Auteur Topic: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.  (gelezen 17149 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2017, 17:01:03 »
Maar je moet toegeven: die theorie was aanvankelijk best geloofwaardig  ::jaja::. Er waren tamelijk veel aanwijzingen (het feit dat Yvon opeens de Obvious hulpmol was op de dag dat Roeland niet mee kon doen bijvoorbeeld). (Ik geloof er zelf niet in, voor de duidelijkheid).

Vergeet ook Manuel Venderbos in seizoen 10 niet ;)

Toch is het een interessante vraag of WIDM een plan-B heeft, en zo ja: welk? Het is al twee keer voorgekomen dat een kandidaat voortijdig het spel moest verlaten (de zieke Roeland in Australië en de levensgevaarlijk geblesseerde Janine in Zuid-Afrika). Beide keren betrof het niet de Mol, maar het zou natuurlijk zomaar kunnen gebeuren dat uitgerekend die onverhoopt uitvalt. Zou zo'n peperdure productie werkelijk afhangen van het toeval? Uit het verleden kennen we wel verhalen van reservekandidaten, die kort vóór vertrek alsnog afgebeld worden (Frans van Deursen staat me bij, ook in 2005).

Bij Dio was dit toch ook zo? Hij werd vlak voordat ze weggingen pas gevraagd.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2017, 17:18:09 »
Omdat dat zo'n interessante vraag is heb ik die mogen stellen aan Art in de chat vorig jaar. Dat is terug te lezen op het forum. Zijn antwoord was dat daar frappant genoeg geen draaiboek voor is.

Ah, dat was mij even ontgaan. Ik vraag me daarop wel af of Art op de hoogte is van alle ins en outs van de redactie? Hier zal ik wel weer om gelyncht worden, maar Art is de presentator, niet de (eind)redacteur of het brein achter het programma. Maar goed, als hij het zegt dan zal dat wel zo zijn. Frappant is het juiste woord.
Woosie down?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2017, 20:17:26 »
Niet alleen Manuel Venderbos in seizoen 10, maar voor zover ik weet overkwam dit ook Annette van Trigt in seizoen 8.

Ik meende dat Pieter Jan er toen iets over zei. Annette heeft toen de test wel ingevuld, maar op een zodanige manier, dat ze wel een rood scherm MOEST krijgen. Ik ben hier niet 100 procent zeker van, maar er staat me vaag iets van bij.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2017, 21:40:13 »
Niet alleen Manuel Venderbos in seizoen 10, maar voor zover ik weet overkwam dit ook Annette van Trigt in seizoen 8.

Ik meende dat Pieter Jan er toen iets over zei. Annette heeft toen de test wel ingevuld, maar op een zodanige manier, dat ze wel een rood scherm MOEST krijgen. Ik ben hier niet 100 procent zeker van, maar er staat me vaag iets van bij.

Zij miste 1 opdracht volgens mij.
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2017, 14:43:41 »
Dat de mol blind is. De gemiddelde mol ziet inderdaad heel slecht, maar blind? Toch niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2017, 19:39:12 »
tweetallen, drietallen etc

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2017, 03:30:58 »
Oh ja, nog één: de theorie dat officiële hints altijd uitsluitend naar één persoon moeten wijzen, en dat het anders geen hint kán zijn. Klopt niet. In 2013 was er een hint naar Kees z'n geboortejaartal ('82 stond op een muur volgens mij) terwijl Zarayda ook in dat jaar was geboren. Het kan dus wel degelijk. En sowieso: de beruchte 'C is the Mole'-hint was ook multi-interpreteerbaar, want dat kon in principe evengoed geïnterpreteerd worden als 'Caroline' of 'Cornelisse' dus dat hints uitsluitend naar één persoon moeten wijzen, is ook aantoonbaar onjuist. Het is wel verwarrend, dat wel. Maar het kan dus zeker.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2017, 14:11:51 »
Dit soort grote producties hebben echt wel een plan B.
Meest logische lijkt het om bij het onverhoopt uitvallen van een mol een ander op dat moment nog als mol te bombarderen, en het programma dan zo te snijden met vooral mol trucs vanaf die herstart.
Grote publiek heeft dan niks door.
Het is zeer goed mogelijk dat men dit nog niet heeft moeten inzetten, maar zo'n back up maak je, echt wel.

Zo zijn er inderdaad ook altijd back up kandidaten, en zijn er stel ik mij voor ook back up opdrachten.

Offline siz

  • Forumlid
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2017, 14:16:49 »
Oh ja, nog één: de theorie dat officiële hints altijd uitsluitend naar één persoon moeten wijzen, en dat het anders geen hint kán zijn. Klopt niet. In 2013 was er een hint naar Kees z'n geboortejaartal ('82 stond op een muur volgens mij) terwijl Zarayda ook in dat jaar was geboren. Het kan dus wel degelijk. En sowieso: de beruchte 'C is the Mole'-hint was ook multi-interpreteerbaar, want dat kon in principe evengoed geïnterpreteerd worden als 'Caroline' of 'Cornelisse' dus dat hints uitsluitend naar één persoon moeten wijzen, is ook aantoonbaar onjuist. Het is wel verwarrend, dat wel. Maar het kan dus zeker.

Persoonlijk vind ik zelfs, dat officiele hints naar meerdere personen zouden móeten verwijzen. Dan blijft het spannend en toch kun je heerlijk puzzelen en achteraf zeggen: zie je wel, die hadden we gevonden.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #29 Gepost op: 16-01-2017, 14:35:48 »
Persoonlijk vind ik zelfs, dat officiele hints naar meerdere personen zouden móeten verwijzen. Dan blijft het spannend en toch kun je heerlijk puzzelen en achteraf zeggen: zie je wel, die hadden we gevonden.

Precies, en dat als je uiteindelijk alle theorieën naast elkaar legt, ze eigenlijk het meest wijzen naar de mol, maar dit moet dan pas vanaf aflevering 9 echt duidelijk zijn.

Offline siz

  • Forumlid
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2017, 17:22:18 »
Precies, en dat als je uiteindelijk alle theorieën naast elkaar legt, ze eigenlijk het meest wijzen naar de mol, maar dit moet dan pas vanaf aflevering 9 echt duidelijk zijn.

Inderdaad. In het ideale geval zou dat zo moeten zijn. Misschien komt het allemaal nog wel goed in dit seizoen...! Veel kijkplezier en niet teveel taboes aub (dit topic).

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2017, 12:36:51 »
tweetallen, drietallen etc

Ja dit, haha. Dat tweetallen gedoe is nu al een aantal jaren bezig en nooit was het een hint

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2017, 02:41:50 »
En sowieso: de beruchte 'C is the Mole'-hint was ook multi-interpreteerbaar, want dat kon in principe evengoed geïnterpreteerd worden als 'Caroline' of 'Cornelisse' dus dat hints uitsluitend naar één persoon moeten wijzen, is ook aantoonbaar onjuist. Het is wel verwarrend, dat wel. Maar het kan dus zeker.

De hint was: Case (het hele woord) is de mol.
Case = Kees.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #33 Gepost op: 23-01-2017, 16:20:20 »
Nog eentje: 'Die persoon die in beeld staat op dit stukje van 2 seconden lijkt verdacht veel op kandidaat X als je je hoofd schuin houdt en je ogen een beetje samen knijpt.'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #34 Gepost op: 23-01-2017, 18:47:50 »
Nog eentje: 'Die persoon die in beeld staat op dit stukje van 2 seconden lijkt verdacht veel op kandidaat X als je je hoofd schuin houdt en je ogen een beetje samen knijpt.'

dus deze  ::)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar.
« Reactie #35 Gepost op: 24-01-2017, 22:11:34 »
Nog eentje: 'Die persoon die in beeld staat op dit stukje van 2 seconden lijkt verdacht veel op kandidaat X als je je hoofd schuin houdt en je ogen een beetje samen knijpt.'

Point taken, ik zal het nooit meer doen!  ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison