Auteur Topic: Afvallerstheorie?  (gelezen 49634 keer)

Offline Aryogaton

  • Forumlid
Afvallerstheorie?
« Gepost op: 9-01-2017, 14:33:29 »
Hallo lezers!

Vandaag keek ik de uitzending nogmaals terug om te kijken of er dingen mij opvielen en rond de 37e minuut viel mij iets op wat voorheen nog nooit is gedaan volgens mij. Zodra Jochem aan het woord is wordt het afvallersmuziekje ingezet en stopt ook zodra hij klaar is met praten. Zou dit aangeven dat hij de volgende aflevering er uit gaat en dat de volgende aflevering dit weer te horen is bij andere kandidaten? Ikzelf vind het zekers de moeite waard om in de gaten te houden! :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2017, 15:34:51 »
Jaaaa dat heb ik ook gehoord! Vroeg me ook af wat het te betekenen kan hebben

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2017, 15:42:43 »
Het is wel eens vaker gebruikt. Volgens mij ook toen Liesbeth vast zat tijdens de finale aflevering (s12e09).
« Laatst bewerkt op: 9-01-2017, 15:46:11 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2017, 15:57:48 »
Ook in seizoen 14 toen Jennifer samen met Susan de route liep op de Filipijnen, ze was toen alleen in beeld en het geluid werd afgespeeld: ze viel die aflevering direct af.
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2017, 15:58:01 »
Het is wel eens vaker gebruikt. Volgens mij ook toen Liesbeth vast zat tijdens de finale aflevering (s12e09).

Maar Liesbeth was toen ook wel de verliezend finalist :P
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Aryogaton

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2017, 16:48:20 »
Als ik het zo lees is het dus als dat muziekje wordt gebruikt, het een negatieve voorbode is voor de toekomst van die kandidaat?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2017, 17:17:14 »
Als ik het zo lees is het dus als dat muziekje wordt gebruikt, het een negatieve voorbode is voor de toekomst van die kandidaat?

Valt wel mee puur toeval.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Aryogaton

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2017, 21:48:19 »
Mjoah, puur toeval geloof ik niet echt in als het tot nu toe bij iedere kandidaat zo is geweest die dit muziekje ergens op de achtergrond aan had... We zullen het zien morgen :D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2017, 21:54:40 »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #9 Gepost op: 20-01-2017, 21:08:22 »
Mijn waarzeggerij v.w.b. afvallers is puur op de leader gebaseerd. Daarin vielen me rozenstruiken en witte truien op. Mijn 'theorie': uit beeld verdwijnende auto's/personen of witte/witgrijze kleding betekenen dat je afvalt. In volgorde van verschijning:

[01] Jochem: op de achtergrond rijdt een witte bus voorbij. Dit betekent dat Jochem afvalt.
[02] Sigrid: Draagt een witte trui. Gaat naar huis.
[03] Diederik: ook bij Diederik rijdt een witte auto voorbij. Valt dus af.
[04] Roos: mijn mol van dit moment. Staat voor een rozenstruik, die haar molheid symboliseert.
[05] Vincent: draagt een witgrijze trui. Inmiddels afgevallen. Had ie die trui maar niet moeten dragen.
[06] Sanne: draagt een witte trui. Valt dus af.
[07] Thomas: is in spiegelbeeld te zien in glas, omdat hij er een dubbel gevoel aan overhoudt. Was er als verliezend finalist zó dichtbij!
[08] Imanuelle: links van Imanuelle loopt een donkere vrouw het beeld uit. Valt dus af.
[09] Jeroen: gaat voor een rozenstruik zitten. Dit betekent dat hij wint, omdat Roos de mol is.
[10] Yvonne: een witgrijs shirt. Need I say more? Gebrek aan textieldiscipline werd haar fataal.

Mijn twee centjes, voor wat het waard is. ::zon::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #10 Gepost op: 20-01-2017, 21:17:20 »
Mijn waarzeggerij v.w.b. afvallers is puur op de leader gebaseerd. Daarin vielen me rozenstruiken en witte truien op.
Ik vind hem weer mooi! Weet het niet van die auto's/ witte truien (wat is de link), maar die van Roos en Jeroen zeer leuk gevonden. Roos staat ervoor (het molschap, waar de roos symbool voor is), en Jeroen gaat ervoor zitten (en ontmaskert de mol). EDIT: het wit kan wellicht slaan naar de witte roos, deze staat symboliek voor onschuld en puurheid. Verder kan ik er niks van maken....

Zoals eerder gezegd is Roos mijn intuïtie/ schot voor de boeg mol. Het enige 'probleempje' is dat ik nog geen mol acties zie in de aflevering, en dat doet mij twijfelen.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 21:19:17 door Juuls247 »
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #11 Gepost op: 20-01-2017, 21:30:30 »
EDIT: het wit kan wellicht slaan naar de witte roos, deze staat symboliek voor onschuld en puurheid. Verder kan ik er niks van maken....
Dat is best een goed verklaring, eigenlijk. De eerste de beste website die ik vond over kleurensymboliek zegt dat wit inderdaad staat voor onschuld/puurheid. Maar ook voor overlijden/heengaan = afvallen. Je zou maar zo op het goede spoor kunnen zitten... ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #12 Gepost op: 20-01-2017, 21:30:43 »
Had ie die trui maar niet moeten dragen.
  ::rofl::

Die twee centjes van jou komen me heel bekend voor.




Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #13 Gepost op: 20-01-2017, 21:31:55 »
Wat ik ook nog vond op wiki: In 1986, the rose was adopted as the national floral emblem of the United States.
Wist ik nog niet maar dat is dan weer een leuk extraatje ;) Plus: The International Rose Test Garden is a rose garden in Washington Park in Portland, Oregon, United States. Leuke link met WIDM en de test/executie.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 21:34:34 door Juuls247 »
Meer L

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #14 Gepost op: 20-01-2017, 23:13:35 »
Mijn waarzeggerij v.w.b. afvallers is puur op de leader gebaseerd. Daarin vielen me rozenstruiken en witte truien op. Mijn 'theorie': uit beeld verdwijnende auto's/personen of witte/witgrijze kleding betekenen dat je afvalt. In volgorde van verschijning:

[01] Jochem: op de achtergrond rijdt een witte bus voorbij. Dit betekent dat Jochem afvalt.
[02] Sigrid: Draagt een witte trui. Gaat naar huis.
[03] Diederik: ook bij Diederik rijdt een witte auto voorbij. Valt dus af.
[04] Roos: mijn mol van dit moment. Staat voor een rozenstruik, die haar molheid symboliseert.
[05] Vincent: draagt een witgrijze trui. Inmiddels afgevallen. Had ie die trui maar niet moeten dragen.
[06] Sanne: draagt een witte trui. Valt dus af.
[07] Thomas: is in spiegelbeeld te zien in glas, omdat hij er een dubbel gevoel aan overhoudt. Was er als verliezend finalist zó dichtbij!
[08] Imanuelle: links van Imanuelle loopt een donkere vrouw het beeld uit. Valt dus af.
[09] Jeroen: gaat voor een rozenstruik zitten. Dit betekent dat hij wint, omdat Roos de mol is.
[10] Yvonne: een witgrijs shirt. Need I say more? Gebrek aan textieldiscipline werd haar fataal.

Mijn twee centjes, voor wat het waard is. ::zon::


Wordt de leader niet helemaal aan het begin geproduceert? De crew kan dan al niet weten wie er in de finale terecht komt. En het lijkt me sterk dat ze iedereen twee keer iets anders laten filmen. Maar natuurlijk weet je het nooit!
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2017, 01:13:27 »
Wordt de leader niet helemaal aan het begin geproduceert? De crew kan dan al niet weten wie er in de finale terecht komt.

nee lijkt me onlogisch wat je zegt. Vorig jaar is alles opgenomen (behalve de finale zelf) Lijkt me dat ze alles pas gaan monteren, incl de leader, als ze weer terug in Nederland zijn.
Dus bij het maken van de leader weten de makers wie er af zijn gevallen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2017, 02:10:14 »
nee lijkt me onlogisch wat je zegt. Vorig jaar is alles opgenomen (behalve de finale zelf) Lijkt me dat ze alles pas gaan monteren, incl de leader, als ze weer terug in Nederland zijn.
Dus bij het maken van de leader weten de makers wie er af zijn gevallen.

Maar wat er qua beeld te zien is in de leader wordt toch ter plekke opgenomen?

Indien je dus zegt 'al wie wit draagt, valt af', dan moet je weten wie er afvalt terwijl die beelden daar geschoten worden. Ik denk dat dat het punt van zonnestraal was.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2017, 08:09:27 »
Ja die beelden worden daar opgenomen. Maar een shot van de mol en winnnaar kan wel. Ze kunnennatuurlijk van iedereen en korte shoot hebben gemaakt in de rozentuin. En pas later de winnnaar erin hebben gezet op deze manier. De rest is toeval.
Meer L

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2017, 09:12:48 »
Geinig gevonden maar puur op toeval berust denk ik. Ik zou eerder in de volgorde zoeken want dat monteren ze achteraf.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2017, 22:29:13 »
wanneer je het afvallersmuziekje hoort bij een kandidaat tijdens de aflevering dan valt deze af. In ieder geval was dit zo in aflevering 3; bij Roos hoor je (ongeveer 10 min voor het einde geloof ik) heel kort het muziekje wanneer Roos in beeld is. Als ik mij niet vergis was iemand dit in een vorige aflevering ook opgevallen. Toch nog even de vorige aflevering terugkijken of het bij zowel Vincent als Yvonne ook gebeurde.