Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank  (gelezen 45721 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2017, 10:02:21 »
Wat mij opviel is dat Diederik als enige niet zei dat hij in een busje werd meegenomen/gesmeten. Als hij de mol is weet hij dit al van tevoren en maakt dat minder indruk dan als je als kandidaat wordt meegenomen in een busje. Jeroen en Roos vertelden beiden meteen over dat busje. Kan ook zijn dat hij het vooral over Diederik en de Babybevertjes wilde hebben ;)

Verder was Jochem de enige die voor Diederik ging dat lijkt me geen mollenactie om de juiste leugenaar aan te wijzen.Maar hij kan dit ook pas gestemd hebben nadat hij zag dat de anderen allemaal niet voor Diederik gingen. Ik moet de aflevering (sowieso) nog een keer bekijken.

Ik denk dat de opzet met het afzonderen van kandidaten in volgende afleveringen wordt voortgezet. Mij bekroop ook het gevoel dit is oneerlijk ::), misschien hebben we dingen nog niet gezien of is niets wat het lijkt. Nu vloog Yvonne, iemand die niet afgezonderd was eruit dus deze afl. had het blijkbaar (nog) geen gevolgen.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2017, 11:07:39 »
Qua sfeer een mooie opdracht, maar wel wat bedenkingen die hier al genoemd zijn. Waarom deze drie? Wat kunnen Roos en jeroen als potentiele mol doen? Of wat kunnen zij als kandudaat winnen Ivm het 24 uur buitenspel staan? Er zijn nog wat openstaande vragen bij deze opdracht, wat Mij betreft

Mijn logica voor waarom deze 3.

Roos en Jeroen stonden beide op een plek waar ze naartoe zijn gestuurd door een gele lijn. Ik denk dat we zeker kunnen zijn dat dit de reden is. Als Jochem naar de laptop was gegaan i.p.v. Roos dan was hij meegenomen.
Voor Diederik heb ik een theorie die niet gebaseerd is op feiten (maar op verdenking van mol zijn). Dus die laat ik maar achterwege.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2017, 11:25:47 »
Kunnen we uit de beelden concluderen dat Roos écht in Las Vegas zat? Zien we Roos in beeld op een plek die omonstotelijk Las Vegas is, of wordt die suggesties gewekt door beelden van Las Vegas afgewisseld door beelden van Roos op plekken die in Las Vegas zouden kunnen zijn?

Ik zit niet op Roos, maar het lijkt me zoo raar als er zo'n bijzonder (prijzig) uitje wordt georganiseerd zonder dat het invloed op het spel heeft. Roos had net zo goed ook in Portland een opdracht kunnen uitvoeren.
Daarnaast vind ik haar opdracht zo verschillen van die van Jeroen. Roos had het heel erg naar haar zin, en hoefde in Las Vegas niets meer uit te voeren. Als Elvis op het podium staan moet je maar durven en het kwam ook behoorlijk verplicht over.

Geen idee wat het betekent als Roos niet echt in Vegas was, maar ik vind het een raar verhaal.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2017, 11:27:25 »
Kunnen we uit de beelden concluderen dat Roos écht in Las Vegas zat? Zien we Roos in beeld op een plek die omonstotelijk Las Vegas is, of wordt die suggesties gewekt door beelden van Las Vegas afgewisseld door beelden van Roos op plekken die in Las Vegas zouden kunnen zijn?

Ik zit niet op Roos, maar het lijkt me zoo raar als er zo'n bijzonder (prijzig) uitje wordt georganiseerd zonder dat het invloed op het spel heeft. Roos had net zo goed ook in Portland een opdracht kunnen uitvoeren.
Daarnaast vind ik haar opdracht zo verschillen van die van Jeroen. Roos had het heel erg naar haar zin, en hoefde in Las Vegas niets meer uit te voeren. Als Elvis op het podium staan moet je maar durven en het kwam ook behoorlijk verplicht over.

Geen idee wat het betekent als Roos niet echt in Vegas was, maar ik vind het een raar verhaal.
Dit is dus precies wat ik ook voelde/ dacht. Klopt iets niet. Kan ook ergens anders in een gokhal zitten, die foto's met Elvis kan ook ergens anders, die fonteinen stond ze niet bij op....Je gaat niet zoveel geld uitgeven voor Roos/ crew zonder dat hier iets achter zit.
Meer L

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2017, 11:29:22 »
Ik hoop wel dat er nog een uitleg komt voor de reden dat alleen Diederik kans maakt op een vrijstelling. Misschien dat we er later achter komen dat er een klein opdrachtje was waarmee bepaald werd wie wat ging doen die avond.

Dat zien we volgende week ongetwijfeld. Ook diederik heeft gewoon een opdracht gedaan. En ze hebben lootjes getrokken of zo om te bepalen wie de vrijstelling kan verdienen. Diederik verdenk ik na deze opdracht juist niet; omdat hij zegt dat hij alleen op de hotelkamer heefr gezeten. Dat zegt hij om zich verdacht te maken.

Offline AHA

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2017, 11:32:58 »
Wat mij hier trouwens opviel dat Jochem een redelijke sturende rol heeft, en al een beetje manipuleert aan de voorkant. Ook aan het eind, even kijken wat de rest doet. En dan als enige op Diederik stemmen. Ik vond dat heel verdacht!  ::jaja::ri

Ook briljant dat Roos eerder al heeft gelogen, en ze nu daardoor verdacht wordt door de kandidaten. Komt dit voorbedachte rade vanuit Roos, of Jeroen die dit in seizoen 1 aanstuurt.

Sigrid blijft ook verdacht, zo op de achtergrond en alles gaat mis.

Een echte molactie van Jochem. Niemand verdenkt hem op deze manier. Hij hoeft niet te mollen want zoals zo vaak gaan de andere kandidaten al in de fout en daardoor kan hij zich als perfecte kandidaat opstellen door als enige wel voor Diederik te gaan.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2017, 11:43:50 »
Zou het niet zo kunnen zijn dat Roos en Jeroen Diederik de vrijstelling gewoon gunden omdat zij in de eerste aflebering er al een gehad hebben?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2017, 11:54:49 »
Voor het seizoen begon plaatste iemand een opmerking over dat er in Las Vegas opgenomen was. Weten we nu ook weer waar dat vandaan kwam
You'll never walk alone

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2017, 12:08:59 »
Een vlucht van Portland naar Las Vegas (retour) is ongeveer 80 euro... zo bijzonder prijzig is dat dus niet in verhouding.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2017, 12:20:54 »
Oh dat valt inderdaad wel mee! Blijf het wel heel raar vinden naast Jeroen. Hij had echt een opdracht, Roos gewoon een leuke avond.

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2017, 12:23:33 »
Ja, maar het ging er toch alleen maar om, dat ze allebei iets te vertellen zouden hebben, wat ongeloofwaardig klinkt? Het hoefde niet iets vergelijkbaars te zijn, volgens mij.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2017, 12:27:01 »
Ja dat is natuurlijk ook zo. Misschien zit ik er dingen in te zoeken die er niet zijn, ik kreeg er gewoon een raar gevoel bij.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2017, 12:43:11 »
Kunnen we uit de beelden concluderen dat Roos écht in Las Vegas zat? Zien we Roos in beeld op een plek die omonstotelijk Las Vegas is, of wordt die suggesties gewekt door beelden van Las Vegas afgewisseld door beelden van Roos op plekken die in Las Vegas zouden kunnen zijn?

Ik zit niet op Roos, maar het lijkt me zoo raar als er zo'n bijzonder (prijzig) uitje wordt georganiseerd zonder dat het invloed op het spel heeft. Roos had net zo goed ook in Portland een opdracht kunnen uitvoeren.
Daarnaast vind ik haar opdracht zo verschillen van die van Jeroen. Roos had het heel erg naar haar zin, en hoefde in Las Vegas niets meer uit te voeren. Als Elvis op het podium staan moet je maar durven en het kwam ook behoorlijk verplicht over.

Geen idee wat het betekent als Roos niet echt in Vegas was, maar ik vind het een raar verhaal.

Ja, Roos was in Las Vegas. Ik ben er zelf geweest en herkende alle plekken waar ze was. De plek waar ze uit de taxi stapt en het over the top hotel waar ze in loopt is typisch Las Vegas.Ze komt ook zelf in beeld op de Strip en loopt naar een plek met uitzicht op de Strip. Daarbij is grote afstanden afleggen en  vliegen op binnenlandse vluchten heel gewoon in Amerika.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2017, 12:49:49 »
Mijn logica voor waarom deze 3.

Roos en Jeroen stonden beide op een plek waar ze naartoe zijn gestuurd door een gele lijn. Ik denk dat we zeker kunnen zijn dat dit de reden is. Als Jochem naar de laptop was gegaan i.p.v. Roos dan was hij meegenomen.
Voor Diederik heb ik een theorie die niet gebaseerd is op feiten (maar op verdenking van mol zijn). Dus die laat ik maar achterwege.

Dat is ook mijn idee hierbij.
De plek waar vandaan de kandidaten ontvoerd zijn lag van te voren vast. Dat moest natuurlijk snel en ongezien gebeuren. Welke kandidaten op deze plek terecht kwamen was toeval. De ontvoeringen vonden logischerwijs plaats op de BGG. Daarom was de mol ook niet op de BGG volgens mij. Diederik werd niet toevallig alleen achtergelaten. Waarom gingen Thomas, Imanuelle en Yvonne gedrieën weer weg bij Diederik en bleef er niemand achter om hem te helpen nu Jeroen weg was?

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2017, 12:53:07 »
Daar zal Diederik het wel op aangestuurd hebben. Hij wist (als mol!) immers dat hij er nog uitgehaald moest worden. Zijn gedrag is dan ook afwijzend. Misschien noch wel meer dan wij te zien krijgen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2017, 13:19:39 »
Kunnen we uit de beelden concluderen dat Roos écht in Las Vegas zat? Zien we Roos in beeld op een plek die omonstotelijk Las Vegas is, of wordt die suggesties gewekt door beelden van Las Vegas afgewisseld door beelden van Roos op plekken die in Las Vegas zouden kunnen zijn?
Ik zit niet op Roos, maar het lijkt me zoo raar als er zo'n bijzonder (prijzig) uitje wordt georganiseerd zonder dat het invloed op het spel heeft. Roos had net zo goed ook in Portland een opdracht kunnen uitvoeren.
Daarnaast vind ik haar opdracht zo verschillen van die van Jeroen. Roos had het heel erg naar haar zin, en hoefde in Las Vegas niets meer uit te voeren. Als Elvis op het podium staan moet je maar durven en het kwam ook behoorlijk verplicht over.

Geen idee wat het betekent als Roos niet echt in Vegas was, maar ik vind het een raar verhaal.

Een retourtje vegas is niet duur, hooguit een paar honderd dollar. VLt eeuze mee binnen amerika. Ze is daar wel geweest.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2017, 13:29:13 »
Een retourtje vegas is niet duur, hooguit een paar honderd dollar. VLt eeuze mee binnen amerika. Ze is daar wel geweest.

Misschien was Art wel mee. Had hij even een leuk uitje tussen al het werken door.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2017, 13:32:58 »
Daar zal Diederik het wel op aangestuurd hebben. Hij wist (als mol!) immers dat hij er nog uitgehaald moest worden. Zijn gedrag is dan ook afwijzend. Misschien noch wel meer dan wij te zien krijgen.

Nee, Thomas nam het initiatief en stelde aan Imanuelle en Yvonne voor om een andere opdracht te gaan doen.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2017, 13:37:38 »
Misschien was Art wel mee. Had hij even een leuk uitje tussen al het werken door.
En de Art die de opdracht vertelde in het pretpark was Carlo Boszhard?? ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2017, 13:41:27 »
En de Art die de opdracht vertelde in het pretpark was Carlo Boszhard?? ;D

O ja. FF vergeten  ::rofl::