Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank  (gelezen 45716 keer)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2017, 22:26:37 »
Ik dacht eerlijk gezegd te weten dat Diederiks verhaal klopte :(
Uit de locatiepromo:
Das Crater Lake niet maar ik denk niet dat veel kijkers van de Mol daar zijn geweest dus ik snap je redenering.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2017, 22:29:11 »
Das Crater Lake niet maar ik denk niet dat veel kijkers van de Mol daar zijn geweest dus ik snap je redenering.
Nee precies. Ik verwacht ook niet dat het Diederik in dit shot is (dat zou de hele liegopdracht teniet doen), maar ik was verward dat ik dacht dat hij de leugenaar sowieso niet was :-\\ (Ik had het dus niet goed.)
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2017, 22:33:18 »
Ik denk dat deze opdracht voor de doorgewinterde spelletjesspeler/molkijker wel erg makkelijk was.

Het verhaal van Diederik was zo duidelijk gelogen. Te gedetailleerd en de twee andere verhalen waren zo bizar dat ze wel moésten kloppen.


Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2017, 22:36:31 »
Wie bepaald dat Diederik het lieg-verhaal mag doen?
Jeroen en Roos hadden hier niets aan.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2017, 22:42:45 »
Ik denk dat deze opdracht voor de doorgewinterde spelletjesspeler/molkijker wel erg makkelijk was.

Het verhaal van Diederik was zo duidelijk gelogen. Te gedetailleerd en de twee andere verhalen waren zo bizar dat ze wel moésten kloppen.


Ja, was overduidelijk.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2017, 22:44:12 »
Diederik heeft natuurlijk een natuurfilm bekeken op z'n hotelkamer.
Viel me op dat er niet gediscussieerd werd, wie wilde meteen stemmen?
dat is de montage denk ik ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2017, 22:46:33 »
Diederik was naar eigen zeggen de hele tijd op zijn hotelkamer, maar toen Thomas terugkwam die avond zag hij blijkbaar niemand en zei hij 'Diederik, Diederik, waar ben je, waar ben je?' o.i.d.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2017, 22:48:32 »
Wat hadden Roos en Jeroen aan deze opdracht? Als ze goed hun best doen, wint Diederik een vrijstelling en komt er geen geld in de pot.

Wat hadden zij te winnen? Dat is het enige wat me dwars zat aan deze leuke opdracht.

Jeroen en Roos konden geld voor de pot verdienen door hun verhaal zo geloofwaardig mogelijk te vertellen. En er zo voor te zorgen dat de leugenaar ontmaskerd zou worden. Zij hebben hetzelfde doel als de 6 jury leden: geld verdienen.

Nu zal je denken, dan vertel je toch een zo makkelijk en geloofwaardig mogelijk verhaal.

Maar dan moeten we de opdracht even goed in hun context zetten. Met een paar (niet te bewijzen) uitgangspunten:
- Jeroen, Roos en Diederik weten van elkaar niet dat ze ontvoerd zijn
- Ze hebben elkaar niet gezien en gesproken voordat ze in het beklaagde bankje zitten
- Ze weten dus niet van elkaar wat ze hebben gedaan (misschien weten ze niet eens dat het om 3 kandidaten gaat)
- Jeroen en Roos krijgen de opdracht om de jury te overtuigen dat hun verhaal waar is, om zodoende geld te verdienen
- Diederik krijgt de opdracht om de jury te overtuigen om zodoende een vrijstelling te verdienen.

Gevolg is dat iedereen een zo geloofwaardig verhaal wil vertellen (behalve als Jeroen of Roos de mol is, dan willen ze dat er geen geld verdient wordt).
Het heeft geen zin om het verhaal te 'versimpelen' (iets wat Art ook niet toelaat, door vragen te stellen).
Want wat als Diederik eerlijk had vertelt, dat hij op zijn hotelkamer had gelegen. Dan was hij als leugenaar aangewezen: geen vrijstelling
Wat als Jeroen of Roos een simpel geloofwaardig verhaal hadden verteld (tussen de 2 'absurde' verhalen), dan waren zij als leugenaar aangewezen: geen geld.

Jeroen en Roos weten dat zij een vrij aparte avond hebben beleefd. En zullen beseffen (of verteld hebben gekregen) dat de andere beklaagden ook iets ongeloofwaardigs hebben gedaan. Daarover liegen zou ze meteen verdacht maken en daarom konden ze beter de waarheid vertellen.

EDIT: ik schrijf bij deze voorlopig ook Jeroen en Roos af als mollen. Roos zeker, zij had van de productie zeker te horen gekregen dat ze aan haar neus moest zitten om als leugenaar bestempeld te worden. Jeroen deed ook niet echt zijn best om ongeloofwaardig over te komen.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 22:57:51 door Jayq »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2017, 22:51:44 »
Wie bepaald dat Diederik het lieg-verhaal mag doen?
Jeroen en Roos hadden hier niets aan.

Aangezien in aflevering 1 met de vrijstellingen al gewaarschuwd werd 'hardlopers kunnen doorlopers zijn' denk ik dat dit hun 'straf' was voor hun vrijstelling in aflevering 1. Is alleen de vraag waarom Thomas buiten schot bleef.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2017, 22:52:02 »
"bereid je aan te passen" = meegaand

Wie paste zich aan als jurylid en moest dus meegaan in de keuze van Diederik als schuldige?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2017, 22:52:39 »
Diederik was naar eigen zeggen de hele tijd op zijn hotelkamer, maar toen Thomas terugkwam die avond zag hij blijkbaar niemand en zei hij 'Diederik, Diederik, waar ben je, waar ben je?' o.i.d.
op een hotelkamer bedoelde hij denk ik
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2017, 22:58:27 »
Jeroen en Roos hadden allebei belang bij dat ze door de jury geloofd werden want als jury de juiste leugenaar koos kwam er geen vrijstelling voor Diederik.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2017, 23:02:13 »
"bereid je aan te passen" = meegaand

Wie paste zich aan als jurylid en moest dus meegaan in de keuze van Diederik als schuldige?

Maar ze kozen niet voor Diederik als schuldige. Ze wezen Roos aan. De vraag is dus : wie ging daarin mee.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2017, 23:09:36 »
Jeroen en Roos hadden allebei belang bij dat ze door de jury geloofd werden want als jury de juiste leugenaar koos kwam er geen vrijstelling voor Diederik.

Ik denk dat Roos en Jeroen in geen jaren deze groep mee hadden kunnen krijgen. De kandidaten hadden moeite met de inhoud van Roos haar verhaal en niet hoe ze het bracht. Ze zijn te simpel voor het meest ongeloofwaardige verhaal gegaan ook al weten ze dat dit WIDM is.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2017, 23:10:03 »

Maar ze kozen niet voor Diederik als schuldige. Ze wezen Roos aan. De vraag is dus : wie ging daarin mee.

Oeps, ja ik bedoelde ook Roos ::sorry::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2017, 23:14:08 »
Maar ze kozen niet voor Diederik als schuldige. Ze wezen Roos aan. De vraag is dus : wie ging daarin mee.

Sigrid Thomas en Yvonne.
Sanne wou Jeroen
Jochem wou Diederik

Immanuel:?
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2017, 23:19:47 »
Geweldige opdracht was dit! ::bravo:: Ik hoop dat we later deze week nog wat extra beelden krijgen van Jeroen en Roos ::love::
...óf niet!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2017, 23:26:16 »
Sigrid Thomas en Yvonne.
Sanne wou Jeroen
Jochem wou Diederik

Immanuel:?

Voor een eerlijke manier van stemmen, moet je met een oneven aantal mensen zijn. Wellicht dat Immanuel niet mocht stemmen? Zij is ook de enige met het molbriefje in haar handen, waarin ze aangeven wie zij (on)schuldig achten.
http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/stemmen-van-de-groep/

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2017, 23:38:30 »
Ik denk dat deze opdracht voor de doorgewinterde spelletjesspeler/molkijker wel erg makkelijk was.

Het verhaal van Diederik was zo duidelijk gelogen. Te gedetailleerd en de twee andere verhalen waren zo bizar dat ze wel moésten kloppen.



En sinds wanneer heeft een vulkaankrater=meer een eilandje?
Graven, graven, graven...

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2017, 23:53:24 »
Teruggekeken met een vriendin. Imanuela stemt niet! Er werd eerst voor Jeroen opgestoken, daarna voor roos. Toen er bij roos heel veel waren zei Imanuele dat het dan al niet meer uitmaakte.
Uit haar balen achteraf en tijdens te biechten blijkt dat ze op diederik had willen stemmen.
Mol Kees stemde ook niet.
Art had het bij de mol ook over de hardwerkende kandidaat . Bloed fanatiek bij de kermisopdracht.