Auteur Topic: Afvallerstheorie?  (gelezen 49636 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2017, 22:32:04 »
wanneer je het afvallersmuziekje hoort bij een kandidaat tijdens de aflevering dan valt deze af. In ieder geval was dit zo in aflevering 3; bij Roos hoor je (ongeveer 10 min voor het einde geloof ik) heel kort het muziekje wanneer Roos in beeld is. Als ik mij niet vergis was iemand dit in een vorige aflevering ook opgevallen. Toch nog even de vorige aflevering terugkijken of het bij zowel Vincent als Yvonne ook gebeurde.


In aflevering 1 bij Jochem. Is dus puur toeval.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2017, 22:50:24 »
Nog een afvallerstheorie:
Bij de intro filmpjes van alle kandidaten, zijn er steeds 2 andere kandidaten die ook iets over iemand zeggen.

Vincent was de eerste afvaller.
In het intro filmpje van Vincent zeiden Yvonne en Thomas iets over Vincent.
Een van hen viel af: Yvonne
In het intro filmpje van Yvonne zeiden Roos en Imannuele iets over Yvonne
Een van hen viel af: Roos

Als dit een trend is voor de komende 3 weken, dan zijn dit de volgende afvallers, in deze volgorde:
Eerstvolgende afvaller: Sigrid, daarna Imanuelle, en daarna Jochem.

Ben benieuwd of het klopt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2017, 22:52:30 »
wanneer je het afvallersmuziekje hoort bij een kandidaat tijdens de aflevering dan valt deze af. In ieder geval was dit zo in aflevering 3; bij Roos hoor je (ongeveer 10 min voor het einde geloof ik) heel kort het muziekje wanneer Roos in beeld is. Als ik mij niet vergis was iemand dit in een vorige aflevering ook opgevallen. Toch nog even de vorige aflevering terugkijken of het bij zowel Vincent als Yvonne ook gebeurde.


Volgens mij was hij in de 1e aflevering bij Jochem te horen (weet dit niet 100% zeker), in de 2e aflevering heb ik het muziekje niet gehoord..

Iets anders, de leader volgorde:
Nr 5: Vincent
Nr 10: Yvonne
Nr 4: Roos
Volgende keer nr 9 Jeroen?!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2017, 22:53:33 »
Nog een afvallerstheorie:
Bij de intro filmpjes van alle kandidaten, zijn er steeds 2 andere kandidaten die ook iets over iemand zeggen.

Vincent was de eerste afvaller.
In het intro filmpje van Vincent zeiden Yvonne en Thomas iets over Vincent.
Een van hen viel af: Yvonne
In het intro filmpje van Yvonne zeiden Roos en Imannuele iets over Yvonne
Een van hen viel af: Roos

Als dit een trend is voor de komende 3 weken, dan zijn dit de volgende afvallers, in deze volgorde:
Eerstvolgende afvaller: Sigrid, daarna Imanuelle, en daarna Jochem.

Ben benieuwd of het klopt.
Klinkt als een logische verkaring en volgorde! ::ok::
🜃

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2017, 23:10:50 »

Iets anders, de leader volgorde:
Nr 5: Vincent
Nr 10: Yvonne
Nr 4: Roos
Volgende keer nr 9 Jeroen?!

Mooie theorie en dan eindigen we voor het eerst met de mol als 1e in de leader :)

Jeroen zie ik ook wel als volgende afvallen. Dacht nu dat het tussen Roos en Jeroen zou gaan (te vaak uit de groep, hardlopers zijn doodlopers). Het is dus Roos geworden. En hij lijkt wat afwezig en stil tijdens de opdrachten.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2017, 00:16:52 »
Nee was bij Jochem in aflevering 1

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2017, 12:06:41 »
Excuses, ik zie nu pas dat er een apart topic over afvallerstheorieën is. Is het goed als ik deze post hier nogmaals plaats?



Okee, ik denk dat ik het uitgevogeld heb. Komende zaterdag kan ik mijn hypothese testen. Ik ben niet van alle punten even zeker, dus ik ga de eerstvolgende uitzending zien hoe gruwelijk ik er misschien naast zit.

De afvaller
[1] Wordt rond minuut 55 aangekondigd.
[2] Art gebruikt het woord 'rood' of 'roos' (of een woord dat die letters bevat) als de afvaller in beeld komt.
[3] De afvaller maakt een zenuwachtige beweging.
[4] De afvaller zit links voor Jeroen. Of beiden zitten uiterst links (links was een hint in de papermill).

In aflevering 1 is Vincent op minuut 55 in beeld.
Art gebruikt het woord 'rood'.
Vincent maakt een zenuwachtige grimas.
Vincent zit links voor Jeroen.

In aflevering 2 is Yvonne op minuut 55 in beeld.
Art gebruikt het woord 'troost'.
Yvonne slaat haar hand voor haar mond.
Yvonne zit links voor Jeroen.

In aflevering 3 is Roos op minuut 55 in beeld (het meest prominent in elk geval, maar hier valt over te twisten)
Art gebruikt het woord 'rood'.
Roos werpt zenuwachtig het ene been over het andere.
Roos zit voor Jeroen, beiden zitten uiterst links.

De afvaller van volgende week
Wordt aangekondigd door Art met de woorden "naar huis".

In aflevering 1 zegt Art 'naar huis' op tijdstip 50:04. Yvonne komt in beeld; zij gaat in aflevering 2 naar huis.
In aflevering 2 zegt Art 'naar huis' op tijdstip 50:44. Thomas komt in beeld; hij gaat niet naar huis, want hij zit niet links voor/uiterst links met Jeroen. Art zegt nogmaals 'naar huis' op tijdstip 54:50. Roos en (iets minder prominent) Jeroen komen in beeld; Roos gaat in aflevering 3 naar huis. Jeroen niet, die is immers de mol.
In aflevering 3 zegt Art 'naar huis' op tijdstip 51:57. Sigrid komt in beeld; zij gaat in aflevering 4 naar huis.

Mijn voorspelling voor zaterdag is dus: Sigrid valt af. Tijdens de executie zit ze links voor Jeroen, of beiden zitten uiterst links.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2017, 14:09:05 »
Ha, het zou een geinige theorie zijn! Ben benieuwd of het werkt, kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik had al wel een Sigrid als afvaller gevoel...

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2017, 16:42:28 »
ik hoop vooral dat sigrid er niet uitgaat
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2017, 17:29:07 »
Okee, ik denk dat ik het uitgevogeld heb. Komende zaterdag kan ik mijn hypothese testen. Ik ben niet van alle punten even zeker, dus ik ga de eerstvolgende uitzending zien hoe gruwelijk ik er misschien naast zit.

De afvaller
[1] Wordt rond minuut 55 aangekondigd.
[2] Art gebruikt het woord 'rood' of 'roos' (of een woord dat die letters bevat) als de afvaller in beeld komt.
[3] De afvaller maakt een zenuwachtige beweging.
[4] De afvaller zit links voor Jeroen. Of beiden zitten uiterst links (links was een hint in de papermill).

Mijn voorspelling voor zaterdag is dus: Sigrid valt af. Tijdens de executie zit ze links voor Jeroen, of beiden zitten uiterst links.

Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat je dit niet voor niets hebt uitgevogeld. Niet vanwege Sigrid, maar omdat dit tot nu toe zo aardig (b)lijkt te kloppen. En vooral ook, omdat je niet pretendeert de wijsheid in pacht te hebben.

Natuurlijk ook, omdat ik net als jij denk/hoop dat Jeroen de Mol is.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2017, 01:20:25 »
Excuses, ik zie nu pas dat er een apart topic over afvallerstheorieën is. Is het goed als ik deze post hier nogmaals plaats?



Okee, ik denk dat ik het uitgevogeld heb. Komende zaterdag kan ik mijn hypothese testen. Ik ben niet van alle punten even zeker, dus ik ga de eerstvolgende uitzending zien hoe gruwelijk ik er misschien naast zit.

De afvaller
[1] Wordt rond minuut 55 aangekondigd.
[2] Art gebruikt het woord 'rood' of 'roos' (of een woord dat die letters bevat) als de afvaller in beeld komt.
[3] De afvaller maakt een zenuwachtige beweging.
[4] De afvaller zit links voor Jeroen. Of beiden zitten uiterst links (links was een hint in de papermill).

In aflevering 1 is Vincent op minuut 55 in beeld.
Art gebruikt het woord 'rood'.
Vincent maakt een zenuwachtige grimas.
Vincent zit links voor Jeroen.

In aflevering 2 is Yvonne op minuut 55 in beeld.
Art gebruikt het woord 'troost'.
Yvonne slaat haar hand voor haar mond.
Yvonne zit links voor Jeroen.

In aflevering 3 is Roos op minuut 55 in beeld (het meest prominent in elk geval, maar hier valt over te twisten)
Art gebruikt het woord 'rood'.
Roos werpt zenuwachtig het ene been over het andere.
Roos zit voor Jeroen, beiden zitten uiterst links.

De afvaller van volgende week
Wordt aangekondigd door Art met de woorden "naar huis".

In aflevering 1 zegt Art 'naar huis' op tijdstip 50:04. Yvonne komt in beeld; zij gaat in aflevering 2 naar huis.
In aflevering 2 zegt Art 'naar huis' op tijdstip 50:44. Thomas komt in beeld; hij gaat niet naar huis, want hij zit niet links voor/uiterst links met Jeroen. Art zegt nogmaals 'naar huis' op tijdstip 54:50. Roos en (iets minder prominent) Jeroen komen in beeld; Roos gaat in aflevering 3 naar huis. Jeroen niet, die is immers de mol.
In aflevering 3 zegt Art 'naar huis' op tijdstip 51:57. Sigrid komt in beeld; zij gaat in aflevering 4 naar huis.

Mijn voorspelling voor zaterdag is dus: Sigrid valt af. Tijdens de executie zit ze links voor Jeroen, of beiden zitten uiterst links.


Ik vind het knap gevonden! De hint van "links"is hierbij ook duidelijk.
En Sigrid moet bijna wel afvallen, ze zat al weer snel op social media.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2017, 05:03:40 »
Klinkt niet gek. Alleen bepaald de regie dan de volgorde waarin de mensen voor de executie zitten? En zou het niet teveel in de gaten lopen dat men degene links van Jeroen eruit gaat.

Kan het niet testen, ik kijk niet live dus kan niet gedurende de aflevering de app nog aanpassen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #32 Gepost op: 28-01-2017, 10:42:42 »
Klinkt niet gek. Alleen bepaald de regie dan de volgorde waarin de mensen voor de executie zitten? En zou het niet teveel in de gaten lopen dat men degene links van Jeroen eruit gaat.

Dit is dan ook een van de punten waar ik over twijfel. Als het klopt, zou je inderdaad denken dat het gaat opvallen. In aflevering drie werden Jeroen en de afvaller echter beiden uiterst links geplaatst, wat gedaan kan zijn om wat variatie in de opstelling aan te brengen. En de afvaller schuin voor de mol zetten i.p.v. er recht voor valt al wat minder op. Bovendien zat de afvaller ook steeds schuin voor Thomas (2x rechtsvoor, 1x linksvoor). Als de opstelling tijdens de executie een rol speelt, is ook hij verdacht. Ik heb echter het sterke vermoeden dat 'links' een grote rol speelt in dit seizoen. We zullen vanavond wel zien of er iets van klopt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #33 Gepost op: 28-01-2017, 19:25:11 »
Maar als het klopt, betekent het dus dat Jeroen niet afvalt ::vergroot::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #34 Gepost op: 28-01-2017, 21:49:26 »
Tot nu toe klopt het aardig. Sanne de volgende afvaller dus?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #35 Gepost op: 28-01-2017, 21:54:52 »
Ooh wat vind ik het altijd leuk als een afvallerstheorie getest wordt en het juist heeft! Maar dat zou dus betekenen dat Jeroen de Mol is.. Ik ga definitief overstappen als het volgende week ook weer klopt. Wat goed gevonden Blip!  ::vergroot::

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2017, 21:57:38 »
Thomas en Jeroen zitten beiden altijd achter de afvaller geloof ik.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2017, 22:04:03 »
En Thomas weer dat handje op de schouder van de afvaller. Maar jeroen dus weer rechts achter

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2017, 22:14:28 »
Het deel van mijn theorie over de linksvoorpositie klopt niet, want ik bedoelde daar linksvoor voor de kijker mee. Dat onderdeel kan denk ik de prullenbak in. Ik heb wel nog steeds het idee dat de opstelling van de deelnemers een rol speelt, maar daar zal ik t.z.t. eens wat verder induiken.

Het 'naar huis'-deel lijkt wel te kloppen, want Sigrid moest weg. Het interessante aan aflevering 4 is dat we Art twee keer 'naar huis' horen zeggen bij Imanuelle. Zij lijkt me de volgende afvaller, maar het feit dat Art twee keer 'naar huis' zegt zou er ook op kunnen duiden dat dat pas over twee afleveringen is. Volgende week geen afvaller...?

Of de andere delen van m'n giswerk kloppen weet ik nog niet, daarvoor moet ik de aflevering eerst rustig kunnen terugkijken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2017, 22:16:53 »
Positie lijkt me niets om te onderzoeken. Het is nog nooit een hint geweest en zal het ook nooit zijn om de simpele reden dat de Mol niet gebrieft kan worden over de afvaller voor de executie.

Het berust hier volgens mij op toeval omdat de vrouwen de voorste rij innemen en de mannen de achterste rij en aangezien Thomas de Mol een man is, vallen er aan het begin statistisch gezien vooral vrouwen af.