Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank  (gelezen 45965 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2017, 13:42:59 »
Misschien was Art wel mee. Had hij even een leuk uitje tussen al het werken door.


Haha, ja, vast.


Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2017, 13:59:43 »
Diederik ligt op bed, op de tv Trump
Dit lijkt op een interview van 18 mei.
https://www.youtube.com/watch?v=KTaF9hQ8bN8

Wanneer waren de kandidaten aangekomen in Oregon? 16 mei?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #82 Gepost op: 15-01-2017, 14:09:27 »
Diederik ligt op bed, op de tv Trump
Dit lijkt op een interview van 18 mei.
https://www.youtube.com/watch?v=KTaF9hQ8bN8

Wanneer waren de kandidaten aangekomen in Oregon? 16 mei?

Klopt volledig met de data die we hebben.

We weten van een bagagetag op Yvonne haar bagage dat de heenvlucht was op 15 mei. Dag 1 is dus op 16 mei.
Dag 3 (de dag van opdracht 2.1 en 2.2) is dus 18 mei.
De volgende dag staat Art voor een soort van theater met op de boarding de aankondiging van een evenement 'World affair council. Rana Foroohar.' Als je gaat opzoeken dan vond dat evenement plaats op 19 mei.
We hebben dus 3 feiten om de opnameperiode volledig vast te leggen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2017, 14:13:41 »


Het vreemdst is natuurlijk dat Diederik niet compleet ticked off is. Niets gezien van de groep, de opdracht niet alsnog af kunnen maken zonder Jeroen (hij wordt helemaal niet ingeleverd) en zogenoemd 24 uur in een kamer naar het plafond liggen staren. Dan is een vrijstelling kunnen winnen wel terecht en een schamele troost lijkt me. Tenzij hij de Mol is. Dan heeft hij tweemaal voorkomen dat er geld in de pot kwam en niemand verdenkt hem ervan omdat hij zogezegd voor de vrijstelling ging.


YES!!

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2017, 14:27:37 »
Waarschijnlijk is het al eerder benoemd, maar ik vind het echt heel raar dat de overige 6 kandidaten geen kans hadden op een vrijstelling. Diederik, Roos en Jeroen kregen zomaar een kans op een vrijstelling zonder dat ze er iets 'speciaals' voor gedaan hadden.
Niets is wat het lijkt...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2017, 14:55:20 »
Jeroen en Roos hadden weliswaar een bijzonder verhaal maar kwamen toch geloofwaardig op mij over. Jeroen zegt ook gelukt als ze hem niet schuldig verklaren. Als ze als kandidaat voor de vrijstelling wilden gaan (wat op zich niet zo gek is) hadden ze wel beter hun best kunnen doen ongeloofwaardig over te komen lijkt mij. Roos was rustig en heel anders dan toen ze in afl. 1 echt loog, toen spatte de zenuwachtigheid eraf (+het neus wrijven). Ik vond het dus niet mols van Jeroen en Roos.

Diederik kwam blijkbaar ook geloofwaardig over in die rechtbank maar bij mij helemaal niet. Hoe kan het dat alleen Jochem op Diederik stemde? En op wie stemde Immanuelle eigenlijk? Zat de mol in de jury of was het toch Diederik die volgens de jury een goede leugenaar was en zo geld uit de pot hield?

Vraag me ook af hoe de volgorde van de 'beklaagden' bepaald is. En wisten ze vooraf wat de andere verhalen waren? Dat Diederik prima kan liegen is me wel duidelijk. Zou een goede dekmantel voor een mol zijn, goed kunnen vertellen waardoor mensen je geloven en met je meegaan ('meegaand'?)...... ::)

Offline Broek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2017, 15:10:05 »
Wie heeft bepaald, wie er niets ging doen; en dus moest liegen in de rechtbank?
De programmamakers neem ik aan.
Dat is op zich prima, maar...
Dan zou alleen Diederik ooit kans maken op die vrijstelling.
Die andere twee zouden daar nooit kans op maken.
Ook dat vind ik dan niet fair...
Ik vond in dit geval, dat die Roos 'm eigenlijk verdiend had....
Maar zo werkte het niet.
Het was dus óf 1000 Euro in de pot óf Diederik de vrijstelling!
Geen andere optie.

Daar komt nog eens bij:
Dat het niet echt eerlijk is om die drie eruit te halen.
Die moeten toch ook vragen invullen over dingen, waar ze niet bij waren?
Dat kunnen ze nooit weten, tenzij ze bijgepraat worden.
Dus niet echt fair?
En Diederik vindt het natuurlijk prima, want die had als enige kans op een bonusje!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2017, 15:15:52 »
Normaal gesproken zou je inderdaad bij iets van een veiling ofzo "een nachtje in een luxeresort" kunnen kopen.
Ik blijf het heel vreemd vinden waarom nou juist Diederik die vrijstelling mocht proberen te krijgen en niet Jeroen of Roos (of elke andere kandidaat).
Zou er met hen drieën iets gebeurd zijn en weten Jeroen en Roos iets wat wij niet weten?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2017, 15:18:47 »
Naar Vegas, met een dikke vette cocktail, terwijl wij beschoten werden op de horror Kermis? Dat kan natuurlijk niet. Doe mij maar dat Disney verhaal met al die schattige bevertjes...

 ::ohno::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #89 Gepost op: 15-01-2017, 15:20:31 »
Als Roos' grote wens was om naar Las Vegas te gaan en Jeroens grote wens om als Elvis Presley op te treden, dan is dat toch een fantastische 'prijs'? Dat weegt wel op tegen een vrijstelling. Diederik een vrijstelling, ook niet verkeerd. Dus hoezo oneerlijk?
Roos en Jeroen vond men blijkbaar goede kandidaten om leugenachtig over te komen en Diederik als rasverteller vond men geschikt om zogenaamd de waarheid te vertellen.
Jeroen kwam onder de zenuwen binnen, misschien hebben ze hem een pilletje gegeven om onrustig te maken en Roos kan fantastisch acteren.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 15:22:55 door Run »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #90 Gepost op: 15-01-2017, 15:22:48 »
Ja, maar dan beslissen de makers dus wie de vrijstelling krijgt. Dat noem ik competitievervalsing.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2017, 15:23:40 »
Ja, maar dan beslissen de makers dus wie de vrijstelling krijgt. Dat noem ik competitievervalsing.
Misschien had men aan het stemgedrag al gezien dat Roos en Jeroen er niet snel uit zouden vliegen.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2017, 15:34:58 »
Tsja, volgens mij zijn Roos en Jeroen er gewoon uitgepikt omdat zij op een plek buiten het zicht van de anderen waren. En dat is dus gewoon toeval (tenzij een van hen de Mol was, en deze opdracht wilde/moest spelen). Dat twee van hen toevallig vorige week ook al afgezonderd waren is een ongelukkig toeval geweest. Meer zou ik (althans voor twee van hen) er niet achter zoeken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2017, 15:43:16 »
Als de MOL bij het verdwenen groepje zat was dat echt niet eerlijk t.o. de anderen. De MOL heeft toch al het voordeel van de voorkennis.
Zij hebben dan de MOL niet in actie kunnen zien en betrappen. Wel op een wel/niet waar verhaal, maar dat is m.i. geen actie in die zin van geld laten verdwijnen, af laten schieten, enveloppen laten verdwijnen e.d.
Dus ik denk dat de MOL bij de kermisgangers was. En dan gok ik op Imanuelle. Van alles té, maar wel geweldig bezig. Zo strooi je iedereen zand in de ogen en een mol leeft onder het zand en schopt zand/aarde naar boven.
Art heeft gezegd dat de MOL iemand met talent is, dus dat zou op een jonger iemand kunnen slaan.
Ben benieuwd naar de volgende afleveringen.
Mogelijk verdwijnen er anderen de volgende week. Er zal een rode draad zijn, wij gaan het zien!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2017, 15:44:27 »
Ik denk dat het prima zo kan zijn dat de ontvoerders de opdracht hadden om degenen die alleen kwamen te staan moesten ontvoeren. Bepaalde opdrachten waren zonopgestwld dat dit zou gebeuren (die van de waslijn en de code), dus als je doe toevallig vond als duo dan was 1 van jou de sjaak.

Vreemde is inderdaad dat de duo van Diederik al weg was en dat hij alsnog ook ontvoerd werd (terwijl Jochem heel lang ongestoord alleen rondliep)...dus daar zit eventueel wel een luchtje aan.

Dat het niet "eerlijk" is om de groep steeds te splitsen...tsja; ik vind het zelf niet zo erg. Je mist wat info over anderen, maar de eerste tests zij sowieso deels loterij. En info kun je ook anders verkrijgen (bondjes, testvragen etc)

Waarom Diederik ook ontvoerd werd en waarom hij gekozen werd om voor de vrijstelling te kunnen gaan blijft voor ons vrees ik voorlopig een raadsel

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2017, 15:53:27 »
Mijn logica voor waarom deze 3.

Roos en Jeroen stonden beide op een plek waar ze naartoe zijn gestuurd door een gele lijn. Ik denk dat we zeker kunnen zijn dat dit de reden is. Als Jochem naar de laptop was gegaan i.p.v. Roos dan was hij meegenomen.
Voor Diederik heb ik een theorie die niet gebaseerd is op feiten (maar op verdenking van mol zijn). Dus die laat ik maar achterwege.

Ik denk dat er een 3e opdracht was met een gele lijn maar ze daar nooit zijn aangekomen (de opdracht met de typmachines en de heftruc waren beide groepsopdrachten) en dat het daarom handig was om Diederik mee te nemen, die alleen was. Jochem had namelijk Yvonne al opgeroepen.

Thomas was trouwens erg snel met de rest van zijn groepje wegleiden van Diederik ondanks het feit dat ik als kandidaat denk ik had voorgesteld 1 persoon bij Diederik te laten.

Offline Broek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2017, 15:53:59 »
Overigens had Diederik het over Vulcano Lake, terwijl het Crater Lake zou moeten zijn.. zo'n slimme kerel vergist zich daar niet in... toch?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2017, 16:44:37 »
Ja, maar dan beslissen de makers dus wie de vrijstelling krijgt. Dat noem ik competitievervalsing.
Competitievervalsing is een groot woord. Tuurlijk, Diederik was blijkbaar de enige die de vrijstelling kon krijgen, maar om nu te zeggen dat hij zijn vrijstelling zo heeft gekregen van de makers zie ik toch niet zo. Immers, de 6 andere kandidaten hadden volgens mij heel makkelijk het verhaal van Diederik kunnen raden? Dan zouden we hier volgens mij niet over praten... Hij heeft het toch zeker ook aan zichzelf te danken dat hij die vrijstelling heeft gewonnen door gewoon een overtuigend (?) verhaal neer te zetten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2017, 17:15:49 »
Competitievervalsing is een groot woord. Tuurlijk, Diederik was blijkbaar de enige die de vrijstelling kon krijgen, maar om nu te zeggen dat hij zijn vrijstelling zo heeft gekregen van de makers zie ik toch niet zo. Immers, de 6 andere kandidaten hadden volgens mij heel makkelijk het verhaal van Diederik kunnen raden? Dan zouden we hier volgens mij niet over praten... Hij heeft het toch zeker ook aan zichzelf te danken dat hij die vrijstelling heeft gewonnen door gewoon een overtuigend (?) verhaal neer te zetten!

Zeker, maar de rest heeft de kans uberhaupt niet gekregen. Bij de helikopteropdracht kregen ze dit wel, hadden de kandidaten het zélf in de hand.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - de rechtbank
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2017, 17:40:48 »
Er wordt trouwens door art het volgendeis gezegd:

"Kandidaten, vanaf nu ook leden van de jury."

Dan is de mol dus geen jurylid.. en Immanuelle stemt niet.

Nou zit ik op thomas, dus ach, haha.