Auteur Topic: Afvallerstheorie?  (gelezen 49632 keer)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2017, 23:10:34 »
In het voorstukje van aflevering 4 over de website,  zie je het percentage verdenking op imanuelle snel teruglopen.
Dat kan wel eens een afvallershint zijn!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #61 Gepost op: 31-01-2017, 11:03:06 »
Dat slaat nergens op, ja de kans is kleiner dat een vrouw afvalt maar dat betekent niet dat elke vrouw minder kans heeft om af te vallen.

Stel dat ik zeg: er is 1 Diederik over en 5 niet-Diederik, betekent dat dat Diederik het minste kans heeft om af te vallen?

Hahaha, nee voor Sanne en Ima maakt het niet uit maar voor ons als kijker is de kans toch 4/6 dat een man afvalt? Een beetje als je hebt 4 rode knikkers en 2 gele knikkers, als je er blind een uitpakt is de kans 4/6 dat het een rode knikker is en 2/6 dat het een gele is.

Nouja, laten we hier maar over ophouden want dit is geen wiskundeforum.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #62 Gepost op: 31-01-2017, 11:47:40 »
Statistisch gezien is de kans dat Ima afvalt 1 op 5, precies evengroot als de kans dat elke andere willekeurige kandidaat afvalt. De kans dat een afvaller vrouw is is kleiner dan de kans dat de afvaller man is, maar dat heeft niks te maken met de individuele kans om af te vallen.

Het is maar net welk groepje je maakt. Er zijn 2 homoseksuele kandidaten over. De kans is dus groter dat er een heteroseksuele kandidaat afvalt. Maar heeft Thomas of Jeroen daardoor individueel een kleinere kans van afvallen?

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #63 Gepost op: 31-01-2017, 11:52:23 »
Jochem of Diederik valt dus af. ::jaja::


 ;)
🜃

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #64 Gepost op: 31-01-2017, 12:00:41 »

Een schouderklop bij iedere afvaller en vervolgens een oranje vingerafdruk bij iedere afvaller op de officiële site van WIDM.


Helaas klopt dit stukje niet, de vingerafdrukken op de site ogen oranje maar zijn echt rood.
Hier de link naar de afbeelding van de site (de vingerafdruk) http://wieisdemol.avrotros.nl/typo3conf/ext/widm_resources/Resources/Public/GFX/fingerprint_red.png
Zoals je ziet "...._red.png".




Verder echt tof gevonden, hoewel ik hoop dat het echt niet Thomas is! Zou ik gewoon jammer vinden.
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #65 Gepost op: 31-01-2017, 12:09:22 »
Zoals je ziet "...._red.png".
Ze kunnen het wel rood noemen, maar het blijft simpelweg oranje...

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #66 Gepost op: 31-01-2017, 12:15:38 »
Ze kunnen het wel rood noemen, maar het blijft simpelweg oranje...
Inderdaad, in de URL is niet voor niets het woord 'typo' opgenomen. Kennelijk is bij het typen van de bestandsnaam een typo gemaakt. ::vergroot::
🜃

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #67 Gepost op: 31-01-2017, 12:44:24 »
Ik zie echt niet hoe die vingerafdruk oranje moet zijn..

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #68 Gepost op: 31-01-2017, 12:52:36 »
Ik zie echt niet hoe die vingerafdruk oranje moet zijn..
::joehoe::
🜃

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #69 Gepost op: 31-01-2017, 12:54:52 »
Ik zie echt niet hoe die vingerafdruk oranje moet zijn..

Dit is inderdaad iets wíllen zien wat er niet is.
't komt door het kleurverschil tussen de vingerafdruk en het lijntje ernaast,
maar 't is toch écht rood hahaha
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #70 Gepost op: 31-01-2017, 13:04:44 »
Wanneer ik met het pipetje in Photoshop de desbetreffende kleur selecteer, krijg ik als RGB-waarden: R = 115, G = 42, B = 9. Dat wordt gezien als dark orange. Er zit altijd ietsje speling in de precieze RGB-waarde, maar het lijkt me om een donkere variant van oranje te gaan. De link met de Soldaat van Oranje is dan snel gelegd. Mij viel op dat Thomas elke keer een licht knijpende beweging in de schouder van de afvaller maakt, als het ware om een goed zichtbare vingerafdruk te krijgen. De hint naar de ridderslag vind ik een mooie vondst van Moedermol, al vraag ik me wel af of de Militaire Willems-Orde bij alle kijkers bekend is. (Bovendien kréég de Soldaat van Oranje een ridderslag, hij gaf er geen, maar dit terzijde.)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #71 Gepost op: 31-01-2017, 13:07:44 »
Inderdaad, in de URL is niet voor niets het woord 'typo' opgenomen. Kennelijk is bij het typen van de bestandsnaam een typo gemaakt. ::vergroot::

Dit is hopelijk niet serieus bedoeld toch?

Typo3 is de naam van het framework waar o.a. de NPO mee werkt, vergelijk het met een Drupal of een Wordpress. Zit dus geen hint in, en het komt voor in alle plaatjes-URL's op die site, met of zonder typo's in de bestandsnaam.

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #72 Gepost op: 31-01-2017, 13:08:54 »
Dit is hopelijk niet serieus bedoeld toch?
;) ;D
🜃

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #73 Gepost op: 31-01-2017, 13:36:31 »
Dit is inderdaad iets wíllen zien wat er niet is.
't komt door het kleurverschil tussen de vingerafdruk en het lijntje ernaast,
maar 't is toch écht rood hahaha


Tja, dan is de vingerafdruk op het boek zeker ook rood ;)

Net zoals de oranje ( en de rood,blauwe) paaltjes bij de duinopdracht.

Let maart eens op het verschil in kleur met de rode vingerafdruk in de leader. Die is echt vuurrood.




Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #74 Gepost op: 31-01-2017, 13:46:42 »
Tja, dan is de vingerafdruk op het boek zeker ook rood ;)

Net zoals de oranje ( en de rood,blauwe) paaltjes bij de duinopdracht.

Let maart eens op het verschil in kleur met de rode vingerafdruk in de leader. Die is echt vuurrood.



Oke, ik wil hier allemaal niet te lang over door gaan, en ik ben geen kleurenpolitie, maar op de site zijn de fingerprints écht rood!
Dat gezegd hebbende, ik vind je theorie met het 'schouderknijpen' wel echt top en inderdaad, het boek met de wél oranje fingerprint zou ook zeker een goede hint zijn.

Blijven speuren please, ik vermeld vaak berichten van je in mn WIDM TV op youtube namelijk @Moedermol,
dus vind heeeeeel veel van wat je zegt vaak heel interessant. :D
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #75 Gepost op: 31-01-2017, 14:34:15 »
Verrek, het NPO logo is ook oranje, evenals de tijdsbalk in filmpjes. Het is een complot ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #76 Gepost op: 31-01-2017, 14:38:41 »
Verrek, het NPO logo is ook oranje, evenals de tijdsbalk in filmpjes. Het is een complot ;D

Sterker nog: Beatrix is vandaag jarig. Ook zij zit dus in het grote Oranje-complot.

(zou dat komen door het oranje haar van Trump?)

OT: Ik zie die vingerafdruk ook als oranje, ook al wordt het rood genoemd. Het kan een hint zijn, hoewel ik meer denk dat het toeval is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #77 Gepost op: 31-01-2017, 16:00:53 »
Nieuwe theorie. Heeft iemand in aflevering 4 opgemerkt hoe ongelofelijk vaak de kleuren rood, geel, groen en blauw terugkomen? Over 'meer dan normaal' gesproken. Hieronder een kleine compilatie, waar ik een heleboel screenshots nog heb uitgelaten omdat het anders te groot werd.



Let vooral op hoe de kleuren steeds terugkeren in een korte en lange variant (de lasso met lange gele- en korte rode markering brachten me op dit idee). De kleuren geel, rood, groen en blauw corresponderen met de verschillend gekleurde deuren in de rodeo-arena, die genummerd zijn van 1 t/m 16. De laagste twee nummers van een kleur staan in de categorie kort, de hoogste twee in lang. Ik heb de twee nummers die per kleur in één categorie zitten gecombineerd tot tijdstippen en gekeken wat er op dat tijdstip in aflevering 4 te zien viel. Mijn observaties staan in de kolom Wie/wat in beeld.



Conclusies op basis van kleurenschema
[1] Op exact 01:05 zegt Art het woord MOL. Op 9:13 is alleen Jeroen te zien. Geel staat voor mol, dus Jeroen is de mol.
[2] Op 02:06 en 10:14 is alleen Jeroen te zien. Groen staat voor groen scherm. Jeroen gaat dus altijd door naar de volgende aflevering.
[3] Op 03:07 zijn Jochem en Diederik te zien. Rood staat voor rood scherm. Jochem en Diederik gaan dus niet door naar de finale. Op 11:15 is de hele groep minus Sigrid te zien. Zij kreeg een rood scherm te zien en viel af in deze aflevering.
[4] Op  07:08 is Imanuelle te zien en op 12:16 zien we Jochem. Op basis van de 'naar huis'-theorie is Imanuelle de eerstvolgende afvaller. Kort blauw is de eerste afvaller, lang blauw de tweede. Na Imanuelle zal Jochem dus de volgende afvaller zijn. Diederik wordt de laatste afvaller.
[5] Degenen die niet voorkomen in dit schema zijn Thomas en Sanne. Zij halen dus de finale.

Ik heb geen aanwijzing voor de winnaar kunnen vinden.

Okee, schieten maar!
« Laatst bewerkt op: 31-01-2017, 16:02:30 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #78 Gepost op: 31-01-2017, 16:08:15 »
Okee, schieten maar!

Voor mij is de gouden regel altijd: "Kan je hem in 30 seconden uitleggen aan 3 miljoen mensen? Nee? Laat dan maar."

Op dat vlak vind ik je hint met Art die 'naar huis' zegt wel een goede hint. Kan je makkelijk uitleggen op een half minuutje.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #79 Gepost op: 31-01-2017, 16:28:34 »
Nieuwe theorie. Heeft iemand in aflevering 4 opgemerkt hoe ongelofelijk vaak de kleuren rood, geel, groen en blauw terugkomen?
Van de primaire en secundaire kleuren noem je enkel oranje en paars niet. Het is kleurentelevisie sinds de jaren 70.