Auteur Topic: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '  (gelezen 44977 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #60 Gepost op: 8-01-2017, 13:47:30 »
Op een gegeven moment laten ze een shot zien van twee foto's. Op 1 foto staat een familie, waarvan er 1 kind in een rolstoel zit. Iemand een idee of dit een link is? Zie alleen de link naar het lied van Sanne, rolstoel ;) Waarschijnlijk laten ze ook iets niet zo duidelijk in beeld zien.

Verder viel mij de verwijzing naar Keep Portland Weird op. Dit heb ik Art ook al horen zeggen in een aankondiging. Op wie slaat dit? Mad Science van Diederik? Gekke typetjes van Sanne? Kan van alles zijn natuurlijk.

En er is een flinke verwijzing naar kijken. Eerder kwam al de theorie voorbij van horen, zien en zwijgen. Ook wordt er meteen al gewerkt met een verreKIJKer, in het bos waar je de bomen niet meer ziet, helikopterview, etc. Jeroen?

Zelf krijg ik vibes bij Roos, al kan ik die totaal niet onderbouwen. Ze kwam heel kandidaats over, maar toch....

Mooi, deze aflevering geeft zo weinig weg dat je alle kanten nog op kan! Lekker speculeren.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 13:52:51 door Juuls247 »
Meer L

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #61 Gepost op: 8-01-2017, 13:55:34 »




Erg jammer voor Vincent dat dat niet waar was  ::niet-ok::


En voor wat het waard is: Iop de website staat '... zo gedaan' de ene keer met een spatie na de ... en de andere keer niet.


Bedankt voor de foto's. Niet alleen jammer voor Vincent, ook jammer voor ons. Er was altijd 1 regel: de presentator spreekt de waarheid. Natuurlijk zal hij niet alles vertellen en ook niet in aflevering 1 tegen de mol zeggen 'jij bent de mol', maar dat de kandidaten (en wij) zo worden voorgelogen is volgens mij uniek.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #62 Gepost op: 8-01-2017, 13:58:41 »
hij had hem in handen maar gaf hem toch zelf weg ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #63 Gepost op: 8-01-2017, 14:00:14 »
Niet alleen jammer voor Vincent, ook jammer voor ons. Er was altijd 1 regel: de presentator spreekt de waarheid. Natuurlijk zal hij niet alles vertellen en ook niet in aflevering 1 tegen de mol zeggen 'jij bent de mol', maar dat de kandidaten (en wij) zo worden voorgelogen is volgens mij uniek.

Hoezo is dit een leugen? Vincent had de vrijstelling niet meer in handen tijdens de test.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #64 Gepost op: 8-01-2017, 14:02:06 »
hij had hem in handen maar gaf hem toch zelf weg ?

Ja, maar als hij de vrijstelling zou hebben gehouden, dan had de groep het wel ongedaan gemaakt
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #65 Gepost op: 8-01-2017, 14:11:12 »
Hoezo is dit een leugen? Vincent had de vrijstelling niet meer in handen tijdens de test.

Het zijn er zelfs twee:
- En dat is meteen ook de snelste weg naar een vrijstelling --> het is de enige weg want de andere groep maakte er geen kans op
- Als je die bij de test in je handen hebt, weet je zeker dat je niet de eerste afvaller bent --> Vincent had een vrijstelling in zijn handen bij de test en is wél de eerste afvaller (dat hij hem heeft weggegeven doet niet ter zake, pas bij de executie werd bekend gemaakt dat de groep zijn vrijstelling had afgepakt)

Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #66 Gepost op: 8-01-2017, 14:15:39 »
Het zijn er zelfs twee:
- En dat is meteen ook de snelste weg naar een vrijstelling --> het is de enige weg want de andere groep maakte er geen kans op
- Als je die bij de test in je handen hebt, weet je zeker dat je niet de eerste afvaller bent --> Vincent had een vrijstelling in zijn handen bij de test en is wél de eerste afvaller (dat hij hem heeft weggegeven doet niet ter zake, pas bij de executie werd bekend gemaakt dat de groep zijn vrijstelling had afgepakt)

- De enige weg is ook meteen de snelste weg dus.
- Ik interpreteer in handen hebben bij de test gewoon als in handen hebben bij de executie maar ja ik snap dat jij het meer letterlijk ziet.

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #67 Gepost op: 8-01-2017, 14:39:09 »
Even een kort overzichtje van verdenkingenna aflevering 1.

Wie verdenkt wie?

Yvonne: Vincent, Thomas, Jeroen
Thomas: Roos, Vincent, Jeroen
Immanuelle: Sanne
Sanne: Sigrid, Imanuelle, Thomas
Jeroen: Vincent, Sanne
Diederik: Hij noemt geen namen, zijn molboekje is slecht te zien in beeld
Roos: Sigrid
Sigrid: Sanne, Roos, Vincent, Jochem
Jochem: Diederik, Sanne, Roos, Jeroen
Vincent: Thomas, Diederik, Sanne

Diederik's verdenkingen zijn dus niet bekend (tenzij iemand ze zijn opgevallen?)

Yvonne wordt 0 keer verdacht.
Thomas wordt 3 keer verdacht.
Imanuelle wordt 1 keer verdacht.
Sanne wordt 4 keer verdacht.
Jeroen wordt 3 keer verdacht.
Diederik wordt 2 keer verdacht.
Roos wordt 3 keer verdacht.
Sigrid wordt 2 keer verdacht.
Jochem wordt 1 keer verdacht.
Vincent wordt 4 keer verdacht.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 14:44:42 door molloot2000 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #68 Gepost op: 8-01-2017, 14:43:11 »
Sanne en Jeroen deelden een kamer.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #69 Gepost op: 8-01-2017, 15:08:45 »
Eerste conclusies :

-(wederom) een leuke groep
-Schitterende omgeving met veel moegelijkheden mogelijkheden voor uitdagende opdrachten
-Bioscoop verhaal was errug goed om zo in het begin eens even de verhoudingen in de groep te reorganiseren.
-Voor ons molloten was het een waardeloze aflevering. Als er geen geld te verdienen is of geen mogelijkheden voor de mol om toe te slaan, kunnen we ook niks ontdekken.... Ik heb er nix aan als de mol nu maar geld heeft verdiend omdat ie weet dat het over 4 weken wel weer verdwijnt. Begin dan bij aflevering 4 of zo met een gevulde pot en laat de toeristische afleveringen aan Floortje over...


Bij deze pleit ik dit jaar voor een positiever forum!!!
Wat ik hiermee bedoel:

Iedereen mag en kan gewoon zijn of haar eventuele kritiek mededelen maar laten we proberen alles een beetje in contrast te zien.

Ik durf al mijn geld te zetten op dat de makers na de BAKKEN met kritiek (oa vanaf hier) van vorig jaar heel hard aan het werk zijn gegaan, dat blijkt ook op hoe trots ze zijn op deze serie en het als makers misschien wel de beste ooit noemen.
Ik ga er dus vanuit dat ze met alle factoren rekening hebben gehouden.
Met andere woorden, genoeg geld maar ook weer niet te veel, genoeg jokers maar ook niet te makkelijk, idem voor vrijstellingen, andere soorten omgeving, minder soort van luxe reisje gevoel, niet te duidelijke hints, het iets vager houden maar wel mogelijk houden om de mol te vinden voor de diehards.
Al deze kritiek hebben hun ter harte genomen en je ziet dus al dat het meteen in deze 1e aflevering veel beter en mooier in elkaar zit. Ik denk dat ze met iedereen rekening hebben gehouden en dus ook met de hoeveelheden geld en opdrachten. in een eerste aflevering is het standaard zo dat er kansen zijn om als groep door te gaan of om voor sommige en vrijstelling te regelen. Het geld speelt altijd een minder grote rol in aflevering 1 en is ook altijd zo geweest volgens mij.
Dat geld verdienen komt echt wel, ik ben al blij dat we dit jaar niet 9 nep mollen hebben die bijvoorbeeld op de plekken waar nu geld te halen viel meteen al gingen mollen. Er is 2500 euro verdiend en dat is echt een heel mooi bedrag voor een aflevering 1. Ik vind een pot zonder geld echt saai en minder spannend.
Er komen nog meer dan genoeg mogelijkheden voor de mol om actief te mollen zodat wij via hier er eventueel achter kunnen komen wie de mol is.

Dus laten we alles een beetje positiever PROBEREN te verwoorden dit jaar, zeker omdat de makers zichzelf zo in het zweet hebben gewerkt na bepaalde fouten van vorig jaar.

Op een HEEL mooi seizoen  ::bravo:: ::bravo:: , het belooft alvast veel goeds! Heerlijk hoe hard deze groep tot nu toe speelt!

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #70 Gepost op: 8-01-2017, 15:15:45 »
Het zijn er zelfs twee:
- En dat is meteen ook de snelste weg naar een vrijstelling --> het is de enige weg want de andere groep maakte er geen kans op

We hebben nu slechts aflevering 1 gehad, wellicht dat de andere kandidaten in een latere aflevering de mogelijkheid krijgen om een vrijstelling te verdienen. Dan wordt er met 'de snelste weg' heel letterlijk bedoeld dat je snel, in aflevering 1, de vrijstelling kan verdienen, maar later deze kans niet meer hebt.
In het stukje van volgende week zie je dat Jeroen, Roos en Thomas terecht moeten staan in de rechtbank. Misschien kunnen de andere kandidaten bij deze opdracht wel een vrijstelling verdienen en dan klopt de uitspraak zeker wel. Afwachten dus.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2017, 15:20:16 »
We hebben nu slechts aflevering 1 gehad, wellicht dat de andere kandidaten in een latere aflevering de mogelijkheid krijgen om een vrijstelling te verdienen. Dan wordt er met 'de snelste weg' heel letterlijk bedoeld dat je snel, in aflevering 1, de vrijstelling kan verdienen, maar later deze kans niet meer hebt.
In het stukje van volgende week zie je dat Jeroen, Roos en Thomas terecht moeten staan in de rechtbank. Misschien kunnen de andere kandidaten bij deze opdracht wel een vrijstelling verdienen en dan klopt de uitspraak zeker wel. Afwachten dus.

Zouden ze ook de opdrachten van meerdere afleveringen aan elkaar gaan koppelen? Dat zou echt spannend zijn! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.


Bij deze pleit ik dit jaar voor een positiever forum!!!
Wat ik hiermee bedoel:

Op een HEEL mooi seizoen  ::bravo:: ::bravo:: , het belooft alvast veel goeds! Heerlijk hoe hard deze groep tot nu toe speelt!

Ja, een beetje positiviteit kan geen kwaad :).

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #72 Gepost op: 8-01-2017, 15:25:12 »
In het stukje van volgende week zie je dat Jeroen, Roos en Thomas terecht moeten staan in de rechtbank. Misschien kunnen de andere kandidaten bij deze opdracht wel een vrijstelling verdienen en dan klopt de uitspraak zeker wel. Afwachten dus.
Volgens mij zag ik Diederik ook plaatsnemen op het 'schavot'. Oftewel: Het zal niet enkel over de Helikoptergroep gaan.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #73 Gepost op: 8-01-2017, 15:31:49 »
Volgens mij zag ik Diederik ook plaatsnemen op het 'schavot'. Oftewel: Het zal niet enkel over de Helikoptergroep gaan.

Klopt, volgens mij loopt het spel wel over,ook nog in andere afleveringen maar heeft de opdracht in de rechtbank niet veel te maken met aflevering  1omdat ik denk dat alle kandidaten voor de jury moeten verschijnen, en dat ze dan hardop hun verdenkingen ofzo moeten vertellen en dat levert ze dan weer per persoon wel of niet iets op..

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #74 Gepost op: 8-01-2017, 16:45:28 »
Wat een prachtige aflevering, geweldige muziek en beelden en eindelijk de drama waar jullie zo om vroegen vorig jaar. Begint goed ::ok:: ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #75 Gepost op: 8-01-2017, 17:53:56 »
Een heel mooie aflevering, met mooie beelden van het bos en van Portland. Een zo op het eerste gezicht leuke groep met kandidaten. Ook de opdrachten waren zeker voor een eerste aflevering mooi te noemen. Daarnaast al 2.500 Euro in de pot. Plus voor zo'n beetje alle kandidaten mollige zaken te melden. Als dit zich zo voortzet wordt dit zeker een topseizoen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #76 Gepost op: 8-01-2017, 17:56:25 »
In de aflevering stellen alle deelnemers zich voor. Alleen bij Imanuelle, Yvonne en Sanne zie je linksboven beelden van hun werkzaamheden. Bij de anderen zie je dat rechtsboven. Loebas postte in het Sanne-topic al een foto die je ook in de bijgevoegde foto (Imanuelle met onder het hoofd van Sanne het mol-logo) ziet.

Verder viel mij het volgende op. Op precies 34 min. (2 x 17) in de officiële internetversie van AvroTROS zie je kort achter elkaar 3 blipverts (juiste naam ?). Dan stelt Sanne zich voor. En daarna zie je tijdens het wegrijden van het busje nog twee keer blipverts. Voor en na Sanne "alarmbelletjes". Volgens mij heb ik die in de rest van de aflevering niet gezien. Het lukt mij niet om er duidelijke screenshots van te maken.

Offline Niesie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #77 Gepost op: 8-01-2017, 19:46:44 »
Er viel mij iets anders op en ik heb het nog niet voorbij zien komen.
Er komt bij de eerste opdracht een paar vreemd lichtstreepje voorbij. En tot mij verbazing kwam deze ook voor bij de leader, vlak voor het voorstellen van de eerste kandidaat, Jochem van Gelder. Ik ben zelf nog niet over uit of dit daadwerkelijk op Jochem slaat, maar ik ben er wel zeker van dat dit erin gemonteerd is. Ik heb geprobeerd er screenshots, in totaal heb ik er 7 gezien. Voor een beter beeld denk ik dat je de eerste minuten moet terugkijken.

Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #78 Gepost op: 8-01-2017, 19:48:07 »
Wat een leuke aflevering, en leuke groep!
Ik vind het opvallend dat er vaak 3 puntjes te zien zijn, zowel in de afleveringstitel als in de tweet van de mol.

"Dus jullie willen op mij jagen? Nou, hier ben ik dan... de zeventiende Mol. Je ziet me vanavond om 20:25u @NPO1… #widm"

Waar zijn die 3 puntjes achter NPO1 voor nodig?

Online Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 -' ... zo gedaan ... '
« Reactie #79 Gepost op: 8-01-2017, 19:58:33 »
Een mooie eerste aflevering met leuke kandidaten, schitterende locaties en ik verwacht dat de andere afleveringen minstens zo goed zullen zijn.