Auteur Topic: Afvallerstheorie?  (gelezen 49630 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2017, 22:18:40 »
Nog een afvallerstheorie:
Bij de intro filmpjes van alle kandidaten, zijn er steeds 2 andere kandidaten die ook iets over iemand zeggen.

Vincent was de eerste afvaller.
In het intro filmpje van Vincent zeiden Yvonne en Thomas iets over Vincent.
Een van hen viel af: Yvonne
In het intro filmpje van Yvonne zeiden Roos en Imannuele iets over Yvonne
Een van hen viel af: Roos

Als dit een trend is voor de komende 3 weken, dan zijn dit de volgende afvallers, in deze volgorde:
Eerstvolgende afvaller: Sigrid, daarna Imanuelle, en daarna Jochem.

Ben benieuwd of het klopt.

Deze theorie gaat nog steeds op!! :) :)
Volgende afvaller: Imanuelle

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2017, 22:19:28 »
Positie lijkt me niets om te onderzoeken. Het is nog nooit een hint geweest en zal het ook nooit zijn om de simpele reden dat de Mol niet gebrieft kan worden over de afvaller voor de executie.

Het berust hier volgens mij op toeval omdat de vrouwen de voorste rij innemen en de mannen de achterste rij en aangezien Thomas de Mol een man is, vallen er aan het begin statistisch gezien vooral vrouwen af.

De mol kan niet gebrieft worden, maar de regie zet de kandidaten neer, dus de regie kan wel met de mol afspreken dat ze hem altijd achter de verliezer zetten.

Vincent zat ook voorste rij.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2017, 22:21:28 »
De mol kan niet gebrieft worden, maar de regie zet de kandidaten neer, dus de regie kan wel met de mol afspreken dat ze hem altijd achter de verliezer zetten.

Vincent zat ook voorste rij.

Ben je zeker dat de regie de kandidaten neerzet? Ik dacht altijd dat het vrije keuze was.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2017, 22:23:33 »
Ben je zeker dat de regie de kandidaten neerzet? Ik dacht altijd dat het vrije keuze was.

Ik meen me te herinneren dat dat hier op 't forum werd verteld maar ik kan me uiteraard vergissen  ::bravo::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2017, 22:25:46 »
Ben je zeker dat de regie de kandidaten neerzet? Ik dacht altijd dat het vrije keuze was.

Volgens mij proberen ze toch vooral een mooi plaatje te maken voor de kijker. Dat betekent wel meestal mannen en groteren achteraan. Dus helemaal vrije keuze? nee denk het niet. Misschien een vraag voor op de fandag dit.

En wat betreft "links", het viel me wel op dat op de groepsfoto die bij moltalk gebruikt wordt, Thomas helemaal links staat (voor de kijker).


Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #45 Gepost op: 28-01-2017, 22:30:25 »
Deze theorie gaat nog steeds op!! :) :)
Volgende afvaller: Imanuelle

Ja ik vind dit goed gevonden!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #46 Gepost op: 28-01-2017, 23:12:26 »
Deze theorie gaat nog steeds op!! :) :)
Volgende afvaller: Imanuelle

Ja, of Sanne. Aangezien Art later nog eens zegt "naar huis". Dan hebben we weer hetzelfde geval als in afl. 2/3 met Roos.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2017, 02:30:02 »
Nog een afvallerstheorie:
Bij de intro filmpjes van alle kandidaten, zijn er steeds 2 andere kandidaten die ook iets over iemand zeggen.

Vincent was de eerste afvaller.
In het intro filmpje van Vincent zeiden Yvonne en Thomas iets over Vincent.
Een van hen viel af: Yvonne
In het intro filmpje van Yvonne zeiden Roos en Imannuele iets over Yvonne
Een van hen viel af: Roos

Als dit een trend is voor de komende 3 weken, dan zijn dit de volgende afvallers, in deze volgorde:
Eerstvolgende afvaller: Sigrid, daarna Imanuelle, en daarna Jochem.

Ben benieuwd of het klopt.


Ehm.. ik heb dit topic verder voortgezet in het spoilertopic
De puzzelstukjes vallen te goed op zijn plek, vandaar onder spoiler topic ondergebracht..

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2017, 12:30:03 »
En Thomas weer dat handje op de schouder van de afvaller. Maar jeroen dus weer rechts achter

Dit!

Thomas zit steeds achter de afvaller en pakt ze vervolgens even bij de schouder. Dat deed hij overigens ook heel theatraal op de brug bij Vincent  toen Vincent net deed of hij Thomas de vrijstelling  niet wilde geven.

Ik zie die schouderklop als een verwijzing naar Soldaat van Oranje ( de Willemsorde) Een schouderklop bij iedere afvaller en vervolgens een oranje vingerafdruk bij iedere afvaller op de officiële site van WIDM.

Daarnaast is het natuurlijk een mooie verwijzing naar een Belgische mol die ook iedere afvaller een schouderklopje gaf.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2017, 13:46:43 »
Dat zou ook heel goed passen bij een van de boeken uit aflevering 3: Every Contact Leaves a Trace, met een oranje vingerafdruk op de cover.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2017, 14:02:18 »
Volgens mij proberen ze toch vooral een mooi plaatje te maken voor de kijker. Dat betekent wel meestal mannen en groteren achteraan. Dus helemaal vrije keuze? nee denk het niet. Misschien een vraag voor op de fandag dit.

En wat betreft "links", het viel me wel op dat op de groepsfoto die bij moltalk gebruikt wordt, Thomas helemaal links staat (voor de kijker).



Uit de memoires van kandidaat Julien (2002) het volgende:

Executie
De eerste executie. Iedereen is nerveus. De kandidaten vanzelfsprekend, maar ook de hele  productie oogt gespannen. De opname is een one-take shot dat bijna integraal op tv wordt vertoond. De absolute climax van een aflevering. Niet alleen omdat er iemand uitvalt waardoor het spel een nieuwe fase ingaat, maar ook omdat de spanning en emoties bij de kandidaten ervan afdruipen en ‘mooie televisie’ maken. Dat effect verlies je als je de tijd neemt of alles rustig nog eens een keertje overdoet. We worden in bezit van alle bagage en een zendmicrofoontje door het restaurant geleid naar de steiger waar we die middag op het bootje waren gestapt. Marieke wacht ons op. ‘Luister jongens, jullie lopen straks rustig naar het eind van de steiger. Daar op het terras zit Angela. Jullie doen de rugzakken af en nemen plaats op de twee banken. De wat langere mensen graag op de achterste bank.
Woosie down?

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2017, 16:28:33 »
Tussen 2002 en 2017 lijkt me wel plaats voor verandering, dus ik vind 't een goede vraag voor de molfandag.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #52 Gepost op: 30-01-2017, 18:34:42 »
Tussen 2002 en 2017 lijkt me wel plaats voor verandering, dus ik vind 't een goede vraag voor de molfandag.

Dat de slungels niet vóór de kabouters moeten gaan zitten lijkt me ongeacht het jaar een fijne strategie voor een televisieprogramma.  ;D
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #53 Gepost op: 30-01-2017, 18:49:01 »
Ik zou het zo jammer vinden als Ima er uit gaat. Zij is één van de smaakmakers.
Ik kan het me echter wel voorstellen, zij voelt zich kennelijk alleen staan. Haar houding is niet meer zo enthousiast als in het begin. Even een opleving bij de rodeo maar ik kan mij voorstellen dat zij graag als laatste had gelopen. Zij vraagt zich ook een paar keer af waarom zij niet door de groep wordt voorgesteld.
Wat zou de reden zijn?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #54 Gepost op: 30-01-2017, 19:28:52 »
Statistisch gezien (meerderheid is man) is de kans heel klein dat Ima afvalt, maar inderdaad ze lijkt een beetje verloren nu...

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #55 Gepost op: 30-01-2017, 19:32:25 »
Waarom is die kans dan kleiner?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #56 Gepost op: 30-01-2017, 20:16:00 »
Waarom is die kans dan kleiner?

4 mannen, 2 vrouwen over

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #57 Gepost op: 30-01-2017, 20:23:36 »
ik kan me herinneren dat kandidaten dat ook wel eens onderling hadden afgesproken om het zichzelf makkelijker te maken bij de test. We gaan altijd hetzelfde zitten als bij de eerste executie(zonder afvallers natuurlijk) dan hoefden ze dat niet telkens op te schrijven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #58 Gepost op: 30-01-2017, 20:24:31 »
Hahaha, niks statistisch gezien het is gewoon 1 van de 6 (of 5 zonder mol) valt af en dat is ongeacht het een man of vrouw is.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #59 Gepost op: 30-01-2017, 22:18:00 »
4 mannen, 2 vrouwen over
Dat slaat nergens op, ja de kans is kleiner dat een vrouw afvalt maar dat betekent niet dat elke vrouw minder kans heeft om af te vallen.

Stel dat ik zeg: er is 1 Diederik over en 5 niet-Diederik, betekent dat dat Diederik het minste kans heeft om af te vallen?