Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank  (gelezen 45717 keer)

Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2017, 23:56:48 »
Wie gelooft er nou dat je in een avondje natuur een familie bevers met schattige kindjes spot, daar moet je minstens een maand voor in het bos liggen wachten...

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2017, 00:01:13 »
Wie gelooft er nou dat je in een avondje natuur een familie bevers met schattige kindjes spot, daar moet je minstens een maand voor in het bos liggen wachten...

 ::bravo:: helemaal waar
Imanuele heeft niet gestemd. Toen de meerderheid voor Roos ging hoefde het niet meer. Terwijl ze net als Jochem Diederik verdacht.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2017, 00:02:37 »
::bravo:: helemaal waar
Imanuele heeft niet gestemd. Toen de meerderheid voor Roos ging hoefde het niet meer. Terwijl ze net als Jochem Diederik verdacht.

Maar Jochem wilde nog wel evem duidelijk laten zien dat híj het iig wel goed had... Jahoor Jochem...

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2017, 00:03:15 »
Teruggekeken met een vriendin. Imanuela stemt niet! Er werd eerst voor Jeroen opgestoken, daarna voor roos. Toen er bij roos heel veel waren zei Imanuele dat het dan al niet meer uitmaakte.
Uit haar balen achteraf en tijdens te biechten blijkt dat ze op diederik had willen stemmen.
Mol Kees stemde ook niet.
Art had het bij de mol ook over de hardwerkende kandidaat . Bloed fanatiek bij de kermisopdracht.

Verschil was dat het bij Kees in zijn voordeel was + iedereen stemde daar tegelijk dus daar was chaos.

Hier was het één voor één, en het maakte inderdaad niet uit.
Ze kon zo gemakkelijk bij Roos meegaan, of samen met Jochem op Diederik stemmen.
Nu leek het mij meer echte frustratie
klaar voor de strijd

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2017, 00:08:26 »
Verschil was dat het bij Kees in zijn voordeel was + iedereen stemde daar tegelijk dus daar was chaos.

Hier was het één voor één, en het maakte inderdaad niet uit.
Ze kon zo gemakkelijk bij Roos meegaan, of samen met Jochem op Diederik stemmen.
Nu leek het mij meer echte frustratie

Zou ook kunnen :-) bedankt ...ik zat al bijna in de tunnel. Jochem inderdaad..ja je had het goed..heel knap van je! ::joehoe::

Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2017, 00:09:02 »
Ik hoop wel dat er nog een uitleg komt voor de reden dat alleen Diederik kans maakt op een vrijstelling. Misschien dat we er later achter komen dat er een klein opdrachtje was waarmee bepaald werd wie wat ging doen die avond.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2017, 00:30:09 »
Kan niet geloven dat Diederik de hele avond/nacht in zijn hotelkamer is geweest.
Maar waar dan wel?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2017, 00:38:55 »
Kan niet geloven dat Diederik de hele avond/nacht in zijn hotelkamer is geweest.
Maar waar dan wel?

Als Schutter in het Pretpark.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2017, 01:16:05 »
Ja, die vrijstelling had van mij ook niet gehoeven. Maar de 'verdachten' moeten natuurlijk wel een doel hebben om hun medekandidaten te misleiden. Dat hadden naar mijn bescheiden mening ook een paar jokers mogen zijn.

Een klassieke rechtbank is natuurlijk wel een geweldige setting voor zo'n gave liegopdracht. Wat ik wel enigszins jammer vond was dat de juryleden zelf geen vragen mochten stellen, maar van Arts ingestudeerde tekstjes afhankelijk waren.

In Diederik zijn geval: klopt wat je zegt. Maar wat is volgens jullie dan het doel dat de andere 2 verdachten hadden? Als ze aangeduid worden krijgen ze niets, en als ze niet aangeduid worden ook niet. En waarom krijgt Diederik een kans van 2 op 3 om een vrijstelling te winnen en krijgen Jeroen en Roos eigenlijk geen enkele kans om iéts te winnen. Ze moeten dan toch iets gedaan hebben van desnoods blad steen schaar om te bepalen dat Diederik degene is die zo een gigantische kans krijgt en niet Jeroen of Roos?

Of heb ik iets over het hoofd gezien ..
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2017, 01:19:24 »
In Diederik zijn geval: klopt wat je zegt. Maar wat is volgens jullie dan het doel dat de andere 2 verdachten hadden? Als ze aangeduid worden krijgen ze niets, en als ze niet aangeduid worden ook niet. En waarom krijgt Diederik een kans van 2 op 3 om een vrijstelling te winnen en krijgen Jeroen en Roos eigenlijk geen enkele kans om iéts te winnen. Ze moeten dan toch iets gedaan hebben van desnoods blad steen schaar om te bepalen dat Diederik degene is die zo een gigantische kans krijgt en niet Jeroen of Roos?

Of heb ik iets over het hoofd gezien ..

Misschien werd bepaald om de persoon die nog geen vrijstelling had gekregen in aflevering 1 de kans te geven. Neemt niet weg dat dit een waardeloze aflevering was voor Roos en Jeroen spelgewijs, want ze staan geen stap verder met hun verdenkingen. Al zullen ze zich kostelijk vermaakt hebben allebei. ;)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2017, 01:27:48 »
Misschien werd bepaald om de persoon die nog geen vrijstelling had gekregen in aflevering 1 de kans te geven. Neemt niet weg dat dit een waardeloze aflevering was voor Roos en Jeroen spelgewijs, want ze staan geen stap verder met hun verdenkingen. Al zullen ze zich kostelijk vermaakt hebben allebei. ;)

Ja dit vind ik ook. Hoewel de logica 'die heeft nog geen vrijstelling gehad, die geven we nu een 67% kans erop' ook maar onfair is. Als we die doortrekken gaan Diederik, Thomas, Roos en Jeroen dus verder benadeeld worden komende afleveringen als er iets kan verdiend worden..  ???

En voor alle 3 is het spelgewijs alles behalve ideaal, zowizo zijn minstens 2 van hen kandidaten en die 2 hadden dus een erg groot nadeel bij de test  ???

En wat je zegt over kostelijk vermaakt: ik ken Jeroen niet, maar zo wat staan zingen voor 15 mensen verkleed als Elvis dat moet dan toch ook maar een jeugddroom zijn, de meesten zouden dit enkel doen als ze echt verplicht worden tegen hun zin Haha :P
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2017, 01:39:18 »
Ja dit vind ik ook. Hoewel de logica 'die heeft nog geen vrijstelling gehad, die geven we nu een 67% kans erop' ook maar onfair is. Als we die doortrekken gaan Diederik, Thomas, Roos en Jeroen dus verder benadeeld worden komende afleveringen als er iets kan verdiend worden..  ???

Het was maar een ballonnetje dat ik op liet. Als het aan mij lag, ging er niemand weg en zag ik 9 mensen rennen voor hun leven naar attracties.

En voor alle 3 is het spelgewijs alles behalve ideaal, zowizo zijn minstens 2 van hen kandidaten en die 2 hadden dus een erg groot nadeel bij de test  ???

Dat kan natuurlijk wel opgelost worden door wat mensen van de andere groep uit te horen. Oneerlijker zou zijn dat de Mol afgezonderd werd, want op die manier ben je natuurlijk ook minder verdacht.

En wat je zegt over kostelijk vermaakt: ik ken Jeroen niet, maar zo wat staan zingen voor 15 mensen verkleed als Elvis dat moet dan toch ook maar een jeugddroom zijn, de meesten zouden dit enkel doen als ze echt verplicht worden tegen hun zin Haha :P

Hij is radio dj, dus je weet maar nooit. :p

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2017, 01:53:31 »
Het was een abc-tje om liegebeest diederik te ontmaskeren, de bewegingen bij het spreken over de baby bevers deed bij mij alle alarmbellen afgaan. Verder zijn bevers met Kroost enorm schuw, dus erg onwaarschijnlijk dat een ranger zo maar ze kan laten spotten.

Qua sfeer een mooie opdracht, maar wel wat bedenkingen die hier al genoemd zijn. Waarom deze drie? Wat kunnen Roos en jeroen als potentiele mol doen? Of wat kunnen zij als kandudaat winnen Ivm het 24 uur buitenspel staan? Er zijn nog wat openstaande vragen bij deze opdracht, wat Mij betreft

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2017, 02:19:07 »
Voor zover ik weet is het heel uitzonderlijk dat bevers zoveel jong hebben, meestal 2, 3 of 4 hoor. En nog straffer is dat Diederik alles zo duidelijk zag, ook dat water en alles zo, terwijl het toch savondslaat was zei hij dus dan is dat toch pikdonker daar? Nuja twas dan ook gelogen, maar dit zijn toch dingen waaraan men het zeker had moeten kunnen weten :P

Maar ik moet wel zeggen: wat een heerlijke verteller is die man seg  ::bravo::
Lomperik..

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2017, 04:18:40 »
En sinds wanneer heeft een vulkaankrater=meer een eilandje?
Sinds ongeveer 6000 jaar.
https://www.google.nl/search?q=wizard+island&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjB4ar1l8PRAhUH0hoKHQ8ECT8Q_AUICCgB&biw=1600&bih=789#imgrc=zn5aMiGrUCrkzM%3A

Ik vond het verhaal van Jeroen meteen absoluut waar. Is al vaker gebeurd dat ze in 'de mol' moesten karaoken e.d.
omdat het toevallig ook Elvis was, vond ik Roos ongeloofwaardig. Ik dacht: die is dus met Jeroen op de foto geweest

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2017, 05:31:04 »
Heb de indruk dat Diederik merkte dat de leugen lekker ging en hij daarna door verzon om de vrouwen te ontroeren. Papa bever, mama bever en zes baby's. Jeroen, Roos en zes juryleden? Hij kan sowieso enorm goed vertellen.

Het vreemdst is natuurlijk dat Diederik niet compleet ticked off is. Niets gezien van de groep, de opdracht niet alsnog af kunnen maken zonder Jeroen (hij wordt helemaal niet ingeleverd) en zogenoemd 24 uur in een kamer naar het plafond liggen staren. Dan is een vrijstelling kunnen winnen wel terecht en een schamele troost lijkt me. Tenzij hij de Mol is. Dan heeft hij tweemaal voorkomen dat er geld in de pot kwam en niemand verdenkt hem ervan omdat hij zogezegd voor de vrijstelling ging.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2017, 09:28:58 »
Omdat opdrachten zo in elkaar overlopen, verwacht ik hier nog een plottwist of verdere informatie later. Art kondigde al aan dit seizoen meerdere lagen zou hebben. Ik heb me dan ook nog geen minuut verwonderd over deze vorm van oneerlijkheid. Ze deden in de middag die opdracht en pas in de avond die kermis. Wellicht hebben die 3 nog wat anders ondernemen in de tussentijd. Zou me niks verbazen. En ook dat ze hebben gestreden, of overlegd, wie de vrijstelling ging krijgen. De rechtbank was namelijk de volgende dag, ze hebben dus alle tijd gehad.

Ik vond het ook vreemd dat Jeroen een duidelijke opdracht had, Diederik ogenschijnlijk alleen was weggestopt in een motelletje (of molletje ;-), en roos doelloos is neergezet in las Vegas. Misschien kon roos ook wel naar Jokers grijpen daar in LV? Ik denk dat we nog niet alles weten. Waarom zou je iemand op een podium zetten? En waarom iemand helemaal naar lv laten vliegen, wat kosten maakt, zonder dat er iets gebeurt voor het spel. Gaat er bij mij niet in  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2017, 09:52:47 »
Het zou inderdaad wel eerlijk zijn als Roos en Jeroen jokers konden verdienen, omdat ze informatie misten die andere kandidaten wel hebben. Of... ze hebben kunnen meekijken, maar dat is lastig als je op een andere locatie bent. Ik had echt verwacht dat het de schutters waren met hun eigen opdracht om jokers of vrijstellingen te verdienen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2017, 09:58:03 »
Het zou inderdaad wel eerlijk zijn als Roos en Jeroen jokers konden verdienen, omdat ze informatie misten die andere kandidaten wel hebben. Of... ze hebben kunnen meekijken, maar dat is lastig als je op een andere locatie bent. Ik had echt verwacht dat het de schutters waren met hun eigen opdracht om jokers of vrijstellingen te verdienen.
precies dit! Ik denk dat ze daar dus wel zijn geweest, zodat iedereen alle info heeft. Er zat best veel tijd tussen alles.
En Jochem benadrukt het zo expliciet. Mmmmm
Meer L

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2017, 10:00:11 »
Het zou inderdaad wel eerlijk zijn als Roos en Jeroen jokers konden verdienen, omdat ze informatie misten die andere kandidaten wel hebben. Of... ze hebben kunnen meekijken, maar dat is lastig als je op een andere locatie bent. Ik had echt verwacht dat het de schutters waren met hun eigen opdracht om jokers of vrijstellingen te verdienen.
Ik denk juist dat de makers hebben geluisterd naar onze kritieken vorig jaar over de vrijstelling, namelijk dat het vaak zorgde voor een te grote voorsprong ten opzichte van de rest. Het zou zo maar kunnen zijn dat Jeroen en Roos zijn meegenomen omdat ze in aflevering 1 al een vrijstelling hebben verdiend EN niet hebben ingeleverd. Dit is dan de prijs die ze daarvoor moeten betalen. Misschien is dit wel een lijn dit seizoen: van hardlopers doodlopers maken. Een interessante vind ik, want is een vrijstelling het missen van informatie (meer dan ooit) waard. Natuurlijk hadden zij ook een doel voor opdracht 3: ervoor zorgen dat ze 1000 euro verdienen en Diederik niet de vrijstelling toespelen.