Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank  (gelezen 45715 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #160 Gepost op: 19-01-2017, 20:11:51 »
Dit!!!! Daarom vraag ik me dus af of die automaat nou wel echt werkte. Dit is hét moment voor Art om te zeggen: 'Oh nog 1 ding, hebben jullie die jokers niet gezien? Tot later.' De groep met stomheid geslagen achterlatend.

Ik vond dat ook al zo vreemd. Maar misschien heeft iemand wel degelijk iets gepakt uit de automaat en hebben wij dat bewust niet te zien gekregen? Misschien heeft de mol wel ongestoord een zwarte vrijstelling er uit kunnen halen en komt dit in een latere aflevering nog terug? We hebben niet van iedere kandidaat de volledige route over de kermis gezien.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #161 Gepost op: 19-01-2017, 23:26:26 »
We hebben wel de automaat incl zwarte vrijstelling gezien in het begin van de opdracht maar niet na afloop.
Jochem en Sigrid hebben de mogelijkheid gehad er iets uit te halen, wij hebben niet (helemaal)gezien wat die twee voor route hebben genomen.
Eigenlijk hoort dit bij de kermis thuis.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #162 Gepost op: 19-01-2017, 23:31:09 »
Ik ben de route van Jochem helemaal nagegaan met google earth pro en kwam niet in de buurt van video world wat niets wil zeggen want er is misschien een omweggetje uit gelaten.  ::)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #163 Gepost op: 19-01-2017, 23:45:43 »
Ik heb het idee dat er iets is verdwenen uit die automaat omdat het anders geen zin gehad zou hebben ons die jokers en vrijstellingen te laten zien.
Tenzij de bedoeling was te zeggen; " Wat een sukkels, kijk dat hadden ze kunnen verdienen".
Maar het is al eerder gezegd, normaal had Art daar wel een opmerking over gemaakt, een beetje er in wrijven. Vreemd dat hij dat niet heeft gedaan.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #164 Gepost op: 20-01-2017, 09:00:43 »
Ik vond dat ook al zo vreemd. Maar misschien heeft iemand wel degelijk iets gepakt uit de automaat en hebben wij dat bewust niet te zien gekregen? Misschien heeft de mol wel ongestoord een zwarte vrijstelling er uit kunnen halen en komt dit in een latere aflevering nog terug? We hebben niet van iedere kandidaat de volledige route over de kermis gezien.
De mol heeft geen enkel voordeel bij een zwarte vrijstelling.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #165 Gepost op: 20-01-2017, 11:05:24 »
Ik heb het idee dat er iets is verdwenen uit die automaat omdat het anders geen zin gehad zou hebben ons die jokers en vrijstellingen te laten zien.


Jochem bleef super lang weg dus ik zat ook al te denken dat hij misschien toch iets gepakt heeft daar en misschien de vlg afl dat gaat laten zien

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #166 Gepost op: 20-01-2017, 12:36:18 »
Jochem bleef super lang weg dus ik zat ook al te denken dat hij misschien toch iets gepakt heeft daar en misschien de vlg afl dat gaat laten zien
Als het echt zo is dat hij lang weggeweest is kan hij ook meerdere rondjes in de achtbaan gedaan hebben. Een keertje voorin, een keer achterin, een keer in het midden, nog een keertje omdat het kan en nog een keertje om het af te leren. ;D :P

Zullen we dit overigens naar het kermis topic verplaatsen.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #167 Gepost op: 20-01-2017, 13:50:53 »
De mol heeft geen enkel voordeel bij een zwarte vrijstelling.

Hij zelf niet nee. Maar hij kan er wel paniek en onzekerheid mee zaaien als er vrijstellingen in het spel zijn. Verdeel en Heers :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #168 Gepost op: 20-01-2017, 23:46:15 »
De MOL kan wel nut hebben van een vrijstelling of joker. T.o. de anderen kan hij zich voordoen als kandidaat; " Ja, ik beken, ik heb een joker gepakt" o.i.d. En daarmee argwaan weg nemen.
Als tenminste Jochem of Sigrid de MOL is.
En inderdaad "verdeel en heers"
En zeker kan een kandidaat nut hebben van een joker of vrijstelling.
Morgen, voor de zekerheid, nog maar niet Sigrid of Jochem invullen als afvaller.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #169 Gepost op: 6-02-2017, 21:30:56 »
Ik ben momenteel een betoog aan het schrijven met betrekking op de voorgaande afleveringen en toen schoot me ineens iets te binnen. Ik hoorde het al tijdens de uitzending en later met terugkijken zag ik het weer. Ik kan me niet herinneren het hier of elders gelezen te hebben.

Toen Diederik begon te vertellen, had hij het over dat hij naar een kratermeer ging, in een kano ging zitten en vervolgens stroomafwaarts ging. Stroomafwaarts in een kratermeer? Dat lijkt me wel heel knap. Toen wist ik dat hij de leugenaar was. En dat was nog voor Ed en Willem Bever op de proppen kwamen.

Ik weet het, het levert verder niks op voor de zoektocht naar de mol, maar wou het jullie toch nog even mededelen. Het betoog wordt straks een stuk interessanter  ;)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #170 Gepost op: 6-02-2017, 23:10:25 »
scherp ::vergroot::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #171 Gepost op: 7-02-2017, 01:10:57 »
Mooi ook in combinatie met de afleveringstitel 'meegaand'  ::vergroot::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #172 Gepost op: 12-02-2017, 20:17:22 »
Deze opdracht eens opnieuw bekeken en ditmaal met de mogelijkheid dat Jochem hier de Mol is.

Als enigste Diederik aanwijzen als een soort van goodwill-kandidaten-actie en vervolgens als Diederik onthult wordt als leugenaar zeggen 'dat zeg ik', doet me denken aan Jon die 'ik wist het' riep toen ze te horen kregen dat ze naar Jordanië gingen.

Zie het fragment van Jon hier: https://www.youtube.com/watch?v=ENoQ9y8UE8U#t=30m35s

Ik zie dit fragment nog wel terugkomen in de finale, waarbij Jochem aangeeft met voorkennis op Diederik te hebben gestemd omdat hij al wist dat hij nooit een meerderheid zou krijgen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #173 Gepost op: 12-02-2017, 22:11:47 »
Ja, was voor mij destijds de reden om naast Thomas ook Jochem te gaan verdenken
You'll never walk alone