Auteur Topic: Aflevering 3 - "einde verhaal"  (gelezen 39338 keer)

Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2017, 21:31:56 »
Yep. Ze werd zo verdacht gemaakt deze aflevering, dat het wel te verwachten werd.

Hoezo? Ik vond haar nauwelijks verdacht gemaakt in de montage, eerder Jochem. En het is toch heel onlogisch om iemand verdacht te maken in de montage die er meteen uit vliegt? Dan heb je er juist niks aan om je kijkers op het verkeerde been te zetten.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2017, 21:32:48 »
Conclusie....sluit geen bondje met de mol...
Al haalt ze dan wel veel geld binnen als mol  ::rofl::en is Thomas nog steeds nummer 1

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2017, 21:34:29 »
Hoezo? Ik vond haar nauwelijks verdacht gemaakt in de montage, eerder Jochem. En het is toch heel onlogisch om iemand verdacht te maken in de montage die er meteen uit vliegt? Dan heb je er juist niks aan om je kijkers op het verkeerde been te zetten.

Bijvoorbeeld dat ze haar 'roos' tekende vlak naast het water. Ik zat al te wachten op golf dat alles weg zou spoelen. Het zou een mooie molactie geweest kunnen zijn.
En ja, Jochem werd ook heel verdacht gemaakt, maar Thomas is de mol.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2017, 21:34:45 »
En als enige gaf ze haar verdachten niet aan....alleen dat ze Immanuelle niet verdacht. Mooie aflevering, weer fantastische opdrachten en heerlijk dat ze stelen, liegen en mollen!!!

Mijn hoofdverdachten blijven gelijk: Thomas, Sigrid en Jochem

Sigrid gaf ook haar verdachten niet aan en Jochem benoemde het ook niet specifiek.
Sigrid zei slechts dat "Jochem haar niet geschikt lijkt als mol"
En Jochem zei dat hij zijn lijstje van 3 naar 2 probeerde te werken (met het oog op vorige week waar hij 3 of 4 namen noemde moet dat wel te deduceren zijn trouwens).


Wat ik opvallend vond was de laatste opdracht met de auto's en de boeken die gevonden konden worden.
Het eerste boek dat Art omhoog hield leek een soort vingerafdruk te zijn op de kaft.
Maar de tweede, heel duidelijk in beeld gebracht, heette Miss Mole. Te overduidelijk of zal de mol een vrouw zijn?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2017, 21:35:07 »
Was Imanuelle al afgeschreven? Ze komt bij mij terug op de verdachtelijst.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2017, 21:43:53 »
Ik heb Immanuelle ook nog niet helemaal afgeschreven, maar ze is wel erg op de voorgrond. Maar dat zou natuurlijk als mol een strategie kunnen zijn.

Offline Emmalee

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2017, 21:54:34 »
Ja, en daarna kwam een shot van Imanuelle met een molboekje, heeft zij hem dan ofwat? (Of het was gewoon een shot met háár eigen molboekje, straks misschien even vergelijken en checken.)

Jochem zei dat hij een boekje met Toekans had, en die had Imanuelle in handen. Dus gok dat 't redelijk duidelijk is gemaakt dat zij zijn boekje had, hoe en wanneer hij echter weer terug is gekomen bij Jochem weten we niet.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2017, 22:07:19 »
Was Imanuelle al afgeschreven? Ze komt bij mij terug op de verdachtelijst.
Bij mij niet. Staat nog steeds hoog op mijn lijstje.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2017, 22:13:10 »
wat een aflevering was dit, eindelijk iets waar we wat mee kunnen,
ik heb eigenlijk vrij slecht opgelet ( foei !)
maar hierbij weer mijn bevindingen:

Sigrid had opeens een sleutel van de kamer van Thomas en Diederik?

Imanuelle heeft heel duidelijk het molboekje van Jochem ( kijk naar die smile op haar gezicht)

ze hebben nu pas de penningmeester gevormd? deze groep is wel degelijk anders dan voorgaande jaren

tijdens de estafette was Imanuelle wel heel graag uitgekozen als coach

Sanne schepte verwarring omdat ze de opdracht ''niet snapte''

Jochem vergat zijn eerste paaltje waar je letterlijk 4 minuten naar hebt gestaard

er is ergens geld weg gesmokkeld als je de losse bedragen optelt moet dat al bijna 2000 euro zijn.

Art had het tussen opdracht 1 en 2 over: ''de enigste constante is verandering'' misschien iets om verder op te gaan

op de audio track zij Art: een ''paar'' regels. opnieuw een tweeling?

Jochem wilde per se op volgorde rijden.

Sigrid had de route verward.

wederom heb ik mijn overzichtjes up-to-date gemaakt alleen mist er door mijn luiigheid wat info als iemand die kan aanvullen zou dat  ::ok:: zijn
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2017, 22:25:55 »
Einde verhaal -> Sigrid die Roos op de wang kust. Wat doe je als je een verhaal vertelt aan je kind en hij slaapt? Einde verhaal -> kus op wang ;D

Of een judaskus...

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2017, 22:32:38 »
Of een judaskus...

In ieder geval een kus die ik graag ook wil van sigrid ::hug::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2017, 23:19:39 »
Ik heb Immanuelle ook nog niet helemaal afgeschreven, maar ze is wel erg op de voorgrond. Maar dat zou natuurlijk als mol een strategie kunnen zijn.

Imanuelle is een leuke actieve kandidaat, maar geen mol denk ik. Na deze aflevering toch wel afgeschreven als mol zou ik zeggen. Een mol weet wie bij de test wie er af gaat vallen, maar Imanuelle was even van haar stuk toen Roos een rood scherm te zien kreeg. Zij is geen mol zou ik zeggen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2017, 23:21:26 »
Imanuelle is een leuke actieve kandidaat, maar geen mol denk ik. Na deze aflevering toch wel afgeschreven als mol zou ik zeggen. Een mol weet wie bij de test wie er af gaat vallen, maar Imanuelle was even van haar stuk toen Roos een rood scherm te zien kreeg. Zij is geen mol zou ik zeggen.

of echt ''heel'' goed geacteerd, ze had nl. een verbondje met Roos,
ik zie haar ook niet als mol, maar hou wel graag alle opties open ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2017, 23:32:09 »
Imanuelle is een leuke actieve kandidaat, maar geen mol denk ik. Na deze aflevering toch wel afgeschreven als mol zou ik zeggen. Een mol weet wie bij de test wie er af gaat vallen, maar Imanuelle was even van haar stuk toen Roos een rood scherm te zien kreeg. Zij is geen mol zou ik zeggen.

Een mol kan ook wenen als iemand afvalt.
Kijk maar naar Kim Pieters als Arjen wegvalt
klaar voor de strijd

Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2017, 23:36:40 »
Ik vind het ook nogal raar voor een mol om te zeggen dat je de pot niet wil en later dat je graag de coach wil zijn bij de duinopdracht.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2017, 23:43:24 »
Ik vind het ook nogal raar voor een mol om te zeggen dat je de pot niet wil en later dat je graag de coach wil zijn bij de duinopdracht.

als mol wil je graag de pot hebben toch?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2017, 00:12:24 »
Leuke aflevering, eindelijk weer echt veel te speuren naar Molacties!

De titel 'Einde verhaal' leek me overigens vrij duidelijk naar schrijfster Roos te wijzen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2017, 00:19:35 »
Volgende week geld uit de pot. Dag Follow the Money. Alle bevindingen van de eerste 3 afleveringen kunnen weer de prullenmand in.


Hoewel ik dit een hele leuke aflevering vond, (en de eerste 2 ook al  ::bravo:: ) vind ik het nu al jammer dat er volgende week een veilig opdracht "lijkt' te komen.

Ik zeg lijkt omdat ik het niet zeker weet maar je hoort Sigrid iets zeggen over 'wie heeft er 2700 euro...' en je ziet handen de lucht in gaan. Of het daadwerkelijk om een veilig gaat en hoeveel geld dit gaat kosten weet ik niet maar ik hoop het van niet.
Ze zijn lekker bezig als groep dit jaar, na aflevering 3 al bijna 7000 euro in de pot. Even teruggezocht en laatste keer dat dit na aflevering 3 het geval was, was 2012 (hier ging overigens in aflevering 4 het totale prijzengeld naar 0 door die stemming in Ijsland)
Ik vind het voor het spel leuker en voor de dynamiek van Wie is de mol als het een relatief hoge pot is. Leuk dus dat er veel geld in kas zit en dat we veel kandidaten acties zien en niet teveel nepgemol. Jammer als het er dan via een veiling uit zou gaan.. Fingers crossed  ;D


Hoofdverdachte na deze aflevering: Jeroen Kijk in de Vegte. En wel hierom. Sigrid opperde bij de auto opdracht de envelop te openen, waarop Jeroen zei 'kan, maar lijkt me nog niet nodig nu al' en meteen eroverheen praatte door te beginnen over het aanrijden. Verdachte molactie, aangezien ze uiteindelijk langs de bookstore rijden en opzoek gaan naar een kerk (?). Mochten de enveloppen geopend zijn, was het wel duidelijk dat ze naar die bookstore opzoek moesten lijkt me. Erg verdacht van Jeroen. EDIT: Waarom is hier sowieso niemand over begonnen verder, over het openen van de enveloppen. Art heeft nergens gezegd dat deze pas geopend mochten worden bij het vinden van het juiste adres........... ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 00:22:24 door Rämon »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2017, 00:31:41 »
Heerlijke aflevering! Ik vind het ook een geweldige groep dit jaar. Vorig jaar vond ik het iets te gezellig. Nu ook wel, maar tegelijkertijd is er lekker veel wantrouwen, gekokstoof en gekronkel. Heerlijk.

Ook leuke opdrachten en locaties!

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2017, 00:43:36 »
Hoezo? Ik vond haar nauwelijks verdacht gemaakt in de montage, eerder Jochem. En het is toch heel onlogisch om iemand verdacht te maken in de montage die er meteen uit vliegt? Dan heb je er juist niks aan om je kijkers op het verkeerde been te zetten.

Jochem was niet verdacht door de montage, maar het lag er gewoon zo dik bovenop dat zelfs de montage hier niks meer aan kon veranderen..