdubbelen 500 kwijt
niet veel gedaan, dicht bij geldvondsten anderen
Prijsopdrijven / een-na-laatste bod
Slechts 6 rake schoten van de 120 (niet duidelijk wie)
Mollogo op jokers gebrand
Mollen mislukt / Diederik alles goed omschreven
3 enveloppen langslopen, 1x min laten pakken (1x min door Sanne)
Letter M gemaaid
100 euro ingebeld (1 van de 4 lage bedragen) / 750 euro voorbij gelopen
Kink in de kabel (buiten zicht van kandidaten)
Poging tot tijdrekken / Jochem en Sanne redden de opdracht
Snelle ronde maken, (te) weinig tijd voor ballonschieten: 0 euro
Gedoemd te mislukken
Foto kwijt gemaakt? Of toch weggewaaid?
Niets te verdienen/verliezen
Bordjes verhangen
Gefaald


EDIT: Mijn conclusie
Aflevering 1 en 2: vertrouwen winnen en een beetje gemold in papierfabriek

Aflevering 3 en 4: Goed gemold in alle opdrachten (mede dankzij vertrouwen van groep). Geld bij opdracht 3.2 is goed verdiend door de kandidaten.

Aflevering 5: Onzichtbaar als mol, behalve de hint 'mollogo branden'

Aflevering 6: Opdracht 1 zover als mogelijk gemold. Opdracht 2 buitenspel gezet. Opdracht 3 risico genomen, maar kandidaten waren ook niet op hun best (behalve Imanuelle).

Aflevering 7: Goed gemold (al was opdracht 1 vrij eenvoudig te saboteren). In opdracht 2 weer buitenspel gezet.

Aflevering 8: Geen echte mollacties gezien. Of heeft hij toch de polaroid kwijt gemaakt?

Aflevering 9: Moltown gemollesteerd. Gefaald bij de verdubbelaar.

Per saldo: een uitstekende mol, veel geld uit de pot kunnen houden zonder dat kandidaten hem door hebben gehad.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2017, 23:42:36 door Jayq »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1082 Gepost op: 11-03-2017, 23:23:45 »
Een overzichtje, met mol-acties/mol-falen/gedrag Thomas

Waar kon de resterende 1.300 euro verdiend worden (volgens Art was 56.800 het maximum)


Bij de veiling, als ze niets zouden bieden voor de jokers, kwam het gemiddelde genoemde bedrag in de pot.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1083 Gepost op: 11-03-2017, 23:24:51 »
Dat ben ik met je eens, het was wel een loterij, maar eentje die ze allemaal hadden kunnen winnen. Toch heeft Thomas niet zijn vrijstelling ingeleverd omdat hij de kandidaat wou uithangen. En daardoor gaat er iemand naar huis. Hij deed dus vooral alsof hij medekandidaten mee wou krijgen in de keuze voor een groepsvrijstelling, maar handelde als zijn fanatieke medekandidaten door zelf niet de vrijstelling in te leveren, dat deed namelijk alleen Vincent.

Dat klopt niet helemaal. Ze hebben overlegd en Thomas was  voorstander van allemaal inleveren voor een groepsvrijstelling. Voor de mol is ook het prettig om zo lang mogelijk veel medekandidaten te hebben om je achter te verstoppen. Echter de anderen zeggen dat je elkaar wel moet kunnen vertrouwen en dat doen ze blijkbaar niet. Bij de test hoort Thomas uiteraard wie wel en niet de vrijstelling hebben opgegeven. Roos en Jeroen niet, oke, dan kan hij ook beter "kandidaats" doen en de vrijstelling niet opgeven.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1084 Gepost op: 11-03-2017, 23:48:33 »
Leuk om te zien, die langzaamaanactie tijdens de estafette-opdracht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #1085 Gepost op: 12-03-2017, 00:14:58 »
Alweer een oranje vingerafdruk in de vooruitblik op aflevering 3......

De vingerafdruk op het boek blijkt dus inderdaad officiële aanwijzing te zijn.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1086 Gepost op: 12-03-2017, 03:32:55 »
Even een kritische noot naar Thomas, maar eigenlijk vooral naar de programmamakers: In de eerste aflevering heeft Thomas dus niet gemold. Laat dat even op je inwerken, helemaal niets! Vanuit de mol gezien begrijpelijk, vertrouwen willen winnen en alles, maar juist als er nog veel kandidaten zijn is het voor de mol vaak makkelijk om zich te verschuilen.

Ik hoor Thomas in de finaleaflevering zeggen dat er geld wordt verdiend is nu even nog niet zo belangrijk, ik moet eerst vertrouwen winnen. Dat klopt, maar ik hou van mollen die juist een beetje risico nemen en toch onzichtbaar blijven. Voor mij hadden andere keuzes in de opdrachten voor de eerste aflevering er voor kunnen zorgen dat Thomas zich ook als mol al had kunnen onderscheiden.

Wat vooral mijn ergernis is op dit punt, is dat de mol dus niets heeft gedaan in de eerste aflevering, en dat betekent dat het voor de kijker (en ook voor de medekandidaten) onmogelijk was om de mol al na één aflevering te ontmaskeren. Hij heeft niets gedaan, dus is het één grote gok. En dát vind ik vooral jammer. Je kunt net zo goed gewoon lootjes trekken wie er naar huis gaat.

Toch vind ik Thomas een leuke mol. Zoals bijna elk jaar.

Ben het daar wel mee eens. Dat Thomas daar weinig aan kan doen maar dat de regie daar wel iets mee zou kunnen doen. Aan de andere kant kan je zeggen dat Thomas ontzettend goed heeft geacteerd met de verrekijker in zijn hand en in het gesprek in de bioscoop. Hij had daar al door de mand kunnen vallen als hij iets slechter geacteerd had en dan was het seizoen drastisch anders verlopen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1087 Gepost op: 12-03-2017, 12:13:48 »
Ik zou zeggen: een Mol die door de medekandidaten niet verdacht werd, maar net tegen de finale juist wel door de uiteindelijke winnaar, en die door de meeste casual kijkers niet verdacht werd, maar die door de molloten-speurders wel gevonden kon worden, die Mol had dan toch de balans heel goed te pakken?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1088 Gepost op: 12-03-2017, 12:14:54 »
Heb net nogmaals de onthulling teruggekeken, maar je ziet echt veel kandidaten en oud-kandidaten bijna van hun stoel vallen van verbazing. Heel leuk om te zien!  ::ok::

Offline kiyoaki

  • Forumlid
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1089 Gepost op: 12-03-2017, 13:00:39 »
Heeft 'ie nou bewust Jochem aan jokers enzo geholpen om hem in het spel te houden?

Dat zou ik doen, iemand kiezen die me niet verdenkt maar wel opdrachten verklooit en diegene zo lang mogelijk in het spel houden.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1090 Gepost op: 12-03-2017, 13:48:35 »
Wat ik vernam langs de groene loper was dat Thomas net als de andere finalisten geen voorkennis had over de tangram ::joehoe:: Ik kan het verkeerd hebben begrepen, ik luisterde maar half mee, maar ik zou het heel mooi vinden voor de opdracht ::bravo::
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1091 Gepost op: 12-03-2017, 13:59:51 »
Wat ik vernam langs de groene loper was dat Thomas net als de andere finalisten geen voorkennis had over de tangram ::joehoe:: Ik kan het verkeerd hebben begrepen, ik luisterde maar half mee, maar ik zou het heel mooi vinden voor de opdracht ::bravo::
Bedankt.  ::ok::

Ik denk dat je daar nu wel vanuit kunt gaan inderdaad. Vind het een vreemde keuze van de makers, tenzij deze opdracht er puur inzat ter compensatie van de veiling of zoiets...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1092 Gepost op: 12-03-2017, 15:57:35 »
Had hij dat wel gedaan, dan was dat ook niet fair geweest naar de kandidaten die niet in de heli zaten. Een goede keuze dus van hem.

Maar die hadden (ws) een vrijstelling.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1093 Gepost op: 12-03-2017, 15:58:34 »
Thomas bevestigt op Twitter dat hij de foto heeft kwijtgemaakt bij de spreekwoorden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1094 Gepost op: 12-03-2017, 16:03:49 »
Thomas bevestigt op Twitter dat hij de foto heeft kwijtgemaakt bij de spreekwoorden.
Zonde dat zoiets de uitzending niet haalt toch?! Dit zijn juist de acties die Thomas zo'n toffe Mol maken :D
...óf niet!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1095 Gepost op: 12-03-2017, 16:05:34 »
Ja zeker een hele stoere actie  ::ok::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1096 Gepost op: 12-03-2017, 16:05:43 »
Mee eens dat Thomas een goede mol was!
 
En ik denk ook juist dat hij zo vroeg door veel molloten is ontdekt omdat hij zo goed was.  Doordat hij niet zo verdacht werd door zijn medekandidaten kon hij bijvoorbeeld gewaagde acties uit voeren (bv. Geld verstoppen bij de estafette in de duinen). Maar juist door diezelfde gewaagde acties hadden 'wij' hem door...
Dus doordat hij zo onverdacht was kon hij beter/meer mollen. Nadeel is wel dat je dan door kijkers makkelijker ontmaskerd wordt.. (en voor die kijkers wordt t spel eigenlijk gespeeld natuurlijk)
Maar dan ben je mijn inziens wel gewoon een goede mol!
« Laatst bewerkt op: 12-03-2017, 16:16:26 door Kaaasje »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1097 Gepost op: 12-03-2017, 16:12:31 »
Precies! En ik ben blij dat dat dan ook gewoon in beeld kwam. Anders kunnen molloten er ook niet aan puzzelen  ::vergroot::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1098 Gepost op: 12-03-2017, 17:20:06 »
Thomas bevestigt op Twitter dat hij de foto heeft kwijtgemaakt bij de spreekwoorden.
Ha, top, dat is vast opgehelderd. Ben alleen nog benieuwd waar hij hem verstopt had.
Tell me what your telescope says

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [MOL] Thomas Cammaert
« Reactie #1099 Gepost op: 12-03-2017, 18:32:03 »
Complimenten voor Thomas die het als mol zeer goed heeft gedaan en Sanne is verdiend de winnares ::ok::. Jochem (mijn mol) pluim voor zijn leuke uitspraken en kleurrijke optreden  ::ok::
Winnaar Klassiekers Pool 2023